Editörler : oto-danisman-expert
08 Nisan 2012 21:16

FSİ-TSİ- motor nedir?memur lpg takmadan biner mi?tavsiye edermisiniz? golf jetta vb

Başlıktada yazdığım gibi fsi tsi motor ile ilgili bilgi istiyorum golf ya da jetta düşünüyorum yakıt problemi çeker miyim?lpg takılır mı takılırsa randıman alabilir miyim?

ilginize teşekkürler.

08 Nisan 2012 21:26

1.4 tsi 122hp kullanıcısıyım ...

tsi motorlar turbolu motorlardır ve yüksek torkları vardır. performans sorunun olmaz. fazla basmaz yumuşak kullanırsan da az yakarlar.

fsi motor ise 1.6 hacminde olup turbo beslemesi yoktur ve tsi motora göre daha az performansı daha fazla yakıtı vardır.

ikisine de lpg takılıyor ama atmosferik yani düz motorlara nispeten daha az verim alınıyor. daha fazla performans kaybı yaşanıyor.

15bin ve üzeri yol yapıyorsan tsi düşünme. dizel al ...


efecan31
Aday Memur
08 Nisan 2012 21:31

yılda 10-15 arası km yapıyorum 2005 fsi golf ş içi ne yakar

ilgine teşekkür kök bilge .lpg li polo kullanıyorum yakıy sorunum yok (haftada 40 tl 110 km yol)fsi golf alırsam ne olur

08 Nisan 2012 21:41

fsi alma sakın ! tsi 122hp al . torku yüksektir fsi motora göre daha az yakar turbosu müthiştir. ben aracı kullanırken zevk alıyorum . rampa yokuş dinlemiyor.

aniden hızlanabiliyor ...

passat tsi şehirler arası 6lt yakıyor golf daha az yakar


mavi...mavi
Şube Müdürü
08 Nisan 2012 23:22

arkadaşım fsi golf aldı 115 hp yakıtıyla baş edemedi sattı


buraközeleğitim
Müsteşar Yardımcısı
08 Nisan 2012 23:26

hocam fsı golf kıralamıstım 2 gun kullandım aralıksız... batırdı benı arabayı 180e kıraladım 250 lıralık benzın yaktı.. illa da golf dıyorsan 1.6 102 hplık duz atmosferık motordan al.. ya da poloda model yukselt fıstık gbı bın.. ben kendım gormedım ama kronık sorunu oldugunu soyluyor arkadaslar nerde fsı motor passat golf gorsem satılık zaten

08 Nisan 2012 23:28

mpi 1.6 102 hp 148 tork motor da çok verimsizdir. gitmez ve çok yakar. wolksvagen alacaksan tsi alacaksın ya da wolksvagen almayacaksın .

ancak mpi motorun avantajı lpgye tam uyumlu olmasıdır

08 Nisan 2012 23:34

fsi lar zaten sorunlu , artık üretmiyor sanırım vw bu motorları ,

tsi la devam ediyorlar , güzel motor o da ama lpg uyumu yok


buraközeleğitim
Müsteşar Yardımcısı
08 Nisan 2012 23:36

kok bılgeye dde katılıyorum bence de WV alırsam tsı ye bınerım


efecan31
Aday Memur
09 Nisan 2012 08:57

verdiğiniz bilgilere çok teşekkür ederim.Aydınlatıcı oldu .peki başka bir soru sorayım26000-29000 tl arası önereceğiniz yakıt tasarrufu araçlar hangileridir.


uglykidjoe
Müsteşar
09 Nisan 2012 09:09

Yılda 10-15 bin kullanıyorsanız benzinli araç almayın. Öncelikle dizel, yoksa da LPG şart...

FSİ VW'nin ara motorudur. İlk direkt enjeksiyon denemesidir. Zaten çabuk da vazgeçmiştir...Garip bir ses, yakıt...

TSİ iyi motor ama alırsanız evin önünde yatar. Bu motorlara LPG takılabiliniyor.Ama 3000 liradan pahalı, normal motorlar kadar ekonomik yakmıyor.Ayrıca örneği az olduğu için sorunlu.

Eğer VW'e taktıysanız alın bir MPİ motor.LPG ile kullanın. Bugün son üretilen MPİ motor Passat'lar (Sıfırı 43 000 idi) sarı lira oldu.Tek ebep LPG uyumlu olmaları.

Tabi ben olsam dizel araç alırım da...


- XXL
Yasaklı
09 Nisan 2012 09:15

bu araçlara lpg takılmadığına göre yakıt tasarrufu söz konusuysa dizel araç alacaksın.b sınıfı dizeller 21 kuruş c sınıfı ise ortalama 25 kuruş yakar.

Lpg ye hiç bulaşma bi türlü düzen tutmuyor


efecan31
Aday Memur
09 Nisan 2012 22:14

peki ozaman dizel diyelim 29000 tl ye dizel öneriniz nedir

fransızlar naziktir sürekli sorrun çıkarır,japonlara bu bütçe ile yaklaşılmaz,koreyi ben beğenmiyorum sizce ne alabilirim


buraközeleğitim
Müsteşar Yardımcısı
09 Nisan 2012 22:28

b sınıfında corsa cdti 1.3 fiesta tdci 1.4 polo 1.4 tdi

c sınıfı astra 1.3 cdti linea 1.3 cdti focus 1.6 tdci...

aklıma gelenler... bu yazdığım arabaların hepsıyle yol yaptım çok da memnun kaldım beklentılerın arasından sec


jasmeh
Şef
10 Nisan 2012 18:06

fsi iğrenç bir motor ne performans nede yakıt yönünden tatminkar.

mpi ler sadece lpg ye uyumlu aynı şekılde ne perforamns nede yakıt.

tsi ler turbolu + çift kırmızı olanları supercharger beslemeli.

performansları çok iyi ama onlarda da lpg seri biçimde takılamıyor çoğu lpg montaj servisi tam randıman almadan seri şekilde takmıyor.


el.san.z.e.ö.
Müsteşar
10 Nisan 2012 19:05

fsi memura gelmez. tsi alabilecek gücü olan memura gelir.


Rakı Balık
Yasaklı
10 Nisan 2012 19:06

lpg ye bulaşırsan ve üzerinede aldığın aracın motoru yeni nesil motorlardan biri ise canın çok yanar.

FSİ motorlar geleneksel motorların karbüratör sistemlerinden ziyade yakıt direk silindirlerin içine gönderilir ve yüksek basınçta 100 bara kadar bir basınçta yollanır.

Ancak TSI motor ise Turbocharger system ınjection yani turbo + kompresör + intercooler özelliği olan bir motordur.Kısacası turbolu araçtır.


efecan31
Aday Memur
12 Nisan 2012 11:22

Aydınlatıcı bilgilerinize ve önerileriniz çok teşekkürler bakalaım artık c değil de b segmenti bi araç düşünüyorum 1.6 focus tdci aklımaa yatan bir model gibi...

Satılık Araç linklerinizi bekliyorum


UMAROV
Kapalı
12 Nisan 2012 22:53

evet yukarıda arkadaşın dediğine imzamı atıyorum

tsi motorlar turbolu motorlardır ve yüksek torkları vardır. performans sorunun olmaz. fazla basmaz yumuşak kullanırsan da az yakarlar.

fsi motor ise 1.6 hacminde olup turbo beslemesi yoktur ve tsi motora göre daha az performansı daha fazla yakıtı vardır.

fiyat scalasıda ters orantılı olarak değişiyor.. turbo motor olanlar az yaktıkları için pahalı fsiler daha ucuz


blacyx
Şef
20 Nisan 2013 15:42

Objektif görüş bildiren arkadaşlara çok teşekkür ederim. Ben şunu sormak istiyorum. LPG'li megane-1 araç sahibiyim. Allah var hem performansta kayıp yok gibi hem de ekonomik. Niyetim ise minyon bir adam olmakla beraber bana uygun olan bir polo almak. Şimdilerde sıfır polo için atmosferik motor olan mpi (yani lpg uyumlu) eski tip motorlarda 33000 TL civarına bırakıyorlar. Bunun daha tatlı bir versiyonu chrome edition da var. Aynı zamanda vw motoru kullanan ibizanın fiyatı daha da uygun. Hatta son zamanlarda LPG'siz kullanmayı göze alarak tsi alsammı diye de kararsızım. Şunu göze alabiliyorum; eğer bu tsi motor benzinli ile lpgli araçların ikisinin arası bir tüketime sahipse mesela hiç lpg ile uğraşmadan yakıta biraz daha fazla vererek ama performans/tüketim oranında başarıyı yakalamış tsi motorlu bir araç alabilirim. mesela benzinde 35 kuruş, lpgde 25 kuruş yakan bir atmosferik motordansa gidip kmde 30 kuruş yakan bir tsi almak aklıma yatmaya başladı. Gerçekten yakıt değerlerini ölçüp tsi'yi tavsiye edebilecek arkadaşlar var mı? tsi dedikleri gibi ekonomik ve ne klasik benzin gibi yüksek ne de lpg gibi düşük değil bilakis ikisinin tam arası bir tüketim değerine mi sahip?


Kara boğa 1905
Yasaklı
20 Nisan 2013 15:46

senelik kaç km yapıyorsunuz ?

Toplam 31 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi