T.C.
ADALET BAKANLIĞI
TAŞRA TEŞKİLÂTI YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ VE İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ İLÂNI
Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği gereğince, ekli listede (ek-I) yeri, sınıfı, unvanı, derecesi ve sayıları belirtilen münhal Taşra Teşkilâtı Yazı İşleri Müdürlüğü ve İdari İşler Müdürlüğü kadrolarına ?Görevde Yükselme Eğitimi? ve eğitim sonunda yapılacak ?Görevde Yükselme Sınavı? ile atama yapılacaktır.
Görevde yükselme eğitiminin yeri, programı ile sınava ilişkin yer ve tarihler ilgililere ayrıca duyurulacaktır.
I- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ VE SINAVINA KATILABİLME
ŞARTLARI:
Süresinde başvurmuş ve atanılacak görevin aşağıda belirtilen niteliklerini son başvuru tarihi itibariyle taşımış olmak kaydıyla;
A- GENEL ŞARTLAR:
1- Son üç yıl içerisinde denetim elemanlarınca hakkında zayıf rapor düzenlenmemiş olmak,
2- Son üç yıllık sicil notlarının her biri olumlu olmak şartıyla ortalaması yetmiş altı (76) puandan aşağı olmamak,
3- Bakanlıkta en az iki yıl çalışmış olmak.
4- Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliğinde belirtilen diğer şartları taşımak,
B- ÖZEL ŞARTLAR:
a) Yazı İşleri Müdürü Kadrosuna Atanabilmek İçin;
1- En az dört yıllık yüksekokul, fakülte veya adalet yüksek okulu, meslek yüksek okullarının adalet bölümü veya adalet meslek eğitimi önlisans programı mezunu olmak, (Söz konusu Yönetmeliğin Geçici 1. maddesi hükmü saklıdır.),
2- En az beş yılı zabıt kâtibi kadrosunda olmak üzere toplam en az sekiz yıl hizmeti bulunmak,
b) İdari İşler Müdürü Kadrosuna Atanabilmek İçin;
1- En az dört yıllık yüksekokul, fakülte veya adalet yüksek okulu, meslek yüksek okullarının adalet bölümü veya adalet meslek eğitimi önlisans programı mezunu olmak, (Söz konusu Yönetmeliğin Geçici 1. maddesi hükmü saklıdır.),
2- Bilgisayar İşletmeni, Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, Programcı Yardımcısı, Zabıt Kâtibi, Memur, Ambar Memuru, Satınalma Memuru, Daktilograf, Veznedar, Emanet Memuru, Tebligat Memuru, Santral Memuru, Sekreter, Koruma ve Güvenlik Görevlisi, Şoför veya Teknisyen kadrolarında toplam en az sekiz yıl hizmeti bulunmak,
II- BAŞVURU ŞEKLİ VE YERİ:
1-Görevde yükselme eğitimine başvurular, 16.05.2008 tarihi sabah mesai başlangıç saatinden başlamak üzere 30.05.2008 günü mesai bitimine kadar, ilgili sınav kuruluna (ilgili İlk Derece Adli Yargı Adalet Komisyonu) bizzat veya posta ile yapılacaktır. Ancak postada ki gecikmeler de dahil olmak üzere 30.05.2008 tarihinden sonraki müracaatlar dikkate alınmayacaktır.
2- Başvurular görevde yükselme eğitiminden sonra atanma istenecek unvan ve mahal belirtilmek suretiyle yapılır.
3- Başvuru dilekçelerine; başvuranın adı, soyadı, sicili, unvanı, baba adı, doğum tarihi, T.C. kimlik numarası, görev yeri, adresi, irtibat telefonu, daha önce hizmet içi eğitime katıldı ise tarihi ve süresi, daha önce görevde yükselme eğitimine katılıp katılmadığı ve katıldı ise tarihi, daha önce görevde yükselme sınavına katılıp katılmadığı, katıldı ise tarihi ve aldığı puan ile başvurduğu kadronun unvanı ve yeri yazılacaktır.
III- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİNE KATILACAKLARIN SEÇİMİ, İLKELER VE İTİRAZ:
1- Görevde yükselme eğitimi için yapılan başvuruların gerekli şartları taşıyıp taşımadığını ve Görevde yükselme eğitimine katılacakların seçimini, aşağıda belirtilen ilkeler ve Adalet Bakanlığı Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği çerçevesinde; anılan yönetmeliğin 16. maddesi gereği sınav kurulu olan ilgili İlk Derece Adli Yargı Adalet Komisyonları yapacaklardır.
