BİLGİ NOTU
KONU: Kamuda G.İdari Hizmetler Sınıfında Programcı ve Çözümleyici ünvanında görev yapan personelin Teknik Hizmetler Sınıfına dahil edilmesi.
MESLEĞE ALINMA: Programcı ve Çözümleyiciler, gerek ilgili okulların meslekle ilgili alanlarından ve gerekse Bilgisayar Kurslarında Milli Eğitim Bakanlığı?nın belirlediği sürelerde eğitim gördükten sonra yarışma sınavlarıyla mesleğe alınmaktadırlar.
Ayrıca, bu ünvandakiler mesleğe girdikten sonra da çalıştıkları müddetçe araştırma, geliştirme ve sürekli eğitim içinde yoğrulmaktadırlar.
MESLEĞİN ÖNEMİ: Bu ünvanda görev yapanlar, mesai mefhumu tanımadan, akşamları, hafta sonları veya evlerinde bile verilen projeler üzerinde çalışmaktadırlar. Ayrıca, bir projenin hazırlanması, test edilmesi ve yürürlüğe konulması safhalarında da önemli görevler ifa etmektedirler.
Bilgi yönetimi ve iletişimin ülkemiz açısından ne kadar önem arz ettiği ise izahtan varestedir.
Fikir ve Sanat Eserleriyle ilgili kanun uyarınca da Programcı ve Çözümleyiciler sanatçı olarak kabul edilmektedir.
Bu mesleğin, gerek özel hizmet tazminatı oranları bakımından ve gerekse Teknik Hizmetler Sınıfı?na dahil edilmemesinden dolayı önemini yitirdiği gibi mesleğe girmek isteyen adaylar açısından da günden güne özendiriciliğini kaybettiği görülmektedir.
Ancak, Folklor Araştırmacısı, Kütüphaneci, Arşivci, Kitap Patologu ve Sosyolog unvanlarındakiler teknik hizmetler sınıfına alındığı halde, Programcı ve Çözümleyiciler mağdur edilmişlerdir.
Bilgisayar Mühendisi, Matematikçi ve İstatistikçilerin yaptıkları işin aynısı Programcı ve Çözümleyiciler yapmaktadırlar.
Programcı ve Çözümleyiciler iş yaparken, teknolojiyi, matematik bilgisini ve aldığı eğitimin bilgisini projelerde kullanarak projelerin hayata geçirilmesini sağlamaktadırlar.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda, G.İ.Hizmetlerin tanımı yapılırken ?yönetim, icra, büro ve benzeri hizmetleri gören meslekler olduğu ve bu Kanunla tesbit edilen diğer sınıflara girmeyen memurlar? olarak tanımlanmaktadır. Programcı ve Çözümleyicilerin bu tanımın içine girmediği, dolayısıyla Teknik Hizmetler Sınıfının içinde olması gerekmektedir.
Programcı ve Çözümleyiciler; araştırma, inceleme, planlama, sorun analizi, yazılım, yazılım geliştirme ve uygulama vb. görevleri yapmaktadırlar. Bu bağlamda sürekli saha çalışması yapmakta, veri toplamakta ve istatistiki yöntemleri kullanarak analiz ve yoruma dayalı yazılım yapmaktadırlar.
Sosyal ve kamuoyu araştırmalarının önemi, araştırmaların güvenirliliği ve geçerliliği açısından bu konuda yetişmiş programcı ve çözümleyiciler ile mümkündür. Bilişimde yöntem ve teknikler, saha araştırması yöntem ve teknikleri, istatistik-bilgi işlem derslerini alarak yetişen programcı ve çözümleyiciler Bilgisayar Mühendisleri ile aynı işi yapmaktadırlar. Programcı ve çözümleyici mesleğinin alanı, konusu, yöntem ve teknik göz önünde bulundurulduğunda, Programcı ve Çözümleyicilerin de THS sınıfında olmalarını gerekli kılmaktadır.
TEKLİF: 2010/1092 Karar Sayılı 10/12/2010 tarih ve 27781 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Bakanlar Kurulu Kararı?nda
?Folklor araştırmacısı, kütüphaneci, arşivci, kitap patologu ve sosyolog unvanlarının 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin birinci fıkrasının Teknik Hizmetler Sınıfı başlıklı II numaralı bendi kapsamına alınması .. ? hükmüne kamuda Programcı ve Çözümleyici ünvanıyla görev yapan personelin de dahil edilmesi.
BİLGİ NOTU
KONU: Kamuda G.İdari Hizmetler Sınıfında Programcı ve Çözümleyici ünvanında görev yapan personelin Teknik Hizmetler Sınıfına dahil edilmesi.
MESLEĞE ALINMA: Programcı ve Çözümleyiciler, gerek ilgili okulların meslekle ilgili alanlarından ve gerekse Bilgisayar Kurslarında Milli Eğitim Bakanlığı?nın belirlediği sürelerde eğitim gördükten sonra yarışma sınavlarıyla mesleğe alınmaktadırlar.
Ayrıca, bu ünvandakiler mesleğe girdikten sonra da çalıştıkları müddetçe araştırma, geliştirme ve sürekli eğitim içinde yoğrulmaktadırlar.
MESLEĞİN ÖNEMİ: Bu ünvanda görev yapanlar, mesai mefhumu tanımadan, akşamları, hafta sonları veya evlerinde bile verilen projeler üzerinde çalışmaktadırlar. Ayrıca, bir projenin hazırlanması, test edilmesi ve yürürlüğe konulması safhalarında da önemli görevler ifa etmektedirler.
Bilgi yönetimi ve iletişimin ülkemiz açısından ne kadar önem arz ettiği ise izahtan varestedir.
Fikir ve Sanat Eserleriyle ilgili kanun uyarınca da Programcı ve Çözümleyiciler sanatçı olarak kabul edilmektedir.
Bu mesleğin, gerek özel hizmet tazminatı oranları bakımından ve gerekse Teknik Hizmetler Sınıfı?na dahil edilmemesinden dolayı önemini yitirdiği gibi mesleğe girmek isteyen adaylar açısından da günden güne özendiriciliğini kaybettiği görülmektedir.
Ancak, Folklor Araştırmacısı, Kütüphaneci, Arşivci, Kitap Patologu ve Sosyolog unvanlarındakiler teknik hizmetler sınıfına alındığı halde, Programcı ve Çözümleyiciler mağdur edilmişlerdir.
Bilgisayar Mühendisi, Matematikçi ve İstatistikçilerin yaptıkları işin aynısı Programcı ve Çözümleyiciler yapmaktadırlar.
Programcı ve Çözümleyiciler iş yaparken, teknolojiyi, matematik bilgisini ve aldığı eğitimin bilgisini projelerde kullanarak projelerin hayata geçirilmesini sağlamaktadırlar.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda, G.İ.Hizmetlerin tanımı yapılırken ?yönetim, icra, büro ve benzeri hizmetleri gören meslekler olduğu ve bu Kanunla tesbit edilen diğer sınıflara girmeyen memurlar? olarak tanımlanmaktadır. Programcı ve Çözümleyicilerin bu tanımın içine girmediği, dolayısıyla Teknik Hizmetler Sınıfının içinde olması gerekmektedir.
Programcı ve Çözümleyiciler; araştırma, inceleme, planlama, sorun analizi, yazılım, yazılım geliştirme ve uygulama vb. görevleri yapmaktadırlar. Bu bağlamda sürekli saha çalışması yapmakta, veri toplamakta ve istatistiki yöntemleri kullanarak analiz ve yoruma dayalı yazılım yapmaktadırlar.
Sosyal ve kamuoyu araştırmalarının önemi, araştırmaların güvenirliliği ve geçerliliği açısından bu konuda yetişmiş programcı ve çözümleyiciler ile mümkündür. Bilişimde yöntem ve teknikler, saha araştırması yöntem ve teknikleri, istatistik-bilgi işlem derslerini alarak yetişen programcı ve çözümleyiciler Bilgisayar Mühendisleri ile aynı işi yapmaktadırlar. Programcı ve çözümleyici mesleğinin alanı, konusu, yöntem ve teknik göz önünde bulundurulduğunda, Programcı ve Çözümleyicilerin de THS sınıfında olmalarını gerekli kılmaktadır.
TEKLİF: 2010/1092 Karar Sayılı 10/12/2010 tarih ve 27781 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Bakanlar Kurulu Kararı?nda
?Folklor araştırmacısı, kütüphaneci, arşivci, kitap patologu ve sosyolog unvanlarının 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin birinci fıkrasının Teknik Hizmetler Sınıfı başlıklı II numaralı bendi kapsamına alınması .. ? hükmüne kamuda Programcı ve Çözümleyici ünvanıyla görev yapan personelin de dahil edilmesi.