İŞÇİLERİN-SÖZLEŞMELİ-GEÇİCİ PERSONELİN KURUMLAR ARASI NAKLEN ATANMASI HUSUSU DERHAL DÜZENLENMELİDİR. BÖYLECE AİLE BÜTÜNLÜĞÜ SAĞLANACAK VERİMLİLİK ARTACAKTIR. BAŞBAKAN GÖZ YUMMASIN.
Değişik statülerde personel istihdam edilerek kamu hizmeti yerine getirilmeye çalışılmaktadır. Bunlar içinde en büyük kategori olan memurların kurumlar arası naklen atanabilmeleri hususu ilgili mevzuatta düzenlenmiştir. Buna karşılık bu hak sözleşmeli personelden ve işçilerden esirgenmiştir.
Ortada aslında açıkça işçilerin ve sözlemeli personelin kurumlar arası naklen atanabilmesine engel olan kural mevcut değildir. İşçi- geçici ve Sözleşmeli personelden sadece sözleşmeli personelin sözleşmesini imzalamış olduğu birimde istihdam zorunluluğu açıkça belirtilmektedir. Bu sebeple düne kadar görevlendirilmesi ve tayini de imkansızdı. Şimdi ise sözleşmelilerden 4/B şeklinde çalışanlardan en az bir yıl çalışmış olanların sınırlı da olsa tayin hakları mevcuttur. Bununla birlikte halen işçilerin ve geçici personelin diğer kurumlarda durumlarına uygun kadro veya pozisyonlara atanabilmesine olumlu gözle bakılmamaktadır. Oysa açık açık ?geçemez? şeklinde bir hüküm mevcut değildir.
Hem sözleşmeli hem işçi hem geçici personel diğer kurumlarda durumlarına uygun kadro ve pozisyonlara geçse, yani naklen atansa ne olur? Devlet ne kaybeder? Kamu hizmeti yürütülemez mi?
Soru bazına indirgendiği takdirde mevcut sınırlamaların anlamsız olduğu açıkça görülmektedir. Üstelik açıkça naklen geçemez diyen bir hukuki dayanak ta yoktur. Naklen geçebilmeleri konusu düzenlenmemiş olduğu için hayır denilmektedir. Oysa hukuken düzenlenmeyen alanlar özgürlük alanı olarak kabul edilir. Hukukun en temel prensiplerinden biridir. Aynı memur sendikacılığı gibi bir olaydır. Yıllar sonra aslında memurların sendika kurmasına engel bir anayasa hükmü olmadığı, bu sebeple memurların sendika kurabilecekleri değerlendirildi. Naklen geçiş te öyle bir husustur. Geçilmek istenilen kurum işçinin, geçici personelin veya sözleşmeli personelin geçmesini kabul ediyor ve kişinin çalıştığı kurumda bunu kabul ediyorsa ortadaki problemi anlayamadık. Herkesin razı olduğu bir durumun üstelik diğer etkileri de belki de yıllarca ayrı kalmış olan aileler bir araya gelecek. Kişiler daha verimli çalışacak. Hayatta daha mutlu olacaklar.
Kamuhaber.net olarak bu konuyu daha da irdeleyip haber yaparak kamuoyunun oluşumuna katkıda bulunacağız. Okuyucu arkadaşlarımızın da bize katkıda bulunmasını ve hiç olmazsa bu konudaki haberimizi yaymasını talep etmekteyiz
İŞÇİLERİN-SÖZLEŞMELİ-GEÇİCİ PERSONELİN KURUMLAR ARASI NAKLEN ATANMASI HUSUSU DERHAL DÜZENLENMELİDİR. BÖYLECE AİLE BÜTÜNLÜĞÜ SAĞLANACAK VERİMLİLİK ARTACAKTIR. BAŞBAKAN GÖZ YUMMASIN.
Değişik statülerde personel istihdam edilerek kamu hizmeti yerine getirilmeye çalışılmaktadır. Bunlar içinde en büyük kategori olan memurların kurumlar arası naklen atanabilmeleri hususu ilgili mevzuatta düzenlenmiştir. Buna karşılık bu hak sözleşmeli personelden ve işçilerden esirgenmiştir.
Ortada aslında açıkça işçilerin ve sözlemeli personelin kurumlar arası naklen atanabilmesine engel olan kural mevcut değildir. İşçi- geçici ve Sözleşmeli personelden sadece sözleşmeli personelin sözleşmesini imzalamış olduğu birimde istihdam zorunluluğu açıkça belirtilmektedir. Bu sebeple düne kadar görevlendirilmesi ve tayini de imkansızdı. Şimdi ise sözleşmelilerden 4/B şeklinde çalışanlardan en az bir yıl çalışmış olanların sınırlı da olsa tayin hakları mevcuttur. Bununla birlikte halen işçilerin ve geçici personelin diğer kurumlarda durumlarına uygun kadro veya pozisyonlara atanabilmesine olumlu gözle bakılmamaktadır. Oysa açık açık ?geçemez? şeklinde bir hüküm mevcut değildir.
Hem sözleşmeli hem işçi hem geçici personel diğer kurumlarda durumlarına uygun kadro ve pozisyonlara geçse, yani naklen atansa ne olur? Devlet ne kaybeder? Kamu hizmeti yürütülemez mi?
Soru bazına indirgendiği takdirde mevcut sınırlamaların anlamsız olduğu açıkça görülmektedir. Üstelik açıkça naklen geçemez diyen bir hukuki dayanak ta yoktur. Naklen geçebilmeleri konusu düzenlenmemiş olduğu için hayır denilmektedir. Oysa hukuken düzenlenmeyen alanlar özgürlük alanı olarak kabul edilir. Hukukun en temel prensiplerinden biridir. Aynı memur sendikacılığı gibi bir olaydır. Yıllar sonra aslında memurların sendika kurmasına engel bir anayasa hükmü olmadığı, bu sebeple memurların sendika kurabilecekleri değerlendirildi. Naklen geçiş te öyle bir husustur. Geçilmek istenilen kurum işçinin, geçici personelin veya sözleşmeli personelin geçmesini kabul ediyor ve kişinin çalıştığı kurumda bunu kabul ediyorsa ortadaki problemi anlayamadık. Herkesin razı olduğu bir durumun üstelik diğer etkileri de belki de yıllarca ayrı kalmış olan aileler bir araya gelecek. Kişiler daha verimli çalışacak. Hayatta daha mutlu olacaklar.
Kamuhaber.net olarak bu konuyu daha da irdeleyip haber yaparak kamuoyunun oluşumuna katkıda bulunacağız. Okuyucu arkadaşlarımızın da bize katkıda bulunmasını ve hiç olmazsa bu konudaki haberimizi yaymasını talep etmekteyiz