Editörler : crops35
23 Eylül 2010 23:56

Kit lerde çalışan avukatlar ek ödeme haksızlığına karşı dava açalım

Arkadaşlar bildiğiniz üzere KİT lerde çalışan personelin naaşları YPK Kararıyla belirlenmekte. 28/07/2010 tarihinde RG de yayımlanan YPK kararında KİTlerde çalışan avukatlara eksik ek ödeme verilerek büyük bir haksızlık ve ayrımcılık yapılmıştır. Bilindiği üzere bu ek ödeme kamuda eşit işe eşit ücret verilecek öncelikle mühendislere verildi ve daha sonra 2010 yılında kapsam genişletildi. ve avukat dışındaki tüm unvanlara %68 ek ödeme verilirken avukatlara 2 yıllık meslek yüksek okulu mezunlarına verilen %28 oranında ek ödeme verilmektedir. ücret skalasında avukat unvanın altında bulunan bir unvan yaklaşık 230 tl olan bu farkla avukattan üste çıkmaktadır. kamuda da çalışsa hukukun yılmaz savunucuları kendi hakkınızı savunmayı ihmal etmeyiniz. işte size emsal nitelikteki dilekçemiz. inceleyip eksiklerini tamamlamak dava açmak suretiyle bu haksızlığa karşı sessiz kalmamanızı temenni ederim.

DANIŞTAY BAŞKANLIĞINA

(Yürütmenin Durdurulması İstemi Vardır.)

DAVACI : 1-

DAVALI : BAŞBAKANLIK, Vekaletler Caddesi Başbakanlık Merkez Bina P.K. 06573 Bakanlıklar ? ANKARA

KONU : Kamu İktisadi Teşebbüslerinde 2010 Yılında Uygulanacak Ücretlerin Tespitine İlişkin 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararının Ek Ödeme başlıklı 5.maddesinin (a) bendinin iptali ile yürütmenin durdurulması ve eksik ödenen ek ödemlerimizin hak ediş tarihinden itibaren kademeli olarak uygulanacak yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesi isteminden ibarettir.

TEBLİĞ TARİHİ : 28/07/2010 (Resmi Gazete?de yayımlanma tarihi)

AÇIKLAMALAR : 1- 233 sayılı KHK kapsamında bir kamu iktisadi teşebbüsü olan ?.. Hukuk Müşavirliği bünyesinde 399 sayılı KHK?nın eki (II) sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel olarak avukat unvanı ile görev yapmaktayız.

2- Kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında 2010 yılında uygulanacak ücretlerin tespitine ilişkin 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı 28/07/2010 tarih ve 25655 sayılı Resmi Gazete?de yayımlanmıştır. Anılan düzenleyici işlemin ?Ek Ödeme? başlıklı 5. maddesinin (a) bendi hukuka aykırı bulunmakta olup iptali gerekmektedir. Şöyle ki;

3- 19/06/1994 tarih ve 540 sayılı Devlet Planlama Teşkilatı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Yüksek Planlama Kurulunun görevleri başlıklı 5. maddesinin (c) bendinde; ?Kalkınma planı ve yıllık programlar çerçevesinde kamu iktisadi teşebbüsleri ile ilgili her türlü kararları almak,? hükmü amirdir.

Buna göre 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı ile Kuruluşumuzda çalışan sözleşmeli personel unvanları gruplar itibariyle alt ve üst temel ücretlerle sınırlı olmak şartı ile ücret tespitinde ilgili teşebbüs ve bağlı ortaklık yönetim kurullarının yetkili kılınması sonucunda Kuruluşumuz Yönetim Kurulunca verilen yetki dahilinde ücret skalası düzenlenmekte ve bu düzenleme doğrultusunda ücretlerimiz ödenmektedir. Anılan YPK kararının 6. maddesine istinaden Kuruluşumuz Yönetim Kurulu?nca düzenlenen ücret skalasının bir örneği ilişikte sunulmuştur.

