POSTA VE TELGRAF TEŞKİLATI ANONİM ŞİRKETİ İDARİ HİZMET SÖZLEŞMELİ PERSONELİN GÖREVDE YÜKSELME VE POZİSYON DEĞİŞİKLİĞİ PROSEDÜR TASLAĞI 1. AMAÇ Bu prosedürün amacı; liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde, hizmet gerekleri ve personel planlaması esas alınarak Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde çalışan idari hizmet sözleşmeli personelin sınavlı görevde yükselme ve pozisyon değişikliğine ilişkin süreçlerin yürütülmesine ilişkin uygulama, iş ve işlemleri ile yetki ve sorumlulukları belirlemektir. 2.KAPSAM Bu prosedür; Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin tüm birimlerinde çalışan idari hizmet sözleşmeli personelin sınavlı görevde yükselme ve pozisyon değişikliğine ilişkin süreçleri kapsar. 3.DAYANAK Bu prosedür; 6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanunu, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 27 nci maddesi ile 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 391 inci maddesine dayanılarak hazırlanan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmeliğin 74 ve 75 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. 4.TANIMLAR VE KISALTMALAR 4.1. Yönetim Kurulu: PTT AŞ Yönetim Kurulunu ifade eder. 4.2. Genel Müdür: PTT AŞ Genel Müdürünü ifade eder. 4.3. Birim Üst Yöneticisi: Merkez teşkilatında Kurul/Komite Başkanını, Başkanı, 1. Hukuk Müşavirini, Daire Başkanını, Birim Sorumlusunu ve Özel Kalem Müdürünü; taşra teşkilatında ise Başmüdürü ifade eder. 4.4. Birim Yöneticisi: Merkez teşkilatında Şube/Teknik Müdürleri, taşra teşkilatında ise Hukuk Müdürleri, Teknik Müdürleri/ Müdürleri (İhtisas) ve Merkez Müdürlerini ifade eder. 4.5. Birim: Kurul/Komite, Başkanlık, Müşavirlik, Daire Başkanlığı, Birimler, Özel Kalem Müdürlüğü ve Başmüdürlükleri ifade eder. 4.6. İnsan kaynakları birimi: Merkez teşkilatında İnsan Kaynakları Daire Başkanlığını, taşra teşkilatında insan kaynakları ile ilgili işlemleri yürütmekle sorumlu olan birimi ifade eder. 4.7. Görevde yükselme sınavı: Bu prosedürün 6.1.1 inci maddesinde belirtilen pozisyonlara atanabilmek için yapılan sınavları ifade eder. 4.8. Pozisyon değişikliği sınavı: Bu prosedürün 6.1.2 nci maddesinde belirtilen pozisyonlara atanabilmek için yapılan sınavları ifade eder. 4.9. Şirket / PTT / PTT AŞ: Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketini ifade eder. 4.10. Personel: 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 26' ncı ve ek 27' nci maddelerine göre istihdam edilen personeli ifade eder. 4.11. Pozisyon: Atanma, ücret ve özlük hakları ile diğer personel işlemlerinin uygulanmasına esas olan unvanı ifade eder. 4.12. İnternet adresi: www.ptt.gov.tr ve/veya http://ik.ptt.gov.tr adreslerini ifade eder. 4.13. İş günü: Ulusal bayram ile genel ve hafta sonu tatil günleri hariç diğer günleri ifade eder. 5. SORUMLULUKLAR 5.1. İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı: 5.1.1. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinin başlamasını sağlamak. 5.1.2. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecini prosedürlere uygun planlamak, uygulamak ve sonuçlandırmak. 5.1.3. Yapılacak olan "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavlarını tüm personele duyurmak. 5.1.4. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecini başarılı bir şekilde sürdürmek ve sonuçlandırmak. 5.1.5. Başarılı bir "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav süreci için ihtiyaç duyulan pozisyon ve unvanları belirlemek ve tahsis edilmek üzere Yönetim Kuruluna sunmak. 5.1.6. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinin iç ve dış kaynaklı dokümanlara ve prosedüre uygun yürütülmesini sağlamak üzere takip ve kontrolünü yapmak. 5.1.7. Tespit edilen aksaklıkları ilgili Birimlere aktarmak. 5.1.8. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinin etkin ve verimli şekilde işlemesini sağlamak. 5.1.9. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecindeki tüm paydaşların koordinasyonunu sağlamak. 5.1.10. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinde yer alacak İnsan Kaynakları personeline ait insan kaynakları sürecini yürütmek. 5.1.11. Sınav işlemleri için bütçe çalışması yapmak. 5.2. Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinde ihtiyaç duyulan Bilgi Teknolojilerine ait operasyonel şartları ve işletme kaynaklarını sağlamak. 5.3. Bilişim Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavlarında ihtiyaç duyulan yazılım sistemlerine ait operasyonel şartları ve işletme kaynaklarını sağlamak. 5.4. Hukuk Müşavirliği: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından yapılan "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinde açılan davalara ilişkin işlemleri ve diğer hukuksal süreci yürütmek. 5.5. İşletme Daire Başkanlıkları: 5.5.1. İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavlarında ihtiyaç duyulan operasyonel şartları, Kuruluşun uygulamayı taahhüt ettiği standartlar veya uygulama esaslarını, personel veya hizmetin yapısından kaynaklanan başarısızlığın potansiyel sonuçlarını bildirmek. 