Bu arada görüş ve düşüncelerimizi naklederken eğitim ve rehberlik boyutunu esas alalım. Neticede bu pasif sistemin uygulayıcısı konumunda olan rehber öğretmen suçlanamaz.
Sistem ve onun uygulamalarını nazar-- dikkate almalıyız. İnşallah yeni ve aktif rehberlik yönetmeliği çıkarılır tez zamanda. Bakın mesela bir rehber öğretmen konunun özetini oluşturan çok güzel fikirlere yer vermiş hemen paylaşmak isterim.
" Selam tekrar arkadaşlar.
Öncül yazımdan belirtmiş olduklarıma ilave edeceğim bazı hususlar olacak. Bir rehber öğretmen ve psikolojik danışman olarak bizzat şahsıma ait görüşler. Gene Sarf edeceğim her bir sözcüğün ardındayım. Maalesef rehberlik sistemimiz assimile olmanın ötesinde, verimlilik sorgulanır olmuş hatta ciddi manada çökertilmiş bir sistemdir. Bu çöküntü konumuna iteklenmiştir bakanlıkça..
-Görev tanımı itibari ile de,
-rehberlik fonksiyonu ile de,
-danışma iş ve işlem sürecimizdeki sıkıntılar nedeni ile de
-evet okullardaki pdr sistemimiz son derece assimile olmuştur.
http://forum.memurlar.net/konu/1960524/1.sayfa Pdr Öneri linki.
Bu yukarıki link ile; Pdr öneri yazısı olarak ele alınmak istenen ve çözümün bir parçası olarak sunulan çalışma yada görüşü etraflı şekilde inceledim. kimse kusura kalmasın fakat, gördüm ki; asla tıynetsiz, asılsız, dayanaksız yada ayağı yere basmadık bilimsel nitelikli görüşler savunmaktan ötededir. Yani olumlu, fikir verici bir çalışma olmuş açıkçası. Nitekim Oradaki ilk uzun katılımın sahibi olan pdrahmet87, bu gerçeği idrak edişini kafi derecede güzel ve delil getirerek aydınlatmıştır. Kendim ve birkaç rehber öğretmen arkadaşım dahil, sisteme olan nezaketli ve seviyeli eleştirileri asla ve asla yadırgamıyoruz. Gelinen noktada Yadırgamaya da bir hakkımız kaldığını sanmıyorum..Şube rehberliklerindeki "angarya" dolayısı ile ayrıca belirgin bir hakkın tesliminde gekicildiği yalnız kendi görüşüm değil birkaç pdrci arkadaşımın ortak kanaati. Onlar da samimiyetle bu angarya gerçeğine olan inancı paylaşmaktalar. Meslektaşlarımın daha doğrusu içlerinden buradaki fikri paylaşmayanların tepkileri, objektif olamayacağı gibi, pek umrumda da değildir açıkçası..
Bakanlığın: rehberlik sistemimizi revizesi ve bizleri aktif bir boyuta getirmeleri talebindeyiz.
Lütfen: 8/5 Danışma işlemine olduğu kadar, rehberliğe katılım boyutumuz öne çekilmeli..
Bunlardan birisi konusunda ise, ivedi olarak bir düzenleme gereklidir...
Gelinen nokta karşısında bir yapılanmaya gidilmediği sürece üzülerek belirtmek isterim ki;
Bakanlık:
Pdryi ve biz rehber öğretmenleri potansiyel birer hedef tahtası göstermiş durumdadır..
KESİNLİKLE HAKLILAR.
SİSTEM NÂMINA ETKİN-AKTİF BİR DÜZENLEME BOYUTU ELE ALINMALI BİRAN EVVELCE.
Bu arada görüş ve düşüncelerimizi naklederken eğitim ve rehberlik boyutunu esas alalım. Neticede bu pasif sistemin uygulayıcısı konumunda olan rehber öğretmen suçlanamaz.
Sistem ve onun uygulamalarını nazar-- dikkate almalıyız. İnşallah yeni ve aktif rehberlik yönetmeliği çıkarılır tez zamanda. Bakın mesela bir rehber öğretmen konunun özetini oluşturan çok güzel fikirlere yer vermiş hemen paylaşmak isterim.
" Selam tekrar arkadaşlar.
Öncül yazımdan belirtmiş olduklarıma ilave edeceğim bazı hususlar olacak. Bir rehber öğretmen ve psikolojik danışman olarak bizzat şahsıma ait görüşler. Gene Sarf edeceğim her bir sözcüğün ardındayım. Maalesef rehberlik sistemimiz assimile olmanın ötesinde, verimlilik sorgulanır olmuş hatta ciddi manada çökertilmiş bir sistemdir. Bu çöküntü konumuna iteklenmiştir bakanlıkça..
-Görev tanımı itibari ile de,
-rehberlik fonksiyonu ile de,
-danışma iş ve işlem sürecimizdeki sıkıntılar nedeni ile de
-evet okullardaki pdr sistemimiz son derece assimile olmuştur.
http://forum.memurlar.net/konu/1960524/1.sayfa Pdr Öneri linki.
Bu yukarıki link ile; Pdr öneri yazısı olarak ele alınmak istenen ve çözümün bir parçası olarak sunulan çalışma yada görüşü etraflı şekilde inceledim. kimse kusura kalmasın fakat, gördüm ki; asla tıynetsiz, asılsız, dayanaksız yada ayağı yere basmadık bilimsel nitelikli görüşler savunmaktan ötededir. Yani olumlu, fikir verici bir çalışma olmuş açıkçası. Nitekim Oradaki ilk uzun katılımın sahibi olan pdrahmet87, bu gerçeği idrak edişini kafi derecede güzel ve delil getirerek aydınlatmıştır. Kendim ve birkaç rehber öğretmen arkadaşım dahil, sisteme olan nezaketli ve seviyeli eleştirileri asla ve asla yadırgamıyoruz. Gelinen noktada Yadırgamaya da bir hakkımız kaldığını sanmıyorum..Şube rehberliklerindeki "angarya" dolayısı ile ayrıca belirgin bir hakkın tesliminde gekicildiği yalnız kendi görüşüm değil birkaç pdrci arkadaşımın ortak kanaati. Onlar da samimiyetle bu angarya gerçeğine olan inancı paylaşmaktalar. Meslektaşlarımın daha doğrusu içlerinden buradaki fikri paylaşmayanların tepkileri, objektif olamayacağı gibi, pek umrumda da değildir açıkçası..
Bakanlığın: rehberlik sistemimizi revizesi ve bizleri aktif bir boyuta getirmeleri talebindeyiz.
Lütfen: 8/5 Danışma işlemine olduğu kadar, rehberliğe katılım boyutumuz öne çekilmeli..
Bunlardan birisi konusunda ise, ivedi olarak bir düzenleme gereklidir...
Gelinen nokta karşısında bir yapılanmaya gidilmediği sürece üzülerek belirtmek isterim ki;
Bakanlık:
Pdryi ve biz rehber öğretmenleri potansiyel birer hedef tahtası göstermiş durumdadır..
KESİNLİKLE HAKLILAR.
SİSTEM NÂMINA ETKİN-AKTİF BİR DÜZENLEME BOYUTU ELE ALINMALI BİRAN EVVELCE.