Editörler :
29 Aralık 2010 15:43   


dikkat : mühendis odalarına gerekmedikçe üye olmayın!!!

tüm mühendis ve mühendis adaylarına merhabalar. dikkatinizi çekmek istediğim konu yıllardır yetersiz içeriğiyle yürürlükte olan 6235 sayılı yasa. bu yasaya göre: "MADDE 33: (KHK/66) Türkiye'de mühendislik ve mimarlık meslekleri mensupları mesleklerinin icrasını iktiza ettiren işlerle meşgul olabilmeleri ve mesleki tedrisat yapabilmeleri için ihtisasına uygun bir odaya kaydolmak ve azalık vasfını muhafaza etmek mecburiyetindedirler."

yani sevgili arkadaşlar sizden işe girerken oda kaydı çoğunlukla istenmez, amaaaa odadan kaydı silmek için çalıştığınız zaman kurumdan yazı istenir. buradan şu sonuç çıkıyor durduk yere çok gerekmedikçe mühendis odalarına üye olmayın.. biz bir eğitim için üye olduk. eğitim ve aidat ücreti olarak 4 yılda 1000tl den fazla para ödedik. eğitim de hiç bir işimize yaramadı.. herkese başarılar..

29 Aralık 2010 16:07

INOVASYON
Kapalı

+1

29 Aralık 2010 16:08

sorpresa
Aday Memur

çok haklısın aydnlgn,

ben de cv'de gözükür iyi olur bişeylerden haberim olur demiştim, aylardır birikiyor aidat ücreti..

odadan kaydı almak çok zor evet kurumdan müh. işi yapmadığı belgesi almak gerekiyormuş.işsizken daha kötü maaş almadığınız gibi ödemekle yükümlü oluyorsunuz aidatı..

29 Aralık 2010 16:10

samsunspor
Yasaklı

Ben zamanında bir hata yapıp üye oldum. Devleti atanır atanmaz ilk maaşımla birikmiş aidatları ödeyip hemen üyeliğimi sildircem. Bir işe yaradıkları yok zaten.

29 Aralık 2010 16:16

Slevin61
Şef

Yalnız şöyle bir nokta var. Okuldan mezun olduktan sonra üye olmak gerekiyor. mesela mezun olduktan 5 sene sonra üye olmak istersen 5 sene için fazla üyelik parası alıyorlar. ben 1buçuk sene geç üye oldum diye 60 tl aldılar. cep telefonuma sürekli vefat haberleri geliyor ve işe yaramaz geleneksel toplantı haberleri..

Ayrıca aylık 7tl aidat ücreti var. Geçen gün mail geldi. 31 aralık'a kadar birikmiş 77 tl borcum varmış :)

29 Aralık 2010 18:58

casx84
Genel Müdür

asırı ve gereksiz siyasi yonleri var. hicbirseye faydaları yok kendileri baslı basına bir sirket olmus el forkliftinin bile denetleyip para basıyorlar. adı muhendis odası ama muhendis adına hicbir sey yaptıkları yok

30 Aralık 2010 09:33

sükut_u hayal
Müsteşar Yardımcısı

katılıyorum

bende bu ay sildirdim üyeliği, sildirmek için yığınla evrak istediler

bir devlet kurumunda çalıştığınızı belgelemeniz ve şayet ilerde tekrar odaya üye olmanız gerekirse arada geçen yılların da iadatlarını ödemeniz gerekiyor, Allah düşürmesin bir daha:)

30 Aralık 2010 14:29

defterci
Genel Müdür

Şimdi ben sanki , eğer üye olduysanız ve borç birikiyorsa, eninde sonunda o borcu ödeyecekmişsiniz gibi anladım.

Yanlış anladım değil mi?

30 Aralık 2010 17:50

oktaysargn
Şef

başlık çok güzel, aynen katılıyorum gerekmedikçe asla üye olmayın, ilere üye olunca nasılsa topğluca alıyorlar aidatları, belki hiç üye olmama şerefine erişirseniz bulaşmamış olursunuz:)

04 Ocak 2011 11:27

aydnlgn
Aday Memur

valla ben sürekli siyasi miting davetleri geldiği için odayı pek takip etmiyordum ama muhtemelen birileri takip ediyordur ve faydasını görüyordur zannediyordum ama şimdi gelen cevapları okuyunca daha çok üzüldüm.. bu yasayı çıkarıp denetlemeyenlere hakkımı helal etmiyorum.. çok farklı alanlarda çalışan sevgili mühendis arkadaşlarımızın örgütlenmesi de çok zor olduğundan bu çark zor bozulur.. selamlar..

19 Ocak 2011 19:58

jeof16
Aday Memur

Arkadaşlar benim de bu konuyla ilgili bir sorum olacaktı. Ben atanmayı bekleyen mühendislerden biriyim. Kendi mühendislik odama da üye değilim. Olurda kpss ile atanırsam üye olmadığım için problem çıkar mı? Yani çalışmaya başlayabilmek için üye olmak gibi bir zorunluluğumuz var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim, yaklaşan atamalar öncesinde aklımdaki soru işaretlerinden en azından birinin cevabını almış olacağım. İyi akşalmlar.

19 Ocak 2011 22:18

xqyen
Aday Memur

Bizim daha bir odamız bile yok halen EMO ya bagımlıyız umarım en kısa zamanda Bilgisayar Mühendisleri Odası olursa aidat felan öderiz sorun değil :))

20 Ocak 2011 09:24

ersensymirna
Aday Memur

Özel bir şirkette çalışıyorum.Geçen gün İzmir EMO'dan 2 misafir geldi.Ben de onlarla biraz sohbet etme fırsatı buldum.Sohbet esnasında sorduğum sorulardan biri şuydu.EMO kaydı olmayıp çalışan elektrik elektronik müh. arkadaşlar var.Her elektrik elektronik mühendisinin EMO'ya kayıt yaptırması gerekiyor mu diye sordum.

Cevap:Kesinlikle gerekiyor dediler.Eğer EMO kaydı yok ve özel bir şirkette çalışıyorsa ve de bu tespit edilirse(şikayet vb.)kartının üzerine ünvanını yazamaz.Mesleğini de yapamaz dediler.Tabiki burda kastetdikleri imza yetkisi diye düşünüyorum.Bu konu hakkında bilgisi olan varsa bizi aydınlatmasını rica ediyorum.Bu arada ben de EMO üyesiyim.(Borçlarım da baya birikti.NOT:10 sene ödemesem ne olur?Yaptırımı var mı?)

20 Ocak 2011 09:27

forcebreak
Memur

jeof16--

Kamuda çalışacaksan odaya üye olman gerekmez, atanırsanda hiçbir sorun olmaz. Ancak özelde çalışacaksan imza yetkinin olması için üye olman gerekli.

20 Ocak 2011 09:39

dmuh
Genel Müdür

Odamız mühendisine sahip çıkmıyor. Siyasi bir parti gibi davranıyor mitingler şu bu hepsi alakasız konularda. hiç hakkımızı savunmuyorlar. aidat da fazla. bir iş yapmıyorlar ki bana bir kimlik bile çıkartamadılar kayboldu diyorlar :)

işim düşüp odaya gittiğimde arkadalarımın zeka seviyesini soruyorlar (ciddi ciddi bu şekilde soruldu).

ben de iptal ettireyim diyorum, kamudayım. gitsem iptali de beceremezler diye uğraşmıyorum. aidat falan da istemiyorlar şimdilik herhalde faizin büyümesini bekliyorlar. kamudaysanız olmayın, bir anlamı yok. biz onların peşinden koşacağımıza onlar koşsıun buyrun üye olun avantaj sağlayalım iş bulalım vs desinler :D

20 Ocak 2011 19:52

jeof16
Aday Memur

teşekkür ederim forcebreak.

21 Ocak 2011 12:09

civilengineer_04
Kapalı

afedersiniz bi halt ettikleri yok .bizden aldıkları parayla yaptıkları tek şey her ay büyük puntolarla seni unutmadık başlıkları,bol bol baş sağlığı mesajları,,,özellikle ANKARA İMO için konuşuyorum her ay dergilerinde habire büyükşehire giydiriyo ,hükümete giydiriyo .. senelik bi dolu aidat ödüyosun üstüne her belge için 25-30 tl para alıyolar .. belgenin biri çıktısını alıyo öbürü mühür basıyo öbürü makbuz veriyo ,filan sırf adamları boşta kalmasın , orda işe yarasın yaramaısn bi şekilde yarıyo gibi gözteriyolar ,,bi bilgi lazım oluyo taşındık bulamadık diyip çıkıyolar .. ve en kötü tarafı bütün bu saçmalıklara karşı elinden gelen hiç bişey yok çok can sıkıcı ...

21 Ocak 2011 22:49

hibo23
Aday Memur

benim 2 yıl odu emoya aidatı ödemeyeli.. arayıp sorduklarıda yok.. bihasa balıkçının ölüm yıl dönümleri ve gereksiz toplantı ve seminer haberleri ile mail ve sms alıyorum.

gecen gün mail atmışlar tf. numaranızı güncelleyin diye :) tabiii yeni bir hat kullanıyorum ya ulaşamadılar. bende kamuda calısıyorum gidip bi çaylarını içeyim sonra konuya girip kaydımı sileyim..istenen evraklar neler arkadaşlar bileniniz varmı ?

21 Ocak 2011 22:53

KPSS-Answer
Şef

zamanında bi hata yapıp odaya kaydolduk , ah bi atansam da kayıt sildirmek için çaylarını içmeye gitsem:)

21 Ocak 2011 23:32

h_orion
Şef

hibo23@

ah ben de bi an önce atansam da kaydımı ben de sildirsem ...

dün kayıt silmek için aradım.Gereken evraklar:

+ İstifa dilekçesi

+ SGK dan alınacak olan "hiçbiryede çalışmıyor,sigortası yok" vb. yazı yada döküm.

+ ve tabiki ÖDENMEMİŞ OLAN AİDATLAR :)))))

hatta bu sonuncusu evraklar içinde en önemlisi diyebilirim..

22 Ocak 2011 12:04

meendis33
Aday Memur

ben de 5 senedir aidatımı ödemedim.zaten devlette çalışınca bi işe yaramıyormuş.arkadaşım babasının 25 sene boyunca aidat ödemediğini ve emekli olduğunu kimsenin de arayıp istemediğini söyledi.ben neden 5 senelik aidatımı boşuna ödeyeyim ki?

Toplam 238 mesaj
 
ANKET
23 Haziran 2019 İstanbul BBB seçim sonuçlarını nasıl buldunuz?