2- Görevde yükselme eğitimine katılacakların sayısı, atama yapılacak sınav kurulunda her mahal için ilan edilen boş kadro sayısının üç katını geçemez.
3- İlgili sınav kuruluna yapılan başvurularda duyurulan kadro sayısının üç katından az istekli olması veya üç katı kadar aranan şartları taşıyan aday bulunmaması halinde bu oran aranmaz ve başvuranlardan şartları tutanların tamamı eğitime alınır.
4- Duyurulan kadro sayısının üç katından fazla personelin başvurması halinde, bu ilan ekindeki Ek-II Değerlendirme Formunda belirtildiği şekilde puanlama yapılmak suretiyle toplam puanı en fazla olandan başlamak üzere kadro sayısının üç katı kadar personel belirlenerek eğitime alınır. Yapılan puanlama sonunda eşitlik olması halinde sırasıyla hizmet süresi fazla olana, son sicil notu yüksek olana öncelik verilir. Bu durumda da eşitliğin bozulmaması halinde sınav kurulunca kura çekilir ve durum tutanakla tespit edilir.
5- Aynı unvan için birden fazla yere yapılan başvurular geçersiz sayılacaktır.
6- Adalet Komisyonlarının merkez ve mülhakatından yapılan başvurulardan aranan şartları taşıyan münhal kadronun üç katı kadar aday bulunmaması halinde eksiklik için diğer Adalet Komisyonlarından yapılan başvurular kabul edilmez.
7- İlgili sınav kurulu tarafından belirlenen listeler 02.06.2008 tarihinde ilan edilir. Bu ilan tarihinden itibaren 11.06.2008 tarihi mesai bitimine kadar ilgililer bu sınav kurullarına, seçime ilişkin hususlar için itirazda bulunabilirler. Sınav kurulları, 12.06.2008 tarihine kadar itirazlar hakkında karar verir ve listeler kesinleştirilerek ilan edilir.
8- Bu ilkeler dahilinde seçilen adaylar görevde yükselme eğitimine alınırlar.
IV- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİNDE OKUTULACAK DERSLER:
Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği?nin 12. maddesinde belirtilen dersler ve atanılacak kadronun niteliği ile ilgili dersler olup, ekte (ek-III) belirtilmiştir.
V- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ TARİHİ VE GÖREVDE YÜKSELME SINAVINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR:
1- Görevde yükselme eğitimi, 30 Haziran 2008 ? 17 Temmuz 2008 tarihleri arasında bilahare bildirilecek programa göre en az 75 saat olarak yapılacaktır. Eğitim verilecek yerler ayrıca ilgililere duyurulacaktır.
2- Görevde yükselme eğitimini tamamlayanlar; bilahare belirlenecek ve ilgililere duyurulacak tarih ve yerde Ankara?da yazılı sınava alınacaktır. Bakanlığımızca sınavı yapacak olan kamu kurumu ile protokol imzalanacak olup, adaylar bilahare duyurulacak sınav ücretini ilgili kamu kurumu hesabına (hesap numarası ilgililere ayrıca bildirilecektir) yatıracaktır.
3- Görevde yükselme sınavında yukarıda (IV) numaralı başlık altında belirtilen görevde yükselme eğitimi ders konuları esas alınır.
4- Görevde yükselme eğitimi sonunda yapılacak olan yazılı sınavdan 100 üzerinden 70 alanlar başarılı sayılırlar. Başarılı sayılanların atamaları Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği çerçevesinde yapılacaktır.
5- Görevde yükselme sınavında aranan şartları taşımadıkları halde, sınava girip başarılı olanların sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olanların atamaları iptal edilir.
VI ? DİĞER HUSUSLAR:
1- Görevde yükselme eğitimine seçilenlerin listesi ile değerlendirme formları Komisyon Başkanlıkları tarafından başvurunun bitiş tarihinden itibaren on beş gün içinde Eğitim Dairesi Başkanlığına acele posta ve faks ile derhal gönderilir.
2- ?Görevde Yükselme Eğitimi? ve ?Görevde Yükselme Sınavı? atama izni verilen bütün kadrolar için aynı tarihte yapılacaktır.
3- Bu duyuruda yer almayan konularda Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin ilgili hükümleri esas alınır.
