Editörler : E.Kayı Han

17 Ağustos 2008 12:39

Nahl Surasi 43. Ayet

Arkadaşlar geçen gün internette gezerken bu sura ve ayetle ilgili bir yazı okudum, bilgili birisi bana açıklayabilirse çok sevineceğim selamlar...

***

Zaman gazetesinin hazırlamış olduğu ve internetteki aynı meal ve tefsirlerde Muhterem Elmalılı Hamdi yazır efendinin Hak Dini Kur'an Dili isimli tefsirinde ve Kur'an-ı Kerim mealinde Nahl sure-i şerifinin 43 ayeti değiştirilmiştir. Ayet-i kerimede geçen "ehl-i zikri" değiştirip tevrat ve incil alimleri olarak değiştirmişlerdir.

işte gerçek meal ve tefsirleri:

?Eğer bilmiyorsanız dini müşküllerinizi ehl?i zikirden sual ediniz.? (Nahl: 43)

Ehl-i zikirden murad evliyâullah hazeratıdır.

Bu konu ile ilgili bir yazıyıda buraya alıyoruz:

Kur?an?ı Kerim meal ve tefsirleri arasında milletimiz tarafından itimat edilen ?1935 yılında yayınlanan Diyanet İşleri Reisliği Neşriyatından HAK DİNİ KUR?AN DİLİ Yeni Mealli Türkçe Tefsir? adlı orijinal eseri mevcuttur.

Bu tefsirde Nahl suresi 43. Ayet ?Senden evvel de Resul olarak başka değil, ancak kendilerine vahy veriyor idiğimiz erler göndermişizdir, ehli zikre sorun bilmiyorsanız? olarak geçmektedir.

Gerek internetteki bazı sitelerde, gerekse de yazılı eserlerde, ?Elmalılı Kur?an Meal ve Tefsirinde? Nahl suresi 43. ayeti sadeleştirilmek adına, aslından farklı olarak değiştirilmiştir.

Karşılaştığımız bu eserlerde ?Elmalılı Meali? ya da ?Elmalılı Tefsiri ? adı kullanılarak Nahl suresi 43. ayetinde geçen ?bilmediklerinizi zikir ehline sorun? ifadesi, güya sadeleştirmek adına; ?bilmediklerinizi Tevrat ve İncil âlimlerine sorunuz? diye değiştirilmiştir. Bu sıradan bir olay değildir. Tahribatın boyutlarının anlaşılması açısından önem arz etmektedir. Bu konuda milletimizin hassas davranarak, eserlerin orijinalleriyle karşılaştırma yapmaları, böylece oynanan oyunların bozulması gerekmektedir.

İlgili ayet hakkında diğer tefsir ya da meallerden yaptığımız inceleme neticesinde;Diyanet mealinde; ?Eğer bilmiyorsanız, bilenlere sorun.?

Mevdudi?nin Tefhimu?l?Kur?an tefsirinde; ?daha önceki peygamberlerin kıssalarını bilenlere sorun.?

İbni Kesir de; ?Öyleyse bilmiyorsanız zikir ehline sorun.?

Teberi Tefsirinde ve Fahruddin Er?Razi Hazretlerinin Tefsir?i Kebir Mefâtıhu?l Gayb adlı eserinde de bazı müfessirlerin görüşlerine yer verilerek, ayet şöylece tefsir edilmiştir.

?Ehl?i Zikr? den maksadın, Kur?an ehli kimseler olduklarını söylemişler, buna delil olarak da, Kur?an?ı Kerimin başka yerlerinde ?zikir? kelimesinin ?Kur?an? manasına geldiğini gösteren misalleri vermişlerdir. Bu görüşe göre de ayetin izahı şöyledir: ?Ey müşrikler, daha önce gönderilen Peygamberlerin de bir kısım erkek kişiler olduklarını bilmiyorsanız, Kur?an?a iman eden Kur?an ehline sorunuz. Kendi mantığınızla karar vermeyiniz.?

Ebu Cafer el?Bâkır ise: Buradaki ?Ehl?i Zikr? den maksat biziz. Yani, ümmet?i Muhammed?dir? demiştir.

Bununla beraber, ayet?i Kerimenin manası geneldir. Bu sebeple ?Ehl?i Zikr?i belli bir takım insanlara sıfat yapmaktansa, genel anlamda bırakıp ?İşi bilenler? şeklinde izah etmenin daha uygun olacağı söylenebilir.? İfadelerine yer verildiği görülmüştür.

Görüldüğü gibi Nahl suresi 43. ayet hakkında hemen hemen hiçbir müfessir ?bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz? ayetinden ?bilmiyorsanız Tevrat ve İncil âlimlerine sorunuz? manasını çıkarmamıştır. İlgililerin bundan sonra daha dikkatli davranmaları, orijinal eserlerin sadeleştirilirken aslına sadık kalınmasına, özen gösterilmelidir.

Uğur Kepekçi

http://www.frmtr.com/islam-ve-insan/394239-nahl-43-ayet-i-kerimesinin-yanlis-meal-ve-tefsirlerine-dikkat.html


mhmtdmr
Müsteşar Yardımcısı
17 Ağustos 2008 13:36

ehl-i zikir ifadsi ehl-i kitap anlamında da kulanılmış, ve burada, yani ayet bağlamındaki muhtemel anlamlardan biri.... "bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz" sözü, peygamberin vasıflarını ehl-i kitaptan öğreniniz anlamında kulanılmıtır. o dönem özellikle yahudiler peygamberin vasıflarını çok iyi bilirlerdi ve Kuran bunu defalarca ifade etmiştir....

dolayayısıyla bu anlam da hatalı değildir, ama sadece bu yorumun alınması sizi çarpıtma anlamında rahatsız etmiş anlaşılan...

:)))


behesti_inqılabi
Genel Müdür
17 Ağustos 2008 13:36

kardeşim burdaki konu açık ve net.

bilmiyorsanız zikir ehline yani bilenlere sorun demek.

ayetin içinde özel bi durumla beraber genel bi kural göze çarpmakta...

"bilmiyorsanız bilenlere sorun."

yalnız bunu böyle değiştirenleri Allaha havale ediyorum...


mhmtdmr
Müsteşar Yardımcısı
17 Ağustos 2008 13:51

Biz senden evvel kendilerine vahyettiğimiz erkeklerden başka (peygamberler) göndermedik.38 Eğer bilmiyorsanız, zikir 39 ehline sorun....

38. Bu, Mekkeli müşriklerin, kendileri gibi bir insan olduğu için Hz. Muhammed'i (s.a) peygamber olarak kabul etmeyeceklerini söyleyerek yaptıkları (ve burada belirtilmeyen) itiraza bir cevap niteliğindedir. Onlara, daha önce gönderilen peygamberlere de aynı itiraz ile karşı çıkıldığı söylenmektedir.

39. "Zikr ehli..." Yani Ehl-i Kitab'ın alimleri, tamamen olmasa da diğer semavi kitaplara vakıf olanlar ve daha önceki peygamberlerin kıssalarını bilenler.

MEVDÛDÎ TEFHİMÜ-L KUR'AN'DAN....


behesti_inqılabi
Genel Müdür
17 Ağustos 2008 13:56

diyanet mealinden ayeti veriyorum.

"Senden önce de, kendilerine vahyettiğimiz kişilerden başkasını peygamber olarak göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, bilenlere sorun. "nahl 43


seyhanlı_001
Yasaklı
17 Ağustos 2008 14:02

sanırım baslıgı açan arkadas ehli zikirle

kadirileri nakşileri falan anlamış..:))

ehli zikir deyince kısaca allahı anmayı meslek haline getiren lerin anlamayı tercih ederim


behesti_inqılabi
Genel Müdür
17 Ağustos 2008 14:03

firaset netten elmalı mealine baktım.

şimdi tefsirden böyle bi yorum çıkarılabilir eyvallah...

ama meal için direk " (Ey Peygamber!) Senden önce de, kendilerine vahyettiğimiz erkeklerden başkasını peygamber olarak göndermedik. Eğer bunu bilmiyorsanız Tevrat ve İn cil âlimlerine sorun"

böyle yazılması garibime gitti.

kelimelerde birebirliğe çok dikkat eden ve hatta sadeleştirilmemiş mealinde neerdeyse ayetin arapçasını yazan bi alimin böyle meal verdiğine inanmıyorum.

bi arkadaşıma hediye etmiştim elmalılının sadeleştirilmemiş mealini .

en kısa zamanda bakacam...

dediğim gibi tefsirinde böyle bişey olabilir ama meal için böyle bi yorum bilmiyorum çok garip geldi.

elmalılının böyle meal vermediğini tahmin ediyorum ama en kısa zamanda aslından bakacam.

ve eğer böyle bişey yoksa elmalılı böyle çevirmemişse ayeti her yerde protestolarımızı yayıncı kuruluşa göndermeliyiz...


mhmtdmr
Müsteşar Yardımcısı
17 Ağustos 2008 14:04

ilahıyatçısın behesti hocam. ehle'z-zikr kelimesini "bilenler" kelimesi hiç karşılar mı!!! zikr kelimesi o kadar mı basit tercüme edilir. burada geçiştirilmiş işte.. bilgisi olan herkesi kastetmek için...

:)))


behesti_inqılabi
Genel Müdür
17 Ağustos 2008 14:26

peki mhmtdmr hocam ehli zikr kelimesinin meali allah aşkına nasıl "Tevrat ve İn cil âlimlerine" diye yazılır!

zikr kelimesi kuran içinde kullanılır biliyorsun.

bi daha diyorum elmalılının sadeleştirilmemiş mealini incelemiştim elmalılının bu şekilde meal vereceğine ihitmal vermiyorum ama bakacam.

ben yanlışsam özür dilerim burda hepinizden...

ama elmalılı böyle meal vermemişse bunu bu şekilde yazanların özür borcu yokmu kardeşim???


mhmtdmr
Müsteşar Yardımcısı
17 Ağustos 2008 14:39

"vahyi bilenler" şeklindeki tercümeesi tam karşılamasa da yakın bir anlam ifade eder. ama bu ayetteki kastın tevrat ve incil alimleri olması en muhtemel olasılıklardan.

ben de elmalının sadeleştirilmiş mealini görmedim ama bu şekilde mana vermişse de hata etmemiştir diyorum. tabi merhum bu manayı vermeyipte hatalı bir anlam bile olmasa o şekilde yazanlar, müellifin eserini tahrif ettikleri için hatalıdırlar, o da ayrı bi konu....


'Milliyetçi
Kapalı
17 Ağustos 2008 14:49

Bir müslüman nasıl olurda tereddüte düştüğü durumlarda tevrat ve incil alimlerine danışabilir ??

Tevrat ve İncil'in değiştirildiğini bildiğimiz halde üstelik !!


mhmtdmr
Müsteşar Yardımcısı
17 Ağustos 2008 16:05

oradaki hitap müslümanlara değil, müşriklere...

müslüman bir konuda eğer otoriteyse ilim ehli olan herkese danışır, bu değil ehli kitap isterse müşrik olsun. işi ehline sorma ve ehline emanet etme islamda temel prensiptir.

şu da bir gerçekki tevrat ve incil tahrif edilmiştir, külliyen değiştirildiği iddia edilmemektedir. dolayısıyla her iki kitapda da vahiy uzantıları olduğu, Hz. Peygamberin Tevrat ile hüküm verdiği bilinen hususlardandır....


'Milliyetçi
Kapalı
17 Ağustos 2008 16:07

Benim bildiğim Kur'an müslümanlara hitabeder..


mhmtdmr
Müsteşar Yardımcısı
17 Ağustos 2008 16:30

Sen yalnış biliyorsun demekki!!!

Kuran'ın her kesime ayrı hitabı vardır. geneli tüm insanlığa hitap eder; özelde ise iman edenlerle beraber bir çok zümreye ayrı hitabı vardır. biraz okuduğunda karşına bu ayrı hitap tarzları çıkar....

"Eğer bilmiyorsanız, zikir (vahy) ehline sorun" hitabına müslümanların değil, iman etmeyenlerin muhatap olduğu aşikardır. Müslümanın zaten peygamberin peygamberliğiyle bir sorunu kalmış mıdır!!!

:)))

Toplam 13 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi