başlık eskimişte
eski tefsirlerin bazılarında zuhal veya süreyya şeklinde gezegen olduğu söylenmiş ancak bunlar azınlıktır ve çok kişide bunların dışında mana vermiştir.zira Kur'anı Kerim de Allah c.c. bir harfi bile haşa gereksiz kullanmazken iki farklı kelimeyi ise çok sayıda asla kullanmaz.bu katidir.
şimdi Kur'an da necm nucum yıldızlar için kullanılır bu şaşmaz.tarık süresinde de yıldız demiştir.buda kesindir.
oysa bir de Kur'an da gezegen manasında kevkeb kullanılmıştır.kevkeb arapçada günümüzde hala kullanılır.yani bizde gezegen seyyare deriz yıldızada yıldız deriz.güneş ise ayrı orjinal isimdir.
Kur'anda yıldız için: necm güneş:şems gezegen: kevkeb kullanılır hatta mars arapçada merihdir
kevkebil merihil ahmer kızıl gezegen mars manasındadır.
demek ki asla gezegen demiyor gezegen dese necmu sakıb yerine kevkebul sakıb der.
bunun ötesinde kevkebin geçtiği ayetlerde gezegen manasına geldiği açıktır.
zira iki peygamber de güneş ay ve gezegenlerden bahseder.
hz yusuf: ben güneş ay ve 11 gezegenin(kevkeb) in bana secde ettiğini gördüm der.malumdur ki güneş ay ve gezegenler aynı ailedendir yani babaları güneştir. güneşin patlaması ile oluşmuş ve onun etrafında dönmekteler dolayısı ile hz yusuf güneş babası ay annesi veya kardeşi diyenlerde var bünyamin adında 11 gezegende diğer kardeşleri.
yoksa yıldız dese güneşten daha büyük yıldızlar var o zaman onu kuyuya atan kardeşleri gibi zalim tipler hz yakub gibi bir peygamber ile aynı seviyede olmuş olurlar onlarda güneş olmuş olur.
yine hz ibrahim önce gezegeni görür sonra o kaybolur sonra ayı görür oda batar sonra güneşi görür bu daha büyük der belki rab budur der sonra Allaha ulaşır
burda kendi ışığı olmayan emanet ışıkla aydınlanan gezegenden daha yakın olan aya ordan güneşe gidip hepsinin battığını görünce Allaha ulaşır.
kevkeb diğer ayetlerde de gezegen olduğu açıktır.
ve Kur'an daki remze bakarsak 11 gezegen olduğu açıktır. daha dokuzu bulunmuş birisi ise gezegenlikten düşürülmüş bakalım 3 tane daha güneş sisteminde gezegen bulunacak.
daha aya zor gidebildik.
başlık eskimişte
eski tefsirlerin bazılarında zuhal veya süreyya şeklinde gezegen olduğu söylenmiş ancak bunlar azınlıktır ve çok kişide bunların dışında mana vermiştir.zira Kur'anı Kerim de Allah c.c. bir harfi bile haşa gereksiz kullanmazken iki farklı kelimeyi ise çok sayıda asla kullanmaz.bu katidir.
şimdi Kur'an da necm nucum yıldızlar için kullanılır bu şaşmaz.tarık süresinde de yıldız demiştir.buda kesindir.
oysa bir de Kur'an da gezegen manasında kevkeb kullanılmıştır.kevkeb arapçada günümüzde hala kullanılır.yani bizde gezegen seyyare deriz yıldızada yıldız deriz.güneş ise ayrı orjinal isimdir.
Kur'anda yıldız için: necm güneş:şems gezegen: kevkeb kullanılır hatta mars arapçada merihdir
kevkebil merihil ahmer kızıl gezegen mars manasındadır.
demek ki asla gezegen demiyor gezegen dese necmu sakıb yerine kevkebul sakıb der.
bunun ötesinde kevkebin geçtiği ayetlerde gezegen manasına geldiği açıktır.
zira iki peygamber de güneş ay ve gezegenlerden bahseder.
hz yusuf: ben güneş ay ve 11 gezegenin(kevkeb) in bana secde ettiğini gördüm der.malumdur ki güneş ay ve gezegenler aynı ailedendir yani babaları güneştir. güneşin patlaması ile oluşmuş ve onun etrafında dönmekteler dolayısı ile hz yusuf güneş babası ay annesi veya kardeşi diyenlerde var bünyamin adında 11 gezegende diğer kardeşleri.
yoksa yıldız dese güneşten daha büyük yıldızlar var o zaman onu kuyuya atan kardeşleri gibi zalim tipler hz yakub gibi bir peygamber ile aynı seviyede olmuş olurlar onlarda güneş olmuş olur.
yine hz ibrahim önce gezegeni görür sonra o kaybolur sonra ayı görür oda batar sonra güneşi görür bu daha büyük der belki rab budur der sonra Allaha ulaşır
burda kendi ışığı olmayan emanet ışıkla aydınlanan gezegenden daha yakın olan aya ordan güneşe gidip hepsinin battığını görünce Allaha ulaşır.
kevkeb diğer ayetlerde de gezegen olduğu açıktır.
ve Kur'an daki remze bakarsak 11 gezegen olduğu açıktır. daha dokuzu bulunmuş birisi ise gezegenlikten düşürülmüş bakalım 3 tane daha güneş sisteminde gezegen bulunacak.
daha aya zor gidebildik.