T.C.
ADALET BAKANLIĞI
TAŞRA TEŞKİLÂTI YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ VE İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ İLÂNI
Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği gereğince, ekli listede (ek-I) yeri, sınıfı, unvanı, derecesi ve sayıları belirtilen münhal Taşra Teşkilâtı Yazı İşleri Müdürlüğü ve İdari İşler Müdürlüğü kadrolarına ?Görevde Yükselme Eğitimi? ve eğitim sonunda yapılacak ?Görevde Yükselme Sınavı? ile atama yapılacaktır.
Görevde yükselme eğitiminin yeri, programı ile sınava ilişkin yer ve tarihler ilgililere ayrıca duyurulacaktır.
I- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ VE SINAVINA KATILABİLME
ŞARTLARI:
Süresinde başvurmuş ve atanılacak görevin aşağıda belirtilen niteliklerini son başvuru tarihi itibariyle taşımış olmak kaydıyla;
A- GENEL ŞARTLAR:
1- Son üç yıl içerisinde denetim elemanlarınca hakkında zayıf rapor düzenlenmemiş olmak,
2- Son üç yıllık sicil notlarının her biri olumlu olmak şartıyla ortalaması yetmiş altı (76) puandan aşağı olmamak,
3- Bakanlıkta en az iki yıl çalışmış olmak.
4- Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliğinde belirtilen diğer şartları taşımak,
B- ÖZEL ŞARTLAR:
a) Yazı İşleri Müdürü Kadrosuna Atanabilmek İçin;
1- En az dört yıllık yüksekokul, fakülte veya adalet yüksek okulu, meslek yüksek okullarının adalet bölümü veya adalet meslek eğitimi önlisans programı mezunu olmak, (Söz konusu Yönetmeliğin Geçici 1. maddesi hükmü saklıdır.),
2- En az beş yılı zabıt kâtibi kadrosunda olmak üzere toplam en az sekiz yıl hizmeti bulunmak,
b) İdari İşler Müdürü Kadrosuna Atanabilmek İçin;
1- En az dört yıllık yüksekokul, fakülte veya adalet yüksek okulu, meslek yüksek okullarının adalet bölümü veya adalet meslek eğitimi önlisans programı mezunu olmak, (Söz konusu Yönetmeliğin Geçici 1. maddesi hükmü saklıdır.),
2- Bilgisayar İşletmeni, Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, Programcı Yardımcısı, Zabıt Kâtibi, Memur, Ambar Memuru, Satınalma Memuru, Daktilograf, Veznedar, Emanet Memuru, Tebligat Memuru, Santral Memuru, Sekreter, Koruma ve Güvenlik Görevlisi, Şoför veya Teknisyen kadrolarında toplam en az sekiz yıl hizmeti bulunmak,
II- BAŞVURU ŞEKLİ VE YERİ:
1-Görevde yükselme eğitimine başvurular, 16.05.2008 tarihi sabah mesai başlangıç saatinden başlamak üzere 30.05.2008 günü mesai bitimine kadar, ilgili sınav kuruluna (ilgili İlk Derece Adli Yargı Adalet Komisyonu) bizzat veya posta ile yapılacaktır. Ancak postada ki gecikmeler de dahil olmak üzere 30.05.2008 tarihinden sonraki müracaatlar dikkate alınmayacaktır.
2- Başvurular görevde yükselme eğitiminden sonra atanma istenecek unvan ve mahal belirtilmek suretiyle yapılır.
3- Başvuru dilekçelerine; başvuranın adı, soyadı, sicili, unvanı, baba adı, doğum tarihi, T.C. kimlik numarası, görev yeri, adresi, irtibat telefonu, daha önce hizmet içi eğitime katıldı ise tarihi ve süresi, daha önce görevde yükselme eğitimine katılıp katılmadığı ve katıldı ise tarihi, daha önce görevde yükselme sınavına katılıp katılmadığı, katıldı ise tarihi ve aldığı puan ile başvurduğu kadronun unvanı ve yeri yazılacaktır.
III- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİNE KATILACAKLARIN SEÇİMİ, İLKELER VE İTİRAZ:
1- Görevde yükselme eğitimi için yapılan başvuruların gerekli şartları taşıyıp taşımadığını ve Görevde yükselme eğitimine katılacakların seçimini, aşağıda belirtilen ilkeler ve Adalet Bakanlığı Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği çerçevesinde; anılan yönetmeliğin 16. maddesi gereği sınav kurulu olan ilgili İlk Derece Adli Yargı Adalet Komisyonları yapacaklardır.
