Birincisi;Hz Muhammed dediğimiz kişi bir peygamber,Allahın
sevgili kulu hiç mi ayrıcalığı olmayacak kaldı ki aham şaham
bir ayrıcalık benim anladığıma göre verilmiyor.
İkincisi;Hz Muhammed sonuçta ruhani bir varlık değil bir
beşerdi yani oda açıkır,uyur ve Her insanın hakkı olduğu
gibi evlenirdi
Üçüncüsü;Kuranı kerim Örfe Atıf yapar. Cahiliye döneminin
zararlı örfleri yasaklanmış,bir zararı olmayan Örflerede
yasak konulmamış Çok evlilikte bunlardandır.İnsanlar
zina yapacaklarına mehirlerini verme karşılığında nikah
ahdi ile evlenebilirler Bundada yanlış birşey yok
Çok evlilik biz kabul etsekte etmesekte insanları zinadan
uzaklaştıran bir örftür.
Dördüncüsü; Benim Ahzab suresi50 51 ve 52 den anladığım
bu bir kereliğine olan bir olaydır Zaten Hz Peygamberin
Evlatlığı olan hz Zeyd'in hanımı zeyneb ile olan evliliği
ahzab suresi 37 de anlatılır. ahzab surasi 52 de artık Hz
zeyneb gibi güzellikleri hoşuna giden bir hanım olsa dahi
evlenmenin helal olmadığı açık ve net ortaya konulmuş Bu bir
kereliğine olduğu düşüncesi uyandırıyor bende ama Eğer bunu
etrafındaki müminler bunu bir sünnet olarak algıladıysalar
onu bilemiyorum bu tarafı derinlemesine araştırmak lazım
Eğer diyanetin dediği gibiyse ortada Kuranı kerimin açık ve
net ayetine ters düşen bir yorum var gibi geliyor bana
Bilmem katılırmısınız
Beşincisi;Ahzab suresi 38 de dendiği gibi "Allah'ın
kendisine farz kıldığı şeyde hiçbir vebal yoktur." Yüce
yaradan böyle uygun görmüş ise bize düşen bu olayı
kurcalamak değil itaat etmektir.
Saygılar.
Birincisi;Hz Muhammed dediğimiz kişi bir peygamber,Allahın
sevgili kulu hiç mi ayrıcalığı olmayacak kaldı ki aham şaham
bir ayrıcalık benim anladığıma göre verilmiyor.
İkincisi;Hz Muhammed sonuçta ruhani bir varlık değil bir
beşerdi yani oda açıkır,uyur ve Her insanın hakkı olduğu
gibi evlenirdi
Üçüncüsü;Kuranı kerim Örfe Atıf yapar. Cahiliye döneminin
zararlı örfleri yasaklanmış,bir zararı olmayan Örflerede
yasak konulmamış Çok evlilikte bunlardandır.İnsanlar
zina yapacaklarına mehirlerini verme karşılığında nikah
ahdi ile evlenebilirler Bundada yanlış birşey yok
Çok evlilik biz kabul etsekte etmesekte insanları zinadan
uzaklaştıran bir örftür.
Dördüncüsü; Benim Ahzab suresi50 51 ve 52 den anladığım
bu bir kereliğine olan bir olaydır Zaten Hz Peygamberin
Evlatlığı olan hz Zeyd'in hanımı zeyneb ile olan evliliği
ahzab suresi 37 de anlatılır. ahzab surasi 52 de artık Hz
zeyneb gibi güzellikleri hoşuna giden bir hanım olsa dahi
evlenmenin helal olmadığı açık ve net ortaya konulmuş Bu bir
kereliğine olduğu düşüncesi uyandırıyor bende ama Eğer bunu
etrafındaki müminler bunu bir sünnet olarak algıladıysalar
onu bilemiyorum bu tarafı derinlemesine araştırmak lazım
Eğer diyanetin dediği gibiyse ortada Kuranı kerimin açık ve
net ayetine ters düşen bir yorum var gibi geliyor bana
Bilmem katılırmısınız
Beşincisi;Ahzab suresi 38 de dendiği gibi "Allah'ın
kendisine farz kıldığı şeyde hiçbir vebal yoktur." Yüce
yaradan böyle uygun görmüş ise bize düşen bu olayı
kurcalamak değil itaat etmektir.
Saygılar.