arkadaşlar mrb,
garanti bankasından kredi kartımda üyelik ücret kesilmiş bende aşağıdaki gibi itiraz dilekçesi yazdım faksladım ve iadeli taahütlü gönderdim acaba ücreti geri alabilirmiyim.
Bankanızca tarafıma verilen kredi kartından rızam dışında yıllık üyelik ücreti olarak 40 TL kesilmiştir. Söz konusu kesinti hukuksuz ve tüketici ahlakıyla bağdaşmayan bir uygulamadır.
Zira, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun "Sözleşmelerdeki Haksız Şartlar" başlığını taşıyan 6.maddesinde:"Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhinde dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir." Hükmü yer almaktadır.
Ayrıca, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununun 24.maddesinde: "Kart hamilinin yaptığı işlemler nedeniyle, sözleşmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında hiçbir şekil ve surette ödeme talep edilemez ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamaz. Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez." Hükmüne yer verilmiştir.
Bu itibarla, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde 5 Kasım 2010 tarihinde tarafımdan kesilen 40 TL yıllık üyelik ücretinin tarafıma iadesiyle bundan sonraki yıllarda kesinti yapılmamasını aksi halde kredi kartımı iptal ettireceğim hususunda;
Gereğini Bilgilerinize arz ederim...
arkadaşlar mrb,
garanti bankasından kredi kartımda üyelik ücret kesilmiş bende aşağıdaki gibi itiraz dilekçesi yazdım faksladım ve iadeli taahütlü gönderdim acaba ücreti geri alabilirmiyim.
Bankanızca tarafıma verilen kredi kartından rızam dışında yıllık üyelik ücreti olarak 40 TL kesilmiştir. Söz konusu kesinti hukuksuz ve tüketici ahlakıyla bağdaşmayan bir uygulamadır.
Zira, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun "Sözleşmelerdeki Haksız Şartlar" başlığını taşıyan 6.maddesinde:"Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhinde dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir." Hükmü yer almaktadır.
Ayrıca, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununun 24.maddesinde: "Kart hamilinin yaptığı işlemler nedeniyle, sözleşmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında hiçbir şekil ve surette ödeme talep edilemez ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamaz. Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez." Hükmüne yer verilmiştir.
Bu itibarla, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde 5 Kasım 2010 tarihinde tarafımdan kesilen 40 TL yıllık üyelik ücretinin tarafıma iadesiyle bundan sonraki yıllarda kesinti yapılmamasını aksi halde kredi kartımı iptal ettireceğim hususunda;
Gereğini Bilgilerinize arz ederim...