Editörler : crops35
16 Mart 2012 10:36

5 Nisan e-posta, fax kampanyası

Sayın :

Kamu kesiminde çalışan avukatlarımız çalışma koşulları açısından zor durumda oldukları emsal görev yapan kamu görevlilerine göre daha düşük ücret, sosyal hak ve emeklilik hakları bulunduğu tartışmasızdır.

Kamu kesiminde çalışan avukatların mevcut durumlarının eşdeğer görev yapan diğer kamu görevlileriyle eşit duruma getirilmesi amacıyla hazırlanan ve Çalışma Bakanımızın desteklediği yasal düzenleme gerektiren kanun teklifi metni aşağıda sunulmuştur.

Kanun teklifinin yasalaşması sürecinde katkınızı bekler, çaba gayretlerinize şimdiden teşekkür eder, saygılarımla arz ederim.

657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI

HAKKINDA KANUN TEKLİFİ

MADDE 1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun 152?nci maddesinin ?A- Özel Hizmet

Tazminatı?nın (d) bendinin sonundaki ?%135? ibaresi ?% 230? olarak değiştirilmiştir.

MADDE 2- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli (I) sayılı cetvelinin;?I-Genel İdari

Hizmetler Sınıfı? başlıklı bölümünün (g) bendinin sonuna ?V- Avukatlık Hizmetleri Sınıfı?

başlıklı bölümü aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:

?V- AVUKATLIK HİZMETLERİ SINIFI

Kadroları bu sınıfa dahil olanlardan,

1 4500

2 3600

3 3000

4 2300

5 2200

6 2000

7 1800

8 1600

MADDE 3- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı

Cetvelinin 8?nci sırasının; (c) bendindeki ?İç Denetçiler? ibaresinden önce gelmek üzere

?Avukatlar ile? ibaresi eklenmiştir.

MADDE 4- 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname?nin 14. maddesinin b fıkrası ?Ödenecek

vekalet ücretinin yıllık tutarı; hukuk birimi amiri, hukuk müşavirleri, muhakemat müdürü,

avukatlar için (50000) gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı

sonucu bulunacak aylık brüt tutarının on iki katını geçemez.? Şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 5- Bu Kanun hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 6- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

GENEL GEREKÇE

Kuvvetler ayrılığı prensibinin üç erkinden biri olan yargı, üç temel organdan

oluşmaktadır. Bunlar, iddia, savunma ve karar organlarıdır. Kamuda çalışan hakimler karar

organı, Savcılar iddia organı ve Kamu Avukatları da savunma organı olarak yargısal

fonksiyon ifa etmektedirler. Her birinin yaptığı görev, bulundukları statüye göre farklı

olmakla birlikte, yargılamanın yürütümünde bunlardan birinin görevinin diğerinden dahaüstün olduğu ya da diğerlerinden daha değerli bir fonksiyonu bulunduğunu söylemek

mümkün değildir.

Kamuda istihdam edilen Kamu Avukatı ve Hukuk Müşavirleri, devletin temel ilkesi

olan ve Anayasada yerini alan kuvvetler ayrılığı prensibi gereği yasama, yürütme ve yargı

fonksiyonlarından, yürütme organının yargı yerlerinde temsil ve savunuculuğu görevini de

üstlenmiş olduklarından, yargısal görevleri yanı sıra idari görevleri de ifa etmektedirler.

Kamu Avukatları, yürütmekte oldukları dava ve icra takibi dosyaları nedeniyle son derece

büyük bir sorumluluk üstlenmişken, idari bir takım görevleri de yürüterek İdarenin hukuka

uygun hareket etmesini sağlamakta ve Hukuk Devleti ilkesinin gerçekleşmesinde önemli rol

oynamaktadırlar.

Yargı organı içinde görev ifa eden Hakim ve Savcılar ile Kamu Avukatları arasında

ücret rejimi bakımından farklılıklar bulunmakta ve birbirini tamamlayıcı görev ifa eden bu

meslek mensupları arasında ücret farkı son dönemlerde Kamu Avukatları aleyhine

bozulmuştur.

Kamu avukatlarının uzun yıllardır TBMM nezdinde devam eden çalışmalarında

sürekli olarak eşit işe eşit ücret düzenlemesinin içerisinde değerlendirileceği belirtilmiştir.

Ancak 659 ve 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde aynı kariyer meslek grubu içinde

sayılmakla beraber (Anayasa Mahkemesi?ne göre eşitlik aynı grup içinde söz konusudur) ek

gösterge tutarı 3000 olan sadece avukatlar bulunmaktadır. Diğer grupların yine avukatlara

verilmeyen makam, görev ve temsil tazminatı bulunmaktadır.

Emekli aylıkları açısından yaşanan eşitsizliğin giderilmesi

Hakim ve Savcılar?ın maaşları asgari olarak 5.500 TL Kurum avukatlarının maaşları

ise 2.500 TL?dir. Biyolog, kimyager, ziraat mühendisi, orman mühendisi maaşları ise 3.000

TL?dir.

TBMM gündeminde bulunan İntibak Yasası çerçevesinde 506 SK ve 1479

SK?na tabi çalışanlar arasındaki emeklilik dönemleri ile ilgili olarak iyileştirme çalışması

yapılmaktadır. Ancak Kamuda çalışan avukatların yine kamuda çalışan doktor, eczacı,

mühendis özellikle de sayıları 10.000?i geçen ziraat ve orman mühendislerinin, kimyager ve

biyologların ek göstergelerinin 3600?ün üzerinde olması nedeniyle, albayların ek göstergesi

4800 ve makam tazminatı 13.000 ve hakim ve savcılar için 4000 ek gösterge ile makam

tazminatı bununla birlikte görev tazminatı da ödenmektedir. Bu nedenle avukatlarla aralarında

adaletsiz bir durum söz konusudur.

Kamu Avukatları ¼. dereceden 30 yıl dahi çalışsa 1.200 TL emekli maaşı almaktadır.

Ziraat Mühendisi ¼. deredecen 2.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Hakim ve savcılar 1. dereceden 3.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Başçavuş emeklisi de 2.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Kamu Avukatları, yürütmekte oldukları görevlerin sorumluluğuna nazaran, Hukuk

eğitimi almamış daha alt görevlerde çalışan diğer memurlarla neredeyse aynı miktarda maaş

ve özlük hakları almaktadırlar. Bu durum Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet

ücretleri gerekçe gösterilerek her geçen gün daha da olumsuz hale gelmektedir. Halbuki,

yıllardan beri Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücreti limitinde bir artış

yapılmamış ve son derece cüzi miktarlarda ödenen vekalet ücreti nedeniyle, Kamu

Avukatlarının aldıkları maaş ve diğer ödeneklere de bir artış yapılmamaktadır.

Kamu avukatlarının maaş artışı gündeme geldiğinde, yıllık limit dahilinde ödenen vekalet

ücretleri; vekalet ücret limitlerinde artış talep edildiğinde aldıkları maaşlar gerekçe

gösterilmektedir. Oysa ki vekalet ücret limitinde artış veya limitsiz ödenmesi yönündeki

talebin gerekçesi bu ücretin bizzat avukata ait olması, bütçeye ek bir yük getirmemesi iken

maaşlarda artış talebinin gerekçesi de bu kesime tabi avukatların dışarıdan dava almasınınyasayla engellenmiş olmasıdır. Bugün hemen hemen tüm kurumların hizmet satın alarak

çalıştırdıkları sözleşmeli avukatlara Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine endeksli olarak artış

gösteren düzenli aylıklar ödenmektedir. Bu aylıkların miktarı kamu avukatlarına ödenen

maaşın yaklaşık yarısı kadardır ve her yıl tarifeye bağlı artmaktadır. Bunun yanı sıra

sözleşmeli avukatlara tahsil edilen vekalet ücreti limitsiz olarak ödenmektedir. Kamu

avukatına bir yıl içinde ödenen vekalet ücreti bu kesime 1 ay içinde ödenmektedir. Bu durum

adaletsizliğin ölçüsünü açıkça göstermektedir. Bu adaletsizliğin önüne geçmek için maaş ve

vekalet ücretlerine ilişkin düzenlemenin bir an önce yapılması gerekir. Kamu avukatlarına

ilişkin olarak yapılacak düzenleme toplam sayılarının 2500 civarında olduğu dikkate

alındığında bütçeye herhangi bir yük getirmeyecektir. Zaten Kurumların bu kesim avukatları

çalıştırmakla, sadece vekalet ücretinden elde ettikleri gelir bile kat be kat bu adaletsizliği

gidermeye yetecek miktardadır. Bir sözleşmeli avukat aylık ortalama olarak 10.000 TL

civarında vekalet ücreti almaktadır.

Müstakil bir Kanuna sahip olmayan Kamu Avukatları açısından, statü ve özlük

haklarını belirleyecek müstakil bir kanun çıkarılıncaya kadar, Kamuda istihdam edilen

Avukatların ve Hukuk Müşavirlerinin ekonomik durumlarının iyileştirilmesi, hiç olmazsa

diğer kamu görevlileri ile avukatlık hizmeti sınıfı aleyhine olan ücret farkının giderilmesi

gerekmektedir. Kamu Avukatlarının ülkemizin son zamanlarda yakaladığı büyüme

ivmesinden ve ulaştığı ekonomik iyileşmelerden pay almaması düşünülemez. Devletin son

derece büyük müddeabihli davalarını takip eden, kamunun çıkarlarını korumak için her türlü

fedakarlıkta bulunarak azimle çalışan Kamu Avukatlarının içinde bulundukları mali

sıkıntıların giderilmesi, görevde kalıcılığın temini ve hizmet verimliliklerinin artırılmasına da

katkı sağlayacaktır.

Ülke genelinde Kamunun farklı kesimlerinde istihdam edilen 3000 civarında Kamu

Avukatı ve Hukuk Müşaviri bulunmaktadır. Bu nedenle, Kamu Avukatlarının özlük

haklarında lehe yapılacak bir değişikliğin Devlet bütçesine ve Kamu Maliyesine aşırı bir yük

getirmeyeceği de aşikardır. Yine Kamu Avukatlarına ödenmekte olan vekalet ücretinin

bütçeden ödenmediği, davalı ya da borçlulardan tahsil edildiği ve ödenmesi tahsil şartına

bağlanmış olması karşısında, vekalet ücreti limitinde yapılması öngörülen artışın Kamu

maliyesine hiçbir yük getirmeyeceği de ortadadır.

Bu itibarla, Kamu Avukatları ve Hukuk Müşavirlerinin özlük haklarına ilişkin

yaşadıkları sorunların giderilmesi, görev ve sorumluluklarının karşılığı olan bir ücret

alabilmeleri ve bu anlamda kendi aralarındaki adaletin de sağlanması bakımından mevcut

mevzuat ve statü içinde hazırlanan Kanun Teklifimizin sunulması zorunluluğu hasıl olmuştur.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?na tabi olarak görev yapan devlet

memurlarına taban ve kıdem aylığının dışında hizmet sınıfı itibarı ile farklılık gösteren üç tür

ödeme yapılmaktadır. Bunlar; Ek Göstergeler, Özel Hizmet Tazminatı ve Yan Ödemelerdir.

Bu tür ödemeler yönünden, Avukatlık Hizmetleri sınıfına tabi olarak çalışan avukatlar,

kanunda yer alan diğer meslek gruplarından geri bırakılmışlardır.

Özel hizmet tazminatı yönünden, başlangıçta aralarında paralellik ve eşitlik bulunan diğer

meslek sınıfları arasındaki denge kamu avukatları aleyhine giderek bozulmuştur. Avukatlık

Hizmetleri sınıfı görev ve yetkileri bakımından diğer meslek sınıflarından farklı birçok özellik

göstermektedir. Buna karşılık, avukatların özel hizmet tazminatı teknik, denetim, emniyet,

sağlık, din ve mülki idare amirliği sınıflarının aldıkları oranlardan azdır.Uzman Tabipler için %215, Pratisyen Hekimler için %145, Teknik Elemanlar için %175,

Müfettişler için %195 olan özel hizmet tazminatı üst sınırı Avukatlar için %135 olarak tespit

edilmiştir. Söz konusu tazminat, emeklilik maaşına da yansıdığından haksızlık ve eşitsizlik

ömür boyu sürmektedir. Kamu Avukatlarının eğitim durumları ve yapmış oldukları hizmetin

niteliği düşünüldüğünde özel hizmet tazminatlarının emsalleri seviyesine arttırılması

gerekmektedir.

Madde 2- Hizmet türü yönünden avukatlık hizmetleri sınıfı ile denetim hizmetleri, sağlık

hizmetleri, teknik hizmetler sınıfı arasında başlangıçta bir denge kurulmuş iken, bu denge

yıllar geçtikçe avukatlık hizmetleri aleyhine bozulmuştur. Ek gösterge taban ve tavan

göstergeleri bu dört hizmet grubu arasında eşit olarak düzenlenmiş iken, bugün avukatlık

hizmetleri ek gösterge tavan puanı diğer sınıflara göre düşük bırakılmıştır. Bu dengenin

bozulmasının hiç bir hukuki ve mantıki gerekçesi yoktur.

Benzer meslek gruplarının ek gösterge rakamları kamu avukatlarından yüksek olmasına ve bu

eşitsizliğin varlığı Anayasa Mahkemesinin 2003/77 E. ve 2003/81 K. Sayılı kararı ile sabit

bulunmasına rağmen eşitsizlik düzeltilmemiş ve iptal edilen hükmün yerine tekrar 3000 ek

gösterge düzenlemesi yapılmıştır. Farklı meslek grupları ise bu süreç zarfında müteaddit

defalar yapılan eklemeler ile daha yüksek ek gösterge düzenlemesinden istifade ettirilmişler

ve eşitsizlik artarak devam etmiştir.

Ek göstergeler emekli keseneğine tabi olup, sonuçta bağlanacak emekli maaşına yansıdığında

yaratılan haksızlık ve eşitsizlik emeklilik döneminde de sürmektedir. Ek göstergesi 3600-6400

olanlardan %75, ek göstergesi 2200-3600 olanlardan %40' a tekabül eden kısmı emeklilik

maaşına yansıtılmak suretiyle ek göstergesi 3000 olan kamu avukatlarının mağduriyeti devam

etmektedir.

Madde 3- 1136 sayılı Avukatlık Kanunu?nun 1?nci maddesinde avukatlığın mahiyeti;

?Avukatlık, kamu hizmeti ve serbest bir meslektir. Avukat, yargının kurucu unsurlarından

olan bağımsız savunmayı serbestçe temsil eder.? şeklinde tanımlanmıştır. Avukatlığın esası

temsildir. Kamu Avukatları da, yargı ve diğer idari merciler nezdinde, görev yaptıkları

Kurumu temsil etmektedirler.

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı Cetvelinde makam

tazminatlarından kimlerin ve ne oranda yararlanabileceği belirtilmiştir. Öğrenim durumları ve

yaptıkları görevin niteliği itibariyle benzer fonksiyonlar ifa eden meslek Ancak Kamu

Avukatları, görev yaptıkları Kurumları temsil etmelerine rağmen, 657 sayılı Devlet

Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı Cetvelinde yer almamaktadırlar.

27.01.2000 günlü 4505 sayılı Kanunun 5?nci maddesi gereğince ödenecek temsil

tazminatından, asli görevi temsil olan avukatların yararlandırılmamasının hiçbir hukuki

gerekçesi olamaz. Sayıları çok az olan kamu avukatlarına temsil tazminatı verilmesinin

bütçeye getireceği bir yük bulunmamaktadır.

Madde 5-Yapılacak bu değişiklik, karşı taraftan tahsil edilen vekalet ücretine ilişkin

olduğundan, hazineye ve bütçeye herhangi bir ek külfet getirmeyecek, tam aksine tahsil

olunan verginin artışını sağlayacak olup, son yıllarda özlük haklarında hiçbir iyileştirme

yapılmayan ve eğitim ve kariyerlerine uygun gelir elde edemeyen kamu avukatlarına ve

birlikte çalıştıkları diğer personele az da olsa katkı sağlayacaktır.

Madde 6-Yürürlük maddesidir.

Madde 7- Yürütme maddesidir.


aramis88
Aday Memur
16 Mart 2012 10:38

mail adreslerini toplayalım. tek tuşla herkese gitsin. Geleceğimiz için Günde en az 1 mail atalım.


hakim06
Kapalı
16 Mart 2012 11:04

istemeyene hakkettiğini vermezler. okuyup geçmeyelim

16 Mart 2012 11:15

vekil mailleri ,meclis sitesinden

[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected],[email protected]


Ozai
Aday Memur
16 Mart 2012 11:37

gönderdim.


aykevüç
Aday Memur
16 Mart 2012 11:37

tamamen katılıyorum,tüm kamu avukatı arkadaşları destek olmaya davet ediyorum...


aykevüç
Aday Memur
16 Mart 2012 11:39

e mail adreslerine ek olarak:

[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected],[email protected]

---------------------------------------------------------------------

[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]


aykevüç
Aday Memur
16 Mart 2012 11:42

[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected];[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected] ; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]


Fatma Eftekin
Aday Memur
16 Mart 2012 12:04

Arkadaşlar elinize sağlık. Gerçekten son derece yerinde bir kampanya sizi gönülden destekliyoruz. Selamlar.


safoli
Memur
16 Mart 2012 12:15

Destek sadece burada yazmakla değil sözkonusu adreslere mail atmakla olmalı. Ben hemen göndereceğim,Selamlar.


Narsissi
Aday Memur
16 Mart 2012 12:44

Arkadaşlar çok güzel bir girişim tabii ki katılacağız fakat aklıma takılan 1-2 soru var.

1- Bu yasa teklifi hangi baronun yasa teklifidir, üzerinde uzlaşılmış bir teklif midir?

Tüm barolar, Barolar Birliği vs. tarafından desteklenen metin bu değil ise birçok teklif ortalıkta dönüp dolaşacak bu da ciddiyeti bozacaktır. Bir üst metin hazırlasak daha uygun olmaz mı?

2- Avukatların mali istekleri için yeterli fakat genel itibari ile eksik bir metin olduğunu düşünüyorum. Örneğin makam tazminatı için iç denetçilerden sonra avukatlar ibaresi gelsin demişiz ama hukuk müşaviri arkadaşlarımızı unutmuşuz. ya da metnin genelinde bizimle beraber bu yükü paylaşan memur arkadaşlarımız hakkında tek bir iyileştirme talebine yer vermemişiz. hepimiin sıkıntısı olan doğrudan yazışma yetkisi hakkında bir madde eklememişiz..

vs.

Oysa dediğim gibi birden çok metin dönüp dolaşıyor etrafta en azından bunlardan bir derleme yapılamaz mıydı?

Önce bu sorunlarımızı halledelim sonra diğerlerine de sıra gelir düşüncesi var ise o sıranın ne kadar zor geldiğinin farkında olduğumuzu düşünüyorum.. Bu çalışmayı muhakemat hizmeti veren avukat hukuk müşaviri memur tüm çalışanları kapsar şekilde yapmak lazım.


safoli
Memur
16 Mart 2012 13:04

Göndereceğim dedim ve gönderdim. sadece birkaç dakikamı aldı


blackVelis
Aday Memur
16 Mart 2012 13:40

Ben de e-mailleri yolladım. lütfen sizlerde desteklerinizi esirgemeyin.

Burada önemli olan, konunun meclis gündemi gelmesidir. İçerikle ilgili olarak zaten komisyonlarda muhakkak değişiklik yapılacaktır.


hakim06
Kapalı
16 Mart 2012 13:47

en fazla 20 saniyenizi alır arkadaşlar okumayalım sadece


yengeç33
Şef
16 Mart 2012 13:47

arkadaşlar mailde :

Hakim ve Savcılar?ın maaşları asgari olarak 5.500 TL Kurum avukatlarının maaşları ise 2.500 TL?dir. Biyolog, kimyager, ziraat mühendisi, orman mühendisi maaşları ise 3.000 TL?dir.

diyor benmi yanlış okuyorum,hangi kurum avukatı 2500 tl maaş alıyor, sağlık bakanlığında ve tarım bakanlığında göreve yen,i başlayan avukat arkadaşlar 1400-1500 tl maaş alıyorlarmış.sağlık bakanlığındakilerin dönerle bile 2500 ancak bulur maaşları ama maaş hesabında bu dikkate alınmamalı, öğretmenler ek dersi konuşuyormu hiç;) çıplak maaşları konuşalım.


safoli
Memur
16 Mart 2012 15:52

Sn.Yengeç 33 sen çekeceğin maile oraları düzelt öyle gönder. Zaten bizim önerimiz yasalaşmayacak ki,önce teklif edilecek ondan sonra komisyonlarda ve meclis de görüşülecek...Uzun süreçli bir iş...Mail atmak bu işin ilk basamağı bile değil...Amaç biraz olsun farkındalık oluşturmak.


ahmili
Aday Memur
16 Mart 2012 19:12

Kamu avukatlarının maaş isyanı konusunda gayret gösteren tüm arkadaşlara ayrı ayrı teşekkür ederim. Tüm listeye aşağıda hazırladığım metni gönderdim.

Sayın Vekilim,

Bilindiği gibi kuvvetler ayrılığı prensibinin üç erkinden biri olan yargı, üç temel organdan oluşmaktadır. Bunlar; iddia, savunma ve karar organlarıdır. Hakimler karar organı, Savcılar iddia organı ve Avukatlar da savunma organı olarak yargısal fonksiyon ifa etmektedirler. Her birinin yaptığı görev, bulundukları statüye göre farklı olmakla birlikte, yargılamanın yürütümünde bunlardan birinin görevinin diğerinden daha üstün olduğu ya da diğerlerinden daha değerli bir fonksiyonu bulunduğunu söylemek mümkün değildir.

Hakim, Savcı ve Avukat üçlemesi (sac ayağı) içerisinde Kamu Avukatlarının yürütmenin yargı ile olan bağını sağlayan en önemli organ olduğunu unutmamak gerekir. Kamuda istihdam edilen Kamu Avukatıları yürütme organının yargı yerlerinde temsil ve savunuculuğu görevi yanında idari bir takım görevleri de yürüterek İdarenin hukuka uygun hareket etmesini sağlamakta ve Hukuk Devleti ilkesinin gerçekleşmesinde önemli rol oynamaktadırlar.

Buna rağmen yargı organı içinde görev ifa eden Hakim ve Savcılar ile Kamu Avukatları arasında ücret rejimi bakımından çok ciddi farklılıklar bulunmaktadır. Birbirini tamamlayıcı görev ifa eden bu meslek mensupları arasında ücret farkı, son dönemlerde Kamu Avukatları aleyhine katlanılmaz bir şekilde bozulmuştur. Bu durum Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücretleri gerekçe gösterilerek her geçen gün daha da olumsuz hale getirilmektedir. Halbuki, yıllardan beri Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücreti limitinde bir artış yapılmamış ve son derece cüz'i miktarlarda ödenen vekalet ücreti nedeniyle, Kamu Avukatlarının aldıkları maaş ve diğer ödeneklere de bir artış yapılmamıştır. Vekalet ücretinin yıllık limitinin artırılması, Kamu maliyesine ve bütçeye herhangi bir yük getirmemektedir. Zira, vekalet ücreti bütçe kalemlerinden ödenen bir ödenek değildir.Kamu Avukatlarının takip ettikleri dava ve icra dosyalarından takdir ve tahsil olunan vekalet ücretinin Avukat ve Hukuk Müşavirine ödenmesi ile ayrıca gelir vergisi tahsil edilecektir. Bu şekilde bütçeye herhangi bir yük getirmeyen bir artışın yapılması ile Kamu Avukatlarının daha verimli çalışması sağlanacak, bu durum takip ettikleri dosyaların daha hızlı sonuçlanması için azami çaba harcamalarına etki edecek ve giderek Devlet alacaklarının tahsilatında da bir artışa vesile olacaktır.

Bununla birlikte Kamu Avukatları, yürütmekte oldukları görevlerin sorumluluğuna nazaran, Hukuk eğitimi almamış daha alt görevlerde çalışan diğer memurlarla neredeyse aynı miktarda maaş ve özlük hakları almaktadırlar. Sağlık Bakanlığı bünyesinde bir aile sağlığı elemanı 2,600TL aylık, Hastanede Acil Serviste çalışan çalışan bir sağlık memuru döner sermaye ek ödemesi ile birlikte 2.400TL aylık, İSKİ' de göreve yeni başlayan Veri Giriş Elemanı kadrosundaki memur 2.100TL aylık alabilirken Kamu avukatlarının tüm ek gelirler dahil aylık eline geçebilen tutar 2.300TL ila 2.700TL arasında değişmektedir. Özellikle de son yıllarda yapılan maaş artışlarında dışlanan Kamu avutları, bugün gelinen noktada kamuda çalışan eczacı, mühendis, doktor gibi mesleklerin yanında yarı ücretle çalışmaya başlamışlardır.

Müstakil bir Kanuna sahip olmayan Kamu Avukatları açısından, statü ve özlük haklarını belirleyecek müstakil bir kanun çıkarılıncaya kadar, Kamuda istihdam edilen Avukatların ve Hukuk Müşavirlerinin ekonomik durumlarının acilen iyileştirilmesi gerekmektedir. Kamu Avukatlarının ülkemizin son zamanlarda yakaladığı büyüme ivmesinden, artan milli gelirden ve ulaştığı ekonomik iyileşmelerden pay almaması düşünülemez. Devletin son derece büyük müddeabihli davalarını takip eden, kamunun çıkarlarını korumak için her türlü fedakarlıkta bulunarak azimle çalışan Kamu Avukatlarının içinde bulundukları mali sıkıntıların giderilmesi, görevde kalıcılığın temini ve hizmet verimliliklerinin artırılmasına da katkı sağlayacaktır.

Kamuda farklı Kurum ve Kuruluşlarda istihdam edilen Avukat ve Hukuk Müşavirlerinin statü ve özlük hakları bakımından da farklılıklar bulunmaktadır. Hazine Avukatları ile diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları, Belediyeler ve İl Özel İdarelerinde çalışan Avukatlar arasında maaş ve ödenekler bakımından farklı düzenlemeler bulunmaktadır. Hakimler ile Savcılar arasında özlük hakları açısından bir farklılık bulunmazken, farklı kamusal alanlarda çalışan ve aslında aynı görevi ifa eden Kamu Avukatları arasında özlük hakları bakımında farklılık bulunmaması gerekmektedir.

Yukarıda açıkladığımız nedenlerle;

- Kamu avukatlarının statü ve özlük haklarının ayrıntılı olarak düzenlendiği, bununla birlikte Kamu Avukatlığının ve Hukuk Müşavirliğinin kariyer meslek olarak belirlendiği müstakil bir kanunun çıkarılması gerekmektedir. Ayrıca bu müstakil kanun ile kamuda farklı kurum ve kuruluşlarda istihdam edilen Avukat ve Hukuk Müşavirleri arasındaki maaş ve ödenekler bakımından mevcut farklılılara da son verilmelidir.

- Kamu Avukatlarının ve Hukuk Müşavirlerinin maaş ve özlük haklarının iyileştirilmesi amacıyla; özel hizmet tazminat tutarlarının, makam tazminat oranlarının, ek gösterge katsayılarının ve vekalet ücreti üst limitinin arttırılması gerekmektedir.

- Bu itibarla, Kamu Avukatları ve Hukuk Müşavirlerinin özlük haklarına ilişkin yaşadıkları sorunların giderilmesi, görev ve sorumluluklarının karşılığı olan bir ücret alabilmeleri bakımından mevcut mevzuat ve statü içinde öncelikle aşağıda yer verilen Mersin Barosu Başkanlığı Kamu Avukatları Komisyonu?nca hazırlanarak 19.01.2012 tarihinde Adalet Bakanı Sayın Sadullah ERGİN?e sunulan yasa teklifinin ya da konuya ilişkin olarak benzer mahiyette CHP Konya milletvekili Atilla KART tarafından Meclis Başkanlığına sunulmuş bulunan yasa teklifinin yasalaşma sürecinde katkkılarınızı esirgememeniz konusunda;

Gereğini saygıyla arz ederim.

Mersin Barosu Yasa Teklifi:

657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFİ

MADDE 1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun 152?nci maddesinin ?A- Özel Hizmet Tazminatı?nın (d) bendinin sonundaki ?%135? ibaresi ?% 230? olarak değiştirilmiştir.

MADDE 2- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli (I) sayılı cetve...linin;?I-Genel İdari Hizmetler Sınıfı? başlıklı bölümünün (g) bendinin sonuna ?V- Avukatlık Hizmetleri Sınıfı? başlıklı bölümü aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:

?V- AVUKATLIK HİZMETLERİ SINIFI

Kadroları bu sınıfa dahil olanlardan,

1 4500

2 3600

3 3000

4 2300

5 2200

6 2000

7 1800

8 1600

MADDE 3- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı Cetvelinin 8?nci sırasının; (c) bendindeki ?İç Denetçiler? ibaresinden önce gelmek üzere ?Avukatlar ile? ibaresi eklenmiştir.

MADDE 4- 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname?nin 14. maddesinin b fıkrası ?Ödenecek vekalet ücretinin yıllık tutarı; hukuk birimi amiri, hukuk müşavirleri, muhakemat müdürü, avukatlar için (50000) gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak aylık brüt tutarının on iki katını geçemez.? Şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 5- Bu Kanun hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 6- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

GENEL GEREKÇE

Kuvvetler ayrılığı prensibinin üç erkinden biri olan yargı, üç temel organdan oluşmaktadır. Bunlar, iddia, savunma ve karar organlarıdır. Kamuda çalışan hakimler karar organı, Savcılar iddia organı ve Kamu Avukatları da savunma organı olarak yargısal fonksiyon ifa etmektedirler. Her birinin yaptığı görev, bulundukları statüye göre farklı olmakla birlikte, yargılamanın yürütümünde bunlardan birinin görevinin diğerinden daha üstün olduğu ya da diğerlerinden daha değerli bir fonksiyonu bulunduğunu söylemek mümkün değildir.

Kamuda istihdam edilen Kamu Avukatı ve Hukuk Müşavirleri, devletin temel ilkesi olan ve Anayasada yerini alan kuvvetler ayrılığı prensibi gereği yasama, yürütme ve yargı fonksiyonlarından, yürütme organının yargı yerlerinde temsil ve savunuculuğu görevini de üstlenmiş olduklarından, yargısal görevleri yanı sıra idari görevleri de ifa etmektedirler.

Kamu Avukatları, yürütmekte oldukları dava ve icra takibi dosyaları nedeniyle son derece büyük bir sorumluluk üstlenmişken, idari bir takım görevleri de yürüterek İdarenin hukuka uygun hareket etmesini sağlamakta ve Hukuk Devleti ilkesinin gerçekleşmesinde önemli rol oynamaktadırlar.

Yargı organı içinde görev ifa eden Hakim ve Savcılar ile Kamu Avukatları arasında ücret rejimi bakımından farklılıklar bulunmakta ve birbirini tamamlayıcı görev ifa eden bu meslek mensupları arasında ücret farkı son dönemlerde Kamu Avukatları aleyhine bozulmuştur.

Kamu avukatlarının uzun yıllardır TBMM nezdinde devam eden çalışmalarında sürekli olarak eşit işe eşit ücret düzenlemesinin içerisinde değerlendirileceği belirtilmiştir. Ancak 659 ve 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde aynı kariyer meslek grubu içinde sayılmakla beraber (Anayasa Mahkemesi?ne göre eşitlik aynı grup içinde söz konusudur) ek gösterge tutarı 3000 olan sadece avukatlar bulunmaktadır. Diğer grupların yine avukatlara verilmeyen makam, görev ve temsil tazminatı bulunmaktadır.

Emekli aylıkları açısından yaşanan eşitsizliğin giderilmesi

Hakim ve Savcılar?ın maaşları asgari olarak 5.500 TL Kurum avukatlarının maaşları ise 2.500 TL?dir. Biyolog, kimyager, ziraat mühendisi, orman mühendisi maaşları ise 3.000 TL?dir.

TBMM gündeminde bulunan İntibak Yasası çerçevesinde 506 SK ve 1479 SK?na tabi çalışanlar arasındaki emeklilik dönemleri ile ilgili olarak iyileştirme çalışması yapılmaktadır. Ancak Kamuda çalışan avukatların yine kamuda çalışan doktor, eczacı, mühendis özellikle de sayıları 10.000?i geçen ziraat ve orman mühendislerinin, kimyager ve biyologların ek göstergelerinin 3600?ün üzerinde olması nedeniyle, albayların ek göstergesi 4800 ve makam tazminatı 13.000 ve hakim ve savcılar için 4000 ek gösterge ile makam tazminatı bununla birlikte görev tazminatı da ödenmektedir. Bu nedenle avukatlarla aralarında adaletsiz bir durum söz konusudur.

Kamu Avukatları ¼. dereceden 30 yıl dahi çalışsa 1.200 TL emekli maaşı almaktadır.

Ziraat Mühendisi ¼. deredecen 2.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Hakim ve savcılar 1. dereceden 3.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Başçavuş emeklisi de 2.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Kamu Avukatları, yürütmekte oldukları görevlerin sorumluluğuna nazaran, Hukuk eğitimi almamış daha alt görevlerde çalışan diğer memurlarla neredeyse aynı miktarda maaş ve özlük hakları almaktadırlar. Bu durum Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücretleri gerekçe gösterilerek her geçen gün daha da olumsuz hale gelmektedir. Halbuki, yıllardan beri Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücreti limitinde bir artış yapılmamış ve son derece cüzi miktarlarda ödenen vekalet ücreti nedeniyle, Kamu Avukatlarının aldıkları maaş ve diğer ödeneklere de bir artış yapılmamaktadır.

Kamu avukatlarının maaş artışı gündeme geldiğinde, yıllık limit dahilinde ödenen vekalet ücretleri; vekalet ücret limitlerinde artış talep edildiğinde aldıkları maaşlar gerekçe gösterilmektedir. Oysa ki vekalet ücret limitinde artış veya limitsiz ödenmesi yönündeki talebin gerekçesi bu ücretin bizzat avukata ait olması, bütçeye ek bir yük getirmemesi iken maaşlarda artış talebinin gerekçesi de bu kesime tabi avukatların dışarıdan dava almasının yasayla engellenmiş olmasıdır. Bugün hemen hemen tüm kurumların hizmet satın alarak çalıştırdıkları sözleşmeli avukatlara Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine endeksli olarak artış gösteren düzenli aylıklar ödenmektedir. Bu aylıkların miktarı kamu avukatlarına ödenen maaşın yaklaşık yarısı kadardır ve her yıl tarifeye bağlı artmaktadır. Bunun yanı sıra sözleşmeli avukatlara tahsil edilen vekalet ücreti limitsiz olarak ödenmektedir. Kamu avukatına bir yıl içinde ödenen vekalet ücreti bu kesime 1 ay içinde ödenmektedir. Bu durum adaletsizliğin ölçüsünü açıkça göstermektedir. Bu adaletsizliğin önüne geçmek için maaş ve vekalet ücretlerine ilişkin düzenlemenin bir an önce yapılması gerekir. Kamu avukatlarına ilişkin olarak yapılacak düzenleme toplam sayılarının 2500 civarında olduğu dikkate alındığında bütçeye herhangi bir yük getirmeyecektir. Zaten Kurumların bu kesim avukatları çalıştırmakla, sadece vekalet ücretinden elde ettikleri gelir bile kat be kat bu adaletsizliği gidermeye yetecek miktardadır. Bir sözleşmeli avukat aylık ortalama olarak 10.000 TL civarında vekalet ücreti almaktadır.

Müstakil bir Kanuna sahip olmayan Kamu Avukatları açısından, statü ve özlük haklarını belirleyecek müstakil bir kanun çıkarılıncaya kadar, Kamuda istihdam edilen Avukatların ve Hukuk Müşavirlerinin ekonomik durumlarının iyileştirilmesi, hiç olmazsa diğer kamu görevlileri ile avukatlık hizmeti sınıfı aleyhine olan ücret farkının giderilmesi gerekmektedir. Kamu Avukatlarının ülkemizin son zamanlarda yakaladığı büyüme ivmesinden ve ulaştığı ekonomik iyileşmelerden pay almaması düşünülemez. Devletin son derece büyük müddeabihli davalarını takip eden, kamunun çıkarlarını korumak için her türlü fedakarlıkta bulunarak azimle çalışan Kamu Avukatlarının içinde bulundukları mali sıkıntıların giderilmesi, görevde kalıcılığın temini ve hizmet verimliliklerinin artırılmasına da katkı sağlayacaktır.

Ülke genelinde Kamunun farklı kesimlerinde istihdam edilen 3000 civarında Kamu Avukatı ve Hukuk Müşaviri bulunmaktadır. Bu nedenle, Kamu Avukatlarının özlük haklarında lehe yapılacak bir değişikliğin Devlet bütçesine ve Kamu Maliyesine aşırı bir yük getirmeyeceği de aşikardır. Yine Kamu Avukatlarına ödenmekte olan vekalet ücretinin bütçeden ödenmediği, davalı ya da borçlulardan tahsil edildiği ve ödenmesi tahsil şartına bağlanmış olması karşısında, vekalet ücreti limitinde yapılması öngörülen artışın Kamu maliyesine hiçbir yük getirmeyeceği de ortadadır.

Bu itibarla, Kamu Avukatları ve Hukuk Müşavirlerinin özlük haklarına ilişkin yaşadıkları sorunların giderilmesi, görev ve sorumluluklarının karşılığı olan bir ücret alabilmeleri ve bu anlamda kendi aralarındaki adaletin de sağlanması bakımından mevcut mevzuat ve statü içinde hazırlanan Kanun Teklifimizin sunulması zorunluluğu hasıl olmuştur.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?na tabi olarak görev yapan devlet memurlarına taban ve kıdem aylığının dışında hizmet sınıfı itibarı ile farklılık gösteren üç tür ödeme yapılmaktadır. Bunlar; Ek Göstergeler, Özel Hizmet Tazminatı ve Yan Ödemelerdir.

Bu tür ödemeler yönünden, Avukatlık Hizmetleri sınıfına tabi olarak çalışan avukatlar, kanunda yer alan diğer meslek gruplarından geri bırakılmışlardır.

Özel hizmet tazminatı yönünden, başlangıçta aralarında paralellik ve eşitlik bulunan diğer meslek sınıfları arasındaki denge kamu avukatları aleyhine giderek bozulmuştur. Avukatlık Hizmetleri sınıfı görev ve yetkileri bakımından diğer meslek sınıflarından farklı birçok özellik göstermektedir. Buna karşılık, avukatların özel hizmet tazminatı teknik, denetim, emniyet, sağlık, din ve mülki idare amirliği sınıflarının aldıkları oranlardan azdır.

Uzman Tabipler için %215, Pratisyen Hekimler için %145, Teknik Elemanlar için %175, Müfettişler için %195 olan özel hizmet tazminatı üst sınırı Avukatlar için %135 olarak tespit edilmiştir. Söz konusu tazminat, emeklilik maaşına da yansıdığından haksızlık ve eşitsizlik ömür boyu sürmektedir. Kamu Avukatlarının eğitim durumları ve yapmış oldukları hizmetin niteliği düşünüldüğünde özel hizmet tazminatlarının emsalleri seviyesine arttırılması gerekmektedir.

Madde 2- Hizmet türü yönünden avukatlık hizmetleri sınıfı ile denetim hizmetleri, sağlık hizmetleri, teknik hizmetler sınıfı arasında başlangıçta bir denge kurulmuş iken, bu denge yıllar geçtikçe avukatlık hizmetleri aleyhine bozulmuştur. Ek gösterge taban ve tavan göstergeleri bu dört hizmet grubu arasında eşit olarak düzenlenmiş iken, bugün avukatlık hizmetleri ek gösterge tavan puanı diğer sınıflara göre düşük bırakılmıştır. Bu dengenin bozulmasının hiç bir hukuki ve mantıki gerekçesi yoktur.

Benzer meslek gruplarının ek gösterge rakamları kamu avukatlarından yüksek olmasına ve bu eşitsizliğin varlığı Anayasa Mahkemesinin 2003/77 E. ve 2003/81 K. Sayılı kararı ile sabit bulunmasına rağmen eşitsizlik düzeltilmemiş ve iptal edilen hükmün yerine tekrar 3000 ek gösterge düzenlemesi yapılmıştır. Farklı meslek grupları ise bu süreç zarfında müteaddit defalar yapılan eklemeler ile daha yüksek ek gösterge düzenlemesinden istifade ettirilmişler ve eşitsizlik artarak devam etmiştir.

Ek göstergeler emekli keseneğine tabi olup, sonuçta bağlanacak emekli maaşına yansıdığında yaratılan haksızlık ve eşitsizlik emeklilik döneminde de sürmektedir. Ek göstergesi 3600-6400 olanlardan %75, ek göstergesi 2200-3600 olanlardan %40' a tekabül eden kısmı emeklilik maaşına yansıtılmak suretiyle ek göstergesi 3000 olan kamu avukatlarının mağduriyeti devam etmektedir.

Madde 3- 1136 sayılı Avukatlık Kanunu?nun 1?nci maddesinde avukatlığın mahiyeti; ?Avukatlık, kamu hizmeti ve serbest bir meslektir. Avukat, yargının kurucu unsurlarından olan bağımsız savunmayı serbestçe temsil eder.? şeklinde tanımlanmıştır. Avukatlığın esası temsildir. Kamu Avukatları da, yargı ve diğer idari merciler nezdinde, görev yaptıkları Kurumu temsil etmektedirler.

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı Cetvelinde makam tazminatlarından kimlerin ve ne oranda yararlanabileceği belirtilmiştir. Öğrenim durumları ve yaptıkları görevin niteliği itibariyle benzer fonksiyonlar ifa eden meslek Ancak Kamu Avukatları, görev yaptıkları Kurumları temsil etmelerine rağmen, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı Cetvelinde yer almamaktadırlar.

27.01.2000 günlü 4505 sayılı Kanunun 5?nci maddesi gereğince ödenecek temsil tazminatından, asli görevi temsil olan avukatların yararlandırılmamasının hiçbir hukuki gerekçesi olamaz. Sayıları çok az olan kamu avukatlarına temsil tazminatı verilmesinin bütçeye getireceği bir yük bulunmamaktadır.

Madde 5-Yapılacak bu değişiklik, karşı taraftan tahsil edilen vekalet ücretine ilişkin olduğundan, hazineye ve bütçeye herhangi bir ek külfet getirmeyecek, tam aksine tahsil olunan verginin artışını sağlayacak olup, son yıllarda özlük haklarında hiçbir iyileştirme yapılmayan ve eğitim ve kariyerlerine uygun gelir elde edemeyen kamu avukatlarına ve birlikte çalıştıkları diğer personele az da olsa katkı sağlayacaktır.

Madde 6-Yürürlük maddesidir.

Madde 7- Yürütme maddesi


konya desek
Kapalı
18 Mart 2012 14:41

Değerli Meslektaşlarım,

Yeni Anayasa Çalışmalarında Kamu Avukatları ve Savcıları Yüksek Kurulunun kurulmasını da teklif edelim.

18 Mart 2012 15:37

vallahi ben de yolladım bakalım bu arada haftaiçi baro başkanına bir metin vereceğim açıklama yapacağını söyledi allah yardımcımız olsun


serdar_05
Aday Memur
18 Mart 2012 18:29

Arkadaşlar..ben de gönderdim..


agora
Memur
18 Mart 2012 22:12

Merhaba arkadaşlar konya_desek arkadaşımızın görüşünden ve diğer arkadaşların yazılarını word kitabı halinde yeni anayasa çalışmaları kapsamında https://yenianayasa.tbmm.gov.tr adresine yargı alanında görüş olarak bildirdim.Herkes bildirirse daha çok dikkate alınırız.

KAMU AVUKATLARININ KANGRENLEŞMİŞ SORUNLARININ ÇÖZÜMÜ İLE

YENİ ANAYASA ÇALIŞMALARINDA

KAMU AVUKATLARI VE SAVCILARI YÜKSEK KURULUNA YER VERİLMESİ

Yeni Anayasa Çalışmalarında Kamu Avukatları ve Savcıları Yüksek Kurulunun kurulması aşağıda ayrıntılı olarak açıklandığı üzere bir gereklilik hatta bir zorunluluk olarak öne çıkmaktadır.

Bilindiği gibi kuvvetler ayrılığı prensibinin üç erkinden biri olan yargı, üç temel organdan oluşmaktadır. Bunlar; iddia, savunma ve karar organlarıdır. Hakimler karar organı, Savcılar iddia organı ve Avukatlar da savunma organı olarak yargısal fonksiyon ifa etmektedirler. Her birinin yaptığı görev, bulundukları statüye göre farklı olmakla birlikte, yargılamanın yürütümünde bunlardan birinin görevinin diğerinden daha üstün olduğu ya da diğerlerinden daha değerli bir fonksiyonu bulunduğunu söylemek mümkün değildir.

Hakim, Savcı ve Avukat üçlemesi (sac ayağı) içerisinde Kamu Avukatlarının yürütmenin yargı ile olan bağını sağlayan en önemli organ olduğunu unutmamak gerekir. Kamuda istihdam edilen Kamu Avukatıları yürütme organının yargı yerlerinde temsil ve savunuculuğu görevi yanında idari bir takım görevleri de yürüterek İdarenin hukuka uygun hareket etmesini sağlamakta ve Hukuk Devleti ilkesinin gerçekleşmesinde önemli rol oynamaktadırlar.

Buna rağmen yargı organı içinde görev ifa eden Hakim ve Savcılar ile Kamu Avukatları arasında ücret rejimi bakımından çok ciddi farklılıklar bulunmaktadır. Birbirini tamamlayıcı görev ifa eden bu meslek mensupları arasında ücret farkı, son dönemlerde Kamu Avukatları aleyhine katlanılmaz bir şekilde bozulmuştur. Bu durum Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücretleri gerekçe gösterilerek her geçen gün daha da olumsuz hale getirilmektedir. Halbuki, yıllardan beri Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücreti limitinde bir artış yapılmamış ve son derece cüz'i miktarlarda ödenen vekalet ücreti nedeniyle, Kamu Avukatlarının aldıkları maaş ve diğer ödeneklere de bir artış yapılmamıştır. Vekalet ücretinin yıllık limitinin artırılması, Kamu maliyesine ve bütçeye herhangi bir yük getirmemektedir. Zira, vekalet ücreti bütçe kalemlerinden ödenen bir ödenek değildir.Kamu Avukatlarının takip ettikleri dava ve icra dosyalarından takdir ve tahsil olunan vekalet ücretinin Avukat ve Hukuk Müşavirine ödenmesi ile ayrıca gelir vergisi tahsil edilecektir. Bu şekilde bütçeye herhangi bir yük getirmeyen bir artışın yapılması ile Kamu Avukatlarının daha verimli çalışması sağlanacak, bu durum takip ettikleri dosyaların daha hızlı sonuçlanması için azami çaba harcamalarına etki edecek ve giderek Devlet alacaklarının tahsilatında da bir artışa vesile olacaktır.

Bununla birlikte Kamu Avukatları, yürütmekte oldukları görevlerin sorumluluğuna nazaran, Hukuk eğitimi almamış daha alt görevlerde çalışan diğer memurlarla neredeyse aynı miktarda maaş ve özlük hakları almaktadırlar. Sağlık Bakanlığı bünyesinde bir aile sağlığı elemanı 2,600TL aylık, Hastanede Acil Serviste çalışan çalışan bir sağlık memuru döner sermaye ek ödemesi ile birlikte 2.400TL aylık, İSKİ' de göreve yeni başlayan Veri Giriş Elemanı kadrosundaki memur 2.100TL aylık alabilirken Kamu avukatlarının tüm ek gelirler dahil aylık eline geçebilen tutar 2.300TL ila 2.700TL arasında değişmektedir. Özellikle de son yıllarda yapılan maaş artışlarında dışlanan Kamu avutları, bugün gelinen noktada kamuda çalışan eczacı, mühendis, doktor gibi mesleklerin yanında yarı ücretle çalışmaya başlamışlardır.

Müstakil bir Kanuna sahip olmayan Kamu Avukatları açısından, statü ve özlük haklarını belirleyecek müstakil bir kanun çıkarılıncaya kadar, Kamuda istihdam edilen Avukatların ve Hukuk Müşavirlerinin ekonomik durumlarının acilen iyileştirilmesi gerekmektedir. Kamu Avukatlarının ülkemizin son zamanlarda yakaladığı büyüme ivmesinden, artan milli gelirden ve ulaştığı ekonomik iyileşmelerden pay almaması düşünülemez. Devletin son derece büyük müddeabihli davalarını takip eden, kamunun çıkarlarını korumak için her türlü fedakarlıkta bulunarak azimle çalışan Kamu Avukatlarının içinde bulundukları mali sıkıntıların giderilmesi, görevde kalıcılığın temini ve hizmet verimliliklerinin artırılmasına da katkı sağlayacaktır.

Kamuda farklı Kurum ve Kuruluşlarda istihdam edilen Avukat ve Hukuk Müşavirlerinin statü ve özlük hakları bakımından da farklılıklar bulunmaktadır. Hazine Avukatları ile diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları, Belediyeler ve İl Özel İdarelerinde çalışan Avukatlar arasında maaş ve ödenekler bakımından farklı düzenlemeler bulunmaktadır. Hakimler ile Savcılar arasında özlük hakları açısından bir farklılık bulunmazken, farklı kamusal alanlarda çalışan ve aslında aynı görevi ifa eden Kamu Avukatları arasında özlük hakları bakımında farklılık bulunmaması gerekmektedir.

Yukarıda açıkladığımız nedenlerle Yeni Anayasada Kamu Avukatları ve Savcıları Yüksek Kuruluna yer verilene kadar Kamu Avukatlarının KANGREN haline dönüşen sorunlarının çözümü ile gösterdikleri üstün gayretlerinin bir nebze olsun karşılığını almaları için;

- Kamu avukatlarının statü ve özlük haklarının ayrıntılı olarak düzenlendiği, bununla birlikte Kamu Avukatlığının ve Hukuk Müşavirliğinin kariyer meslek olarak belirlendiği müstakil bir kanunun çıkarılması gerekmektedir. Ayrıca bu müstakil kanun ile kamuda farklı kurum ve kuruluşlarda istihdam edilen Avukat ve Hukuk Müşavirleri arasındaki maaş ve ödenekler bakımından mevcut farklılılara da son verilmelidir.

- Kamu Avukatlarının ve Hukuk Müşavirlerinin maaş ve özlük haklarının iyileştirilmesi amacıyla; özel hizmet tazminat tutarlarının, makam tazminat oranlarının, ek gösterge katsayılarının ve vekalet ücreti üst limitinin arttırılması gerekmektedir.

- Bu itibarla, Kamu Avukatları ve Hukuk Müşavirlerinin özlük haklarına ilişkin yaşadıkları sorunların giderilmesi, görev ve sorumluluklarının karşılığı olan bir ücret alabilmeleri bakımından mevcut mevzuat ve statü içinde öncelikle aşağıda yer verilen Mersin Barosu Başkanlığı Kamu Avukatları Komisyonu?nca hazırlanarak 19.01.2012 tarihinde Adalet Bakanı Sayın Sadullah ERGİN?e sunulan yasa teklifinin ya da konuya ilişkin olarak benzer mahiyette CHP Konya milletvekili Atilla KART tarafından Meclis Başkanlığına sunulmuş bulunan yasa teklifinin yasalaşma sürecinde katkkılarınızı esirgememeniz konusunda;

Gereğini saygıyla arz ederim.

Mersin Barosu Yasa Teklifi:

657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFİ

MADDE 1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun 152?nci maddesinin ?A- Özel Hizmet Tazminatı?nın (d) bendinin sonundaki ?%135? ibaresi ?% 230? olarak değiştirilmiştir.

MADDE 2- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli (I) sayılı cetve...linin;?I-Genel İdari Hizmetler Sınıfı? başlıklı bölümünün (g) bendinin sonuna ?V- Avukatlık Hizmetleri Sınıfı? başlıklı bölümü aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:

?V- AVUKATLIK HİZMETLERİ SINIFI

Kadroları bu sınıfa dahil olanlardan,

1 4500

2 3600

3 3000

4 2300

5 2200

6 2000

7 1800

8 1600

MADDE 3- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı Cetvelinin 8?nci sırasının; (c) bendindeki ?İç Denetçiler? ibaresinden önce gelmek üzere ?Avukatlar ile? ibaresi eklenmiştir.

MADDE 4- 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname?nin 14. maddesinin b fıkrası ?Ödenecek vekalet ücretinin yıllık tutarı; hukuk birimi amiri, hukuk müşavirleri, muhakemat müdürü, avukatlar için (50000) gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak aylık brüt tutarının on iki katını geçemez.? Şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 5- Bu Kanun hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 6- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

GENEL GEREKÇE

Kuvvetler ayrılığı prensibinin üç erkinden biri olan yargı, üç temel organdan oluşmaktadır. Bunlar, iddia, savunma ve karar organlarıdır. Kamuda çalışan hakimler karar organı, Savcılar iddia organı ve Kamu Avukatları da savunma organı olarak yargısal fonksiyon ifa etmektedirler. Her birinin yaptığı görev, bulundukları statüye göre farklı olmakla birlikte, yargılamanın yürütümünde bunlardan birinin görevinin diğerinden daha üstün olduğu ya da diğerlerinden daha değerli bir fonksiyonu bulunduğunu söylemek mümkün değildir.

Kamuda istihdam edilen Kamu Avukatı ve Hukuk Müşavirleri, devletin temel ilkesi olan ve Anayasada yerini alan kuvvetler ayrılığı prensibi gereği yasama, yürütme ve yargı fonksiyonlarından, yürütme organının yargı yerlerinde temsil ve savunuculuğu görevini de üstlenmiş olduklarından, yargısal görevleri yanı sıra idari görevleri de ifa etmektedirler.

Kamu Avukatları, yürütmekte oldukları dava ve icra takibi dosyaları nedeniyle son derece büyük bir sorumluluk üstlenmişken, idari bir takım görevleri de yürüterek İdarenin hukuka uygun hareket etmesini sağlamakta ve Hukuk Devleti ilkesinin gerçekleşmesinde önemli rol oynamaktadırlar.

Yargı organı içinde görev ifa eden Hakim ve Savcılar ile Kamu Avukatları arasında ücret rejimi bakımından farklılıklar bulunmakta ve birbirini tamamlayıcı görev ifa eden bu meslek mensupları arasında ücret farkı son dönemlerde Kamu Avukatları aleyhine bozulmuştur.

Kamu avukatlarının uzun yıllardır TBMM nezdinde devam eden çalışmalarında sürekli olarak eşit işe eşit ücret düzenlemesinin içerisinde değerlendirileceği belirtilmiştir. Ancak 659 ve 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde aynı kariyer meslek grubu içinde sayılmakla beraber (Anayasa Mahkemesi?ne göre eşitlik aynı grup içinde söz konusudur) ek gösterge tutarı 3000 olan sadece avukatlar bulunmaktadır. Diğer grupların yine avukatlara verilmeyen makam, görev ve temsil tazminatı bulunmaktadır.

Emekli aylıkları açısından yaşanan eşitsizliğin giderilmesi

Hakim ve Savcılar?ın maaşları asgari olarak 5.500 TL Kurum avukatlarının maaşları ise 2.500 TL?dir. Biyolog, kimyager, ziraat mühendisi, orman mühendisi maaşları ise 3.000 TL?dir.

TBMM gündeminde bulunan İntibak Yasası çerçevesinde 506 SK ve 1479 SK?na tabi çalışanlar arasındaki emeklilik dönemleri ile ilgili olarak iyileştirme çalışması yapılmaktadır. Ancak Kamuda çalışan avukatların yine kamuda çalışan doktor, eczacı, mühendis özellikle de sayıları 10.000?i geçen ziraat ve orman mühendislerinin, kimyager ve biyologların ek göstergelerinin 3600?ün üzerinde olması nedeniyle, albayların ek göstergesi 4800 ve makam tazminatı 13.000 ve hakim ve savcılar için 4000 ek gösterge ile makam tazminatı bununla birlikte görev tazminatı da ödenmektedir. Bu nedenle avukatlarla aralarında adaletsiz bir durum söz konusudur.

Kamu Avukatları ¼. dereceden 30 yıl dahi çalışsa 1.200 TL emekli maaşı almaktadır.

Ziraat Mühendisi ¼. deredecen 2.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Hakim ve savcılar 1. dereceden 3.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Başçavuş emeklisi de 2.000 TL emekli maaşı almaktadır.

Kamu Avukatları, yürütmekte oldukları görevlerin sorumluluğuna nazaran, Hukuk eğitimi almamış daha alt görevlerde çalışan diğer memurlarla neredeyse aynı miktarda maaş ve özlük hakları almaktadırlar. Bu durum Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücretleri gerekçe gösterilerek her geçen gün daha da olumsuz hale gelmektedir. Halbuki, yıllardan beri Kamu Avukatlarının almakta oldukları vekalet ücreti limitinde bir artış yapılmamış ve son derece cüzi miktarlarda ödenen vekalet ücreti nedeniyle, Kamu Avukatlarının aldıkları maaş ve diğer ödeneklere de bir artış yapılmamaktadır.

Kamu avukatlarının maaş artışı gündeme geldiğinde, yıllık limit dahilinde ödenen vekalet ücretleri; vekalet ücret limitlerinde artış talep edildiğinde aldıkları maaşlar gerekçe gösterilmektedir. Oysa ki vekalet ücret limitinde artış veya limitsiz ödenmesi yönündeki talebin gerekçesi bu ücretin bizzat avukata ait olması, bütçeye ek bir yük getirmemesi iken maaşlarda artış talebinin gerekçesi de bu kesime tabi avukatların dışarıdan dava almasının yasayla engellenmiş olmasıdır. Bugün hemen hemen tüm kurumların hizmet satın alarak çalıştırdıkları sözleşmeli avukatlara Avukatlık Asgari Ücret Tarifesine endeksli olarak artış gösteren düzenli aylıklar ödenmektedir. Bu aylıkların miktarı kamu avukatlarına ödenen maaşın yaklaşık yarısı kadardır ve her yıl tarifeye bağlı artmaktadır. Bunun yanı sıra sözleşmeli avukatlara tahsil edilen vekalet ücreti limitsiz olarak ödenmektedir. Kamu avukatına bir yıl içinde ödenen vekalet ücreti bu kesime 1 ay içinde ödenmektedir. Bu durum adaletsizliğin ölçüsünü açıkça göstermektedir. Bu adaletsizliğin önüne geçmek için maaş ve vekalet ücretlerine ilişkin düzenlemenin bir an önce yapılması gerekir. Kamu avukatlarına ilişkin olarak yapılacak düzenleme toplam sayılarının 2500 civarında olduğu dikkate alındığında bütçeye herhangi bir yük getirmeyecektir. Zaten Kurumların bu kesim avukatları çalıştırmakla, sadece vekalet ücretinden elde ettikleri gelir bile kat be kat bu adaletsizliği gidermeye yetecek miktardadır. Bir sözleşmeli avukat aylık ortalama olarak 10.000 TL civarında vekalet ücreti almaktadır.

Müstakil bir Kanuna sahip olmayan Kamu Avukatları açısından, statü ve özlük haklarını belirleyecek müstakil bir kanun çıkarılıncaya kadar, Kamuda istihdam edilen Avukatların ve Hukuk Müşavirlerinin ekonomik durumlarının iyileştirilmesi, hiç olmazsa diğer kamu görevlileri ile avukatlık hizmeti sınıfı aleyhine olan ücret farkının giderilmesi gerekmektedir. Kamu Avukatlarının ülkemizin son zamanlarda yakaladığı büyüme ivmesinden ve ulaştığı ekonomik iyileşmelerden pay almaması düşünülemez. Devletin son derece büyük müddeabihli davalarını takip eden, kamunun çıkarlarını korumak için her türlü fedakarlıkta bulunarak azimle çalışan Kamu Avukatlarının içinde bulundukları mali sıkıntıların giderilmesi, görevde kalıcılığın temini ve hizmet verimliliklerinin artırılmasına da katkı sağlayacaktır.

Ülke genelinde Kamunun farklı kesimlerinde istihdam edilen 3000 civarında Kamu Avukatı ve Hukuk Müşaviri bulunmaktadır. Bu nedenle, Kamu Avukatlarının özlük haklarında lehe yapılacak bir değişikliğin Devlet bütçesine ve Kamu Maliyesine aşırı bir yük getirmeyeceği de aşikardır. Yine Kamu Avukatlarına ödenmekte olan vekalet ücretinin bütçeden ödenmediği, davalı ya da borçlulardan tahsil edildiği ve ödenmesi tahsil şartına bağlanmış olması karşısında, vekalet ücreti limitinde yapılması öngörülen artışın Kamu maliyesine hiçbir yük getirmeyeceği de ortadadır.

Bu itibarla, Kamu Avukatları ve Hukuk Müşavirlerinin özlük haklarına ilişkin yaşadıkları sorunların giderilmesi, görev ve sorumluluklarının karşılığı olan bir ücret alabilmeleri ve bu anlamda kendi aralarındaki adaletin de sağlanması bakımından mevcut mevzuat ve statü içinde hazırlanan Kanun Teklifimizin sunulması zorunluluğu hasıl olmuştur.

MADDE GEREKÇELERİ

Madde 1- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?na tabi olarak görev yapan devlet memurlarına taban ve kıdem aylığının dışında hizmet sınıfı itibarı ile farklılık gösteren üç tür ödeme yapılmaktadır. Bunlar; Ek Göstergeler, Özel Hizmet Tazminatı ve Yan Ödemelerdir.

Bu tür ödemeler yönünden, Avukatlık Hizmetleri sınıfına tabi olarak çalışan avukatlar, kanunda yer alan diğer meslek gruplarından geri bırakılmışlardır.

Özel hizmet tazminatı yönünden, başlangıçta aralarında paralellik ve eşitlik bulunan diğer meslek sınıfları arasındaki denge kamu avukatları aleyhine giderek bozulmuştur. Avukatlık Hizmetleri sınıfı görev ve yetkileri bakımından diğer meslek sınıflarından farklı birçok özellik göstermektedir. Buna karşılık, avukatların özel hizmet tazminatı teknik, denetim, emniyet, sağlık, din ve mülki idare amirliği sınıflarının aldıkları oranlardan azdır.

Uzman Tabipler için %215, Pratisyen Hekimler için %145, Teknik Elemanlar için %175, Müfettişler için %195 olan özel hizmet tazminatı üst sınırı Avukatlar için %135 olarak tespit edilmiştir. Söz konusu tazminat, emeklilik maaşına da yansıdığından haksızlık ve eşitsizlik ömür boyu sürmektedir. Kamu Avukatlarının eğitim durumları ve yapmış oldukları hizmetin niteliği düşünüldüğünde özel hizmet tazminatlarının emsalleri seviyesine arttırılması gerekmektedir.

Madde 2- Hizmet türü yönünden avukatlık hizmetleri sınıfı ile denetim hizmetleri, sağlık hizmetleri, teknik hizmetler sınıfı arasında başlangıçta bir denge kurulmuş iken, bu denge yıllar geçtikçe avukatlık hizmetleri aleyhine bozulmuştur. Ek gösterge taban ve tavan göstergeleri bu dört hizmet grubu arasında eşit olarak düzenlenmiş iken, bugün avukatlık hizmetleri ek gösterge tavan puanı diğer sınıflara göre düşük bırakılmıştır. Bu dengenin bozulmasının hiç bir hukuki ve mantıki gerekçesi yoktur.

Benzer meslek gruplarının ek gösterge rakamları kamu avukatlarından yüksek olmasına ve bu eşitsizliğin varlığı Anayasa Mahkemesinin 2003/77 E. ve 2003/81 K. Sayılı kararı ile sabit bulunmasına rağmen eşitsizlik düzeltilmemiş ve iptal edilen hükmün yerine tekrar 3000 ek gösterge düzenlemesi yapılmıştır. Farklı meslek grupları ise bu süreç zarfında müteaddit defalar yapılan eklemeler ile daha yüksek ek gösterge düzenlemesinden istifade ettirilmişler ve eşitsizlik artarak devam etmiştir.

Ek göstergeler emekli keseneğine tabi olup, sonuçta bağlanacak emekli maaşına yansıdığında yaratılan haksızlık ve eşitsizlik emeklilik döneminde de sürmektedir. Ek göstergesi 3600-6400 olanlardan %75, ek göstergesi 2200-3600 olanlardan %40' a tekabül eden kısmı emeklilik maaşına yansıtılmak suretiyle ek göstergesi 3000 olan kamu avukatlarının mağduriyeti devam etmektedir.

Madde 3- 1136 sayılı Avukatlık Kanunu?nun 1?nci maddesinde avukatlığın mahiyeti; ?Avukatlık, kamu hizmeti ve serbest bir meslektir. Avukat, yargının kurucu unsurlarından olan bağımsız savunmayı serbestçe temsil eder.? şeklinde tanımlanmıştır. Avukatlığın esası temsildir. Kamu Avukatları da, yargı ve diğer idari merciler nezdinde, görev yaptıkları Kurumu temsil etmektedirler.

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı Cetvelinde makam tazminatlarından kimlerin ve ne oranda yararlanabileceği belirtilmiştir. Öğrenim durumları ve yaptıkları görevin niteliği itibariyle benzer fonksiyonlar ifa eden meslek Ancak Kamu Avukatları, görev yaptıkları Kurumları temsil etmelerine rağmen, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun Ekli IV sayılı Makam Tazminatı Cetvelinde yer almamaktadırlar.

27.01.2000 günlü 4505 sayılı Kanunun 5?nci maddesi gereğince ödenecek temsil tazminatından, asli görevi temsil olan avukatların yararlandırılmamasının hiçbir hukuki gerekçesi olamaz. Sayıları çok az olan kamu avukatlarına temsil tazminatı verilmesinin bütçeye getireceği bir yük bulunmamaktadır.

Madde 5-Yapılacak bu değişiklik, karşı taraftan tahsil edilen vekalet ücretine ilişkin olduğundan, hazineye ve bütçeye herhangi bir ek külfet getirmeyecek, tam aksine tahsil olunan verginin artışını sağlayacak olup, son yıllarda özlük haklarında hiçbir iyileştirme yapılmayan ve eğitim ve kariyerlerine uygun gelir elde edemeyen kamu avukatlarına ve birlikte çalıştıkları diğer personele az da olsa katkı sağlayacaktır.

Madde 6-Yürürlük maddesidir.

Madde 7- Yürütme maddesi

Toplam 84 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi