kaç kez bunlara cevap yazdık ısıtıp bayat şeyleri yemekten bıkmadılar garibanlarım:) binlerce tefsir var izin verin de bunlar içinde saçmalayan bir kaç kişi olsun:)
kafir kısım da insanı maymundan gelir derlerdi hatta orangutana insan çenesi monte edip sahte ve saçma deliler ile ispata kalktılar:)en cahil kimse bile buna inanmıyor artık:)
Kur'an dünyay düz demez yahu.düz deze binler kez neden dağ deyip dağlar deyip dursun.sonra dağlara hep sabit manasında mana vermiş ve baş ile aynı manaya gelen sabitliği koymuş.
baş nasıl insanın sabit ve en yüksek yeri ise dağlar dahi adeta dünyanın sabit başları hükmündedir. nasıl insan başı dengeyi sağlar ve dünyanın sabit başı denilen dağlarda denge sağlar denilir.hatta çok yerde kazığa benzetilir.yani kazık gücünü yerden alır çakıldığı mekandan alır ve sabitlenir ve sonra o kazık misal bir çadırı dengede tutar yani sabitler onu. o devrilmeye müsait veya uzaklaşmaya müsait şeyi sabit tutar kendi merkezine bağlar.dağlar aynen bu mesabedendir.
ancak harika bir anlatım ile dağların aslında sabit göründüğü halde bulutlar gibi hareket ettiğini söyler.zira bazen ayetlerde bulutlar dağalara benzetilir adeta gökyüzünün yürüyen pamuktan dağlarıdır bulutlar. işte yerdeki sabit dağları yürüyen bulutlara benzetir ve sabit olmadığını söyler:bu katiyen dünyanın dönüşüdür.zira bir şey sabit olup nasıl aynı zamanda hareket eder.
Kur'an dağların sabitliğini başa benzettiğine göre:
baş sabittir hep aynı yerdedir.konumu sbaittir. ancak ayaklar yürüdüğü gibi o baş dahi onlar ile beraber aslında hareket eder.
insan arabada sabit durur araba hareketi ile dolaylı olarak insanda hareket eder gibi anlatılmış.
yani dağlar dünyanın başı mesabesindedir. dünya yürüdüğü için başta yürür demek.zira böyle olmasa idi buluta benzetilmezdi.
bulut hem dünya ile beraber döner hemde kendi başına yürür.yani bağımsızdır aynı zamanda. ama dağ dünyaya yapışık olduğu için yürümesi dünyaya bağlıdır. insan başı ayaklara bağlı olduğu için ayak yürümesi ile oda yürür.zira beden bir bütündür ayak yürüdümü baş yerinde kalmaz oda yürür.zira baş gövde üzerinde gövde ayaklar üzerinde olduğu için temel ile beraber yürür.
işte bu durum:
neml 88:"Sen dağları görürsün de, onları yerinde durur sanırsın. Oysa onlar bulutların yürümesi gibi yürümektedirler. (Bu,) her şeyi sapasağlam yapan Allah'ın sanatıdır. Şüphesiz ki O, yaptıklarınızdan tamamıyla haberdardır."
bu ayette dağları camid sanırsın. yani cansız hareketsiz ölü sanırsın.nasıl ölü hareket etmez ancak tabutta canlı kişiler götürdükçe oda hareket eder ve hareketi kendinde değil ancak altında olanalrın hareketi ile o mevta da yürür.aynı manzarayı adeta gösterir.
ancak burda seyir şeklinde yürüme konulmamış murru denilmiş.bu murru müruru zaman zaman aşımı zamanın geçip gitmesi manasında hukukta bir terimdir. misal bir mal belli süre bekler mururu zamana uğrarsa yani o sürede sahibi çıkmasa misal 5 sene sonra zaman geçip gittiği için hazineye kaydedilir.
ancak kıyamet anında dağların yürümesi insanın yürümesi gibi anlatılmış yani dağ yerinden kopar birbirleri ile çarpışır un ufak olur serab olur yerin seviyesi bir olur yerle bir olur. burda ki yürüme seyyar insan yürümesi kelimesi ile anlatılmışki harikadır.
demek dağlar şu an sabit gibi durur ancak murur eder geçip gider dünya ile döner kıyamette de seyir eder.yürür.yerden bağımsız olur.
zaman nasıl ki hareketlidir ve geçip gider bir bulut gibi. zira bulut geçip gider.geçip gitmesi harekete bağlıdır. o yüzden zamanı akan nehire hareketli suya benzetiler.zira bir nehirde her anda farklı su akar. eski su geçip gider.zaman nedir dünyanın dönüşü ile oluşur dünya dursa zaman yok olur.24 saat dünyanın kendi etrafında dönemesi süresidir.
nasıl akreb yelkovan döner ise zaman var durusa manasını yitirir aynıdır.
o kadar harika anlatımı var ki ayetin.
diyor ki bir bulutun gökte geçip gitmesi gibi dağlar dahi geçip gider.