4- 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı?nın ?Ek Ödeme? başlıklı 5. maddesinde;

?(1) 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin değişik ek 3?üncü maddesi çerçevesinde, kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarında 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (II) sayılı cetvele dahil pozisyonlarda çalışan sözleşmeli personel (Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü personeli hariç) ile 18/5/1994 tarihli ve 527 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 31?inci maddesine göre ücretleri belirlenen sözleşmeli personele, aşağıda pozisyon unvanları için belirlenen oranların en yüksek Devlet memuru aylığına (ek gösterge dâhil) uygulanması sonucu bulunacak tutarda her ay ek ödeme verilir.

a) Grup başmühendisi, başmühendis, başmimar, mühendis, mimar, veteriner, şehir plancısı, müdür yardımcısı, teknik şef, atölye şefi, başeksper, eksper, teknik amir, teknik uzman, başkontrolör, kontrolör, baştabip, baştabip yardımcısı, diş tabibi, tabip, uzman tabip, uzman (Tababet Uzm. Tüz.?ne göre) %68,

b) Sağlık teknisyen yardımcısı % 39,

c) Diyetisyen, tekniker % 34,

ç) Teknik ressam, teknisyen, laborant, makinist (TCDD), makinist, makinist yardımcısı (TCDD), başteknisyen, konstrüktör, revizör ve sürveyan % 33,

d) Halı eksperi ve diğer unvanlar % 28.

(2) Bu ek ödeme damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaz, ücret ve her ne ad altında olursa olsun yapılan diğer ödemelerin hesabında dikkate alınmaz.? denilmektedir.

5- Anılan maddenin (a) bendinde yer alan unvanlar arasında ?avukat? unvanına yer verilmediği görülmektedir. Bu durumda ?avukat? unvanı ile KİT?lerde çalışan personele uygulanacak ek ödeme miktarı, düzenlemenin (d) bendinde yer alan ?diğer unvanlar?a göre belirlenmektedir. Maddenin (a) bendinde sayılan unvanlar %68 oranında ek ödeme alırken, (d) bendinde sayılan unvanlar %28 oranında ek ödeme almaktadır. Ekte sunulan, anılan YPK kararına istinaden Kuruluşumuz Yönetim Kurulunca kabul edilen Ücret Skalası incelendiğinde görüleceği üzere, ücret skalasında ?avukat? unvanından, almış olduğu eğitim ve yapmış olduğu görev ve taşımakta olduğu sorumluluk bakımından daha alt sırada bulunan bir unvanın yapılacak ek ödeme ile birlikte ?avukat? unvanında yer alan bir çalışandan daha fazla ücret alması sonucu doğmaktadır. Bu nedenle söz konusu maddenin (a) bendinde ?avukat? unvanına yer verilmemesi hukuka aykırı olup, iptali gerekmektedir.

6- Ayrıca anılan YPK kararının ekinde sözleşmeli personel pozisyonlarına ait temel ücretler 5 grup halinde belirlenmiş ve ?avukat?lık unvanı 1. grup arasından sayılmıştır. 1. grupta sayılan unvanlara anılan YPK kararının 5. maddesinin (a) bendinde yer verilmekte iken ?avukat? unvanına yer verilmemesi yapılan haksızlığı açıkça ortaya koymaktadır.

7- Anılan maddenin (d) bendinde halı eksperliği ve diğer unvanlara %28 oranında ek ödeme yapılacağı düzenlenmekte olup, ?avukat? unvanı da diğer unvanlar arasında kabul edilmektedir. Halı eksperliği iki yıllık meslek yüksek okulu mezunlarının alabileceği bir unvan olup, dört yıllık hukuk fakültesi eğitimi üzerine bir yıl avukatlık stajı yaptıktan sonra avukat olunmaktadır. 4 yıllık fakülte mezunlarına daha yüksek oranlarda ek ödeme verilmekte iken avukat unvanı ile halı eksperi unvanına bir tutularak, eşit oranlarda (%28) ek ödeme yapılması hukuka aykırı bulunmakta olup, en azından alınan eğitim bakımından eşitlik ilkesine aykırılık teşkil etmektedir.

Kaldı ki; ?avukat? unvanı ile görev yapmakta olduğumuz Kuruluşta anılan düzenlemenin (a) bendinde sayılan diğer unvanların nerdeyse tamamından daha fazla hizmet üretmekte ve sorumluluk altına girmekteyiz. Kuruluşumuz aleyhine açılan veya Kuruluşumca açılan tüm dava ve icra takiplerini takip ettiğimiz gibi Kuruluşumuzda hazırlanan her türlü sözleşme ve idari ve hukuki metinlerin veya yazışmaların hazırlanması yanı sıra duruma göre anılan düzenlemenin (a) bendinde sayılan diğer unvan sahipleri ile birlikte Kuruluşumuzun çıkmış olduğu ihalelerin ?Teknik Şartnamelerinin? hazırlanmasında, ihale komisyonlarında, Kuruluş faaliyetleri kapsamında görev yapan .....Komisyonu, ...... Komisyonu vb. komisyonlarda görev yapmaktayız.

Anayasamızın ?Ücrette adaletin sağlanması? başlıklı 55. maddesinde; ?Ücret emeğin karşılığıdır. Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.? hükmü amir bulunmaktadır.

Anayasa Mahkemesinin yerleşik içtihatlarına göre; ?Yasa önünde eşitlik ilkesi? hukuksal durumları aynı olanlar için söz konusudur. Bu ilke ile eylemli değil, hukuksal eşitlik öngörülmüştür. Eşitlik ilkesinin amacı, aynı durumda bulunan kişilerin yasalar karşısında aynı işleme bağlı tutulmalarını sağlamak, ayırım yapılmasını ve ayrıcalık tanınmasını önlemektir. Bu ilkeyle, aynı durumda bulunan kimi kişi ve topluluklara ayrı kurallar uygulanarak yasa karşısında eşitliğin çiğnenmesi yasaklanmıştır. Yasa önünde eşitlik, herkesin her yönden aynı kurallara bağlı tutulacağı anlamına gelmez. Durumlarındaki özellikler, kimi kişiler ya da topluluklar için değişik kuralları ve uygulamaları gerektirebilir. Bu nedenle farklı statüde bulunan kişilere aynı hukuksal normların uygulanması sonucunu doğuran dava konusu düzenleyici işlem hukuka açıkça aykırı bulunmaktadır. Eşitlik, adalet, hakkaniyet ve hukuk devleti ilkelerine açıkça aykırı bulunan dava konusu düzenlenmenin iptali gerekmektedir.

8- 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı?nın ?Ek Ödeme? başlıklı 5. maddesinin (a) bendinde ?avukat? unvanının sayılmamış olması nedeniyle haksız bir şekilde eksik ödenen ek ödemelerimizin hak ediş tarihinden itibaren kademeli olarak işletilecek yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesini böylelikle hukuka aykırı düzenleme nedeniyle uğramış olduğumuz haksızlığın giderilmesini dilemekteyiz.

9- İdari Yargılama Usulü Kanunun 27.maddesinde idari işlemlerin uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız zararların doğması ve idari işlemin açıkça hukuka aykırı olması şartlarının birlikte gerçekleşmesi durumunda gerekçe gösterilerek yürütmenin durdurulmasına karar verilebileceği hükme bağlanmıştır.

Dava konusu işlem açıkça hukuka aykırı bulunmakta olup, ayrıca çalışanlar arasında ayrımcılığa ve haksızlığa ve çalışma barışının ortadan kalkmasına sebebiyet verdiğinden telafisi imkansız sonuçlara neden olmaktadır. Bu nedenle dava konusu işlem hakkında İ.Y.U.K.?un 27 nci maddesinde aranan her iki şart da gerçekleşmiş bulunduğundan yürütmenin durdurulmasına karar verilmesini dilemekteyiz.

HUKUKİ NEDENLER : T.C. Anayasası, 233 sayılı KHK, 399 sayılı KHK, 540 sayılı KHK, v.s. tüm yasal mevzuat...

DELİLLER : Ücret skalası, maaş bordroları v.s. tüm yasal deliller?

SONUÇ ve İSTEM : Yukarıda açıklanan ve re?sen görülecek nedenlerle Kamu İktisadi Teşebbüslerinde 2010 Yılında Uygulanacak Ücretlerin Tespitine İlişkin 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararının Ek Ödeme başlıklı 5.maddesinin (a) bendinin iptali ile yürütmenin durdurulması ve eksik ödenen ek ödemlerimizin hak ediş tarihinden itibaren kademeli olarak uygulanacak yasal faiziyle birlikte ödenmesine karar verilmesi ve yargılama giderleri ile vekalet ücretinin davalıya yükletilmesine karar verilmesini saygılarımızla arz ve talep ederiz.

Davacı

EKLER : 1- 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı

2- Kuruluşumuz Yönetim Kurulu?nca düzenlenen ücret skalasının bir örneği

3- Maaş bordroları örn.

4- ÖSYM Halıcılık ve Kilimcilik programına ilişkin rehber dökümü.


safoli
Memur
25 Ocak 2011 13:45

TCDD avukatları olarak biz davaaçtık. Henüz cevap gelmedi.


lawyer006
Aday Memur
02 Şubat 2011 01:14

başbakanlık cevap verdi cevaba cevap dilekçesi örneğini dava açmayı düşünen arkadaşlar için bir fikir vermesi bakımından ekliyorum.

DANIŞTAY 11. DAİRE BAŞKANLIĞINA

CEVABA CEVAP VEREN

(DAVACILAR) :

TÜM DAVACILARIN

ADRESİ :

DAVALI : BAŞBAKANLIK, Vekaletler Caddesi Başbakanlık Merkez Bina P.K. 06573 Bakanlıklar ? ANKARA

KONU :

TEBLİĞ TARİHİ : 30/12/2010

AÇIKLAMALAR : 1- Davalı tarafça verilen cevap dilekçesinde; 375 sayılı KHK?nın Ek 3. maddesi uyarınca idarenin takdir yetkisine dayalı olarak dava konusu hukuka aykırı düzenleyici işlemin yürürlüğe konulduğu belirtilmektedir. Oysa ki, idareye takdir yetkisi tanınan durumlarda idarenin bu yetkiyi keyfi olarak kullanmayacağı, kamu yararı ve hizmet gereklerine uygun olarak kullanması gerektiği yerleşik Danıştay kararlarıyla kabul edilmektedir. Davalı tarafından dava konusu düzenlemenin yürürlüğe konulması hususunda kullanılan takdir yetkisinin hukuka aykırı ve tamamen keyfi olarak kullanıldığı, cevap dilekçesinden de anlaşılmaktadır. Şöyle ki;

2- Cevap dilekçesinde; ?Bu durumda, 375 sayılı KHK?nın ek 3. maddesi uyarınca yapılacak ek ödeme oranı ile esas ve usulleri; görev yapılan birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, görev yerinin özelliği, çalışma süresi, personelin sınıfı, rütbesi, kadro veya görev unvanı, derecesi, atanma usulü ile emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personele mali haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dahil almakta oldukları toplam ödeme tutarları gibi kriterler birlikte veya ayrı ayrı dikkate alınarak belirleme konusunda takdir yetkisi bulunan idare tarafından yapılan ve kamu iktisadi teşebbüsleri ile bağlı ortaklıklarında 399 sayılı KHK?ya bağlı olarak çalışan sözleşmeli personel ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarındaki emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan kamu personeli arasında oluşan ücret dengesizliğinin giderilmesi amacını taşıyan dava konusu düzenlemede hukuka aykırılık bulunmamaktadır.? denilmiş buna karşılık; Dava konusu YPK kararının EK-I nolu ekinde sözleşmeli personel pozisyonlarına ait temel ücretler 5 grup halinde belirlenmiş, ?avukat? unvanının da yer aldığı 1. grupta sayılan unvanlara hangi emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personel ile olan ücret dengesinin giderilmesi amacıyla anılan YPK kararının 5. maddesinin (a) bendinde yer verildiği somut verileri ile ortaya konulmadığı gibi anılan YPK kararının 5. maddesinin (a) bendi kapsamında 1. grupta sayılan unvanlardan sadece ?avukat? unvanına yer verilmemesinin nedenleri de açıklığa kavuşturulamamıştır.

3- 375 sayılı KHK?nın EK 3. maddesinde;

Anayasa Mahkemesi, ? kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarda 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı cetvelde gösterilen kadrolar dışında 657 sayılı Kanun hükümlerine göre aylık alan memurlara, en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % 200 ünü geçmemek üzere her ay ek ödeme yapılabilir. Ek ödemenin oranı ile esas ve usulleri; görev yapılan birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, görev yerinin özelliği, çalışma süresi, personelin sınıfı, rütbesi, kadro veya görev unvanı, derecesi, atanma usulü ile emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personele mali haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dahil almakta oldukları toplam ödeme tutarları gibi kriterler birlikte veya ayrı ayrı dikkate alınarak, Maliye Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenir. Emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personel arasındaki ücret dengesini sağlamak amacıyla, mali haklar kapsamında yapılan her türlü ödemeler dahil alınmakta olunan toplam ödeme tutarları esas alınarak, emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personel için farklı oranlar belirlenebilir veya hiçbir belirleme yapılmayabilir.

?.

Kadro karşılığı sözleşmeli personel hariç olmak üzere, çeşitli statülerde istihdam edilen sözleşmeli personele birinci fıkrada belirlenen tutarı aşmamak üzere ve bu madde hükümleri çerçevesinde, statüleri ve kurumları dikkate alınarak ödeme yapıp yapmamaya, sözleşme ücreti ile ilişkilendirilmeksizin yapılacak ek ödeme tutarını belirlemeye, ücretleri Yüksek Planlama Kurulu tarafından belirlenenler için bu Kurul, diğerleri için Bakanlar Kurulu yetkilidir. Ek ödeme tutarı damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaz.?

Denilmektedir.

4- 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararı?nın ?Ek Ödeme? başlıklı 5. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinde; ?Grup başmühendisi, başmühendis, başmimar, mühendis, mimar, veteriner, şehir plancısı, müdür yardımcısı, teknik şef, atölye şefi, başeksper, eksper, teknik amir, teknik uzman, başkontrolör, kontrolör, baştabip, baştabip yardımcısı, diş tabibi, tabip, uzman tabip, uzman (Tababet Uzm. Tüz.?ne göre)? unvanlarına yer verilmektedir.

5- ?Avukat? unvanı ile görev yapmakta olduğumuz Kuruluşta anılan düzenlemenin (a) bendinde sayılan diğer unvanların neredeyse tamamından daha fazla hizmet üretmekte ve sorumluluk altına girmekteyiz. 2010 yılında her bir avukata gelen iş ve bu işler karşısında genellikle, hukuki bir hataya düşülmemesi için Başmüdürlüklere verilen talimat, Daire Başkanlıklarına verilen hukuki mütalaa ve Kuruluşumuz leh ve aleyhine açılan davalara ilişkin dava ve cevap dilekçesi niteliğinde bulunan ve avukatınca bizzat yazılan yazıların sayıları (giden iş sayısı) ile avukatlarca iştirak edilen toplantı saatleri ilişikte sunulmuştur.(EK-1)

Öyle ki, Kuruluşumuzda 4 ayrı Daire Başkan Yardımcısının görev aldığı bir komisyonda Komisyon Başkanı olarak dahi Avukat görevlendirilmektedir. (Ek-2) Ekte sunulan söz konusu belge, davamızın haklılığını ve davalı tarafından emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personel arasındaki ücret dengesini sağlamak amacıyla kullanılan takdir yetkisinin, kullanılması esnasında yeni ve daha büyük dengesizliklere sebebiyet verildiğini açıkça ortaya koymaktadır.

6- Davalı tarafça, dava dosyasına sunulan Dairenizin 24.05.2010 tarihli ve E.2008/14427, K.2010/4496 sayılı kararının BU DAVAYA EMSAL TEŞKİL ETMESİ MÜMKÜN BULUNMAMAKTADIR.

Şöyle ki; Dairenizin emsal gösterilen kararında Yüksek Planlama Kurulu Kararı?nın ?Ek Ödeme? başlıklı maddesinde belirtilen yüzdelik oranların iptali dava konusu edilmekte iken, bu davada Yüksek Planlama Kurulu Kararı?nın ?Ek Ödeme? başlıklı maddesinde belirtilen yüzdelik oranların iptali talep konusu olmayıp, bu davanın talep konusu her türlü göstergede ?Ek ödeme? başlıklı maddenin (a) bendinde sayılan unvanlar arasında yer almamıza rağmen ek ödeme hususunda bu bentte sayılan unvanlarla aynı haklara sahip olamamamızdır.

7- Anayasamızın ?Ücrette adaletin sağlanması? başlıklı 55. maddesinde; ?Ücret emeğin karşılığıdır. Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.? hükmü amir bulunmaktadır.

21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararının 6. maddesine istinaden Kuruluşumuz Yönetim Kurulu?nca düzenlenen ücret skalasının bir örneği dava dilekçemiz ekinde sunulmuş olup, söz konusu ücret skalası incelendiğinde de görüleceği üzere, ücret skalasında avukat unvanından daha alt sırada bulunan bir unvan anılan YPK kararının 5. maddesine göre yapılan ek ödeme ile avukattan daha fazla ücret alabilmektedir.

Ayrıca belirtmek gerekir ki, Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun taslağıyla KİT?lerde 399 sayılı KHK?nın (I) sayılı cetveline tabi olarak çalışanlara yapılan yaklaşık 560 TL?lik zamla birlikte Kuruluş çalışanları arasındaki ücret dengesizliğinin daha da artmış olması, davamızdaki haklılığımızı da artırmıştır.

Emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personel arasındaki ücret dengesini sağlamak amacıyla tesis edilen anılan Yüksek Planlama Kurulu Kararının Ek Ödeme başlıklı 5.maddesinin (a) bendinde ?avukat? unvanına yer verilmemesi, yeni ve daha büyük ücret dengesizliğine ve adaletsizliğe sebebiyet vermekte olup, 375 sayılı KHK?nın EK 3. maddesinde belirtilen amaç ve ilkelere aykırılık teşkil etmektedir. Bu haliyle emeğe karşı haksızlık niteliğinde bulunan hukuka aykırı dava konusu düzenleyici işlemin iptali gerekmektedir.

SONUÇ ve İSTEM : Yukarıda açıklanan ve re?sen görülecek nedenlerle Kamu İktisadi Teşebbüslerinde 2010 Yılında Uygulanacak Ücretlerin Tespitine İlişkin 21/7/2010 tarihli ve 2010/T-28 sayılı Yüksek Planlama Kurulu Kararının Ek Ödeme başlıklı 5.maddesinin (a) bendinin ?avukat? unvanına yer verilmemesi nedeniyle iptali ile yargılama giderlerinin davalı tarafa yükletilmesine karar verilmesini saygılarımızla arz ve talep ederiz.


Hakkını_Arayan_Adam
Şube Müdürü
12 Mart 2011 03:51

SGK Avukatlarının açtığı dava sonucu verilen kararda birden çok davacının adı vardı, biz de OGM Avukatları ona güvenerek tek dilekçeyle açmıştık, muhtemelen bize de aynı cevap gelir...

Paylaşım için teşekkürler.

Toplam 3 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi