Doğru Tespitlerin Yağıldığı Haber İçeriği Alıntısıdır:
Ücretli Öğretmenliğin Yerine En Akılcı Çözüm Memur Öğretmenlerin MEB?e Geçmesi
Milli Eğitim Bakanlığında ücretli öğretmenlik yerine akılcı çözüm memurluk yapan gerçek öğretmenleri MEB'e geçirmektir. Memur öğretmenlerin MEB?e geçmesi gerektiğini belirten memur öğretmenler geçici değil akılcı çözüm istiyor.
Öğretmenlerin, Eğitim Fakültesi, Fen Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi mezunu (ilgili öğretmenlik alanlarında tezli veya tezsiz yüksek lisans yapmış) ya da Talim ve Terbiye Kurulu (TTK) Başkanlığı tarafından zaman zaman değiştirilmesine rağmen en azından 4 yıllık lisans mezunu, pedagojik formasyon eğitimi almış, kısacası öğretmenlik ölçütlerini karşılayan tüm diploma ve belgelere sahip kişilerden oluşması gerektiği nin altı çiziliyor.
Çünkü 2017-2018 yılı itibarıyla küçükbaş ve büyükbaş hayvan yetiştiricisi önlisans bölümü sınıf öğretmeni olarak ücretli göreve alındı. Bölümü küçümsemiyoruz! Çok ama çok önemli bir bölümdür ama ziraat alanında! Ne işi var çocuk eğitiminde! Maalesef sorgulanmıyor bile. Veliler acaba biliyor mu geçici, ücretli öğretmenin aslında öğretmenlikle alakası olmadığını!
Ücretli öğretmenlik kontenjanlarını okul idareleri belirliyor!
Ücretli Öğretmenlik sistemi Milli Eğitim Bakanlığında okul yöneticilerinin talepleri doğrultusunda il veya ilçe milli eğitim müdürlüklerine yapılan talep doğrultusunda olmaktadır. il-ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerine dışarıdan başvuruyla eğitim öğretimin ilk yarı yılı hatta tüm yıl boyunca yeterliliği olmasa da öğretmenlik yapabiliyor!
Formasyonsuz iki yıllık önlisans mezunları ücretli öğretmenlik yapabiliyor!
Ücretli öğretmenlik MEB?te iki yıllık önlisans öğreniminin bile yeterli görüldüğü, alan bilgisi aranmayan, pedagojik formasyonu olmayan ya da tezsiz yüksek lisans yapmamış kişilerin de ders ücreti karşılığı yaptığı sözde öğretmenlik türüdür.
Neredeyse her öğretmenlik dalından ataması yıllardır yapılmamış binlerce kişi dururken sanki öğretmen kıtlığı varmış gibi "ders ücretli sözde öğretmen uygulaması" bütün mantıksızlığı ve verimsizliğiyle sürdürülüyor, gelecek nesillerimize genç kuşaklarımıza yazık ediliyor!
Öğretmen atama sayıları aşırı düştü!
2017?de 20 bin atama yapıldı ve 2018?de de sadece 20 bin atama yapılacak. Sistem geçici öğretmenlerle yürütülmeye çalışıyor sonra neden eğitim öğretimde kalite artmıyor diye serzenişte bulunuluyor. Her yıl sürekli sistem değişiyor, sorumlu olarak öğretmenler gösteriliyor!
TTK?da öğretmenliğe kaynak olmayan ücretli (mevsimlik) öğretmenler çalıştırılıyor.
Birçok il-ilçede yetersiz öğretmen ataması nedeniyle öğrencilerin karşısına, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı?nın belirlediği öğretmenliğe kaynak teşkil etmeyen ilgisiz bölüm mezunları "ücretli öğretmen" adıyla çıkarılıyor. Özlük hakları bakımından da mevsimlik ücretli öğretmenlik, senede 8 ay öğretmenliğin ardından sistem dışına itilen bir çeşit ücretli kölelik olarak nitelendirilebilir.
Güvencesiz çalışma ortamında her an çocukların öğretmensiz kalmasına ve derslerin boş geçmesine, başarı sağlanamamasına neden olan mantıksız, pahalıya patlayan, savaş sonrası veya seferlik gibi çok istisnai durumlarda öğretmen azlığında belki zorunlu olarak başvurulabilecek verimsiz bir uygulamadır.
Ücretli öğretmenlerin yeterliliği yok!
Gelişim Psikolojisi, Öğrenme Psikolojisi, Ölçme ve Değerlendirme, Program Geliştirme, Öğretim Yöntem ve Teknikleri ve Rehberlik Eğitimleri Olmayan "Ücretli Öğretmenler" Var! 2017-18 Eğitim ve Öğretim Yılı binlerce öğretmen eksiğiyle başlamasıyla işinin ehli olmayan binlerce ücretli mevsimlik çalışan, okullarda öğrencilerin karşına öğretmen diye çıkarılıyor.
Ücretli öğretmenlerin mezuniyetleri şaşırtıyor!
Çocuk psikolojisinden sınıf yönetiminden habersizler var! Ama açıklanan "ücretli öğretmen" listelerini inceledikçe şunlar görülmektedir: Edebiyat bölümü mezunu, Muhasebe-Vergi bölümü mezunu Matematik Öğretmeni yapılmış. Fonksiyonları anlatacak! Trigonometri öğretecek! Geometri soruları çözecek! Analitik Geometriden bahsedecek!
2 yıllık Muhasebe bölümünü bitirenler, Büro Yönetimi mezunları Sınıf Öğretmeni ve Okul Öncesi Öğretmeni yapılıyor. Tapu Kadastro Bölümü ile Bankacılık bölümü mezunu Okul Öncesi öğretmeni olarak atanmış durumda. Aşçılık, Bahçıvanlık, Kuaförlük, Su Ürünleri, İşletme, Maliye, Turizm vb. farklı bölüm mezunları ?ÜCRETMEN? lakabıyla öğrencilerin karşısında!
Memur öğretmenlerin MEB?e geçirilmesi için mevzuat düzenlemesi yapmak zor değil!
Öğretmen olan memurların MEB'e geçişi özendirilerek ilgili mevzuat düzenlemesi yapılmalıdır. MEB için güvenilir-verimli-ekonomik "çare ücretli öğretmenlik sistemi" değildir!
Çoğunlukla öğretmen olabilme belgelerine sahip olmayan 80 bin civarında ücretli mevsimlik çalışanla okullarda öğrencilerin karşısına işinin tam da ehli olmayan kişilerin öğretmen olarak çıkarılması uygun ve verimli değildir.
15 Temmuz 2016?daki hain kalkışma sonrası Olağanüstü Hal döneminde KHK' lar ile meslekten ihraçlar sonucu binlerce öğretmen açığı oluşmuştur. MEB'in okullarda ikili eğitimden vazgeçip tam gün eğitim-öğretime geçme planı yeni öğretmen ihtiyacı doğuracaktır.En az 80 bin öğretmen ihtiyacına karşın ?Bütçe olanaklarının kısıtlılığına dair resmi açıklamalar? arşivlerde kayıtlıdır.
Bütçeye yük getirmeden optimum verimle öğretmen açığını azaltacak bir çözüm var:
"Öğretmen Olmaya Hak Kazanmış Kamu Personeli ile Memuriyet Öncesi MEB'e Bağlı Özel Okul ve Dershanelerde Öğretmenlik Yapmış Devlet Memurları"
Maaşı ödenen, MEB ve Talim ve Terbiye Kurulu kriterlerine göre de öğretmenlik yapma hakkı bulunan kamu personelinden isteyenlerin kadrolarının devlet dairelerinden devlet okullarına eğitim öğretim hizmetleri sınıfında öğretmen unvanıyla kurum-içi ve kurumlar-arası geçirilmesi (görevli oldukları il-ilçelerde aile birliği korunarak ) yapılabilir.
Böylece MEB verimsiz sözde "ücretli öğretmenler" yerine Bütçeye ek yük getirmeden, idari-iş deneyimi yüksek, devlet kültürü yerinde, halkla ilişkiler yönünden yoğun kazanımlara sahip öğretmen kökenli kamu personelini MEB?e geçmeye özendirerek öğretmen açığının bir kısmını optimum koşullarda kapatacaktır!
---
Doğru Tespitlerin Yağıldığı Haber İçeriği Alıntısıdır:
Ücretli Öğretmenliğin Yerine En Akılcı Çözüm Memur Öğretmenlerin MEB?e Geçmesi
Milli Eğitim Bakanlığında ücretli öğretmenlik yerine akılcı çözüm memurluk yapan gerçek öğretmenleri MEB'e geçirmektir. Memur öğretmenlerin MEB?e geçmesi gerektiğini belirten memur öğretmenler geçici değil akılcı çözüm istiyor.
Öğretmenlerin, Eğitim Fakültesi, Fen Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi mezunu (ilgili öğretmenlik alanlarında tezli veya tezsiz yüksek lisans yapmış) ya da Talim ve Terbiye Kurulu (TTK) Başkanlığı tarafından zaman zaman değiştirilmesine rağmen en azından 4 yıllık lisans mezunu, pedagojik formasyon eğitimi almış, kısacası öğretmenlik ölçütlerini karşılayan tüm diploma ve belgelere sahip kişilerden oluşması gerektiği nin altı çiziliyor.
Çünkü 2017-2018 yılı itibarıyla küçükbaş ve büyükbaş hayvan yetiştiricisi önlisans bölümü sınıf öğretmeni olarak ücretli göreve alındı. Bölümü küçümsemiyoruz! Çok ama çok önemli bir bölümdür ama ziraat alanında! Ne işi var çocuk eğitiminde! Maalesef sorgulanmıyor bile. Veliler acaba biliyor mu geçici, ücretli öğretmenin aslında öğretmenlikle alakası olmadığını!
Ücretli öğretmenlik kontenjanlarını okul idareleri belirliyor!
Ücretli Öğretmenlik sistemi Milli Eğitim Bakanlığında okul yöneticilerinin talepleri doğrultusunda il veya ilçe milli eğitim müdürlüklerine yapılan talep doğrultusunda olmaktadır. il-ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerine dışarıdan başvuruyla eğitim öğretimin ilk yarı yılı hatta tüm yıl boyunca yeterliliği olmasa da öğretmenlik yapabiliyor!
Formasyonsuz iki yıllık önlisans mezunları ücretli öğretmenlik yapabiliyor!
Ücretli öğretmenlik MEB?te iki yıllık önlisans öğreniminin bile yeterli görüldüğü, alan bilgisi aranmayan, pedagojik formasyonu olmayan ya da tezsiz yüksek lisans yapmamış kişilerin de ders ücreti karşılığı yaptığı sözde öğretmenlik türüdür.
Neredeyse her öğretmenlik dalından ataması yıllardır yapılmamış binlerce kişi dururken sanki öğretmen kıtlığı varmış gibi "ders ücretli sözde öğretmen uygulaması" bütün mantıksızlığı ve verimsizliğiyle sürdürülüyor, gelecek nesillerimize genç kuşaklarımıza yazık ediliyor!
Öğretmen atama sayıları aşırı düştü!
2017?de 20 bin atama yapıldı ve 2018?de de sadece 20 bin atama yapılacak. Sistem geçici öğretmenlerle yürütülmeye çalışıyor sonra neden eğitim öğretimde kalite artmıyor diye serzenişte bulunuluyor. Her yıl sürekli sistem değişiyor, sorumlu olarak öğretmenler gösteriliyor!
TTK?da öğretmenliğe kaynak olmayan ücretli (mevsimlik) öğretmenler çalıştırılıyor.
Birçok il-ilçede yetersiz öğretmen ataması nedeniyle öğrencilerin karşısına, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı?nın belirlediği öğretmenliğe kaynak teşkil etmeyen ilgisiz bölüm mezunları "ücretli öğretmen" adıyla çıkarılıyor. Özlük hakları bakımından da mevsimlik ücretli öğretmenlik, senede 8 ay öğretmenliğin ardından sistem dışına itilen bir çeşit ücretli kölelik olarak nitelendirilebilir.
Güvencesiz çalışma ortamında her an çocukların öğretmensiz kalmasına ve derslerin boş geçmesine, başarı sağlanamamasına neden olan mantıksız, pahalıya patlayan, savaş sonrası veya seferlik gibi çok istisnai durumlarda öğretmen azlığında belki zorunlu olarak başvurulabilecek verimsiz bir uygulamadır.
Ücretli öğretmenlerin yeterliliği yok!
Gelişim Psikolojisi, Öğrenme Psikolojisi, Ölçme ve Değerlendirme, Program Geliştirme, Öğretim Yöntem ve Teknikleri ve Rehberlik Eğitimleri Olmayan "Ücretli Öğretmenler" Var! 2017-18 Eğitim ve Öğretim Yılı binlerce öğretmen eksiğiyle başlamasıyla işinin ehli olmayan binlerce ücretli mevsimlik çalışan, okullarda öğrencilerin karşına öğretmen diye çıkarılıyor.
Ücretli öğretmenlerin mezuniyetleri şaşırtıyor!
Çocuk psikolojisinden sınıf yönetiminden habersizler var! Ama açıklanan "ücretli öğretmen" listelerini inceledikçe şunlar görülmektedir: Edebiyat bölümü mezunu, Muhasebe-Vergi bölümü mezunu Matematik Öğretmeni yapılmış. Fonksiyonları anlatacak! Trigonometri öğretecek! Geometri soruları çözecek! Analitik Geometriden bahsedecek!
2 yıllık Muhasebe bölümünü bitirenler, Büro Yönetimi mezunları Sınıf Öğretmeni ve Okul Öncesi Öğretmeni yapılıyor. Tapu Kadastro Bölümü ile Bankacılık bölümü mezunu Okul Öncesi öğretmeni olarak atanmış durumda. Aşçılık, Bahçıvanlık, Kuaförlük, Su Ürünleri, İşletme, Maliye, Turizm vb. farklı bölüm mezunları ?ÜCRETMEN? lakabıyla öğrencilerin karşısında!
Memur öğretmenlerin MEB?e geçirilmesi için mevzuat düzenlemesi yapmak zor değil!
Öğretmen olan memurların MEB'e geçişi özendirilerek ilgili mevzuat düzenlemesi yapılmalıdır. MEB için güvenilir-verimli-ekonomik "çare ücretli öğretmenlik sistemi" değildir!
Çoğunlukla öğretmen olabilme belgelerine sahip olmayan 80 bin civarında ücretli mevsimlik çalışanla okullarda öğrencilerin karşısına işinin tam da ehli olmayan kişilerin öğretmen olarak çıkarılması uygun ve verimli değildir.
15 Temmuz 2016?daki hain kalkışma sonrası Olağanüstü Hal döneminde KHK' lar ile meslekten ihraçlar sonucu binlerce öğretmen açığı oluşmuştur. MEB'in okullarda ikili eğitimden vazgeçip tam gün eğitim-öğretime geçme planı yeni öğretmen ihtiyacı doğuracaktır.En az 80 bin öğretmen ihtiyacına karşın ?Bütçe olanaklarının kısıtlılığına dair resmi açıklamalar? arşivlerde kayıtlıdır.
Bütçeye yük getirmeden optimum verimle öğretmen açığını azaltacak bir çözüm var:
"Öğretmen Olmaya Hak Kazanmış Kamu Personeli ile Memuriyet Öncesi MEB'e Bağlı Özel Okul ve Dershanelerde Öğretmenlik Yapmış Devlet Memurları"
Maaşı ödenen, MEB ve Talim ve Terbiye Kurulu kriterlerine göre de öğretmenlik yapma hakkı bulunan kamu personelinden isteyenlerin kadrolarının devlet dairelerinden devlet okullarına eğitim öğretim hizmetleri sınıfında öğretmen unvanıyla kurum-içi ve kurumlar-arası geçirilmesi (görevli oldukları il-ilçelerde aile birliği korunarak ) yapılabilir.
Böylece MEB verimsiz sözde "ücretli öğretmenler" yerine Bütçeye ek yük getirmeden, idari-iş deneyimi yüksek, devlet kültürü yerinde, halkla ilişkiler yönünden yoğun kazanımlara sahip öğretmen kökenli kamu personelini MEB?e geçmeye özendirerek öğretmen açığının bir kısmını optimum koşullarda kapatacaktır!
---