ben Kurandan başka kaynak yok diyenlere peygamberimizi sünnetini tanımayanlara birden fazla cevap verdim..Peygamber efendimizin kafasna göre konuştuğunu sanan hakkın sözünü konuşmadığı idaa eden tahsili ilmi kapsitesi ne olursa olsun islam inancından nasibini almamıştır..ayetlerlede hadislerlede sabittir..peygamber efendimiz hüküm koyunca keyfine göre koymuyor
Necm 3-4
?O kendi heva ve hevesiyle konuşmuyor. Konuştuğu, kendisine vahyedilenden başka bir şey değil.?
Eğer bir yasak koyuyorsa Allahın izniyle koyuyor. öyle sizin sandığınız gibi kendi hevasına göre koymuyor..bunu anlayamayacak kapasitede olanlara diyecek çok fazla bir sözüm yoktur..Bunu Allah eş koşmak şirk görmek cehaletin ve islam inancından nasibini alamamışlığın ölçüsüdür..
fırkalara nasıl bağladığıma gelince
bak arkadaşım gerçekten bu konularda çok ilmin yok niye anlamakta inat ediyorsun niye anlamaya gayret etmiyorsun biraz anlamaya çalış tabi bu konuda art niyetli değilsen sonra gerçekten yanılman ahiretin için çok kötü olur..
ben ne anlatırsam anlatayım kişi anlayabildiği kadar anlarmış..bir türlü anlamdınız gitti hala çıkmış bana mezheplere fırka diyorsunuz..
siz daha itikatta mezheple amelde mezhebin ne olduğunu bile bilmiyorsunuz itikatta mezhep tektir...İmanda, itikatta tek bir mezhep vardır. Bu mezhep Ehl-i sünnet vel-cemaat mezhebidir. Çünkü İslamiyet, bütün insanlara yalnız bir tek imanı ve itikadı emretmektedir.
Bu imanın esaslarını ve nasıl itikat edileceğini, bizzat Peygamber efendimiz aleyhisselam tebliğ etti. İnsanlara, kendilerini ve her şeyi yaratan Allahü teâlâyı haber veren Peygamberimiz, Allahü teâlâya, Onun yarattıklarına ve Onun emir ve yasaklarına imanın nasıl olacağını da bildirdi. bu yüzden 4 mezhep dediğimiz özünde tek fırkadır. özü Kurana ve sünnete uymadır. imanda ittikatta hiç bir farkları yoktur....bende u yüzden sünnete uymanın önemini bir çok ayetlerle gösterdim size..sizin sandığınız gibi fırkalar yoktur. tek fırka vardır..
amelde mezhep ise farklı bir şeydir sandığınız gibi çok farklı inançlar değildir..ibadetlerdeki sünneti yorumlama farkından kaynaklanan bazı detaylardır.. itikatta imanda hiç bir fark yoktur..bu ikisi arasındaki farkı
bilmediğiniz içinde burda mezheplere fırka deme yanlışına düşüyorsunuz malumunuz olsun bu söylediklerinizi dini konularda biraz bilgili olan insanlar okuyorsa gülüyorlardır.. bu siyaseti hiç bilmeyen birinin bakanların farklı muhalif partiler olduğunu söylemesi gibi bir şeydir..
bakınız fırka diğerlerinden ayrılan grup veya farklı insan topluluğu demek zaten fark kelimesiyle aynı kökenden gelmektedir..ama mezhepler birbirlerinde ayrılan birbirine karşı olan gruplar değildirler ki fırka olsunlar..hiç bir hak mezhep diğerini tenkit etmiyorki benimki doğru onlarınki yanlış demiyorki bilakis hepsi biribirnden istifade ediyor.. işte siz bunu bir türlü anlyamıyorsunuz..bakınız imam şafi diyorki hadis sahihse mezhebim odur peki böyle bir fırka varmıdır Allah aşkına bu peygamber efendimize uymanın ta kendisi değilde nedir..imam hanefi diyorki benim görüşüm sünnete terse itibar etmeyiniz böyle bir fırka varmı siz söyleyin. bütün mezhep imamları benzer şeyleri söylüyor..
1- İmam Ebu Hanife
- ? Hadis sahih olduğu zaman benim görüşümdür? (İbni abidin, haşiye C.1.s.63/ Resmul müfti Mecmuatul Resaili ibn abidin c.1.s.4./ Şeyh Salih el fulaninin ?İkazul himem s.63)
- ?Allahın kitabına ve rasulünün sünnetine ters düşen bir söz söylediğim zaman benim görüşümü terk edin? (Fullani,El İkaz s.50 aynı görüşü İmam muhammed? e de nispet ediyor)
2- İmam Malik
- ?Ben bir beşerim. Doğruyu da bulurum, hata da ederim.Sizler benim görüşlerime bakın Allahın kitabı ve Rasulünün sünnetine uyanı alın, uymayanı bırakın? (İbn Abdil berr el cami c.2.s.32 ondan naklen İbn Hazm El İhkam 6/149 ayrıca El fullani s.72)
3- İmam Şafii
- ?? ben bazen bir söz söylemiş, bir prensip tespit etmişimdir de o konuda benim görüşüm hilafına Hz. Peygamberden nakledilen bir hadis bulunmuştur. Bu durumlarda benim görüşüm hz. Peygamberin sözüdür? (Hakim bunu imam Şafii ye kadar uzanan bir isnatla naklemiştir. İbn asakir, Tarihu Dımeşk , İlamul Muvakkiun el ikaz s.100)
- ?Benim kitabım da hz. Peygamberin sünnetine aykırı bir şey bulursanız h.z peygamberin sözünü alınız, benim sözümü terkediniz? Herevi, Zemmul Kelam, Hatib Bağdadi el ihticac biş Şafii, İbn asakir,vs?)
- ?
4- İmam Hanbel
- ? beni taklid etme Maliki,Şafiyi,evzaiyi ve servi yi de taklit etme sen de onların
aldığı kaynaktan bilgi al? El Fullani 113, İbnul kayyım 2/302)
? Evzai nin Malikinin ebu hanifenin sözlerinin hepsi şahsi görüşten ibaret olup bence hepsi eşittir. Delil ancak hadislerdir? İbn Abdil berr El Cami)
gördüğünüz gibi hiç bir mezhep imamı bir mezhep kuruduğunu idda etmiyor görüşlerim sünnete uygunsa uyun diyor..ondan sonra bu amaların yolunda gidenler mezhep(takip edilen yol) kelimesini uygun görmüştür onlar değil..
ben Kurandan başka kaynak yok diyenlere peygamberimizi sünnetini tanımayanlara birden fazla cevap verdim..Peygamber efendimizin kafasna göre konuştuğunu sanan hakkın sözünü konuşmadığı idaa eden tahsili ilmi kapsitesi ne olursa olsun islam inancından nasibini almamıştır..ayetlerlede hadislerlede sabittir..peygamber efendimiz hüküm koyunca keyfine göre koymuyor
Necm 3-4
?O kendi heva ve hevesiyle konuşmuyor. Konuştuğu, kendisine vahyedilenden başka bir şey değil.?
Eğer bir yasak koyuyorsa Allahın izniyle koyuyor. öyle sizin sandığınız gibi kendi hevasına göre koymuyor..bunu anlayamayacak kapasitede olanlara diyecek çok fazla bir sözüm yoktur..Bunu Allah eş koşmak şirk görmek cehaletin ve islam inancından nasibini alamamışlığın ölçüsüdür..
fırkalara nasıl bağladığıma gelince
bak arkadaşım gerçekten bu konularda çok ilmin yok niye anlamakta inat ediyorsun niye anlamaya gayret etmiyorsun biraz anlamaya çalış tabi bu konuda art niyetli değilsen sonra gerçekten yanılman ahiretin için çok kötü olur..
ben ne anlatırsam anlatayım kişi anlayabildiği kadar anlarmış..bir türlü anlamdınız gitti hala çıkmış bana mezheplere fırka diyorsunuz..
siz daha itikatta mezheple amelde mezhebin ne olduğunu bile bilmiyorsunuz itikatta mezhep tektir...İmanda, itikatta tek bir mezhep vardır. Bu mezhep Ehl-i sünnet vel-cemaat mezhebidir. Çünkü İslamiyet, bütün insanlara yalnız bir tek imanı ve itikadı emretmektedir.
Bu imanın esaslarını ve nasıl itikat edileceğini, bizzat Peygamber efendimiz aleyhisselam tebliğ etti. İnsanlara, kendilerini ve her şeyi yaratan Allahü teâlâyı haber veren Peygamberimiz, Allahü teâlâya, Onun yarattıklarına ve Onun emir ve yasaklarına imanın nasıl olacağını da bildirdi. bu yüzden 4 mezhep dediğimiz özünde tek fırkadır. özü Kurana ve sünnete uymadır. imanda ittikatta hiç bir farkları yoktur....bende u yüzden sünnete uymanın önemini bir çok ayetlerle gösterdim size..sizin sandığınız gibi fırkalar yoktur. tek fırka vardır..
amelde mezhep ise farklı bir şeydir sandığınız gibi çok farklı inançlar değildir..ibadetlerdeki sünneti yorumlama farkından kaynaklanan bazı detaylardır.. itikatta imanda hiç bir fark yoktur..bu ikisi arasındaki farkı
bilmediğiniz içinde burda mezheplere fırka deme yanlışına düşüyorsunuz malumunuz olsun bu söylediklerinizi dini konularda biraz bilgili olan insanlar okuyorsa gülüyorlardır.. bu siyaseti hiç bilmeyen birinin bakanların farklı muhalif partiler olduğunu söylemesi gibi bir şeydir..
bakınız fırka diğerlerinden ayrılan grup veya farklı insan topluluğu demek zaten fark kelimesiyle aynı kökenden gelmektedir..ama mezhepler birbirlerinde ayrılan birbirine karşı olan gruplar değildirler ki fırka olsunlar..hiç bir hak mezhep diğerini tenkit etmiyorki benimki doğru onlarınki yanlış demiyorki bilakis hepsi biribirnden istifade ediyor.. işte siz bunu bir türlü anlyamıyorsunuz..bakınız imam şafi diyorki hadis sahihse mezhebim odur peki böyle bir fırka varmıdır Allah aşkına bu peygamber efendimize uymanın ta kendisi değilde nedir..imam hanefi diyorki benim görüşüm sünnete terse itibar etmeyiniz böyle bir fırka varmı siz söyleyin. bütün mezhep imamları benzer şeyleri söylüyor..
1- İmam Ebu Hanife
- ? Hadis sahih olduğu zaman benim görüşümdür? (İbni abidin, haşiye C.1.s.63/ Resmul müfti Mecmuatul Resaili ibn abidin c.1.s.4./ Şeyh Salih el fulaninin ?İkazul himem s.63)
- ?Allahın kitabına ve rasulünün sünnetine ters düşen bir söz söylediğim zaman benim görüşümü terk edin? (Fullani,El İkaz s.50 aynı görüşü İmam muhammed? e de nispet ediyor)
2- İmam Malik
- ?Ben bir beşerim. Doğruyu da bulurum, hata da ederim.Sizler benim görüşlerime bakın Allahın kitabı ve Rasulünün sünnetine uyanı alın, uymayanı bırakın? (İbn Abdil berr el cami c.2.s.32 ondan naklen İbn Hazm El İhkam 6/149 ayrıca El fullani s.72)
3- İmam Şafii
- ?? ben bazen bir söz söylemiş, bir prensip tespit etmişimdir de o konuda benim görüşüm hilafına Hz. Peygamberden nakledilen bir hadis bulunmuştur. Bu durumlarda benim görüşüm hz. Peygamberin sözüdür? (Hakim bunu imam Şafii ye kadar uzanan bir isnatla naklemiştir. İbn asakir, Tarihu Dımeşk , İlamul Muvakkiun el ikaz s.100)
- ?Benim kitabım da hz. Peygamberin sünnetine aykırı bir şey bulursanız h.z peygamberin sözünü alınız, benim sözümü terkediniz? Herevi, Zemmul Kelam, Hatib Bağdadi el ihticac biş Şafii, İbn asakir,vs?)
- ?
4- İmam Hanbel
- ? beni taklid etme Maliki,Şafiyi,evzaiyi ve servi yi de taklit etme sen de onların
aldığı kaynaktan bilgi al? El Fullani 113, İbnul kayyım 2/302)
? Evzai nin Malikinin ebu hanifenin sözlerinin hepsi şahsi görüşten ibaret olup bence hepsi eşittir. Delil ancak hadislerdir? İbn Abdil berr El Cami)
gördüğünüz gibi hiç bir mezhep imamı bir mezhep kuruduğunu idda etmiyor görüşlerim sünnete uygunsa uyun diyor..ondan sonra bu amaların yolunda gidenler mezhep(takip edilen yol) kelimesini uygun görmüştür onlar değil..