Editörler : E.Kayı Han
24 Kasım 2010 15:05

"Şeytan da bir melek" midir? 18 - 50 : "Şeytan melek değildir."

---

2- BAKARA SÛRESİ

34. Ayet: Hani meleklere, ?Âdem için saygı ile eğilin? demiştik de İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, İblis (bundan) kaçınmış, büyüklük taslamış ve kâfirlerden olmuştu.

18- KEHF SÛRESİ

50. Hani biz meleklere, ?Âdem için saygı ile eğilin? demiştik de İblis?ten başka hepsi saygı ile eğilmişlerdi. İblis ise cinlerdendi de Rabbinin emri dışına çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da İblis?i ve neslini, kendinize dostlar mı ediniyorsunuz? Hâlbuki onlar sizin için birer düşmandırlar. Bu, zalimler için ne kötü bir bedeldir!

---


p00r
Kapalı
24 Kasım 2010 15:09

Bunu bir ateizm forumunda enine boyuna tartışmıştık. Şeytan cinlerdendir.


kml83
Başbakan Müsteşarı
24 Kasım 2010 15:10

şeytana kim melek demiş ki.

24 Kasım 2010 15:14

cinlerden olduğu kesin. (birçok kişi "melek" olarak bilse de, "çok atıp tutan" da melek olarak biliyor zaten, hiçbirşeyden haberleri yok)

18-50 bunu net bir şekilde söylüyor

2-34 deki ilginç ifade dikkatini çekti mi?

iblisin(cinin) melekler arasında ne işi var ki?


p00r
Kapalı
24 Kasım 2010 15:14

Etrafta şahit oluyoruz kamil hocam, diyenler yok değil maalesef.


kml83
Başbakan Müsteşarı
24 Kasım 2010 15:14

bakara 34 teki "İblis hariç bütün melekler hemen saygı ile eğilmişler, " ayeti, şeytanın melek olduğu anlamına gelmez ki.

çünkü şeytanla melekler farklı maddelerden yaratılmıştır.

zaten şeytan kovulmadan önce deyim yerindeyse çok popülerdi.diğer meleklerden çok çok farklıydı.ama melek değildi.


kml83
Başbakan Müsteşarı
24 Kasım 2010 15:17

bir de şu var.

hz. ademe neden o kadar melek secde ediyor da iblis etmiyor.demek ki iblisin onlardan bir farkı var.hem mahiyeti farklı hem de keyfiyeti farklı.

zaten şeytan melek olmuş olsaydı, Allaha karşı gelmezdi.


p00r
Kapalı
24 Kasım 2010 15:17

Şeytan çok fazla ilim sahibi idi. Meleklere hocalık yapmaktaydı. Aynı ortamda bulunan varlıklara "Âdem yönünde saygı ile eğilin" dendiğinde, elbette "melekler ve şeytana dedik ki" denmeyecek "meleklere" şeklinde söylenecek. Çünkü melekler ezici çoğunlukta idi. Şeytan ise kendi türünden 1 tane idi. Çoğunluğun ismi ile zikredilmesi gayet normal. Kaldı ki bu durum meal arızası bile olabilir. Türkçe ve Arapça aynı yapılara sahip değil malumunuz.

24 Kasım 2010 15:17

sadece meleklere "eğilin" deniyor (ayette böyle) fakat "cin olan iblis" eğilmediği için huzurdan kovuluyor.

bu ayette "cin olan iblise" "melek" muamelesi yapılmış sanki

24 Kasım 2010 15:20

"Şeytan çok fazla ilim sahibi idi. Meleklere hocalık yapmaktaydı."

bu ifade kuranda hangi sure hangi ayette

ya da hangi hadiste


kml83
Başbakan Müsteşarı
24 Kasım 2010 15:22

ama o anda iblis de huzurda bulunanlardan bir tanesi.sen şöyle köşede dur sadece melekler secde etsin denmezdi herhalde.

aslında burada bir maksat var ama ileri gidemiyorum ben.en iyisi susmak.


p00r
Kapalı
24 Kasım 2010 15:25

İblis meleklerin hocası ve reisi idi. İslam âlimleri buyuruyor ki:

Allahü teâlânın emri ile, bütün melekler, Adem aleyhisselama doğru secde etti. Meleklerin hocası olan İblis, emri dinlemedi, secde etmedi. İmam-ı Salebi hazretlerinin, İbni Abbas hazretlerinden rivayet ettiğine göre; İblis, meleklerle beraber idi. Ateşten yaratılan cinler taifesinden idi. Melekler ise, nurdan yaratıldı. İblis?in önceki adı Azazil idi. Cennetin bekçilerindendi. Dünya seması meleklerinin reisi idi. Dünya, semasının ve yerin sultanıydı. Meleklerden ilimde üstün idi. Gök ile yeryüzü arasını idare ediyordu, bunun için kendini büyük gördü. Bu hâli onu Allah?a isyana sürükledi. Allahü teâlâ da onu, rahmetinden uzaklaştırdı. (Camiul Ahkam)

İbni Abbas hazretleri buyuruyor ki:

(İblis, Cennet bekçilerinden idi, dünya semasının işlerini idare ediyordu.) [Beyheki]

Said bin Müseyyib buyuruyor ki:

(İblis, Meleklerin reisi, hocası idi.) [İbni Cerir, İ. Süyuti]

Şeytanın, secde ile emrolunduğunu bildiren, iki hadis-i şerif meali şöyledir:

(Ademoğlu, secde âyetini okuyup da, secde edince, şeytan ağlayarak uzaklaşır. Sonra şöyle der: Yazık bana, ademoğlu secdeyle emrolundu ve secde ettiği için Cennete kavuştu. Ben de secdeyle emrolundum, ama isyan ettiğim için, Cehenneme müstahak oldum.) [Müslim]

(Kibirden sakının. Kibir, şeytanı secde etmemeye sevk etti.) [İ. Asakir]

24 Kasım 2010 15:29

aynı "sınav"a tabi tutulan cinin aynı "sınav"a tabi tutulan bir insana secde etmesi de çok ilginç

sizinde dediğiniz gibi sanırım en iyisi susmak

çünkü bizim anlayamayacağımız şeyler var

ve bu anlayamayacağımız şeylerden olmamız gereken bir "sınav"ımız var

biz yine de susalım

bilmeyelim biz


p00r
Kapalı
24 Kasım 2010 15:31

Sorularınız klasik, bu yüzden alıntılarla devam ediyorum:

Sual: İblis, Hazret-i Âdem'e secde etmediği için niye lanetlendi? Şeytanın Hazret-i Âdem'e secde etmeyişi ile, Allah?a isyanın ne alakası var? Hem Allah?a isyan etmiş olsa bile, isyan lanetliğe, küfre sebep olur mu? Niye Allah kendisine değil de, Hazret-i Âdem?e secde edilmesini emretmiştir?

CEVAP

Secde, Âdem aleyhisselama değil, Allah için yapılması istendi. Yani Hazret-i Âdem istikametinde Allah?a yapılması istendi. Biz de Kâbe istikametinde Allah için secde ediyoruz. Kâbe?ye secde etmiyoruz. Meleklere ve İblise, Âdem aleyhisselam istikametinde Allah?a secde edilmesi emredildi. Şeytan ise, bu emrin yanlış olduğunu söyleyerek secde etmedi. Yani şeytan secde etmediği için değil, Allah?ın emrinin yanlış olduğunu söylemesi onun lanetliğine sebep oldu.

Namaz kılmayan, oruç tutmayan kimse, Allah?a isyan halinde olmakla beraber ona kâfir denmez. Ama namazı, orucu lüzumsuz görürse kâfir olur.

İşte şeytan da Allah?ın emrini uygun görmeyip, (Ben ateşten o ise, topraktan yaratıldı. Ateşten yaratılan bir varlığın, topraktan yaratılan bir varlığı kıble edinmesi yanlıştır) diyerek secde etmedi ve ebedi lanetliklerden oldu.

24 Kasım 2010 15:33

poor, teşekkürler

kuranda yer almamış yani (ben ilgimi çeken ayetleri not ederim de)

birkaç hadisde yer bulmuş.

3-4 tane soru sordum

cevap arıyorum


kml83
Başbakan Müsteşarı
24 Kasım 2010 15:36

işi karıştıran şeytan oldu zaten.

şeytan isyan etmeseydi, hz. adem ile havva cennetten çıkarılmayacaktı.yasak yiyeceği yedirdi.onlara vesvese verdi.

sonra da cenabı Allahtan mühlet istedi.

ayette "gale inneke münzarin" sen mühlet verilenlerdensin denildi.

araf suresinde geçer.

şeytanın adaveti Allaha değil, ademoğluna.

24 Kasım 2010 15:37

sorularım klasik değil. alıntıları okurken masal gibi geliyor

1. sorum şu:

aynı "sınav"a tabi tutulan cinin aynı "sınav"a tabi tutulan bir insana secde etmesinin sebebi ne olabilir?

"sebebi şu olabilir" şeklinde bir cevap iyi olurdu


buzlucay
Daire Başkanı
24 Kasım 2010 15:38

sen olsan Ademe secde eder misin Allah dururkene:))


kml83
Başbakan Müsteşarı
24 Kasım 2010 15:43

buzlu çay

şeytanla aran iyiyse bu başlıkta kal ve başlık sahibine cevap ver:))

orada ademe secde edilmedi.Allaha secde edildi.sen padişahsın.elçi gönderdin başka bir ülkeye.senin elçini döverseler, saygısızlık ederseler, bu saygısızlık kime edilmiş olur.tabiki padişaha.

allahın yarattığına saygı göstermessen, hem de bunu isteyen bizzat Allah iken, ne olur sonuç.sen söyle buzlu çay.

yav bizim israildeki elçimizi alçak koltuğa otutturdular.nasıl ayağa kalktı türkiye.onun gibi bir şey yani.

şimdilerde şeytana secde etmeye başladılar.onun izinden gidiyorlar.

ne olacak buzlu çay bu memlkeetin hali:))

24 Kasım 2010 15:46

Tâ-Hâ Sûresinin 116 . Ayetinde

Hani meleklere, ?Adem için saygı ile eğilin? demiştik de, İblis?ten başka melekler hemen saygı ile eğilmişler; İblis bundan kaçınmıştı.

bu da anlayamayacağımız bir ayet

ve unutmamamız gereken "susmak"

senin aklın ermez


buzlucay
Daire Başkanı
24 Kasım 2010 15:49

:)) elçi olsa ne yazar Allahtan gayrı değil mi bu adam. öle olsa sahabi peygambere secde ederdi. şeytanlan aram iyidir, paslaşıyozur arada:))

Toplam 79 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi