Editörler : crops35

desoto
Kapalı
13 Ocak 2012 16:40

Torba Yasa Tam Metin

Kamuoyunda ?Torba Yasa? olarak nitelendirilen 6111 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması İle Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Ve Diğer Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması İle Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Ve Diğer Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun

Kanun No. 6111

Kabul Tarihi: 13.02.2011

RGT: 25.02.2011

RG NO: 27857 (Mükerrer)

İKİNCİ BÖLÜM: Son Hükümler

Mahalli idarelerin ihtiyaç fazlası İŞÇİLERİNE ilişkin hükümler

MADDE 166 - (1) İl özel idarelerinin sürekli işçi kadrolarında çalışan ihtiyaç fazlası işçiler, Karayolları Genel Müdürlüğünün taşra teşkilatındaki sürekli işçi kadrolarına, belediyelerin (bağlı kuruluşları hariç) sürekli işçi kadrolarında çalışan ihtiyaç fazlası işçiler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğünün taşra teşkilatındaki sürekli işçi kadroları ile sürekli işçi norm kadro dahilinde olmak üzere ihtiyacı bulunan mahalli idarelere atanır.

(2) İhtiyaç fazlası işçilerin tespitini yapmak üzere vali veya görevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında, il emniyet müdürü, defterdar, il milli eğitim müdürü, Türkiye İş Kurumu il müdürü, Karayolları Genel Müdürlüğü bölge müdürü, il mahalli idareler müdürü ve işçi devreden işyerinde toplu iş sözleşmesi yapmaya yetkili işçi sendikası temsilcisinden oluşan bir komisyon kurulur.

(3) Tespitin yapılmasına esas işçilerin listesi; birinci fıkrada belirtilen mahalli idareler tarafından bu Kanunun yayımından itibaren kırkbeş gün içinde gerekçesi ile birlikte komisyona sunulur. İhtiyaç fazlası olarak bildirilen işçilerden norm kadro fazlası olanlar komisyon tarafından birinci fıkrada belirtilen kurumlara atanmak üzere tespit edilir. Mahalli idarelerin norm kadrosu dahilinde olup da ihtiyaç fazlası olarak bildirilen işçiler ise, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesindeki oranlar, kurumun bütçe dengesi, norm kadrosu ve yürütmekle görevli olduğu hizmetin gereği ile nüfus kriterleri değerlendirilmek suretiyle birinci fıkrada belirtilen kurumlara atanmak üzere tespit edilir. İldeki diğer kamu kurum ve kuruluşlarının talepte bulunması halinde, özelleştirme programında bulunan kuruluşlar hariç olmak üzere işçinin muvafakatı alınmak kaydıyla bu idarelerde sürekli işçi statüsünde istihdam edilmek üzere atama işlemi yapılabilir. Komisyon çalışmasını kırkbeş gün içinde tamamlar. Bu listelerin tespitinden sonra valilerce atama yapılır.

(4) Bu madde kapsamında valilikler tarafından atama işleminin kamu kurum ve kuruluşlarına bildirim yapıldığı tarih itibarıyla sürekli işçi kadroları, diğer kanunlardaki hükümlere bakılmaksızın ve başka bir işleme gerek kalmaksızın ihdas ve tahsis edilmiş sayılır. İlgili kurumlar sürekli işçi kadrolarına yapılan atama işlemini onbeş gün içinde tekemmül ettirerek sonuçlandırır. Atama işlemi yapılan personel ilgili valilikler tarafından en geç on gün içinde Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.

(5) Ataması tekemmül ettirilen işçiler, çalıştıkları kurumlarınca atama emirlerinin tebliğini izleyen günden itibaren beş iş günü içinde yeni görevlerine başlamak zorundadırlar. Bu süre içinde yeni kurumunda işe başlamayan işçilerin atamaları iptal edilerek 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununun 17 nci maddesine göre iş sözleşmeleri sona erdirilir.

(6) Devredilen işçilerin ücret ile diğer malî ve sosyal hakları; toplu iş sözleşmesi bulunan işçiler bakımından yenileri düzenleninceye kadar devir işleminden önce tabi oldukları toplu iş sözleşmesi hükümlerine göre, toplu iş sözleşmesi olmayan işçiler bakımından 2010 yılı Kasım ayında geçerli olan bireysel iş sözleşmesi hükümlerine göre belirlenir. Devre konu işçiler bakımından devir tarihinden önce doğmuş ve devir tarihinde ödenmesi gereken borçlardan devralan kurum sorumlu tutulamaz. Kıdem tazminatına ilişkin hükümler saklıdır.

(7) Bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamaz.

(8) Bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerce üç yıl süreyle, gerçekleşen en son yıl bütçe gideri içinde yer alan hizmet alımı tutarının, 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerleme oranında artırılarak hesaplanacak tutarı aşmayacak şekilde hizmet alımı için harcama yapılabilir. Bu kapsamda yapılacak harcamaların hizmet gereklerine dayalı olarak belirlenen sınırdan fazla yapılmasının gerekmesi halinde İçişleri Bakanlığından izin alınması zorunludur.

(9) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin olarak gerekli görülmesi halinde, Maliye Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ve ilgili diğer kurumların görüşünü alarak uygulamayı yönlendirmeye ve ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye İçişleri Bakanlığı yetkilidir.


desoto
Kapalı
16 Ocak 2012 20:09

KİT KOMİSYONU

ALT KOMİSYON ÜYELERİ

VI. GRUP

ENERJİ (ELEKTRİK-III) Denetim Grup Başkanı

1. Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş. ANKARA Mustafa KILIÇ

2. TEDAŞ Bağlı Ortaklıkları ? ?

1-Başkan

İsmail GÜNEŞ

Uşak Milletvekili

AKPARTİ

Başkanvekili

2-Ziver ÖZDEMİR

Batman Milletvekili

AKPARTİ

Üye

3-Mehmet AKYÜREK

Şanlıurfa Milletvekili

AKPARTİ

Üye

4-Osman ÖREN

Siirt Milletvekili

AKPARTİ

Üye

5-Turgay DEVELİ

Adana Milletvekili

CHP

Üye

6-Esat CANAN

Hakkari Milletvekili

BDP


desoto
Kapalı
16 Ocak 2012 20:12

yukarıda verdigim millet vekillerine mail atalım arkadaşlar işçilerin memurluga geçilmesi için bastıralım.


desoto
Kapalı
20 Ocak 2012 08:10

BAKANDAN TEDAŞ MÜDÜRÜNE FIRÇA

GAZİANTEP (CİHAN)- Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, seçim bölgesi Gaziantep'te mahalle muhtarlarıyla bir araya geldi. Bakan Şahin, muhtarlardan gelen şikayetler üzerine söz alan TEDAŞ Gaziantep Müessese Müdürü'nün sözünü kesti ve; "Ya yaparsın ya da gidersin" dedi.

Bakan Şahin Gaziantep temasları kapsamında muhtarlarla biraraya gelip sorunlarını dinledi. Muhtarlar özellikle okul, emniyet binası, yol, sosyal tesis ve TEDAŞ ile ilgili sorunlarını aktardı. Muhtarlardan sonra söz TEDAŞ İl Müdürü Ali Akbağ'a verildi. TEDAŞ İl Müdürü Akbağ konuşmasında, TEDAŞ'ın Özelleştirme İdaresi'ne aktarılmış bir kuruluş olduğunu, bu nedenle birtakım yapısal değişiklikler olduğunu ve hizmet alımının ortaya çıktığını, müteahhit marifetiyle işlerin yapıldığını ifade etti.

25 yıldır Gaziantep'te olduğunu, gitmediği sokak kalmadığını, muhtarlarla da çok sık bir araya geldiğini belirten Akbağ, ''Özelleştirmede sıkıntılar çıkınca iki kalemde yatırıma yeniden önem vermeye başlandı. Bir tanesi öz kaynakla normal hazineden alarak yaptığımız yatırımlar. Bir de bunun yeterli olmadığı fark edildiğinde dış kaynaklı Dünya Bankası ve Avrupa Yatırım Bankası'ndan alınan kredilerle ihaleler yapılmaya başlandı'' diye konuştu.

"HİKAYE OKUYORSUN"

Bu arada, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, TEDAŞ İl Müdürü Akbağ'ın konuşmasını keserek, şunları söyledi: ''Müdürüm hikaye okuyorsun, senin para problemin yok, senin yönetim ve tahsilat problemin var. Her seferinde biz muhtarlarla toplanıyoruz sen 'şunları şunları' yaptık, 'bunları bunları yapacağız' diyorsun. Bana göre hikaye okuyorsun.''

Bu işin bu şekilde götürülemeyeceğini ve muhtarların dile getirdiği sorunların bir ay içinde çözülmesi gerektiğini belirten Şahin, Akbağ'a hitaben, ''Bir ay içerisinde bunları ya çözersin ya çözersin'' dedi.

TEDAŞ İl Müdürü Ali Akbağ'ın kardeşleri olduğunu, onu sevdiklerini ancak memleketi daha çok sevdiklerini dile getiren Bakan Şahin, şunları anlattı: ''O yüzden bu memleketin bu sorunlarını çözemeyip her toplantıda gelip yalnızca konuşup gidecek olursak biz buna müsaade edemeyiz. Biz ekip olarak da eğer bir ay sonra baktık bir düzelme yoksa... Bu işte para pul meselesi yok, bu işte yönetim, bu işte bir kabiliyetsizlik ve ciddi bir iradesizlik var. Yönetimine hakim değilsin. 186 çalışmıyorsa, bir muhtar bana ulaşıp sana ulaşamıyorsa bu sorun. Kusura bakma Ali Bey, biz kardeşiz ama herkes işini iyi yapacak, ya yapacak ya gidecek, başka hiçbir çaresi yok. Ben çok net bir şekilde bunu söylüyorum bu benim için de geçerli. Ya yaparım, ya giderim, çok net bir şekilde bunu söylüyorum. Ben bu notları aldım ve bir ay sonra tek tek her bir mahalle muhtarıyla konuşacağız. Düzelmediyse, genel bir düzelmeyle ilgili bir irade yoksa bu ekip toplanacak ve gereğini yapacak. Bu benim için de geçerli, valim için de geçerli, belediye başkanı için de geçerli.

Biz nasıl milletin önüne gidip hesap veriyorsak, muhtar nasıl gelip hesap veriyorsa, kardeşim atanmışlar da ya işini yapacak ya da gidecek, başka çaresi yok.'' CİHAN


desoto
Kapalı
22 Ocak 2012 09:07

Sözleşmeli ve Geçici Personelin Kadroya Alınması İçin Kanun Teklifi

MHP Adana Milletvekili Seyfettin Yılmaz Orman ve Su İşleri Bakanlığı'nda çalışan geçici ve sözleşmeli personelin kadroya alınması hakkında kanun teklifi verdi.

MHP Adana Milletvekili Seyfettin Yılmaz Orman ve Su İşleri Bakanlığı'nda çalışan geçici ve sözleşmeli personelin kadroya alınması hakkında kanun teklifi verdi.

Yılmaz'ın verdiği kanun teklifi şu şekilde:

ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ

HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMEDE DEĞİŞİKLİK

YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ

MADDE 1- 29/6/2011 tarihli ve 645 sayılı Orman ve Su İşleri Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 7- (1) Bakanlıkta veya bağlı kuruluşlarında 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (C) fıkrasına tabi olarak, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki son iki yıl içerisinde en az altı ay fiilen görev yapmış veya bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte halen fiilen görev yapmakta olan geçici personel, 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde sayılan genel şartlan taşımaları ve otuz gün içinde yazılı talepte bulunmaları halinde Bakanlıkta veya bağlı kuruluşlarında durumlarına uygun memur kadrolarına atanırlar.

(2) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki son iki yıl içerisinde Bakanlıkta veya bağlı kuruluşlarında usulüne uygun olarak vizesi yapılmış geçici iş pozisyonlarında en az altı ay fiilen çalışmış veya bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte halen fiilen çalışmakta olan geçici işçiler, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren otuz gün içinde Bakanlıkta veya bağlı kuruluşlarında sürekli işçi kadrolarına geçirilir.

(3) Bu maddenin uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye ve ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı yetkilidir."

MADDE 2- 645 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

"GEÇİCİ MADDE 8- Bakanlığa tahsis edilen serbest mühendis kadrolarından boş bulunan 1850 adedine ve Orman Genel Müdürlüğüne tahsis edilen serbest mühendis kadrolarından boş bulunan 939 adedine, 6260 sayılı 2012 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun 22 nci maddesi kapsamında yapılacak atamaların dışında, 30/6/2012 tarihine kadar Bakanlık ve Orman Genel Müdürlüğü tarafından atama yapılır."

MADDE 3- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1- 29 Haziran 2011 tarihli ve 645 sayılı "Orman ve Su İşleri Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname" ile yapılan düzenlemeler 657 sayılı Devlet Memurları Yasası'nın 4. Maddesinin (C) fıkrası ile çalışan geçici personellerin daha önceden siyasetçiler tarafından sürekli söz verilen kadroya atanmaları konusunda yaşanan beklentilerin giderilmesi amaçlanmaktadır.

(1.) Bend ile bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki son iki yıl içerisinde en az altı ay fiilen görev yapmış veya bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte halen fiilen görev yapmakta olan geçici personel, 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde genel şartları taşımaları ve otuz gün içinde yazılı talepte bulunmaları halinde Bakanlıkta veya bağlı kuruluşlarında durumlarına uygun Memur kadrolarına atanacaklarım kapsamaktadır.

(2.) Bend ile bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki son iki yıl içerisinde Bakanlıkta veya bağlı kuruluşlarında usulüne uygun olarak vizesi yapılmış geçici iş pozisyon¬larında en az altı ay fiilen çalışmış veya bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte halen fiilen çalışmakta olan geçici işçiler, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten İtibaren otuz gün İçinde Bakanlıkta veya bağlı kuruluşlarında sürekli işçi kadrolarına geçirileceğini kapsamaktadır.

(3.) Bend ile bu maddenin uygulamasına ilişkin usul ve esaslar belirlemeye ve ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye Orman ve Su İşleri Bakanlığı ve Maliye Bakanlığının yetkili olduklarını kapsamaktadır

Madde 2- Bu madde ile Orman ve Su İşleri Bakanlığına ve Orman Genel Müdürlüğüne tahsis edilen serbest mühendis kadrolarından boş bulunan kadrolara atama yapılmasını kapsamaktadır..

Madde 3- Yürürlük maddesidir.

Madde 4- Yürütme maddesidir.


şah-ve-mat
Memur
26 Ocak 2012 14:51

T.C ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI

Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü 6.Bölge Müdürlüğü

İdari İşler Şube Müdürlüğü

TAMİM:2009/93 14 TEMMUZ 2009

SAYI: B 18 1 DSİ 1 06 15 00-010.07-11052

KONU: Memur Kadrosuna Geçmek İsteyen Daimi İşler

Genel Müdürlüğümüz Personel ve Eğitim Dairesi Başkanlığından alınan 13.07.2009 tarih ve P-6784 sayılı yazıda ;

Bölge müdürlüğümüz emrinde 4857 sayılı İş kanununa tabi olarak çalışan personelden, üniversitelerin mühendislik fakültelerinden mezun olarak mühendis ünvanını alanlar,lisans proğramlarını tamamlayarak matematikçi,fizikçi,kimyager,biyoloğ,jeofizikçi,jeomorfolor ve diğer ünvanları alanlar ile meslek yüksek okulunun teknik proğramlarını tamamlayarak tekniker ünvanını alanların isteklerine binaen memur statüsüne geçirilmeleri için yapılacak çalışmaya esas olmak üzere ekde gönderilen cetvelin doldurularak gönderilmesi istenilmektedir.

Bilğilerinizi ve ilgili personele duyurularak memur statüsüne geçmeye rıza gösterenler için ekte gönderilen cetvelin doldurularak 16.07.2009 tarihine kadar Şube Müdürlüğümüze gönderilmesini önemle rica ederim.

