30 yılı aşkın süredir devlet dairelerinde çalışmış, müdürlük yapmış süleyman amcaya memuriyette başarının sırlarını sorduk;
işte sırlar;
1-) Dedikoducu ve arkadan konuşanlardan uzak durun. insanları kendiniz konuşarak tanıyın. Dedikoducular, arkadan kaonuşanlar az iş yapan çok konuşanlardır. Kendi başarısızlıkları ve hatalarını başkalarına çamur atarak kapatmaya çalışırlar.
2-) Menfaatine göre siyasi davranan, rüzgara göre yön değiştirenlerle de gerektiğinden fazla yakınlık kurmayın. Menfaatleri icabı size de sırtını dönerler.
3-) Vatandaşlarla ve iş arkadaşlarınızla siyasi ve dini konularda tartışmaktan kaçının. Çünkü bu konularda herkes kendine göre haklıdır.:)
4-) Size verilen her görevi en iyi şekilde, yasalara uygun ve doğru bir biçimde yapın.Yaptığınız işle ilgili mevzuatı çok iyi öğrenin.
5-) Çok iş yapan ve çok yoğun çalışanların büyük bir kısmının ek olarak aldıkları ücretler vardır.Bunu unutmayın.
6-) Basit işler yaparak sizin nerdeyse iki katınız maaş alanlar olacaktır.Bu durumda şansınıza küsün:) Gih sınıfında olduğunuzu unutmayın.
7-) Büroda cep telefonunuzla özel görüşmelerinizi abartmayın. Diğer iş arkadaşlarınız çalışırken laf olsun torba dolsun diye arkadaşlarınızı arayıp dakikalarca konuşmayın.
8-) Büroda işinizi yaparken ciddiyeti, iş disiplinini elden bırakmayın. Samimi olmadığınız kişilerle laubali, senli benli olmayın. Özellikle küfürlü konuşanlardan uzak durun.
9-) İmza atmaktan, sorumluluk almaktan korkmayın.Attığınız imzayı, aldığınız sorumluluğun gereklerini öğrenip araştırın.Unutmayın sorumluluk almadan yükselmeniz çok zordur.10 sene sonra da aynı işi yapıyor olursunuz:)
10-) İnsanlara saygıyı elden bırakmadan haklarınızı aramakta özgür olduğunuzu unutmayın. 657 sayılı kanun ve yönetmelikleri okuyarak haklarınızı iyice öğrenin.
bunlar akıl hocalığı, nasihat, öğüt değildir.
yılların verdiği tecrübelerdir ve doğrudur da.Zamanla göreecksiniz.
Memuriyet hayatınızda başarılar.
30 yılı aşkın süredir devlet dairelerinde çalışmış, müdürlük yapmış süleyman amcaya memuriyette başarının sırlarını sorduk;
işte sırlar;
1-) Dedikoducu ve arkadan konuşanlardan uzak durun. insanları kendiniz konuşarak tanıyın. Dedikoducular, arkadan kaonuşanlar az iş yapan çok konuşanlardır. Kendi başarısızlıkları ve hatalarını başkalarına çamur atarak kapatmaya çalışırlar.
2-) Menfaatine göre siyasi davranan, rüzgara göre yön değiştirenlerle de gerektiğinden fazla yakınlık kurmayın. Menfaatleri icabı size de sırtını dönerler.
3-) Vatandaşlarla ve iş arkadaşlarınızla siyasi ve dini konularda tartışmaktan kaçının. Çünkü bu konularda herkes kendine göre haklıdır.:)
4-) Size verilen her görevi en iyi şekilde, yasalara uygun ve doğru bir biçimde yapın.Yaptığınız işle ilgili mevzuatı çok iyi öğrenin.
5-) Çok iş yapan ve çok yoğun çalışanların büyük bir kısmının ek olarak aldıkları ücretler vardır.Bunu unutmayın.
6-) Basit işler yaparak sizin nerdeyse iki katınız maaş alanlar olacaktır.Bu durumda şansınıza küsün:) Gih sınıfında olduğunuzu unutmayın.
7-) Büroda cep telefonunuzla özel görüşmelerinizi abartmayın. Diğer iş arkadaşlarınız çalışırken laf olsun torba dolsun diye arkadaşlarınızı arayıp dakikalarca konuşmayın.
8-) Büroda işinizi yaparken ciddiyeti, iş disiplinini elden bırakmayın. Samimi olmadığınız kişilerle laubali, senli benli olmayın. Özellikle küfürlü konuşanlardan uzak durun.
9-) İmza atmaktan, sorumluluk almaktan korkmayın.Attığınız imzayı, aldığınız sorumluluğun gereklerini öğrenip araştırın.Unutmayın sorumluluk almadan yükselmeniz çok zordur.10 sene sonra da aynı işi yapıyor olursunuz:)
10-) İnsanlara saygıyı elden bırakmadan haklarınızı aramakta özgür olduğunuzu unutmayın. 657 sayılı kanun ve yönetmelikleri okuyarak haklarınızı iyice öğrenin.
bunlar akıl hocalığı, nasihat, öğüt değildir.
yılların verdiği tecrübelerdir ve doğrudur da.Zamanla göreecksiniz.
Memuriyet hayatınızda başarılar.