T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğü
Sayı : B.07.0.BHM.0.01-4329/62
Konu : Yetki devri
????..?VALİLİĞİNE
(Defterdarlık)
Bilindiği üzere; 4353 sayılı Kanunun 20 nci maddesine göre, illerde muhakemat müdürlüğü veya defterdarlık bünyesinde görevli Hazine avukatlarının temsil yetkisi o il?e bağlı bütün ilçelerdeki dava ve icra işlerini kapsamakta olup, mülki sınırlarla kısıtlı bu temsil yetkisi sebebiyle Hazine avukatlarının görevli oldukları il ve ilçeden başka il ve ilçedeki dava ve icra işlerinin takip ve savunması ile görevlendirilmeleri halinde, Bakanlıkça bu dava ve icra işleri için ayrıca yetki verilmesi gerekmektedir. Hazine avukatı bulunmayan yerlerde daire amirleri tarafından takip edilen davalarda ise çeşitli sorunlar yaşanmakta, özellikle süreler, itirazlar, kanun yollarına başvurma gibi konularda bir kısım eksiklikler olabilmektedir. Diğer yandan, bazı ilçelerde görevli Hazine avukatlarının, tek başlarına görev yapmaları nedeniyle uygulama hakkında her zaman bilgi sahibi olamadıkları, özellikle hukuki konuları tartışma imkanı bulamadıklarından, bunun bir kısım aksamalara ve kopukluklara yol açtığı yapılan teftiş ve seminerler sonucunda tespit edilmiştir.
Devlet davalarının daha verimli ve etkin bir biçimde takibini sağlamak, uygulamada birlik ve beraberliği gerçekleştirmek amacıyla, ilçelerdeki davaların takip ve savunmasının, il defterdarlığı bünyesindeki muhakemat müdürlüğü tarafından görevlendirilen il Hazine avukatları tarafından yapılması, bu sayede yurt düzeyindeki tüm davaların Hazine avukatları tarafından takibinin sağlanması, bu suretle Hazine avukatı bulunmayan yerlerde daire amirleri tarafından takip edilen davalarda eksik bilgiden kaynaklanan olumsuzlukların asgariye indirerek, Devlet hakkının daha sağlıklı bir şekilde korunmasının temini, diğer yandan muhakemat müdürlüğü bünyesine atanan Hazine avukatlarının ilçelerde görevlendirilmesi halinde, görevlendirildikleri ilçelerdeki davaların duruşma günlerini, keşif ve icra takiplerini ona göre belirleyerek belli günlerde ilçeye gitmek suretiyle dava takibi, keşif ve icra takibi yapabilmelerine, diğer günlerde ise il muhakemat müdürlüğü bünyesinde görev yapmak suretiyle uygulama hakkında daha çok bilgi sahibi olmalarına imkan sağlamak amacıyla Bakanlık Makamından alınan 27/09/2006 tarihli ve 2006/141 sayılı Onayda;
1) Atamaların esas olarak il merkezlerine yapılması,
Ancak, hizmetin gereği ve mazeret durumu gibi nedenlerle ilçelere de gerektiğinde nokta tayin yapılabilmesi,
2) Geçiş döneminde ise;
- İlçelerde görev yapmakta olan Hazine avukatlarının yerlerinde bırakılmaları,
Ancak; bunlardan istekte bulunanların kadro ve ihtiyaç durumuna göre uygun görülmesi halinde atamalarının il merkezlerine yapılabilmesi,
-Hazine avukatı bulunmayan ilçelerin ihtiyacının, duruşma, keşif ve icra takibi ile sınırlı olmak kaydıyla muhakemat müdürlüğünce geçici görevlendirme ve yetkilendirme yapılmak suretiyle karşılanması,
-Hazine avukatı mevcut olup da, iş yoğunluğunun fazla olduğu ilçelerde de aynı şekilde geçici görevlendirme ve yetkilendirme yapılabilmesi,
3) Genel Müdürlüğümüzce 2006 yılı içerisinde yeni bir sınav yapılması planlandığından ?Atama ve Görevde Yükselme Yönetmeliği?nin 39 uncu maddesine göre bulundukları ildeki iki yıllık çalışma süresini tamamlamamaları nedeniyle atanma talepleri karşılanamayan Hazine avukatlarının bu taleplerinin; iş yükü, hizmetin gereği, kadro ve ihtiyaç durumu gibi unsurlar dikkate alınarak karşılanması,
4) Hazine avukatlarından atanma talebinde bulunacak olanların bu taleplerinin (özür halleri hariç) her yılın Ocak ayı sonuna kadar Genel Müdürlüğümüze ve Personel Genel Müdürlüğüne gönderilmesi ve bu atamaların Mayıs, Haziran ve Temmuz aylarında sonuçlandırılması,
5) Bu yeni düzenlemeler çerçevesinde Hazine avukatlarının atamaları ile ilgili olarak daha önce Bakanlık Makamından alınmış bulunan 11/08/2005 tarihli ve 2005/127 No?lu Onayın sonlandırılması uygun görülmüştür.
T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğü
Sayı : B.07.0.BHM.0.01-4329/62
Konu : Yetki devri
????..?VALİLİĞİNE
(Defterdarlık)
Bilindiği üzere; 4353 sayılı Kanunun 20 nci maddesine göre, illerde muhakemat müdürlüğü veya defterdarlık bünyesinde görevli Hazine avukatlarının temsil yetkisi o il?e bağlı bütün ilçelerdeki dava ve icra işlerini kapsamakta olup, mülki sınırlarla kısıtlı bu temsil yetkisi sebebiyle Hazine avukatlarının görevli oldukları il ve ilçeden başka il ve ilçedeki dava ve icra işlerinin takip ve savunması ile görevlendirilmeleri halinde, Bakanlıkça bu dava ve icra işleri için ayrıca yetki verilmesi gerekmektedir. Hazine avukatı bulunmayan yerlerde daire amirleri tarafından takip edilen davalarda ise çeşitli sorunlar yaşanmakta, özellikle süreler, itirazlar, kanun yollarına başvurma gibi konularda bir kısım eksiklikler olabilmektedir. Diğer yandan, bazı ilçelerde görevli Hazine avukatlarının, tek başlarına görev yapmaları nedeniyle uygulama hakkında her zaman bilgi sahibi olamadıkları, özellikle hukuki konuları tartışma imkanı bulamadıklarından, bunun bir kısım aksamalara ve kopukluklara yol açtığı yapılan teftiş ve seminerler sonucunda tespit edilmiştir.
Devlet davalarının daha verimli ve etkin bir biçimde takibini sağlamak, uygulamada birlik ve beraberliği gerçekleştirmek amacıyla, ilçelerdeki davaların takip ve savunmasının, il defterdarlığı bünyesindeki muhakemat müdürlüğü tarafından görevlendirilen il Hazine avukatları tarafından yapılması, bu sayede yurt düzeyindeki tüm davaların Hazine avukatları tarafından takibinin sağlanması, bu suretle Hazine avukatı bulunmayan yerlerde daire amirleri tarafından takip edilen davalarda eksik bilgiden kaynaklanan olumsuzlukların asgariye indirerek, Devlet hakkının daha sağlıklı bir şekilde korunmasının temini, diğer yandan muhakemat müdürlüğü bünyesine atanan Hazine avukatlarının ilçelerde görevlendirilmesi halinde, görevlendirildikleri ilçelerdeki davaların duruşma günlerini, keşif ve icra takiplerini ona göre belirleyerek belli günlerde ilçeye gitmek suretiyle dava takibi, keşif ve icra takibi yapabilmelerine, diğer günlerde ise il muhakemat müdürlüğü bünyesinde görev yapmak suretiyle uygulama hakkında daha çok bilgi sahibi olmalarına imkan sağlamak amacıyla Bakanlık Makamından alınan 27/09/2006 tarihli ve 2006/141 sayılı Onayda;
1) Atamaların esas olarak il merkezlerine yapılması,
Ancak, hizmetin gereği ve mazeret durumu gibi nedenlerle ilçelere de gerektiğinde nokta tayin yapılabilmesi,
2) Geçiş döneminde ise;
- İlçelerde görev yapmakta olan Hazine avukatlarının yerlerinde bırakılmaları,
Ancak; bunlardan istekte bulunanların kadro ve ihtiyaç durumuna göre uygun görülmesi halinde atamalarının il merkezlerine yapılabilmesi,
-Hazine avukatı bulunmayan ilçelerin ihtiyacının, duruşma, keşif ve icra takibi ile sınırlı olmak kaydıyla muhakemat müdürlüğünce geçici görevlendirme ve yetkilendirme yapılmak suretiyle karşılanması,
-Hazine avukatı mevcut olup da, iş yoğunluğunun fazla olduğu ilçelerde de aynı şekilde geçici görevlendirme ve yetkilendirme yapılabilmesi,
3) Genel Müdürlüğümüzce 2006 yılı içerisinde yeni bir sınav yapılması planlandığından ?Atama ve Görevde Yükselme Yönetmeliği?nin 39 uncu maddesine göre bulundukları ildeki iki yıllık çalışma süresini tamamlamamaları nedeniyle atanma talepleri karşılanamayan Hazine avukatlarının bu taleplerinin; iş yükü, hizmetin gereği, kadro ve ihtiyaç durumu gibi unsurlar dikkate alınarak karşılanması,
4) Hazine avukatlarından atanma talebinde bulunacak olanların bu taleplerinin (özür halleri hariç) her yılın Ocak ayı sonuna kadar Genel Müdürlüğümüze ve Personel Genel Müdürlüğüne gönderilmesi ve bu atamaların Mayıs, Haziran ve Temmuz aylarında sonuçlandırılması,
5) Bu yeni düzenlemeler çerçevesinde Hazine avukatlarının atamaları ile ilgili olarak daha önce Bakanlık Makamından alınmış bulunan 11/08/2005 tarihli ve 2005/127 No?lu Onayın sonlandırılması uygun görülmüştür.