5.5.2. Hizmetlerin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni yazılım, personel veya süreci bildirmek. İhtiyaç duyulması halinde, Şirketimiz personeline yönelik Görevde Yükselme ve/veya Pozisyon değişikliği sınavlarında kullanılmak üzere, soru ve ders notu hazırlamak. 5.6. Tanıtım ve Medya İlişkileri Daire Başkanlığı: "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav projelerinin yürütülmesi sırasında, ihtiyaç olması durumunda gerekli iş ve işlemleri yapmak. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav projelerinin yürütülmesi sırasında, medyayı zamanında ve doğru içerikle bilgilendirmek, yanlış ve doğru olmayan haberlerle ilgili gerekli tekzip işlemlerini yapmak. 5.7. Satınalma Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav projelerinin yürütülmesi sırasında ihtiyaç duyulacak sistemlerin dışarıdan teminine ilişkin iş ve işlemleri yapmak. 5.8. Finans Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav projelerinin uygulanmasında ihtiyaç duyulacak bütçenin PTT bütçesinde yer alması için gerekli iş ve işlemleri yapmak. 5.9. Yapı Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavlarının mülakat sınav projelerinin uygulanmasında ihtiyaç duyulacak fiziksel alanların satınalma, kiralama, tadilat vb. gerekli iş ve işlemleri yapmak. 6.UYGULAMA 6.1.Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavları 6.1.1. Teknik Müdür, Hukuk Müdürü, Şube Müdürü, Müdür, Başmühendis, Şef, Teknik Şef, Veznedar ve Başpostacı pozisyonları görevde yükselme sınavına tabi pozisyonlardır. 6.1.2. Avukat, Mimar, İç Mimar, Mühendis, Tekniker, Gişe ve Büro Görevlisi, Şehir Plancısı pozisyonları Pozisyon değişikliği sınavına tabi pozisyonlardır. 6.2. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavı sonucuna göre atanacaklarda aranacak genel şartlar 6.2.1. Bu prosedürün 6.1.1 inci maddesinde belirtilen pozisyonlara "Görevde Yükselme" sınavı suretiyle; 6.1.2 nci maddesinde belirtilen pozisyonlara "Pozisyon Değişikliği" sınavı suretiyle atanabilmek için; 6.2.1.1. 6.2.1.2. Görevde yükselme ve Pozisyon değişikliği sınavları için belirlenen son başvuru tarihi itibarıyla, bu prosedürün 6.3 üncü ve 6.4 üncü maddelerinde yer alan özel şartlarda belirtilen süre ve pozisyonlarda çalışmış olmak (Unvan veya pozisyon değiştiren personelin yeni unvanına başlamadan önce izinli ve raporlu olduğu günler ile yeni unvan/pozisyonuna atanma nedeniyle yapılan il değişikliği sebebiyle kullanmış olduğu mehil müddeti hariç; Kamu Kurum ve Kuruluşlarında belirtilen pozisyonda geçen hizmetler dahil olmak üzere), 6.2.1.3. 6.2.1.4. Yapılacak olan yazılı ve/veya sözlü ve/veya uygulamalı sınavda başarılı olmak. Şartları aranır. 6.3.Görevde yükselme sınavına tabi olarak atanacaklarda aranacak özel şartlar: 6.3.1. Bu prosedüre tabi pozisyonlara "Görevde Yükselme" sınavı suretiyle yapılacak atamalarda, pozisyonlara göre aşağıda belirtilen özel şartlar aranır; 6.3.1.1. Teknik Müdür pozisyonuna atanabilmek için; en az dört yıllık teknik yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.2. Hukuk Müdürü pozisyonuna atanabilmek için; Hukuk fakültesi mezunu olmak 6.3.1.3. Şube Müdürü ve Müdür pozisyonuna atanabilmek için; En az dört yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.4. Başmühendis pozisyonuna atanabilmek için; En az dört yıllık teknik yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.5. Şef pozisyonuna atanabilmek için; Fakülte veya en az dört yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.6. Teknik Şef pozisyonuna atanabilmek için; En az iki yıllık teknik yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.7. Veznedar pozisyonuna atanabilmek için; Fakülte veya en az dört yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.8. Başpostacı pozisyonuna atanabilmek için ; En az iki yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.4. Pozisyon değişikliği sınavına tabi olarak atanacaklarda aranacak özel şartlar: 6.4.1. Bu prosedüre tabi pozisyonlara "Pozisyon Değişikliği" sınavı suretiyle yapılacak atamalarda, pozisyonlara göre aşağıda belirtilen özel şartlar aranır; 6.4.1.1. Avukat pozisyonuna atanabilmek için; Hukuk Fakültesi mezunu olmak 6.4.1.2. Mimar pozisyonuna atanabilmek için; Fakültelerin Mimarlık bölümlerinden mezun olmak. 6.4.1.3. İç Mimar pozisyonuna atanabilmek için; Fakültelerin İç Mimarlık bölümlerinden mezun olmak. 6.4.1.4. Mühendis pozisyonuna atanabilmek için; Fakültelerin, Yönetim Kurulunca belirlenecek mühendislik bölümlerinden mezun olmak. 6.4.1.5. Şehir Plancısı pozisyonuna atanabilmek için; Fakülte ve Yüksekokulların Şehir Bölge Planlama Bölümlerinden mezun olmak. 6.4.1.6. Tekniker pozisyonuna atanabilmek için; En az iki yıllık mesleki veya teknik eğitim veren yükseköğrenim kurumlarının, Yönetim Kurulunca belirlenecek bölümlerinden ve/veya programlarından mezun olmak. 6.4.1.7. Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonuna atanabilmek için ; Fakülte veya en az dört yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.5. Sınav duyurusu ve başvuru 6.5.1. Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavı suretiyle atama yapılacak pozisyon adedi sınavdan en az bir ay önce duyurulur. Başvuru süresi, beş günden az olmamak şartıyla Sınav Kurulunca belirlenir. İlan edilen pozisyonlar için belirlenen başvuru tarihinin son günü itibarıyla aranan nitelikleri taşıyan personel, başvuru şartlarını taşıdığı farklı pozisyonlardan sadece biri için, duyuruda belirtilen şekilde başvuruda bulunabilir. Aylıksız izinde bulunanlar dahil olmak üzere ilgili mevzuatı uyarınca verilen izinleri kullanmakta olanlar, süresi içinde başvurmaları halinde sınava katılmaları mümkündür. 6.5.2. Başvuruda bulunan personelin sınava girmeye hak kazanıp kazanamadığına ilişkin bilgilendirme internet adresinde yayımlanır. 6.6. Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavı 6.6.1. Görevde yükselme sınavına tabi Müdür, Şube Müdürü, Hukuk Müdürü, Teknik Müdür, Başmühendis, Şef, Teknik Şef, Veznedar, Başpostacı; pozisyon değişikliği sınavına tabi Mühendis, Mimar, İç Mimar, Avukat, Şehir Planlayıcısı, Tekniker, Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına yazılı ve/veya sözlü ve/veya mülakat ve/veya uygulamalı sınav yapılabilir. (Pozisyon değişikliği sınavı, görev alanları ve atama yapılacak görevin niteliğine ilişkin konularda yapılır.) 6.6.2. Yazılı Sınav 6.6.2.1. Sınav kurulu tarafından yazılı sınav yapılmasına karar verilmesi durumunda, aşağıdaki esaslara uygun olarak yazılı sınav gerçekleştirilir; 6.6.2.1.1. Yazılı sınav, konu başlıklarına duyuruda yer verilmek suretiyle PTT tarafından belirlenecek konularda yapılır. 6.6.2.1.2. Sınavlar, sınav yapılacak pozisyonun özelliğine göre PTT tarafından yapılabileceği gibi hizmet satın alma yöntemi ile kamu kurum veya kuruluşlarına da yaptırılabilir. 6.6.2.1.3. Yazılı sınav, yüz tam puan üzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda en az altmış puan alanlar başarılı sayılarak sıralamaya alınır. 6.6.2.1.4. Aynı pozisyon için birden fazla grup oluşturulmak suretiyle sınav yapılabilir. Bu durumda adaylar gruplardan yalnızca birisine müracaat edebilirler. 6.6.3.Sözlü sınav 6.6.3.1. Sınav kurulu tarafından sözlü ve/veya uygulamalı sınav yapılmasına karar verilmesi durumunda; yazılı sınavda en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının beş katına kadar aday sözlü sınava alınabilir. Son adayla aynı puana sahip olan personelin tamamı sözlü sınava alınır. 6.6.3.2. Sözlü ve/veya uygulamalı sınav aşağıdaki esaslara uygun olarak gerçekleştirilir; Aday, sınav kurulunun her bir üyesi tarafından; - Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi, - Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü, - Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve davranışlarının göreve uygunluğu, - Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı, - Genel kültürü ve genel yeteneği, - Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı, esas alınarak yüz tam puan üzerinden değerlendirilir. Her üyenin vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak personelin sözlü ve/veya uygulamalı sınav puanı tespit edilir. Sözlü ve/veya uygulamalı sınavda yüz üzerinden en az yetmiş puan alanlar başarılı sayılır. Yetmiş puan altı alanlar değerlendirmeye alınmaz. 6.7.Başarı sıralaması 6.7.1. Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavları için ilan edilen boş pozisyon sayısı kadar atama yapılmasında, başarı puanı esas alınır. Başarı puanı, yapılan sınava göre, yazılı ve/veya sözlü ve/veya mülakat ve/veya uygulamalı sınav puanlarının aritmetik ortalaması esas alınmak suretiyle tespit edilir. Sınava katılan personele başarı sıralaması ilanda belirtildiği şekilde bildirilir. Başarı puanlarının eşit olması halinde sırasıyla; 6.7.1.1. Askerlik ile kamu kurum ve kuruluşlarında geçen fiili hizmet süresi dahil, kamu kurum ve kuruluşlarında geçmiş olsa dahi işçi statüsü ve geçici personel statüsünde geçirilen süreler hariç olmak üzere, hizmet süresi fazla olanlara, 6.7.1.2. PTT'deki hizmet süresi fazla olanlara , 6.7.1.3. Daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara, 6.7.1.4. Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olanlara, öncelik verilmek suretiyle, en yüksek puandan başlamak üzere başarı sıralaması belirlenir. 6.8. Sınav kurulu 6.8.1. Sınav kurulu, merkez teşkilatında; Genel Müdürün görevlendireceği Genel Müdür Yardımcısının veya İnsan Kaynakları Daire Başkanının başkanlığında beş üyeden, taşra teşkilatında ise; Başmüdürün başkanlığında insan kaynakları birimi sorumlusu ile Başmüdürün belirleyeceği üç kişi olmak üzere toplam beş üyeden oluşur. Aynı usulle yedek üyeler de belirlenir. 6.8.2. Taşra teşkilatında, Genel Müdürlükçe personel görevlendirilmek suretiyle sınav kurulu oluşturulabilir. 6.8.3. Sınav kurulunu oluşturan üyeler ihraz ettikleri pozisyonlar ve sınav duyurusunda ilan edilen öğrenim durumu itibarıyla görevde yükselme sınavına alınacak personelden daha düşük seviyede olamazlar. 6.8.4. Sınav kurulunun başkan ve üyelerinin görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavına eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve kayın hısımlarının katıldığının tespit edilmesi halinde, bu üye veya üyeler sınav kurulu üyeliğinden çıkartılır ve bunların yerine yeni üye veya üyeler görevlendirilir. Sınav Kurulu, üye tam sayısı ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. 6.8.5. Sınav kurulunun sekretarya hizmetleri insan kaynakları birimlerince yürütülür. 6.8.6. Sınav kurulunun görevleri 6.8.6.1. Sınav kurulunun görevleri aşağıda belirtilmiştir: 6.8.6.1.1. Sınavların yapılmasını ve sonuçlarının ilanını sağlar, 6.8.6.1.2. Sınavı PTT AŞ'nin yapması durumunda, sınav sonuçlarına yapılan itirazları sonuçlandırır; sınavın hizmet satın alınan kuruluşlara yaptırılması durumunda, ilgili kuruluşun itirazları sonuçlandırmasını takip eder. 6.8.6.1.3. Sözlü sınava çağrılacaksa, aday sayısını belirler, 6.8.6.1.4. Yapılan yerleştirme sonucunda boş kalan pozisyon olması halinde; sınavda başarılı olup, tercihlerine yerleşemeyen personelden tekrar tercih alabilir ve bunu da ilanda duyurabilir, Şirket ihtiyacına göre tekrar tercih alınıp alınmayacağı ilanda bildirilir. 6.8.6.1.5. Sınavlara ilişkin diğer işlemleri yürütür. 6.9. Sınav sonuçlarının açıklanması ve itiraz 6.9.1. Yazılı sınavın yapılmasının ardından sınav soruları ik.ptt.gov.tr internet adresinde yayımlanır. Adaylar sorulara itirazlarını, soruların yayımlanmasını müteakip beş iş günü içerisinde gerekçelerini belirtmek suretiyle Merkez Teşkilatında İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına, Taşra Teşkilatında Başmüdürlüklere dilekçe ile yapabilirler. 6.9.2.Yazılı sınavlarda herhangi bir nedenle iptal edilen sorulara tekabül eden puanlar eşit şekilde diğer sorulara dağıtılır. 6.9.3. Sınav kurulu, sınav sonucu kendisine intikal ettiği tarihten itibaren on iş günü içerisinde sınava katılan personele ilanda belirtildiği şekilde sınav sonucunu bildirir. 6.9.4. Adaylar, ilandan itibaren beş iş günü içerisinde sınav sonuçlarına itiraz edebilir. 6.10.Sınavı kazananların atanması 6.10.1. Atanmaya hak kazanan personel, başarı sıralamasının kesinleşmesini müteakip başarı puanlarına göre atanır. 6.10.2. PTT tarafından tercih alınması durumunda ise başarı sıralaması esas alınarak ilgili personelin tercihlerine göre atamaları yapılır. 6.10.3. Duyurulan pozisyonlardan; 6.10.3.1. Atanmaya hak kazanan hiçbir personelin tercihte bulunmaması, 6.10.3.2. Atanma şartlarını taşımadıkları için sınavlarının geçersiz sayılması veya bu sebeple atamalarının iptal edilmesi, atanılan göreve geçerli bir mazeret olmaksızın ilanda belirtilen süre içinde başlanılmaması ya da atanma hakkından vazgeçilmesi, 6.10.3.3.Emeklilik, ölüm, görevden çekilme veya çıkarılma, başka unvanlı pozisyonlara atanma, sebepleriyle boş kalan veya boşalan pozisyonlara, sınav sonucunun ilan edildiği tarihten itibaren altı aylık süreyi aşmamak üzere ve aynı pozisyonlar için yapılacak müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar, sınavda başarılı olup, tercihlerine yerleşemeyen personelden tekrar tercih alınmasına karar verilmesi halinde, başarı sırasına göre atama yapılabilir. 6.10.4. Haklarında atama şartlarının kaybedilmesini gerektirecek nitelikteki eylemlerinden dolayı adli veya idari bir soruşturma veya kovuşturma bulunanların atamaları, soruşturma veya kovuşturma sonuçlanıncaya kadar bekletilir. 6.10.5. Sınavın yapılmasından önce ya da sınav yapıldıktan sonra atanma şartlarından herhangi birini kaybedenler ile atanma şartları tutmayan personelin, sınava girmeleri ve başarılı olmaları durumunda dahi, atamaları yapılmaz, yapılmış ise iptal edilir. 6.10.6. Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavlarına herhangi bir sebeple katılamayanlar ile başarısız olan veya tercihlerine yerleşemeyenler altı ay içindeki müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar atanmamış olanlar ya da atanma haklarından herhangi bir sebeple sarfınazar edenler, aynı pozisyonlara yapılacak yeni sınavlar için bu prosedürde öngörülen bütün kurallara tabidir. 6.10.7. Sarfınazar edenler ve ilanda belirtilen süre içerisinde tercih yapmayanlar ile atandığı halde göreve başlamayanlar, aynı sınavda boş kalan pozisyonlar için tercihte bulunamazlar. 7. GEÇİCİ MADDE 7.1. 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname Eki II sayılı cetvele tabi görev yapan personelden İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Pozisyon Değişikliği Prosedüründe belirtilen genel ve özel şartları taşıyanlar, açılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Görevde Yükselme veya Pozisyon Değişikliği sınavlarına katılabilirler. Yazılı ve/veya sözlü ve/veya mülakat ve/veya uygulamalı sınav sonucuna göre başarılı olanların atanmaları, idari hizmet sözleşmeli personel statüsünde yapılır. 7.2. 18/04/1999 tarihinde görevde bulunan ve aynı tarih itibarıyla iki ve üç yıllık yükseköğrenim mezunu olanlar (399 sayılı KHK eki II sayılı cetvele tabi personel dahil), diğer şartlara sahip oldukları takdirde bu prosedürün 6.3. ve 6.4. üncü maddelerinin uygulanması bakımından dört yıllık yükseköğrenim mezunu kabul edilirler. 8. YÜRÜRLÜKTEN KALDIRMA Bu prosedürden önce yayımlanan İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Pozisyon Değişikliğine ilişkin prosedür ile usul ve esaslar yürürlükten kaldırılmıştır. 9. YÜRÜRLÜK Bu prosedür yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer. 10. YÜRÜTME Bu prosedürü Yönetim Kurulu yürütür.
POSTA VE TELGRAF TEŞKİLATI ANONİM ŞİRKETİ İDARİ HİZMET SÖZLEŞMELİ PERSONELİN GÖREVDE YÜKSELME VE POZİSYON DEĞİŞİKLİĞİ PROSEDÜR TASLAĞI 1. AMAÇ Bu prosedürün amacı; liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde, hizmet gerekleri ve personel planlaması esas alınarak Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde çalışan idari hizmet sözleşmeli personelin sınavlı görevde yükselme ve pozisyon değişikliğine ilişkin süreçlerin yürütülmesine ilişkin uygulama, iş ve işlemleri ile yetki ve sorumlulukları belirlemektir. 2.KAPSAM Bu prosedür; Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinin tüm birimlerinde çalışan idari hizmet sözleşmeli personelin sınavlı görevde yükselme ve pozisyon değişikliğine ilişkin süreçleri kapsar. 3.DAYANAK Bu prosedür; 6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanunu, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 27 nci maddesi ile 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 391 inci maddesine dayanılarak hazırlanan Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmeliğin 74 ve 75 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. 4.TANIMLAR VE KISALTMALAR 4.1. Yönetim Kurulu: PTT AŞ Yönetim Kurulunu ifade eder. 4.2. Genel Müdür: PTT AŞ Genel Müdürünü ifade eder. 4.3. Birim Üst Yöneticisi: Merkez teşkilatında Kurul/Komite Başkanını, Başkanı, 1. Hukuk Müşavirini, Daire Başkanını, Birim Sorumlusunu ve Özel Kalem Müdürünü; taşra teşkilatında ise Başmüdürü ifade eder. 4.4. Birim Yöneticisi: Merkez teşkilatında Şube/Teknik Müdürleri, taşra teşkilatında ise Hukuk Müdürleri, Teknik Müdürleri/ Müdürleri (İhtisas) ve Merkez Müdürlerini ifade eder. 4.5. Birim: Kurul/Komite, Başkanlık, Müşavirlik, Daire Başkanlığı, Birimler, Özel Kalem Müdürlüğü ve Başmüdürlükleri ifade eder. 4.6. İnsan kaynakları birimi: Merkez teşkilatında İnsan Kaynakları Daire Başkanlığını, taşra teşkilatında insan kaynakları ile ilgili işlemleri yürütmekle sorumlu olan birimi ifade eder. 4.7. Görevde yükselme sınavı: Bu prosedürün 6.1.1 inci maddesinde belirtilen pozisyonlara atanabilmek için yapılan sınavları ifade eder. 4.8. Pozisyon değişikliği sınavı: Bu prosedürün 6.1.2 nci maddesinde belirtilen pozisyonlara atanabilmek için yapılan sınavları ifade eder. 4.9. Şirket / PTT / PTT AŞ: Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketini ifade eder. 4.10. Personel: 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 26' ncı ve ek 27' nci maddelerine göre istihdam edilen personeli ifade eder. 4.11. Pozisyon: Atanma, ücret ve özlük hakları ile diğer personel işlemlerinin uygulanmasına esas olan unvanı ifade eder. 4.12. İnternet adresi: www.ptt.gov.tr ve/veya http://ik.ptt.gov.tr adreslerini ifade eder. 4.13. İş günü: Ulusal bayram ile genel ve hafta sonu tatil günleri hariç diğer günleri ifade eder. 5. SORUMLULUKLAR 5.1. İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı: 5.1.1. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinin başlamasını sağlamak. 5.1.2. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecini prosedürlere uygun planlamak, uygulamak ve sonuçlandırmak. 5.1.3. Yapılacak olan "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavlarını tüm personele duyurmak. 5.1.4. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecini başarılı bir şekilde sürdürmek ve sonuçlandırmak. 5.1.5. Başarılı bir "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav süreci için ihtiyaç duyulan pozisyon ve unvanları belirlemek ve tahsis edilmek üzere Yönetim Kuruluna sunmak. 5.1.6. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinin iç ve dış kaynaklı dokümanlara ve prosedüre uygun yürütülmesini sağlamak üzere takip ve kontrolünü yapmak. 5.1.7. Tespit edilen aksaklıkları ilgili Birimlere aktarmak. 5.1.8. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinin etkin ve verimli şekilde işlemesini sağlamak. 5.1.9. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecindeki tüm paydaşların koordinasyonunu sağlamak. 5.1.10. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinde yer alacak İnsan Kaynakları personeline ait insan kaynakları sürecini yürütmek. 5.1.11. Sınav işlemleri için bütçe çalışması yapmak. 5.2. Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinde ihtiyaç duyulan Bilgi Teknolojilerine ait operasyonel şartları ve işletme kaynaklarını sağlamak. 5.3. Bilişim Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavlarında ihtiyaç duyulan yazılım sistemlerine ait operasyonel şartları ve işletme kaynaklarını sağlamak. 5.4. Hukuk Müşavirliği: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından yapılan "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav sürecinde açılan davalara ilişkin işlemleri ve diğer hukuksal süreci yürütmek. 5.5. İşletme Daire Başkanlıkları: 5.5.1. İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavlarında ihtiyaç duyulan operasyonel şartları, Kuruluşun uygulamayı taahhüt ettiği standartlar veya uygulama esaslarını, personel veya hizmetin yapısından kaynaklanan başarısızlığın potansiyel sonuçlarını bildirmek. 5.5.2. Hizmetlerin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni yazılım, personel veya süreci bildirmek. İhtiyaç duyulması halinde, Şirketimiz personeline yönelik Görevde Yükselme ve/veya Pozisyon değişikliği sınavlarında kullanılmak üzere, soru ve ders notu hazırlamak. 5.6. Tanıtım ve Medya İlişkileri Daire Başkanlığı: "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav projelerinin yürütülmesi sırasında, ihtiyaç olması durumunda gerekli iş ve işlemleri yapmak. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav projelerinin yürütülmesi sırasında, medyayı zamanında ve doğru içerikle bilgilendirmek, yanlış ve doğru olmayan haberlerle ilgili gerekli tekzip işlemlerini yapmak. 5.7. Satınalma Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav projelerinin yürütülmesi sırasında ihtiyaç duyulacak sistemlerin dışarıdan teminine ilişkin iş ve işlemleri yapmak. 5.8. Finans Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınav projelerinin uygulanmasında ihtiyaç duyulacak bütçenin PTT bütçesinde yer alması için gerekli iş ve işlemleri yapmak. 5.9. Yapı Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavlarının mülakat sınav projelerinin uygulanmasında ihtiyaç duyulacak fiziksel alanların satınalma, kiralama, tadilat vb. gerekli iş ve işlemleri yapmak. 6.UYGULAMA 6.1.Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavları 6.1.1. Teknik Müdür, Hukuk Müdürü, Şube Müdürü, Müdür, Başmühendis, Şef, Teknik Şef, Veznedar ve Başpostacı pozisyonları görevde yükselme sınavına tabi pozisyonlardır. 6.1.2. Avukat, Mimar, İç Mimar, Mühendis, Tekniker, Gişe ve Büro Görevlisi, Şehir Plancısı pozisyonları Pozisyon değişikliği sınavına tabi pozisyonlardır. 6.2. "Görevde Yükselme" ve/veya "Pozisyon Değişikliği" sınavı sonucuna göre atanacaklarda aranacak genel şartlar 6.2.1. Bu prosedürün 6.1.1 inci maddesinde belirtilen pozisyonlara "Görevde Yükselme" sınavı suretiyle; 6.1.2 nci maddesinde belirtilen pozisyonlara "Pozisyon Değişikliği" sınavı suretiyle atanabilmek için; 6.2.1.1. 6.2.1.2. Görevde yükselme ve Pozisyon değişikliği sınavları için belirlenen son başvuru tarihi itibarıyla, bu prosedürün 6.3 üncü ve 6.4 üncü maddelerinde yer alan özel şartlarda belirtilen süre ve pozisyonlarda çalışmış olmak (Unvan veya pozisyon değiştiren personelin yeni unvanına başlamadan önce izinli ve raporlu olduğu günler ile yeni unvan/pozisyonuna atanma nedeniyle yapılan il değişikliği sebebiyle kullanmış olduğu mehil müddeti hariç; Kamu Kurum ve Kuruluşlarında belirtilen pozisyonda geçen hizmetler dahil olmak üzere), 6.2.1.3. 6.2.1.4. Yapılacak olan yazılı ve/veya sözlü ve/veya uygulamalı sınavda başarılı olmak. Şartları aranır. 6.3.Görevde yükselme sınavına tabi olarak atanacaklarda aranacak özel şartlar: 6.3.1. Bu prosedüre tabi pozisyonlara "Görevde Yükselme" sınavı suretiyle yapılacak atamalarda, pozisyonlara göre aşağıda belirtilen özel şartlar aranır; 6.3.1.1. Teknik Müdür pozisyonuna atanabilmek için; en az dört yıllık teknik yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.2. Hukuk Müdürü pozisyonuna atanabilmek için; Hukuk fakültesi mezunu olmak 6.3.1.3. Şube Müdürü ve Müdür pozisyonuna atanabilmek için; En az dört yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.4. Başmühendis pozisyonuna atanabilmek için; En az dört yıllık teknik yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.5. Şef pozisyonuna atanabilmek için; Fakülte veya en az dört yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.6. Teknik Şef pozisyonuna atanabilmek için; En az iki yıllık teknik yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.7. Veznedar pozisyonuna atanabilmek için; Fakülte veya en az dört yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.3.1.8. Başpostacı pozisyonuna atanabilmek için ; En az iki yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.4. Pozisyon değişikliği sınavına tabi olarak atanacaklarda aranacak özel şartlar: 6.4.1. Bu prosedüre tabi pozisyonlara "Pozisyon Değişikliği" sınavı suretiyle yapılacak atamalarda, pozisyonlara göre aşağıda belirtilen özel şartlar aranır; 6.4.1.1. Avukat pozisyonuna atanabilmek için; Hukuk Fakültesi mezunu olmak 6.4.1.2. Mimar pozisyonuna atanabilmek için; Fakültelerin Mimarlık bölümlerinden mezun olmak. 6.4.1.3. İç Mimar pozisyonuna atanabilmek için; Fakültelerin İç Mimarlık bölümlerinden mezun olmak. 6.4.1.4. Mühendis pozisyonuna atanabilmek için; Fakültelerin, Yönetim Kurulunca belirlenecek mühendislik bölümlerinden mezun olmak. 6.4.1.5. Şehir Plancısı pozisyonuna atanabilmek için; Fakülte ve Yüksekokulların Şehir Bölge Planlama Bölümlerinden mezun olmak. 6.4.1.6. Tekniker pozisyonuna atanabilmek için; En az iki yıllık mesleki veya teknik eğitim veren yükseköğrenim kurumlarının, Yönetim Kurulunca belirlenecek bölümlerinden ve/veya programlarından mezun olmak. 6.4.1.7. Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonuna atanabilmek için ; Fakülte veya en az dört yıllık yükseköğrenim veren kurumlardan mezun olmak 6.5. Sınav duyurusu ve başvuru 6.5.1. Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavı suretiyle atama yapılacak pozisyon adedi sınavdan en az bir ay önce duyurulur. Başvuru süresi, beş günden az olmamak şartıyla Sınav Kurulunca belirlenir. İlan edilen pozisyonlar için belirlenen başvuru tarihinin son günü itibarıyla aranan nitelikleri taşıyan personel, başvuru şartlarını taşıdığı farklı pozisyonlardan sadece biri için, duyuruda belirtilen şekilde başvuruda bulunabilir. Aylıksız izinde bulunanlar dahil olmak üzere ilgili mevzuatı uyarınca verilen izinleri kullanmakta olanlar, süresi içinde başvurmaları halinde sınava katılmaları mümkündür. 6.5.2. Başvuruda bulunan personelin sınava girmeye hak kazanıp kazanamadığına ilişkin bilgilendirme internet adresinde yayımlanır. 6.6. Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavı 6.6.1. Görevde yükselme sınavına tabi Müdür, Şube Müdürü, Hukuk Müdürü, Teknik Müdür, Başmühendis, Şef, Teknik Şef, Veznedar, Başpostacı; pozisyon değişikliği sınavına tabi Mühendis, Mimar, İç Mimar, Avukat, Şehir Planlayıcısı, Tekniker, Gişe ve Büro Görevlisi pozisyonlarına yazılı ve/veya sözlü ve/veya mülakat ve/veya uygulamalı sınav yapılabilir. (Pozisyon değişikliği sınavı, görev alanları ve atama yapılacak görevin niteliğine ilişkin konularda yapılır.) 6.6.2. Yazılı Sınav 6.6.2.1. Sınav kurulu tarafından yazılı sınav yapılmasına karar verilmesi durumunda, aşağıdaki esaslara uygun olarak yazılı sınav gerçekleştirilir; 6.6.2.1.1. Yazılı sınav, konu başlıklarına duyuruda yer verilmek suretiyle PTT tarafından belirlenecek konularda yapılır. 6.6.2.1.2. Sınavlar, sınav yapılacak pozisyonun özelliğine göre PTT tarafından yapılabileceği gibi hizmet satın alma yöntemi ile kamu kurum veya kuruluşlarına da yaptırılabilir. 6.6.2.1.3. Yazılı sınav, yüz tam puan üzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda en az altmış puan alanlar başarılı sayılarak sıralamaya alınır. 6.6.2.1.4. Aynı pozisyon için birden fazla grup oluşturulmak suretiyle sınav yapılabilir. Bu durumda adaylar gruplardan yalnızca birisine müracaat edebilirler. 6.6.3.Sözlü sınav 6.6.3.1. Sınav kurulu tarafından sözlü ve/veya uygulamalı sınav yapılmasına karar verilmesi durumunda; yazılı sınavda en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının beş katına kadar aday sözlü sınava alınabilir. Son adayla aynı puana sahip olan personelin tamamı sözlü sınava alınır. 6.6.3.2. Sözlü ve/veya uygulamalı sınav aşağıdaki esaslara uygun olarak gerçekleştirilir; Aday, sınav kurulunun her bir üyesi tarafından; - Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi, - Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü, - Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve davranışlarının göreve uygunluğu, - Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı, - Genel kültürü ve genel yeteneği, - Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı, esas alınarak yüz tam puan üzerinden değerlendirilir. Her üyenin vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak personelin sözlü ve/veya uygulamalı sınav puanı tespit edilir. Sözlü ve/veya uygulamalı sınavda yüz üzerinden en az yetmiş puan alanlar başarılı sayılır. Yetmiş puan altı alanlar değerlendirmeye alınmaz. 6.7.Başarı sıralaması 6.7.1. Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavları için ilan edilen boş pozisyon sayısı kadar atama yapılmasında, başarı puanı esas alınır. Başarı puanı, yapılan sınava göre, yazılı ve/veya sözlü ve/veya mülakat ve/veya uygulamalı sınav puanlarının aritmetik ortalaması esas alınmak suretiyle tespit edilir. Sınava katılan personele başarı sıralaması ilanda belirtildiği şekilde bildirilir. Başarı puanlarının eşit olması halinde sırasıyla; 6.7.1.1. Askerlik ile kamu kurum ve kuruluşlarında geçen fiili hizmet süresi dahil, kamu kurum ve kuruluşlarında geçmiş olsa dahi işçi statüsü ve geçici personel statüsünde geçirilen süreler hariç olmak üzere, hizmet süresi fazla olanlara, 6.7.1.2. PTT'deki hizmet süresi fazla olanlara , 6.7.1.3. Daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara, 6.7.1.4. Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olanlara, öncelik verilmek suretiyle, en yüksek puandan başlamak üzere başarı sıralaması belirlenir. 6.8. Sınav kurulu 6.8.1. Sınav kurulu, merkez teşkilatında; Genel Müdürün görevlendireceği Genel Müdür Yardımcısının veya İnsan Kaynakları Daire Başkanının başkanlığında beş üyeden, taşra teşkilatında ise; Başmüdürün başkanlığında insan kaynakları birimi sorumlusu ile Başmüdürün belirleyeceği üç kişi olmak üzere toplam beş üyeden oluşur. Aynı usulle yedek üyeler de belirlenir. 6.8.2. Taşra teşkilatında, Genel Müdürlükçe personel görevlendirilmek suretiyle sınav kurulu oluşturulabilir. 6.8.3. Sınav kurulunu oluşturan üyeler ihraz ettikleri pozisyonlar ve sınav duyurusunda ilan edilen öğrenim durumu itibarıyla görevde yükselme sınavına alınacak personelden daha düşük seviyede olamazlar. 6.8.4. Sınav kurulunun başkan ve üyelerinin görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavına eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve kayın hısımlarının katıldığının tespit edilmesi halinde, bu üye veya üyeler sınav kurulu üyeliğinden çıkartılır ve bunların yerine yeni üye veya üyeler görevlendirilir. Sınav Kurulu, üye tam sayısı ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. 6.8.5. Sınav kurulunun sekretarya hizmetleri insan kaynakları birimlerince yürütülür. 6.8.6. Sınav kurulunun görevleri 6.8.6.1. Sınav kurulunun görevleri aşağıda belirtilmiştir: 6.8.6.1.1. Sınavların yapılmasını ve sonuçlarının ilanını sağlar, 6.8.6.1.2. Sınavı PTT AŞ'nin yapması durumunda, sınav sonuçlarına yapılan itirazları sonuçlandırır; sınavın hizmet satın alınan kuruluşlara yaptırılması durumunda, ilgili kuruluşun itirazları sonuçlandırmasını takip eder. 6.8.6.1.3. Sözlü sınava çağrılacaksa, aday sayısını belirler, 6.8.6.1.4. Yapılan yerleştirme sonucunda boş kalan pozisyon olması halinde; sınavda başarılı olup, tercihlerine yerleşemeyen personelden tekrar tercih alabilir ve bunu da ilanda duyurabilir, Şirket ihtiyacına göre tekrar tercih alınıp alınmayacağı ilanda bildirilir. 6.8.6.1.5. Sınavlara ilişkin diğer işlemleri yürütür. 6.9. Sınav sonuçlarının açıklanması ve itiraz 6.9.1. Yazılı sınavın yapılmasının ardından sınav soruları ik.ptt.gov.tr internet adresinde yayımlanır. Adaylar sorulara itirazlarını, soruların yayımlanmasını müteakip beş iş günü içerisinde gerekçelerini belirtmek suretiyle Merkez Teşkilatında İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına, Taşra Teşkilatında Başmüdürlüklere dilekçe ile yapabilirler. 6.9.2.Yazılı sınavlarda herhangi bir nedenle iptal edilen sorulara tekabül eden puanlar eşit şekilde diğer sorulara dağıtılır. 6.9.3. Sınav kurulu, sınav sonucu kendisine intikal ettiği tarihten itibaren on iş günü içerisinde sınava katılan personele ilanda belirtildiği şekilde sınav sonucunu bildirir. 6.9.4. Adaylar, ilandan itibaren beş iş günü içerisinde sınav sonuçlarına itiraz edebilir. 6.10.Sınavı kazananların atanması 6.10.1. Atanmaya hak kazanan personel, başarı sıralamasının kesinleşmesini müteakip başarı puanlarına göre atanır. 6.10.2. PTT tarafından tercih alınması durumunda ise başarı sıralaması esas alınarak ilgili personelin tercihlerine göre atamaları yapılır. 6.10.3. Duyurulan pozisyonlardan; 6.10.3.1. Atanmaya hak kazanan hiçbir personelin tercihte bulunmaması, 6.10.3.2. Atanma şartlarını taşımadıkları için sınavlarının geçersiz sayılması veya bu sebeple atamalarının iptal edilmesi, atanılan göreve geçerli bir mazeret olmaksızın ilanda belirtilen süre içinde başlanılmaması ya da atanma hakkından vazgeçilmesi, 6.10.3.3.Emeklilik, ölüm, görevden çekilme veya çıkarılma, başka unvanlı pozisyonlara atanma, sebepleriyle boş kalan veya boşalan pozisyonlara, sınav sonucunun ilan edildiği tarihten itibaren altı aylık süreyi aşmamak üzere ve aynı pozisyonlar için yapılacak müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar, sınavda başarılı olup, tercihlerine yerleşemeyen personelden tekrar tercih alınmasına karar verilmesi halinde, başarı sırasına göre atama yapılabilir. 6.10.4. Haklarında atama şartlarının kaybedilmesini gerektirecek nitelikteki eylemlerinden dolayı adli veya idari bir soruşturma veya kovuşturma bulunanların atamaları, soruşturma veya kovuşturma sonuçlanıncaya kadar bekletilir. 6.10.5. Sınavın yapılmasından önce ya da sınav yapıldıktan sonra atanma şartlarından herhangi birini kaybedenler ile atanma şartları tutmayan personelin, sınava girmeleri ve başarılı olmaları durumunda dahi, atamaları yapılmaz, yapılmış ise iptal edilir. 6.10.6. Görevde yükselme ve pozisyon değişikliği sınavlarına herhangi bir sebeple katılamayanlar ile başarısız olan veya tercihlerine yerleşemeyenler altı ay içindeki müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar atanmamış olanlar ya da atanma haklarından herhangi bir sebeple sarfınazar edenler, aynı pozisyonlara yapılacak yeni sınavlar için bu prosedürde öngörülen bütün kurallara tabidir. 6.10.7. Sarfınazar edenler ve ilanda belirtilen süre içerisinde tercih yapmayanlar ile atandığı halde göreve başlamayanlar, aynı sınavda boş kalan pozisyonlar için tercihte bulunamazlar. 7. GEÇİCİ MADDE 7.1. 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname Eki II sayılı cetvele tabi görev yapan personelden İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Pozisyon Değişikliği Prosedüründe belirtilen genel ve özel şartları taşıyanlar, açılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Görevde Yükselme veya Pozisyon Değişikliği sınavlarına katılabilirler. Yazılı ve/veya sözlü ve/veya mülakat ve/veya uygulamalı sınav sonucuna göre başarılı olanların atanmaları, idari hizmet sözleşmeli personel statüsünde yapılır. 7.2. 18/04/1999 tarihinde görevde bulunan ve aynı tarih itibarıyla iki ve üç yıllık yükseköğrenim mezunu olanlar (399 sayılı KHK eki II sayılı cetvele tabi personel dahil), diğer şartlara sahip oldukları takdirde bu prosedürün 6.3. ve 6.4. üncü maddelerinin uygulanması bakımından dört yıllık yükseköğrenim mezunu kabul edilirler. 8. YÜRÜRLÜKTEN KALDIRMA Bu prosedürden önce yayımlanan İdari Hizmet Sözleşmeli Personelin Görevde Yükselme ve Pozisyon Değişikliğine ilişkin prosedür ile usul ve esaslar yürürlükten kaldırılmıştır. 9. YÜRÜRLÜK Bu prosedür yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer. 10. YÜRÜTME Bu prosedürü Yönetim Kurulu yürütür.
kuzeyrüzgarı38 , 4 yıl önce
peki hocam şartlar nedir bunu aciklarmisin