Güzel bir kararmış. Bu karar ilk önce kurum değişikliğinde "görevde yükselme ve ünvan değişikliği sınav şartı aranmayacağına" önemli bir delil olmuş. Çünkü kararda değerlendirilen her iki mahkeme kararı da icra müdür yardımcısı olarak görev yapan ve hukuk fakültesi mezunu olan memurların üniversitenin avukat kadrosuna naklen atanmasıyla ilgili. Burda herhangi bir sınavdan bahsedilmeden doğrudan 74. madde kapsamında kurum muvafakati ile kurum ve ünvan değişikliğine imkan olduğu kesin olarak anlaşılmış oluyor.
Yani kısacası kurum değişikliğinde geçilecek kurumun kabul etmesi durumunda farkllı ünvana geçmek mümkündür, görevde yükselme veya ünvan değişikliği sınavı şart değildir.
Sizin konuya dönersek maalesef bu kararlar tam olarak sizin talebinizi karşılamıyor. Çünkü kararlar ünvan değişikliği veya görevde yükselme değil, 657 sayılı kanunun 74. maddesinde yer alan "kurumlar arası atamayla" ilgili. Kanunda açıkça düzenlenen "kurumların uygun görmesi durumunun" kısıtlanamayacağını belirtiyor. Ancak sizin bahsettiğiniz durum ise aynı kurumda sınıf ve ünvan değişikliği olup, bu husus 74. maddenin değil 71. maddenin konusudur.
71. maddede de benzer bir düzenleme var, ancak bu düzenleme kesin bir düzenleme içermiyor, değişiklik yapılabileceğine dair kurumlara yetki veriyor. Kurumlar isterse bu madde kapsamında sınıf ve ünvan değişikliği yapabilir. Anca nerdeyse tüm kurumlarda bu konuyla ilgili görevde yükselme ve ünvan değişikliği yönetmeliği olduğundan kurum içindeki değişikliklerin bu yönetmeliğe göre olması gerekiyor.
Güzel bir kararmış. Bu karar ilk önce kurum değişikliğinde "görevde yükselme ve ünvan değişikliği sınav şartı aranmayacağına" önemli bir delil olmuş. Çünkü kararda değerlendirilen her iki mahkeme kararı da icra müdür yardımcısı olarak görev yapan ve hukuk fakültesi mezunu olan memurların üniversitenin avukat kadrosuna naklen atanmasıyla ilgili. Burda herhangi bir sınavdan bahsedilmeden doğrudan 74. madde kapsamında kurum muvafakati ile kurum ve ünvan değişikliğine imkan olduğu kesin olarak anlaşılmış oluyor.
Yani kısacası kurum değişikliğinde geçilecek kurumun kabul etmesi durumunda farkllı ünvana geçmek mümkündür, görevde yükselme veya ünvan değişikliği sınavı şart değildir.
Sizin konuya dönersek maalesef bu kararlar tam olarak sizin talebinizi karşılamıyor. Çünkü kararlar ünvan değişikliği veya görevde yükselme değil, 657 sayılı kanunun 74. maddesinde yer alan "kurumlar arası atamayla" ilgili. Kanunda açıkça düzenlenen "kurumların uygun görmesi durumunun" kısıtlanamayacağını belirtiyor. Ancak sizin bahsettiğiniz durum ise aynı kurumda sınıf ve ünvan değişikliği olup, bu husus 74. maddenin değil 71. maddenin konusudur.
71. maddede de benzer bir düzenleme var, ancak bu düzenleme kesin bir düzenleme içermiyor, değişiklik yapılabileceğine dair kurumlara yetki veriyor. Kurumlar isterse bu madde kapsamında sınıf ve ünvan değişikliği yapabilir. Anca nerdeyse tüm kurumlarda bu konuyla ilgili görevde yükselme ve ünvan değişikliği yönetmeliği olduğundan kurum içindeki değişikliklerin bu yönetmeliğe göre olması gerekiyor.
MATEMATİK YAŞAMDIR , 4 ay önce
"...kamu hizmetinin bütünlüğü ve devamlılığı ilkesi gereğince, kamu görevlilerinin özel koşullarına göre verimliliklerinin en yüksek düzeyde olduğu ve hizmetinden en verimli şekilde yararlanılacak durumda çalıştırılmalarının kamu yararına daha uygun olduğu gibi, davacıların öğrenim ve eğitim durumlarına uygun olan kurumda ve pozisyonda çalışmalarının maddi ve manevi varlıklarının gelişmesine olumlu katkı sağlayacağı ve bu suretle kamu hizmetinden beklenen yararın artacağında da kuşku bulunmamaktadır. Ayrıca, bu durumun kamu hizmetinden beklenen faydayı da arttıracağı göz önüne alındığında,..."
Kaynak: https://www.danistay.gov.tr/assets/pdf/guncelKararlar/2020-12-24-01-40-5878062.pdf