2- Görevde yükselme eğitimine katılacakların sayısı, atama yapılacak sınav kurulunda her mahal için ilan edilen boş kadro sayısının üç katını geçemez.
3- İlgili sınav kuruluna yapılan başvurularda duyurulan kadro sayısının üç katından az istekli olması veya üç katı kadar aranan şartları taşıyan aday bulunmaması halinde bu oran aranmaz ve başvuranlardan şartları tutanların tamamı eğitime alınır.
4- Duyurulan kadro sayısının üç katından fazla personelin başvurması halinde, bu ilan ekindeki Ek-II Değerlendirme Formunda belirtildiği şekilde puanlama yapılmak suretiyle toplam puanı en fazla olandan başlamak üzere kadro sayısının üç katı kadar personel belirlenerek eğitime alınır. Yapılan puanlama sonunda eşitlik olması halinde sırasıyla hizmet süresi fazla olana, son sicil notu yüksek olana öncelik verilir. Bu durumda da eşitliğin bozulmaması halinde sınav kurulunca kura çekilir ve durum tutanakla tespit edilir.
5- Aynı unvan için birden fazla yere yapılan başvurular geçersiz sayılacaktır.
6- Adalet Komisyonlarının merkez ve mülhakatından yapılan başvurulardan aranan şartları taşıyan münhal kadronun üç katı kadar aday bulunmaması halinde eksiklik için diğer Adalet Komisyonlarından yapılan başvurular kabul edilmez.
7- İlgili sınav kurulu tarafından belirlenen listeler 02.06.2008 tarihinde ilan edilir. Bu ilan tarihinden itibaren 11.06.2008 tarihi mesai bitimine kadar ilgililer bu sınav kurullarına, seçime ilişkin hususlar için itirazda bulunabilirler. Sınav kurulları, 12.06.2008 tarihine kadar itirazlar hakkında karar verir ve listeler kesinleştirilerek ilan edilir.
8- Bu ilkeler dahilinde seçilen adaylar görevde yükselme eğitimine alınırlar.
IV- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİNDE OKUTULACAK DERSLER:
Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği?nin 12. maddesinde belirtilen dersler ve atanılacak kadronun niteliği ile ilgili dersler olup, ekte (ek-III) belirtilmiştir.
V- GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ TARİHİ VE GÖREVDE YÜKSELME SINAVINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR:
1- Görevde yükselme eğitimi, 30 Haziran 2008 ? 17 Temmuz 2008 tarihleri arasında bilahare bildirilecek programa göre en az 75 saat olarak yapılacaktır. Eğitim verilecek yerler ayrıca ilgililere duyurulacaktır.
2- Görevde yükselme eğitimini tamamlayanlar; bilahare belirlenecek ve ilgililere duyurulacak tarih ve yerde Ankara?da yazılı sınava alınacaktır. Bakanlığımızca sınavı yapacak olan kamu kurumu ile protokol imzalanacak olup, adaylar bilahare duyurulacak sınav ücretini ilgili kamu kurumu hesabına (hesap numarası ilgililere ayrıca bildirilecektir) yatıracaktır.
3- Görevde yükselme sınavında yukarıda (IV) numaralı başlık altında belirtilen görevde yükselme eğitimi ders konuları esas alınır.
4- Görevde yükselme eğitimi sonunda yapılacak olan yazılı sınavdan 100 üzerinden 70 alanlar başarılı sayılırlar. Başarılı sayılanların atamaları Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği çerçevesinde yapılacaktır.
5- Görevde yükselme sınavında aranan şartları taşımadıkları halde, sınava girip başarılı olanların sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olanların atamaları iptal edilir.
VI ? DİĞER HUSUSLAR:
1- Görevde yükselme eğitimine seçilenlerin listesi ile değerlendirme formları Komisyon Başkanlıkları tarafından başvurunun bitiş tarihinden itibaren on beş gün içinde Eğitim Dairesi Başkanlığına acele posta ve faks ile derhal gönderilir.
2- ?Görevde Yükselme Eğitimi? ve ?Görevde Yükselme Sınavı? atama izni verilen bütün kadrolar için aynı tarihte yapılacaktır.
3- Bu duyuruda yer almayan konularda Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin ilgili hükümleri esas alınır.