NUMAN DOĞAN GÜNDÜZ-BÖLGE MÜDÜRÜ

ADANA

Arkadaşlar bizlerinde birlik olması lazım TEDAŞ olarak gerekli yerlere faks ve meail atalım ne kadar çok kamuoyu baskısı oluşturur isek başarımız artacaktır.


desoto
Kapalı
26 Ocak 2012 18:25

İhtisas Komisyonları / Plan Ve Bütçe Komisyonu

LÜTFİ ELVAN Karaman Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı

Adres :

Telefon : +90 (312) 420 53 66 +90 (312) 420 53 67

Faks : +90 (312) 420 53 68

E-Posta : [email protected]

SÜREYYA SADİ BİLGİÇ Isparta Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanvekili

Adres : A Blok AZ. Kat 6 Nolu Banko Oda: 16

Telefon : +90 (312) 420 55 82 +90 (312) 420 55 83

Faks : +90 (312) 420 69 50

E-Posta : [email protected]

AHMET ÖKSÜZKAYA Kayseri Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Sözcüsü

Adres : B Blok AZ. Kat 4 Nolu Banko Oda: 12

Telefon : +90 (312) 420 61 02 +90 (312) 420 61 03

Faks : +90 (312) 420 69 97

E-Posta : [email protected]

VEDAT DEMİRÖZ Bitlis Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Katip Üyesi

Adres : A Blok AZ. Kat 1 Nolu Banko Oda: 5

Telefon : +90 (312) 420 61 52 +90 (312) 420 61 53

Faks : +90 (312) 420 69 45

E-Posta : [email protected]

MEHMET ŞÜKRÜ ERDİNÇ Adana Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 2. Kat 1 Nolu Banko Oda: 15

Telefon : +90 (312) 420 58 92 +90 (312) 420 58 93

Faks : +90 (312) 420 69 63

E-Posta : [email protected]

Web : http://www.msukruerdinc.com

NECDET ÜNÜVAR Adana Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok AZ. Kat 1 Nolu Banko Oda: 9

Telefon : +90 (312) 420 60 54 +90 (312) 420 60 55

Faks : +90 (312) 420 69 95

E-Posta : [email protected]

Web : http://necdetunuvar.com.tr

EKREM ÇELEBİ Ağrı Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 2. Kat 4 Nolu Banko Oda: 7

Telefon : +90 (312) 420 59 56 +90 (312) 420 59 57

Faks : +90 (312) 420 69 66

E-Posta : [email protected]

MENDERES M. TEVFİK TÜREL Antalya Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Akdeniz Parlamenter Asamblesi Türk Grubu Üyesi

Adres : A Blok AZ. Kat 2 Nolu Banko Oda: 16

Telefon : +90 (312) 420 54 86 +90 (312) 420 54 87

Faks : +90 (312) 420 69 46

E-Posta : [email protected]

SADIK BADAK Antalya Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 2. Kat 1 Nolu Banko Oda: 8

Telefon : +90 (312) 420 63 62 +90 (312) 420 63 63

Faks : +90 (312) 420 69 63

E-Posta : [email protected]

Web : http://www.sbadak.com.tr

HÜSEYİN ŞAHİN Bursa Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 1. Kat 2 Nolu Banko Oda: 13

Telefon : +90 (312) 420 61 62 +90 (312) 420 61 63

Faks : +90 (312) 420 69 58

E-Posta : [email protected]

MEHMET YÜKSEL Denizli Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok ÜZ. Kat 2 Nolu Banko Oda: 14

Telefon : +90 (312) 420 56 24 +90 (312) 420 56 25

Faks : +90 (312) 420 69 52

E-Posta : [email protected]

CENGİZ YAVİLİOĞLU Erzurum Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok 1. Kat 4 Nolu Banko Oda: 8

Telefon : +90 (312) 420 60 74 +90 (312) 420 60 75

Faks : +90 (312) 420 69 98

E-Posta : [email protected]

SALİH KOCA Eskişehir Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok AZ. Kat 2 Nolu Banko Oda: 11

Telefon : +90 (312) 420 54 80 +90 (312) 420 54 81

Faks : +90 (312) 420 69 46

E-Posta : [email protected]

Web : http://www.salihkoca.com

ABDULLAH NEJAT KOÇER Gaziantep Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok ÜZ. Kat 4 Nolu Banko Oda: 14

Telefon : +90 (312) 420 63 26 +90 (312) 420 63 27

Faks : +90 (312) 420 69 54

E-Posta : [email protected]

FERAMUZ ÜSTÜN Gümüşhane Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 1. Kat 2 Nolu Banko Oda: 7

Telefon : +90 (312) 420 61 34 +90 (312) 420 61 35

Faks : +90 (312) 420 69 58

E-Posta : [email protected]

AHMET BAHA ÖĞÜTKEN İstanbul Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok ÜZ. Kat 4 Nolu Banko Oda: 12

Telefon : +90 (312) 420 63 52 +90 (312) 420 63 53

Faks : +90 (312) 420 69 72

E-Posta : [email protected]

AHMET ARSLAN Kars Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok AZ. Kat 1 Nolu Banko Oda: 8

Telefon : +90 (312) 420 62 32 +90 (312) 420 62 33

Faks : +90 (312) 420 69 45

E-Posta : [email protected]

MUZAFFER BAŞTOPÇU Kocaeli Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

NATO Parlamenter Asamblesi Türk Grubu Başkanvekili

Adres : B Blok ÜZ. Kat 5 Nolu Banko Oda: 16

Telefon : +90 (312) 420 61 24 +90 (312) 420 61 25

Faks : +90 (312) 420 69 73

E-Posta : [email protected]

MUSTAFA BALOĞLU Konya Milletvekili Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 2. Kat 5 Nolu Banko Oda: 10

Telefon : +90 (312) 420 59 96 +90 (312) 420 59 97

Faks : +90 (312) 420 69 67

E-Posta : [email protected]

MUSTAFA ŞAHİN Malatya Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok 1. Kat 4 Nolu Banko Oda: 9

Telefon : +90 (312) 420 63 84 +90 (312) 420 63 85

Faks : +90 (312) 420 69 98

E-Posta : [email protected]

Web : http://www.mustafasahin44.com

UĞUR AYDEMİR Manisa Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 2. Kat 4 Nolu Banko Oda: 9

Telefon : +90 (312) 420 63 02 +90 (312) 420 63 03

Faks : +90 (312) 420 69 66

E-Posta : [email protected]

RECAİ BERBER Manisa Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 2. Kat 4 Nolu Banko Oda: 11

Telefon : +90 (312) 420 59 58 +90 (312) 420 59 59

Faks : +90 (312) 420 69 66

E-Posta : [email protected]

ALİ BOĞA Muğla Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 1. Kat 3 Nolu Banko Oda: 14

Telefon : +90 (312) 420 61 84 +90 (312) 420 61 85

Faks : +90 (312) 420 69 59

E-Posta : [email protected]

ABDULKERİM GÖK Şanlıurfa Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok 1. Kat 6 Nolu Banko Oda: 6

Telefon : +90 (312) 420 59 18 +90 (312) 420 59 19

Faks : +90 (312) 420 69 79

E-Posta : [email protected]

Web : http://www.abdulkerimgok.com/

ERTUĞRUL SOYSAL Yozgat Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok AZ. Kat 4 Nolu Banko Oda: 10

Telefon : +90 (312) 420 63 72 +90 (312) 420 63 73

Faks : +90 (312) 420 69 97

E-Posta : [email protected]

Web : http://www.ertugrulsoysal.net

NURSEL AYDOĞAN Diyarbakır Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok 1. Kat 2 Nolu Banko Oda: 5

Telefon : +90 (312) 420 57 10 +90 (312) 420 57 11

Faks : +90 (312) 420 69 76

E-Posta : [email protected]

ADİL KURT Hakkari Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok ÜZ. Kat 4 Nolu Banko Oda: 11

Telefon : +90 (312) 420 57 22 +90 (312) 420 57 23

Faks : +90 (312) 420 69 54

E-Posta : [email protected]

GÖKHAN GÜNAYDIN Ankara Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok ÜZ. Kat 4 Nolu Banko Oda: 7

Telefon : +90 (312) 420 57 40 +90 (312) 420 57 41

Faks : +90 (312) 420 69 54

E-Posta : [email protected]

BÜLENT KUŞOĞLU Ankara Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok AZ. Kat 6 Nolu Banko Oda: 10

Telefon : +90 (312) 420 58 38 +90 (312) 420 58 39

Faks : +90 (312) 420 69 70

E-Posta : [email protected]

HALUK AHMET GÜMÜŞ Balıkesir Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 1. Kat 6 Nolu Banko Oda: 13

Telefon : +90 (312) 420 58 66 +90 (312) 420 58 67

Faks : +90 (312) 420 69 62

E-Posta : [email protected]

KAZIM KURT Eskişehir Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok ÜZ. Kat 2 Nolu Banko Oda: 11

Telefon : +90 (312) 420 64 24 +90 (312) 420 64 25

Faks : +90 (312) 420 69 81

E-Posta : [email protected]

MÜSLİM SARI İstanbul Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok 1. Kat 1 Nolu Banko Oda: 10

Telefon : +90 (312) 420 62 80 +90 (312) 420 62 81

Faks : +90 (312) 420 69 75

E-Posta : [email protected]

AYDIN AĞAN AYAYDIN İstanbul Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok 1. Kat 3 Nolu Banko Oda: 13

Telefon : +90 (312) 420 60 48 +90 (312) 420 60 49

Faks : +90 (312) 420 69 77

E-Posta : [email protected]

Web : http://www.aydinayaydin.com

FERİT MEVLÜT ASLANOĞLU İstanbul Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok ÜZ. Kat 6 Nolu Banko Oda: 12

Telefon : +90 (312) 420 57 30 +90 (312) 420 57 31

Faks : +90 (312) 420 69 56

E-Posta : [email protected]

RAHMİ AŞKIN TÜRELİ İzmir Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok ÜZ. Kat 4 Nolu Banko Oda: 12

Telefon : +90 (312) 420 58 12 +90 (312) 420 58 13

Faks : +90 (312) 420 69 54

E-Posta : [email protected]

MUSA ÇAM İzmir Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok 1. Kat 1 Nolu Banko Oda: 9

Telefon : +90 (312) 420 60 52 +90 (312) 420 60 53

Faks : +90 (312) 420 69 57

E-Posta : [email protected]

MEHMET GÜNAL Antalya Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Akdeniz Parlamenter Asamblesi Türk Grubu Üyesi

Adres : B Blok 1. Kat 6 Nolu Banko Oda: 14

Telefon : +90 (312) 420 62 66 +90 (312) 420 62 67

Faks : +90 (312) 420 69 79

E-Posta : [email protected]

MUSTAFA KALAYCI Konya Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : A Blok ÜZ. Kat 1 Nolu Banko Oda: 8

Telefon : +90 (312) 420 56 58 +90 (312) 420 56 59

Faks : +90 (312) 420 69 51

E-Posta : [email protected]

SÜMER ORAL Manisa Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok ÜZ. Kat 4 Nolu Banko Oda: 16

Telefon : +90 (312) 420 63 92 +90 (312) 420 63 93

Faks : +90 (312) 420 69 72

E-Posta : [email protected]

ERKAN AKÇAY Manisa Milletvekili Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi

Adres : B Blok AZ. Kat 3 Nolu Banko Oda: 16

Telefon : +90 (312) 420 63 22 +90 (312) 420 63 23

Faks : +90 (312) 420 69 96

E-Posta : [email protected]

Web : http://www.erkanakcay.net


desoto
Kapalı
26 Ocak 2012 18:39

Arkadaşlar şuan tasarı komisyonda

Başkanlığa geliş tarihi: 24.11.2011

Plan ve Bütçe Komisyona giriş tarihi: 01.12.2011

Yukarıda verdigim millet vekilleri isimlerine meail ve faks çekelim Komisyon üyeleri millet vekillerin sayısı 40 kişi her birimiz bu 40 kişiye meail atarsak şuan ki tasarıyı öne alırlar çok baskı yapmamız lazım bu son nokta burdan çıktıgı zaman MECLİSE gidecek ve orda zaten geçer tasarı TEDAŞ-EÜAŞ-TEİAŞ-TTK işçileri duyarlı olalım baskımızı sürdürelim zor bişey degil herbirimiz birer tane meail atsa bu iş çözülür, UNUTMAYALIM BİLGİ PAYLAŞILDIKÇA DEGERLİDİR.Herkese


desoto
Kapalı
26 Ocak 2012 18:50

DÜZELTME

Başkanlığa Geliş Tarihi: 16.11.2011

Plan ve Bütçe Komisyonuna Gelişi: 07.12.2011

tarihler de hata vardı şuan doğru,herkese kolay gelsin


şah-ve-mat
Memur
28 Ocak 2012 16:17

Degerli arkadaşlar çok önemli bilği sunacağım size şuan ki kanun tasarısından yararlanmak için sendikadan istifa etmeniz gerek nedeni tasarıda ve TANER YILDIZIN soru önergesine verdiği cevaptan da anlaşılacagı üzere SENDİKASIZ İŞÇİLERE uygulanacak sendikadan istifa edersek maaş bodronuzda sendikasız işçi olarak geçecektir buda size ileride dava açma hakkınız olacagı demektir.istediginiz avukatlara danışa bilirsiniz yalnız danışacağınız avukat konusunda uzman olsun.

Bizler istifa ettik gündemdeki tasarı için dayanışma aidatı ödeyerek bütün haklarınızdan yararlanırsınız maaş bodronuzda göreceksiniz sendikasız işçi olarak geçeceksiniz.

Bizlerden bir çok konuyu saklıyorlar yönetim bu bilgi saglam kaynak geç kalmayın derim nedeni sendikadan istifa ettiğiniz günden itibaren 1 ay içinde çekilmeniz oluyor bu 1 ay içinde tasarı çıkar ise yazık olur, sizlere baskı yapacaktır çalıştıgınız kurum istifa etmeyin diyeceklerdir ama neden diye sordugunuz zaman sizlere verecek cevapları olmayacaktır.

Kendileri bu konuyu biliyorlar bizlere söylemiyorlar kanun çıktıgı tarihten itibaren geriye yürümez arkadaşlar bilginiz olsun,sendikasız(kapsam dışı) personelleri kapsayacak,

Bir bilgi daha TEDAŞ-EÜAŞ-TEİAŞ kapsam dışı personel bulunmamaktadır der kurum yalnız sendikalı ve sendikasız işçiler diye geçer resmi olarak kapsam dışı personel diye bir cümle kuramazlar nedeni buda suçtur resmi yazıları vardır bizler kapsam dışı personeller bulunmamaktadır diye yazıları vardır personel daire bşkanlıgının acele eden kazanır.


desoto
Kapalı
31 Ocak 2012 18:11

TEDAŞ'DA ÇALIŞAN KAPSAMDIŞI PERSONELİN İSYANI

TEDAŞ'DA ÇALIŞAN 1100 KAPSAM DIŞI PERSONEL NAKİL HAKKINI KAZANDI !PEKİ GÖREVDE YÜKSELME SINAVI İÇİN TEDAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÖZÜNDE DURACAK MI?

SAYIN MEMURLAR.BİZ YETKİLİLERİ;

Tedaş Genel Müdürlüğünün, TEDAŞ?da çalışan kapsam dışı pesonele karşı tesis ettiği hukuk dışı uygulamalar devam ediyor.

Daha önce havuz diye tabir edilen nakil hakkından mahrum bırakılan ancak mahkeme kararı ile bu hakkı tescillenen kapsam dışı çalışanlar, bu sefer de Enerji Bakanı Taner Yıldız?ın soru önergesine verdiği cevapta çalışmaları başlatıldığı ifade edilen görevde yükselme sınavı dışında tutulmaya devam ediyor.

Bilindiği gibi;

TEDAŞ Genel Müdürlüğü ve Bağlı Şirketlerinde 2003 ve 2009 yıllarında İş-kur kanalıyla KPSS puanına göre ataması yapılan önlisans ve lisan mezunu 4857 sayılı İş Yasasına tabi Mühendis, Avukat ve Raportör v.b kadrolarda çalışanlar, Tedaş ve Tes-İş Sendikası arasında imzalanan protokol ile toplu iş sözleşmesi dışında tutularak sendikalı yapılmamıştır.

Söz konusu protokolun iptali istemi için açılan dava, Yargıtay 9.Hukuk Dairesinin 2010/7768 sayılı kararı ile TEDAŞ?da var olan kapsam dışı personel uygulması gerekçe gösterilerek reddedilmiştir.

Yüksek Mahkeme kararı ile tescillenen kapsam dışı personel uygulaması ve 4046 sayılı Kanunun 22. ve geçici 21.maddelerinde kapsam dışı personelin nakil hakkı hüküm altına alınmasına rağmen, özeleştirme işlemleri tamamlanan Dağıtım Şirketlerinin devri aşamalarında, mevcut hukuki durum TEDAŞ tarafından farklı yorumlanmıştır.

4046 sayılı Kanunun 22. ve geçici 21. maddesi hükümlerine istinaden kapsam dışı personel tarafından başka kurumlara geçiş hakkı için yapılan başvurular reddedilmiştir.

Söz konusu İdari işlemin iptali için açılan açılan davalar sona ermiş,

İdari Yargılamanın son ayağı olan Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, 16.6.2011 tarih, 2011/644 Esas ve 2011/675 sayılı kararı ile, Tedaş ve Bağlı Şirketlerinde "Sendika Üyesi Olmayan Daimi ve Geçici İşçilerin Çalışma Esasları"na göre çalışanların;

ASLİ VE SÜREKLİ KAMU HİZMETİNİ YÜRÜTEN KAMU GÖREVLİSİ OLDUĞUNA İŞARET EDEREK, ANILAN SENDİKASIZ PERSONELİN KAPSAM DIŞI PERSONEL OLDUĞU, DOLAYISI İLE NAKİL HAKLARININ SAKLI OLDUĞUNU tartışmasız hüküm altına almıştır.

PEKİ TEDAŞ KAPSAM DIŞI PERSONEL İÇİN GÖREVDE YÜKSELME SINAVI NE ZAMAN AÇILACAK ?

Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı?na sunulan 7-14309 sayılı soru önergesine Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Sn. Taner Yıldız?ın 02.06.2010 tarihinde verdiği cevapta;

??. Diğer taraftan bu sınavdan sonra TEDAŞ tarafından boş kalan pozisyonlar için "Sendika Üyesi Olmayan Daimi ve Geçici işçilerin Çalışma Esaslan"na tabi olarak çalışan personele görevde yükselme sınavı açılması çalışmalarına başlanılmıştır.? İfadeleri yer almıştır.

Sn.Bakanın soru önergesine verdiği cevap ve yukarıda bahsedilen Yüksek Mahkeme kararında hüküm altına alınan asli ve sürekli kamu hizmetini yürüten kamu görevlisi olduğu durumu örtüşmektedir.

Şöyle ki,

Bu kararla kapsam dışı personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve 399 sayılı KHK?ye tabi sözleşmeli personel ile birlikte asli ve sürekli kamu hizmetini yürüten kamu görevlileri arasında kabul edilmiştir.

Asli ve sürekli kamu hizmetini yürüten kamu görevlisine görevde yükselme sınavının açılmaması hukuka aykırı bir işlemdir.

SN.BAKANIN YÜCE MECLİSE VERDİĞİ CEVABIN GEREĞİNİN 1 YILI AŞKINDIR YERİNE GETİRİLMEDİĞİNİ, BİR YANA BIRAKIN, TEDAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KENDİ İÇ DÜZENLEMELERİNİ BİLE HİÇE SAYMAYA DEVAM EDİYOR.

Tedaş Yönetim Kurulunun 07/04/2005 tarih, 17-274 sayılı kararı ile onaylanıp yürürlüğe giren ?SENDİKA ÜYESİ OLMAYAN DAİMİ VE GEÇİCİ İŞÇİLERİN ÇALIŞMA ESASLARI? nın

?Amaç? başlıklı 1.maddesi : ?Bu esaslar 4857 sayılı İş Kanununa tabi sendika üyesi olmayan personelin; tayin, nakil, GÖREVDE YÜKSELME, pozisyon, çalışma esasları, sosyal, idari, mali ve diğer özlük hakları ile disiplin yönünden tabi olacakları hükümlerin belirlenmesi amacıyla düzenlenmiştir.? şeklindedir

?Görevde Yükselme? başlıklı 11.ve 12.13 ve 14. maddeleri ise kapsam dışı personelin görevde yükselme usül ve esaslarını düzenlemiştir.

Tedaş?ın özelleştirme programına alınmasından sonra insan gücü kaynağı kapsam dışı personel tarafından karşılanmış, 657 S.K ve 399 S.KHK.ya tabi personel alınmadığı için bütün yük bizlerin üzerine binmiştir.

Arkadaşlarımız altı buçuk yıldır Tedaş ve Bağlı Şirketlerinde özveri ve fedakarlıkla görevlendirme yolu ile şeflik, müdür yardımcılığı, müdürlük, il müdür yardımcılığı görevlerinde bulunmuşlardır.

Trilyon tutarındaki ihalelerde ihale komisyon üyesi olarak imza atmışlar hiçbir maddi karşılığı olmadığı halde idari ve mali sorumluluktan kaçmamışlardır.

Sonuna yaklaşılan özelleştirme sürecinde, mevcut yapıda ihtiyaç duyulacak genç, dinamik ve donanımlı insan kaynağının kapsam dışı personel olacağı gerçeği artık görülmelidir.

Bu nedenlerle, bir önceki görevde yükselme sınavından istisna bırakılan kapsam dışı personel için, soru önergesinde çalışmaları başlatıldığı ifade edilen görevde yükselme sınavının bir an önce gerçekleştirilmesi,

Modern insan kaynakları yönetiminin, Hukukun ve Adaletin

Gereği olduğu artık görülmelidir.

Saygılarımızla.

TEDAŞ KAPSAM DIŞI ÇALIŞANLARI


desoto
Kapalı
31 Ocak 2012 18:19

Tedaş'taki yanlış İFP uygulaması yargıdan döndü

T.C.

ANKARA 9. İDARE MAHKEMESİ

ESAS NO: 2009/165

YÜRÜTMENİN DURDURULMASINI

İSTEYEN (DAVACININ)____________: BÎLGE KARACİF

VEKİLİ______________________: Av. Süleyman Sallı

6.M.K Bulvarı No:95 Kat;5-Maltepe/ANKARA

KARSI TARAFLAR (DAVALI) : 1- TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM AŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ -

ANKARA

VEKİLİ______________________: Av. M. Orçun ÖZDEMİR

İnönü Bulvarı No:27/7 Bahçelievler / ANKARA 2- BAŞKENT ELEKTRİK DAĞITIM AŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ -ANKARA

VEKİLİ______________________: Av. Meltem Kul

Hanımeli Sok. No.l Sıhhiye / ANKARA

İSTEMİN ÖZETİ: Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürlüğü'nün davacının kapsam dışı personel statüsünde bulunmadığı ve nakil hakkının olmadığına ilişkin 19.01.2009 tarih ve B.15.2.TED.5.01/243-17729 sayılı işleminin iptali ve yürütmenin durdurulması istenilmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Karar veren Ankara 9. İdare Mahkemesi'nce işin gereği görüşüldü:

Dava, Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürlüğü'nün davacının kapsam dışı personel statüsünde bulunmadığı ve nakil hakkının olmadığına ilişkin 19.01.2009 tarih ve B.15.2.TED.5.01/243-17729 sayılı işleminin iptali istemiyle aç ıfmıştır.

4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanunun 22/1 maddesinin 03.07.2005 tarih ve 5398 sayılı Kanun ile değiştirilmeden önceki halinde; "Kuruluşların, özelleştirilmeleri sonucu sermayelerindeki kamu payının %50'nin altına düşmesi veya bunların müessese, işletme ve işletme birimlerinin; satılması veya devredilmesi halinde satış veya devre ilişkin sözleşmenin imzalanmasından, bunlann küçültülmesi, faaliyetlerinin durdurulması, kapatılması veya tasfiye edilmesi sonucu istihdam yapısının değişmesi veya kuruluşların ihtiyaç fazlası personel belirlemeleri halinde bunlarla ilgili işlemlerin sonuçlanmasından itibaren onbeş gün içerisinde, bu kuruluşlarda çalışan 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi personel ile sözleşmeli personel (kapsamdışı personel dahil) diğer kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilmek üzere İdare tarafından Devlet Personel Başkanlığı'na bildirilir." hükmü bulunmaktadır.

4046 sayılı Yasanın 22/1 maddesinin 03.07.2005 tarih ve 5398 sayılı yasa ile yapılan değişiklikten sonraki halinde ise; "Özelleştirme programına alınan kuruluşlarda (iştirakler hariç) ilgili kuruluş veya İdare tarafından istihdam fazlası personel belirlenmesi ya da bu kuruluşların kısmen veya tamamen satışı nedeniyle kamu tüzel kişiliğinin sona ermesi, devredilmesi, küçültülmesi, faaliyetlerinin durdurulması, kapatılması, tasfiye edilmesi halinde; bu kuruluşlarda programa alınma tarihi itibarıyla 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak veya sözleşmeli statüde çalışmakta olanlar ile iş kanunlarına tabi olarak görev yapmakta birlikte toplu iş sözleşmesi hükümlerinden yararlanmayan genel müdür, genel müdür yardımcısı, teftiş kurulu başkanı, kurul başkanı, daire başkanı, müessese, bölge, fabrika, işletme ve şube müdürü, müfettiş ve müfettiş yardımcısı, müşavir ve başuzman unvanlı kadrolara atanmak suretiyle görev yapan personel, kamu kurum ve kuruluşlarına nakledilmek üzere yukarıda belirtilen işlemlerin tamamlanmasından itibaren onbeş gün içerisinde İdare tarafından Devlet Personel Başkanlığı'na bildirilir." hükmü yer almaktadır.

4046 sayılı Yasaya yine 5398 sayılı Yasa ile eklenen Geçici 21. madde ile; "Bu, Kanunun 22 nci maddesinde yapılan değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce özelleştirme programında bulunan kuruluşlarda nakil hakkı tanınmış kapsamdışı kadro ve pozisyonlarda görev yapan iş kanunlarına tabi personelin, aynı kadro veya pozisyonlarda görev yapmaya devam etmeleri halinde nakil haklan saklıdır." hükmü getirilmiştir.

24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanun Çerçevesinde Nakledilecek Personel Hakkında Tebliğ'e 28.09.2005 tarihînde eklenen geçici 1. maddede de "4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesinde 5398 sayılı Kanun ile yapılan değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce özelleştirme programında bulunan kuruluşlarda nakil hakkı tanınmış kapsam dışı kadro ve pozisyonlarda görev yapan iş kanunlarına tâbi personelin, aynı kadro veya pozisyonlarda görev yapmaya devam etmeleri halinde nakil hakları saklıdır. Burada belirtilen kapsamdışı personel; 2821 sayılı Sendika Kanununun 21. maddesi gereğince sendikaya üye olamama sebebiyle zorunlu kapsamdışı kalan personel ile, örgütlenme ve toplu iş sözleşmesinden yararlanma hakları yönünden herhangi bir kanuni sınırlama bulunmayan, sendika üyesi olabilen, ancak, toplu iş sözleşmesinin taraflarınca kapsam dışında tutulan personeli ifade eder." şeklinde düzenleme yapılmıştır.

Dava dosyasının incelenmesinden, davacının 23.12.2004 tarihinde 4857 sayılı îş Kanununa tabi daimi işçi statüsünde Elektrik Mühendisi olarak işe başladığı, halen davalı Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş. de Türkiye Elektrik Dağıtm A.Ş. tarafından yürürlüğe konan "Sendika Üyesi Olmayan Daimi ve Geçici İşçilerin Çalışma Esasları'na istinaden görev yaptığı, sendika üyeliğinin bulunmadığı, toplu is sözleşmesinin hükümlerinden yararlanamadığı, davalı Başkent Elektrik Dağıtım A.Ş.'nin de 22.04.2004 tarihinde özelleştirme kapsamına alındığı, 01.07.2008 tarihinde yapılan ihale ile Enerjisa Elektrik Dağıtım A.Ş.'ye satıldığı, 28.01.2009 tarihinde de devir işlemlerinin gerçekleştiği, davacının 14.01.2009 tarihinde davalı idareye başvurarak nakil hakkından yararlanmak istediği, idarenin 19.01.2009 tarihli istemiyle bu başvuruyu reddetmesi üzerine de bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.

Uyuşmazlık, davacının nakil hakkı tanınmış kapsamdışı kadro ve pozisyonda görev yapılan iş kanuna tabı bir personel olup olmadığından kaynaklanmaktadır.

Olayda, her ne kadar davalı idareler, 4046 sayılı Yasanın 22. maddesinin 5398 sayılı Yasa ile değişiklikten sonraki hükmünde, iş kanunlarına tabi olarak görev yapmakla birlikte toplu iş sözleşmesinden yararlanmayan nakle tabi personelin tahdidi olarak sayıldığını, unvanları sayılan kadrolar arasında "mühendislik" kadrosunun yer almadığını ve elektrik mühendisi olan davacının bu madde kapsamında değerlendirilemeyeceğini ileri sürmüş olsalar da; 03.07.2005 tarihli değişiklikten önce "kapsamdışı personel" in nakle tabi olduğunun parantez için hükümle açıkça belirtildiği, değişiklikle birlikte "kapsamdışı personel" ifadesinin maddeden çıkartıldığı; ancak hak kaybının önlenmesi amacıyla aynı tarihli değişiklikle Yasaya Geçici 21 maddenin eklendiği, bu madde ile de "Bu Kanun'un 22 nci maddesinde yapılan değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce özelleştirme programında bulunan kuruluşlarda nakil hakkı tanınmış kapsadışı kadro ve pozisyonlarda görev yapan iş kanunlarına tabi personelin, aynı kadro veya pozisyonlarda görev yapmaya devam etmeleri halinde nakli hakları saklıdır." hükmünün getirildiği anlaşılmaktadır.

Davacının da, 22.04.2004 tarihinde özelleştirme programına alınan bir kuruluşta İş Kanunlarına tabi elektrik mühendisi olarak 23.12.2004 tarihinden itibaren çalıştığı, iş kanununa tabi olarak görev yapmakla birlikte 2821 sayılı Sendikalar Kanunu'nun 21. maddesi gereğince sendikaya üye olamadığı ve toplu iş sözleşmesi hükümlerinden de mühendis olan davacı açısından kanuni bir sınırlama bulunmadığı halde toplu iş sözleşmesinin taraflarınca toplu iş sözleşmesi dışında tutulduğu için zorunlu olarak yararlanamadığı, bu nedenle "kapsam dışı personel" statüsünde bulunduğunun kabulü gerektiği açıktır.

Kaldı ki, yukarıda açıklanan 4046 sayılı kanun çerçevesinde Nakledilecek Personele İlişkin Tebliğ'e 28.09.2005 tarihinde eklenen Geçici 1. maddede de, kapsam dışı personelin; 2821 sayılı Sendikalar Kanunu'nun 21. maddesi gereğince sendikaya üye olamayan, örgütlenme ve toplu sözleşmesi hükümlerinden yararlanma yönünden kanuni bir sınırlama bulunmadığı halde toplu is sözleşmesinin taraflarınca dışarıda tutulan personeli ifâde ettiği açıkça, tanımlanmıştır. Bu hukuki durum karşısında davacının, "Sendika üyesi olmayan Daimi ve Geçici işçilerin Çalışma Esaslarına istinaden görev yapmış olması da kapsam dışı personel olarak nitelendirilmeyeceği sonucunu doğurmaz ve davacının hukuki durumunu değiştirmez.

Dolayısıyla 4046 sayılı Yasanın Geçici 21. maddesi uyarınca, 5348 sayılı Yasanın yürürlüğe girdiği 03.07.2005 tarihinden önce özelleştirme programında bulunan davalı idarede kapsamdışı pozisyonda görev yapan davacının nakil hakkı saklı tutulmuş bulunduğundan, aksi yönde tesis edilen dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmamaktadır.

Açıklanan nedenlerle; hukuka aykırılığı açık olan dava konusu işlemin; uygulanması halinde telafisi güç zararlar doğabileceğinden 2577 Sayılı Kanunun 27.maddesi uyarınca teminat alınmaksızın yürütülmesinin durdurulmasına, karann tebliğinden itibaren 7 gün içerisinde Bölge İdare Mahkemesi'ne itiraz yolu açık olmak üzere 18/06/2009 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.

Başkan Üye Üye

BERRİN KARINCA SERPİL GENÇBAY İRFAN ÇAKMAK

32818 . 38343 101844


şah-ve-mat
Memur
31 Ocak 2012 20:16

Kadro fazlası işçiler, tebligatlarını alıyor

Tarih : 12.11.2011 - 14:11:43

İzmit Belediyesinde çalışan 200 işçinin norm kadro fazlası olarak Kocaeli Valiliği emrine gönderilmesi ile ilgili listeler açıklandıktan sonra şimdi de işçilere belediye tebligatları vererek resmen valilik emrine göndermiş oldu.

Torba yasa kapsamında çıkarılan 6111 sayılı kanunun belediyelerdeki norm kadro fazlası işçilerin Valilik emrine gönderilmesi ile ilgili kararı sonrasında İzmit Belediyesi geçtiğimiz ay 210 işçinin listesini valiliğe vermiş, ardından 10 kişinin ismini çekerek, sayıyı 200?e düşürmüştü. Vali Yardımcısı Mustafa Guni başkanlığındaki heyetle de görüşen işçilerin dünden itibaren İzmit Belediyesi?nden tamamen gönderildiklerine dair tebligatları müdürlükleri tarafından kendilerine verilmeye de başlandılar. Yasa gereği artık İzmit Belediyesine gönderilen işçilerin tamamı Kocaeli Valiliği?nin gönderdiği il müdürlüğü kadrosunda gözüküyorlar. Ancak yasa gereği işçinin de 5 gün içinde ilgili kurumundaki görevine başlamama hakkı bulunuyor. Böyle bir durumda ise işçinin kıdem ve ihbar tazminatı da ödenir hükmü yer alıyor. Ancak belediyemi yoksa gittiği kurumu bu tazminatı ödeyecek o şuanda netleşmiş değil. İzmit Belediyesi?nin yetkili sendikası olan Genel-iş Sendikası Kocaeli Şubesi Başkanı Vedat Küçük?le sendika binasında görüşen işçiler süreçle ilgili de dün bir bilgilendirme toplantısı yaptılar. Şube Başkanı Vedat Küçük yaptığı açıklama da, ? Biz uzun zamandır bu torba yasa ile ilgili işçi kıyımı olduğunu vurguladık. Ancak maalesef tüm sendikaların hep beraber hareket etmesini sağlayamadık. Bundan sonraki süreçte arkadaşlarımız tebligatlarını almaya başladı.

Ancak tebligatları aldıktan sonra 60 gün içinde yürütmenin durdurulması için mahkeme yolu da açık? diye konuştu. Küçük, Biz hiçbir işçi arkadaşımızın gönderilmesi taraftarı değiliz. Tüm işçi arkadaşlarımız kendi işlerinde birer üniversite mezunular. Belediye hizmetlerinde de aksaklık olacak. Ancak tebligatları aldıktan sonra 60 gün içinde idare mahkemesine yürütmenin durdurulması kararı alınması için başvuru hakları var. Ancak son yapılan anayasal değişiklik ile sendika toplu olarak eskisi gibi başvuru yapamıyor. Bu başvuruları işçi arkadaşlarımız bireysel yapacaklar. Bu konuda bizde hukuksal destek vereceğiz. Emekli olmak isteyen arkadaşlarımızda bulunmakta ve yasa çok açık. 5 iş günü içinde görevlendirilen kuruma gitmeyen işçinin ihbar ve kıdem tazminatları ödenir diyor. Ancak mevcut kurumumu yoksa gittiği kurumu öder bu net değil. Ancak kazanılmış haklar kesinlikle alınır. Biz işçi arkadaşlarımızın her türlü sorunları ile de ilgilenmeye devam edeceğiz? dedi. Cumartesi günü de İzmit Belediyesinden gönderilen işçilerle Genel-iş Sendikasında bir toplantı yapılacak.


desoto
Kapalı
01 Şubat 2012 19:14

Targel Personeli Meclis Gündeminde

Milletvekili Ahmet Duran Bulut; Tarımsal Yayımı Geliştirme Projesi(TAR-GEL) çalışanlarının sorunlarına dikkat çekerek konuyu TBMM gündemine taşıyarak konu ile ilgili olarak Tarım, Gıda ve Hayvancılık Bakanının yazılı olarak cevaplaması üzerine soru önergesi verdiğini ifade etti.

Milletvekili Ahmet Duran Bulut; Tarımsal Yayımı Geliştirme Projesi(TAR-GEL) çalışanlarının sorunlarına dikkat çekerek konuyu TBMM gündemine taşıyarak konu ile ilgili olarak Tarım, Gıda ve Hayvancılık Bakanının yazılı olarak cevaplaması üzerine soru önergesi verdiğini ifade etti.

Tarımsal Yayımı Geliştirme Projesi(TAR-GEL) kapsamında büyük çoğunluğu ziraat mühendisi ve veteriner hekimler olmak üzere toplam 7 bin 500 personelin köylerde istihdam edilmekte olduğunu ifade etti. Proje kapsamında çalışan personellerin çok ciddi sorunları olduğuna dikkatlerini çeken Milletvekili Bulut; TAR-GEL projesi kapsamında 657 Sayılı Devlet Memurları Yasası 4/B sözleşmeli ziraat mühendisi olarak çalışan personellerin aynı statüdeki merkezde çalışan kadrolu personeller ile aralarında fark bulunduğunu ve Köy ortamında zor şartlarda çalışan Mühendislerimizin köyde kiralık ev bile bulamadıklarını ifade etti.

Haziran 2011?de Resmi Gazete ?de çıkan Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile sözleşmeliyken 657 4/A kadrosuna geçişlerini yapan personeller aynı statüye sahip merkezde çalışan bir personel her türlü imkanlardan (tayin, arazi tazminatı, memur yolluğu, hizmet içi eğitim kursları v.b. ) mahrum bırakıldıklarını ve Çalışma ortamı yetersiz ve tayin hakları bulunmayan personellerimiz mağdur olduklarından hareketle Tarım, Gıda ve Hayvancılık Bakanının yazılı olarak cevaplaması üzerine soru önergesi verdiğini ifade etti. Milletvekili Bulut?un Bakan?a yönelttiği sorular şu şekilde;

1. İşlerin sağlıklı ve verimli yürütülebilmesi, iş veriminin artırılabilmesi konusunda ne tür çalışmalarınız bulunmaktadır?

2. Aynı statüdeki personeller arasındaki adaletsizliklerin giderilmesi, aile birliğinin sağlanması, sözleşmeli olarak çalışan arkadaşlarımızın da aynı çalışma ortamının sağlanması adına yapılan çalışmalar nelerdir?


şah-ve-mat
Memur
04 Şubat 2012 20:17

sevgili arkadaşlar şuan tasarı hepinizin bilgisi dahilinde gündemde,bilginiz vardır SENDİKASIZ(KAPSAMDIŞI) personel memurluga geçecek bizlerinde bu haklardan yararlanabilmesi için bir yol var bizler şuan o yoldayız.

Sendikadan istifa edecegiz ve dayanışma aidatı ödemek suretiyle bütün sendikal haklarımızdan yararlanacagız inanmayan olursa idari işlere sorunuz.

Maaş bodronuzda göreceksiniz sendikasız işçi diye buda sizlere ileride memurluga geçmek için hak teşkil edecek,şöyleki şuan ki tasarıda bahsedilen sendikasız işçiler sözcügü bizler içinde geçecek ki diyelim bizleri almadılar ARKADAŞLAR DAVA AÇMA HAKKIMIZ OLUYOR en azından, şuan yüzlerce kişi bu şekilde çalışıyor bezlerde geçtik.

Şuan enerji sektöründe çalışan işçi arkadaşlarımız yeni uyandı yıllardır bizleri kandırdılar,hala şanslarımız var geç kalmış degiliz,acele etmemiz lazım çünküm sendikanın istifanızı kabul etmesi 1 ayı buluyor, buarada tasarı çıkarsa yetişemiyebiliriz o yüzden acele etmekde fayda var.


hira 2012
Aday Memur
04 Şubat 2012 20:30

Kapsam dışı ile ve ya 4-c mağdurlarıyla ilgili kadro verilecek mi? diye kime ne sorulsa çalışmalar devam ediyor deyip geçiştiriyorlar.Umut tacirliği yapıp insanları beklenti içine sokuyorlar,ne bitmez tükenmez çalışmalarmış yahu...


şah-ve-mat
Memur
07 Şubat 2012 19:44

Arkadaşlar kapsamdışı tespit davası açacak arkadaşlar İDARE MAHKEMESİNE açması gerekiyor, yanlışlıkla iş mahkemesine açmayınız davanız uzar 3 yılı bulur bilginiz olsun. İdare mahkemesine açacagınız kapsamdışı davası en geç 6 ay içinde sonuçlanır.


desoto
Kapalı
09 Şubat 2012 18:03

Sözleşmeliler ile ilgili çalışma tamamlandı

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, yaptıkları çalışma ile işçi sendikalarının sanal durumunun gerçek olduğunu söyledi. Çelik, "3 milyon 200 sendikalı çalışan var, Sosyal Güvenlik Kurumu'nda çalışan ise 880 bin. Sanal üyeler ile endüstriyel ilişkilerimiz sürdüremeyiz. Bugün bu yasa ile ilgili önemli bir düzenlemeyi getireceğiz." dedi.

Tv 8'de Erkan Tan'ın konuğu olan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Çelik, sözleşmeliler ile ilgili çalışmanın tamamlandığını aktardı. Bunu 'evet' çıkması halinde uygulayacaklarını açıkladı. Çelik, "Sözleşmeliler ile ilgili ifademiz net. Çalışmayı tamamladık Başbakan'a takdim edeceğiz. Bizim seçimlerde böyle bir sözümüz yoktu. Zaten 200 bine yakın sözleşmeliyi kadroya aldık geçen dönem. Attığımız adımlar var. Alınacak olan kararı biz uygulayacağız. Eğer bizim çalışmamıza 'evet' çıkar ise burada tek bir sisteme girme zorunluluğu var." diye konuştu.

Ev hizmetlerinde çalışan yabancı kadınlara dair düzenleme ile ilgili olarak da Bakan Çelik; "Biz ülkemizin insanının bu hizmeti görmesini istiyoruz. Yabancı bir kişiyi ev hizmetlerinde çalıştırmak isteyenler 1 Şubat'tan itibaren kayıt dışı çalıştırmasınlar dedik. İzin sorunları var ise 15 gün içerisinde hallediyoruz. Kişi kendisi de çalışan da rahat eder. Devlet de alacağı hakkını alır.

Yabancılardan alınan primi de düşürdük. Kayıt dışı olursa yakalandığı an yurtdışına gönderilir, bir daha da çok memnun olduğunuz kişiyi bulamazsınız. Kayıt altına girsinler. Devlet onlara zorluk çıkarmıyor. Yüzde 41 kayıt dışı istihdam olur mu? Kayıt dışı çalıştıran vatandaş bu memleketin geleceğinden yiyor. İzin kısa sürede veriliyor, primler düşürüldü, diğer yabancı çalışanlara kriterler getirdik ama bu konuda çok kolaylık getirdik." dedi.


şah-ve-mat
Memur
11 Şubat 2012 12:43

Arkadaşlar,şuan özelleşen devir olan kamuda işçi olarak çalıp 4/c'ye geçen arkadaşlar dava açabilirler bunun nedeni hak kaybından dolayı dava açarken belediye,çaykur,vekil ebe,hemşire ve imamlar örnek gösterilebiliyor aynı statüde çalışıp bizlerinde bu hakların verilmesi gerekiyormuş haklarımız verilmiyorsa yürütmeyi durdurma davası açabilirsiniz,çünkü statüler aynıdır,tabi birde dava açma süremiz var avukatlar hak kaybına ugradıktan 2 ay içinde dava açmamızı söylüyorlar bilginiz olsun sizlerinde tanıdıgı avukatlar var ise danışınız.


desoto
Kapalı
16 Şubat 2012 14:25

Eklenme Tarihi:16 Şubat 2012, Perşembe

KADROLU OLAMAYAN SÖZLEŞMELİLERİN BEKLENTİSİ KARŞILANMALI

Memur-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik'i ziyaret ederek, 632 Sayılı KHK ile kadroya geçişi mümkün olmayan sözleşmelilerin kadroya alınması sürecinin bir an önce tamamlanmasını istedi.

Memur-Sen Genel Toplu Sözleşme ve Mevzuat Sekreteri ve Enerji Bir-Sen Genel Başkanı Hacı Bayram Tonbul, Büro Memur-Sen Genel Başkanı Yusuf Yazgan ve Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Şinasi Gülcüoğlu ile birlikte Bakan Çelik'i ziyaret eden Ahmet Gündoğdu, Memur-Sen'e bağlı sendikalar tarafından konuyla ilgili hazırlanan talepleri içeren dosyayı da Bakan Çelik'e sundu.

Ziyarette konuşan Ahmet Gündoğdu, Memur-Sen'in 4. Olağan Genel Kurulu'nun açılış konuşmasında sözleşmeli personelin kadroya geçirilmesine yönelik talebine, bizzat Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından olumlu cevap verildiğini hatırlattı.

632 sayılı KHK ile 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında istihdam edilenler başta olmak üzere kamu kurum ve kuruluşlarında 'sözleşmeli personel' statüsünde istihdam edilen kamu görevlilerine isteğe bağlı olarak ?memur?(kadrolu) statüsüne geçiş imkanı sağlandığını belirten Ahmet Gündoğdu, 632 sayılı KHK?nin içeriğinde yer alması gerektiği halde geçiş imkanından yoksun bırakılan sözleşmeli personel statüsündeki kamu görevlilerinin sayısının da azımsanmayacak düzeyde olduğunu kaydetti.

Başta belediyeler, il özel idareleri, TRT, Gençlik ve Spor Bakanlığı'nda çalışan sözleşmeli spor uzmanları, antrenörler, Dışişleri Bakanlığı bünyesinde istihdam edilen sözleşmeliler, olmak üzere olmak 632 sayılı KHK ile sağlanan ?kadrolu statüye geçiş? imkanından yararlandırılmayan personelin de bu haktan yararlanmasına dönük düzenleme yapılması talebini dile getiren Ahmet Gündoğdu, bu yönde en kısa zamanda bir çalışma yapılmasını beklediklerini söyledi.

Ahmet Gündoğdu, sözleşmeli personel statüsünden kaynaklanan mağduriyetlerin en aza indirilmesi ve kapsamının beklentileri karşılayacak içeriğe sahip olması amacıyla yapılacak çalışmada olmasını istedikleri diğer hususları da şu şekilde açıkladı:

a)399 Sayılı KHK eki II Sayılı Cetvele tabi unvanlarda görev yapan sözleşmeli personelin de istekleri halinde kadrolu statüye geçişlerine ,

b) KİT?ler bünyesinde ?avukat, mühendis, mimar, tekniker ve benzeri? görevleri yürütmelerine rağmen ?işçi? statüsünde istihdam edilen yükseköğretim programlarından mezun personelin (ÇAYKUR?da yapıldığı gibi) memur statüsünde geçişlerine imkan sağlayacak maddelere yer verilmesi uygun olacaktır.

c) Adliyelerde mübaşir kadrosunda çalışan personel ile kurumlardaki itfaiye çalışanları ve DHMİ'ndeki ARFF personel Genel İdari Hizmetler kadrosuna alınmalı.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ise konuşmasında, sözleşmelilerin kadrolu olmasına yönelik çıkarılan 632 sayılı KHK'nın bütün sözleşmelileri kapsamadığını bildiklerini, buradan kaynaklanan mağduriyetlerin giderilmesi için önerileri de dikkate alarak bir çalışma yapacaklarını söyledi. 399 Sayılı KHK eki II Sayılı Cetvele tabi unvanlarda görev yapan sözleşmeli personelin istekleriyle işçi kadrosunda çalışan üniversite mezunu mimar-mühendis gibi çalışanların istekleri halinde kamuda statülerine uygun kadroya geçme isteklerine yönelik taleplerin, değerlendirilmek ve üzerinde çalışmak üzere Devlet Personel Başkanlığı'na göndereceğini söyleyen Bakan Çelik, kendi amaçlarının da çalışma barışını sağlamak, kamuda verimliliği artıracak önlemler almak olduğunu ifade etti.

Toplantıda konuşan Büro Memur-Sen Genel Başkanı Yusuf Yazgan, Gençlik ve Spor Bakanlığı?nda çalışan sözleşmeli spor uzmanları ve antrenörler ile Dışişleri Bakanlığı?ndaki 4/B?lilerin biran önce kadroya alınmasını istedi. Konuşmasında 4/C?lilerin sorunlarına değinen Yusuf Yazgan, kurumları sırtlayan 4/C?lilerin maalesef emeklerinin karşılığını alamadığını ifade etti. Sosyal Güvenlik icra memurlarının hazırladığı raporu Bakan Faruk Çelik?e veren Yazgan, kamu çalışanlarının mali haklarını düzenleyen 666 sayılı kararname ile Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) çalışanlarının mağdur olduğunu aktardı.

Toplam 135 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi