arkadaşlar bu konuyu şöylr düşünelim ve dav açalım birlik olalım Olaylar: teknik,teknik lise ve mesleki teknik eğitim müdürlüğüne Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esasların Talim Terbiye kurulu Karalarının Yürürlükten kaldırılan 2002 yılı 340 nolu kararına göre 31 ağustos 2002 yılında okul öncesi/çocuk gelişimi öğretmeni olarak atanandım 5 yıldan beri aynı okulda görev yapmaktayım meb personel genel müdürlüğünü Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İle Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları Ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar 2004 tarih ve 119 No lu kararından 17/9/2007 tarih ve 155 sayılı kararla değişikliğe giderek, bu tarihten önce atanan Okul Öncesi/Çocuk Gelişimi öğretmenliği görevini yapan öğretmenlerin atama alanlarını değiştirerek mezun oldukları okullara bakarak meslek lisesinde görev yapan öğretmenlerin alanlarını okul öncesi öğretmeni ve çocuk gelişimi öğretmeni olarak ayırmıştır,meslek liseisnde okul öncesi/Çocuk gelişimi öğretmenlerinden okul öncesi öğretmenliği mezunlarının çocuk gelişimi alanında derse giremeyecekleri bulundukları norm kadro dışı kalarak başka okullara istekleri dışına tayin edilebilecek sorunu ortaya çıkıyor daha önce Ayrıca ziraat fakültesi veterinerlik fakültesi fizik kimya ve benzeri branşların öğretmenleri yoğun ihtiyaçtan dolayı sınıf öğretmenliği branşlarına atanmışlardır ve bu öğretmenlerin branşlarının uymamasına rağmen sınıf öğretmenliği branşı ile ilişkilendirilmişlerdir.
Şimdi bu öğretmenlerin norm kadro ile ilişkilendirildikleri okullara lisans mezunları gelipte sizlerin yerine biz norm kadro ile ilişkilendirileceğiz diyebilirler mi okul önc/çocuk gelişimi öğretmenlerinin durumuda aynı 25/12/1988 gün ve 127 sayılı genelge ??mezun oldukları yüksek öğretim programı nedeniyle herhangi bir branşın öğretmeni olmayan ancak yoğun alan kapsamındaki mastır öğrenimleri yüzde 25 fazla ödeme bakımından gerekçe ihtiyaçtan dolayı öğretmenliğe atanmış olanların lisans öğrenimlerine dayalı gördükleri mastır (yüksek lisans veya lisans üstü) öğrenimleri öğretmenlikle ilgileri olmadığından alanı kapsamında değerlendirilmeyecektir.
Örnek 5-ziraat fakültelerinin bahçe bitkileri bölümü temelde öğretmen yetiştiren bir yüksek öğretim kurumu değildir buna karşın sınıf öğretmenliğindeki yoğun ihtiyaç nedeniyle bu alandan mezun olanlar bir defaya mahsus olmak üzere sınıf öğretmeni olarak atanmışlardır.bu öğretmenlerimizin ziraat fakültelerinde görmüş oldukları lisans öğrenimlerine dayalı yada bu oluşturmayacaktır ancak bu öğretmenlerimizin öğretmenlik mesleğini ilgilendiren pedagoji eğitim yönetimi eğitim denetimi gibi her konuda lisans üstü eğitim görmeleri halinde yüzde 25 fazla ödemeden yararlanacaklardır. ?? der. Burada branş kavramı ziraat fakültesi örneğiyle güzel bir şekilde açıklanmıştır bizim branşlarımız halen endüstri meslek liselerinde okutulmaktadır Fransızca fen bilgisi Türkçe ve sosyal bilgiler branşları gibi kaldırılmamış halen devam etmektedir bizler sadece bu branşın Okul öcesi öğretmenliği mezunuyuz mezunuyuz. Branşları ziraat, veterinerlik, fizik,kimya ve benzeri olan öğretmenler bugün sınıf öğretmenliği norm kadrosu ile ilişkilendirildikleri halde okul öncesi/çocuk gelişimi öğretmeni olarak atanan okul öncesi öğretmenliği mezunları personel genel müdürlüğünün alan değişiliğiyle ilgili yapmış olduğu işlemden dolayı kendi atama branşlarında norm kadro ile ilişkilendirilmeyecekler.
Il içi iller arası ve ilk atamada Okul öncesi/çocuk gelişimi öğretmen olarak atadığı öğretmenlerini mezun oldukları okullara bakarak okul öncesi öğretmenliği mezunlarını sadece ilköğretim ve okul öncesi eğitim kurumlarının anasınıflarına atamasını yaparken aynı şekilde atanan çocuk gelişimi öğretmenliği mezunlarınıdahem ilköğretim ve okul öncesi eğitim kurumları hemde ortaöğretim kurumlarına atama yapmaktadır Anayasamızın eşitlik ilkesi aykırı bir işlem yapmaktadır
Ayrıca adı geçen talim ve terbiye kurulunun 1 inci maddesinde ??bu esasların amacı:
a) Öğretmen olarak atamaya esas alınacak olanların
b)Öğretmenliğe atanacakların alanlara göre mezun oldukları yüksek öğretim programlarının,
c)öğretmenliğe atananların alanlarına göre aylık karşılığında okutacakları derslerin
belirlenmesidir.?? Der. Yani öğretmenliğe ilk defa atanacakların özelliklerini belirler ve
6 ıncı Maddesinde ise öğrenim şartı olarak ??öğretmenler ek çizelgede belirtilen alanlar itibarıyla ve bu alanların karşısında gösterilen yüksek öğretim programlarından en az lisans mezunu olanlar arasından seçilir?? hükmüne göre öğretmen olarak alacağı kişilerin öğrenim şartını belirler.öğretmenliğe daha önce atananları ilgilendirmediği açıktır. Bu milli eğitim bakanlığının en doğal hakkıdır. 6 ıncı maddenin eskiden atananları ilğilendirmedigi çok açıktır. Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İle Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları Ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar 01/06/2000 tarih ve 340 No lu kararına göre okul Öncesi/Çocuk Gelişimi öğretmeni olarak atanan ları kapsamayacağını Çünkü diğer talim ve terbiye kurulu kararları yürürlükten kaldırılmıştır
2. Maddesinde ise ??bu esaslar 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, 3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı'nın Teşkilat ve görevleri hakkında kanun, Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı Eğitim kurumları öğretmenlerinin atama ve yer değiştirme yönetmenliğine dayanılarak hazırlanmıştır?? hükmüne göre de bu esasların dayanağını belirler. Bu dayanaklarda ise milli eğitim temel kanununun değişik 61 maddesi atama ve yer değiştirme yönetmeliğinin 5 inci maddesi B bendinde hizmet puanlarının dikkate alınacağı belirtilmektedir. bu konu için her arkadaş sendikalara mail atsın dava açılması için yürütmeyi durudurma ve iptal vavası açalım
arkadaşlar bu konuyu şöylr düşünelim ve dav açalım birlik olalım Olaylar: teknik,teknik lise ve mesleki teknik eğitim müdürlüğüne Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esasların Talim Terbiye kurulu Karalarının Yürürlükten kaldırılan 2002 yılı 340 nolu kararına göre 31 ağustos 2002 yılında okul öncesi/çocuk gelişimi öğretmeni olarak atanandım 5 yıldan beri aynı okulda görev yapmaktayım meb personel genel müdürlüğünü Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İle Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları Ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar 2004 tarih ve 119 No lu kararından 17/9/2007 tarih ve 155 sayılı kararla değişikliğe giderek, bu tarihten önce atanan Okul Öncesi/Çocuk Gelişimi öğretmenliği görevini yapan öğretmenlerin atama alanlarını değiştirerek mezun oldukları okullara bakarak meslek lisesinde görev yapan öğretmenlerin alanlarını okul öncesi öğretmeni ve çocuk gelişimi öğretmeni olarak ayırmıştır,meslek liseisnde okul öncesi/Çocuk gelişimi öğretmenlerinden okul öncesi öğretmenliği mezunlarının çocuk gelişimi alanında derse giremeyecekleri bulundukları norm kadro dışı kalarak başka okullara istekleri dışına tayin edilebilecek sorunu ortaya çıkıyor daha önce Ayrıca ziraat fakültesi veterinerlik fakültesi fizik kimya ve benzeri branşların öğretmenleri yoğun ihtiyaçtan dolayı sınıf öğretmenliği branşlarına atanmışlardır ve bu öğretmenlerin branşlarının uymamasına rağmen sınıf öğretmenliği branşı ile ilişkilendirilmişlerdir.
Şimdi bu öğretmenlerin norm kadro ile ilişkilendirildikleri okullara lisans mezunları gelipte sizlerin yerine biz norm kadro ile ilişkilendirileceğiz diyebilirler mi okul önc/çocuk gelişimi öğretmenlerinin durumuda aynı 25/12/1988 gün ve 127 sayılı genelge ??mezun oldukları yüksek öğretim programı nedeniyle herhangi bir branşın öğretmeni olmayan ancak yoğun alan kapsamındaki mastır öğrenimleri yüzde 25 fazla ödeme bakımından gerekçe ihtiyaçtan dolayı öğretmenliğe atanmış olanların lisans öğrenimlerine dayalı gördükleri mastır (yüksek lisans veya lisans üstü) öğrenimleri öğretmenlikle ilgileri olmadığından alanı kapsamında değerlendirilmeyecektir.
Örnek 5-ziraat fakültelerinin bahçe bitkileri bölümü temelde öğretmen yetiştiren bir yüksek öğretim kurumu değildir buna karşın sınıf öğretmenliğindeki yoğun ihtiyaç nedeniyle bu alandan mezun olanlar bir defaya mahsus olmak üzere sınıf öğretmeni olarak atanmışlardır.bu öğretmenlerimizin ziraat fakültelerinde görmüş oldukları lisans öğrenimlerine dayalı yada bu oluşturmayacaktır ancak bu öğretmenlerimizin öğretmenlik mesleğini ilgilendiren pedagoji eğitim yönetimi eğitim denetimi gibi her konuda lisans üstü eğitim görmeleri halinde yüzde 25 fazla ödemeden yararlanacaklardır. ?? der. Burada branş kavramı ziraat fakültesi örneğiyle güzel bir şekilde açıklanmıştır bizim branşlarımız halen endüstri meslek liselerinde okutulmaktadır Fransızca fen bilgisi Türkçe ve sosyal bilgiler branşları gibi kaldırılmamış halen devam etmektedir bizler sadece bu branşın Okul öcesi öğretmenliği mezunuyuz mezunuyuz. Branşları ziraat, veterinerlik, fizik,kimya ve benzeri olan öğretmenler bugün sınıf öğretmenliği norm kadrosu ile ilişkilendirildikleri halde okul öncesi/çocuk gelişimi öğretmeni olarak atanan okul öncesi öğretmenliği mezunları personel genel müdürlüğünün alan değişiliğiyle ilgili yapmış olduğu işlemden dolayı kendi atama branşlarında norm kadro ile ilişkilendirilmeyecekler.
Il içi iller arası ve ilk atamada Okul öncesi/çocuk gelişimi öğretmen olarak atadığı öğretmenlerini mezun oldukları okullara bakarak okul öncesi öğretmenliği mezunlarını sadece ilköğretim ve okul öncesi eğitim kurumlarının anasınıflarına atamasını yaparken aynı şekilde atanan çocuk gelişimi öğretmenliği mezunlarınıdahem ilköğretim ve okul öncesi eğitim kurumları hemde ortaöğretim kurumlarına atama yapmaktadır Anayasamızın eşitlik ilkesi aykırı bir işlem yapmaktadır
Ayrıca adı geçen talim ve terbiye kurulunun 1 inci maddesinde ??bu esasların amacı:
a) Öğretmen olarak atamaya esas alınacak olanların
b)Öğretmenliğe atanacakların alanlara göre mezun oldukları yüksek öğretim programlarının,
c)öğretmenliğe atananların alanlarına göre aylık karşılığında okutacakları derslerin
belirlenmesidir.?? Der. Yani öğretmenliğe ilk defa atanacakların özelliklerini belirler ve
6 ıncı Maddesinde ise öğrenim şartı olarak ??öğretmenler ek çizelgede belirtilen alanlar itibarıyla ve bu alanların karşısında gösterilen yüksek öğretim programlarından en az lisans mezunu olanlar arasından seçilir?? hükmüne göre öğretmen olarak alacağı kişilerin öğrenim şartını belirler.öğretmenliğe daha önce atananları ilgilendirmediği açıktır. Bu milli eğitim bakanlığının en doğal hakkıdır. 6 ıncı maddenin eskiden atananları ilğilendirmedigi çok açıktır. Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İle Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları Ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar 01/06/2000 tarih ve 340 No lu kararına göre okul Öncesi/Çocuk Gelişimi öğretmeni olarak atanan ları kapsamayacağını Çünkü diğer talim ve terbiye kurulu kararları yürürlükten kaldırılmıştır
2. Maddesinde ise ??bu esaslar 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu, 3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı'nın Teşkilat ve görevleri hakkında kanun, Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı Eğitim kurumları öğretmenlerinin atama ve yer değiştirme yönetmenliğine dayanılarak hazırlanmıştır?? hükmüne göre de bu esasların dayanağını belirler. Bu dayanaklarda ise milli eğitim temel kanununun değişik 61 maddesi atama ve yer değiştirme yönetmeliğinin 5 inci maddesi B bendinde hizmet puanlarının dikkate alınacağı belirtilmektedir. bu konu için her arkadaş sendikalara mail atsın dava açılması için yürütmeyi durudurma ve iptal vavası açalım