bulut bir an burdadır bir an sonra başka yerdedir neden hareketinden dolayı everest dağı dünya döndüğü için bir an gece kısmındadır bir an gündüz kısmındadır.yani o dağ dünya ile yürür mesafe kaydeder ama dünyaya baş gibi yapışık olduğu için onla beraber döner.
dağlar canlı gibi anlatılmış.davut ve süleyman peygamber de kuşlar ile beraber dağlar secde eder zikir eder.adeta kuşların zikirleri ve peygamberlerin zikirleri onda yankılanıp çoğalıp beraber zikre katılır.
bu verilen saçma sapan linkte arabi sözcükelr tamamen çarpıtılmış:)
yok medd uzatma imişte basid bilmem ne imişte. bende kaç tane arapçadan arapçaya kaç sahifelik sözlükler var manaları bellidir.yani bir sözcük Kur'an gelmeden önce hangi manada idi Kur'an da hangi manada kullanıldı bu gün hangi manadadır değişmişmi veya aynımdıır bellidir.
kendinizi fazla zorlamayın gidin düzgün şeylere vakit ayırın kendinizi geliştirin:)
med uzatma yayma demek. ancak asla düzlük demek değildir.misal arapçada med harfleri var uzatmaya yarar.aslı aynı kalır özü aynı kalır zamana yayılır uzatılır.a ile aaaaaaaa demek gibi.
yerin özü aynıdır.yayılmıştır.misal dağ iel ova farkı nedir.ova dağa göre yayılmış düzlenmiş dağ adeta ovanın toparlanmış hali.
halı gibi sermek ila düz olmasını gerektirmez .bir evin içide halı ile döşenir bir dağda çimen ile döşenir bir topta yüzeyi kaplanır döşenir.döşeme düzlük değildir.
ancak dağlarda yayılmıştır. yani yayma ila düz demek değildir.çoban koyunlarını dağdada yayar ova dada. yaymada sıl olan geniş alana dağılmasıdır.ne ise çok söz var zamanım yok:)
ayetlerde dünyanın yuvarlaklığı kesindir.dönmesi kesindir.isteyen arapça bilen açık üzerinde düşünür.
kaç kez bunlara cevap yazdık ısıtıp bayat şeyleri yemekten bıkmadılar garibanlarım:) binlerce tefsir var izin verin de bunlar içinde saçmalayan bir kaç kişi olsun:)
kafir kısım da insanı maymundan gelir derlerdi hatta orangutana insan çenesi monte edip sahte ve saçma deliler ile ispata kalktılar:)en cahil kimse bile buna inanmıyor artık:)
Kur'an dünyay düz demez yahu.düz deze binler kez neden dağ deyip dağlar deyip dursun.sonra dağlara hep sabit manasında mana vermiş ve baş ile aynı manaya gelen sabitliği koymuş.
baş nasıl insanın sabit ve en yüksek yeri ise dağlar dahi adeta dünyanın sabit başları hükmündedir. nasıl insan başı dengeyi sağlar ve dünyanın sabit başı denilen dağlarda denge sağlar denilir.hatta çok yerde kazığa benzetilir.yani kazık gücünü yerden alır çakıldığı mekandan alır ve sabitlenir ve sonra o kazık misal bir çadırı dengede tutar yani sabitler onu. o devrilmeye müsait veya uzaklaşmaya müsait şeyi sabit tutar kendi merkezine bağlar.dağlar aynen bu mesabedendir.
ancak harika bir anlatım ile dağların aslında sabit göründüğü halde bulutlar gibi hareket ettiğini söyler.zira bazen ayetlerde bulutlar dağalara benzetilir adeta gökyüzünün yürüyen pamuktan dağlarıdır bulutlar. işte yerdeki sabit dağları yürüyen bulutlara benzetir ve sabit olmadığını söyler:bu katiyen dünyanın dönüşüdür.zira bir şey sabit olup nasıl aynı zamanda hareket eder.
Kur'an dağların sabitliğini başa benzettiğine göre:
baş sabittir hep aynı yerdedir.konumu sbaittir. ancak ayaklar yürüdüğü gibi o baş dahi onlar ile beraber aslında hareket eder.
insan arabada sabit durur araba hareketi ile dolaylı olarak insanda hareket eder gibi anlatılmış.
yani dağlar dünyanın başı mesabesindedir. dünya yürüdüğü için başta yürür demek.zira böyle olmasa idi buluta benzetilmezdi.
bulut hem dünya ile beraber döner hemde kendi başına yürür.yani bağımsızdır aynı zamanda. ama dağ dünyaya yapışık olduğu için yürümesi dünyaya bağlıdır. insan başı ayaklara bağlı olduğu için ayak yürümesi ile oda yürür.zira beden bir bütündür ayak yürüdümü baş yerinde kalmaz oda yürür.zira baş gövde üzerinde gövde ayaklar üzerinde olduğu için temel ile beraber yürür.
işte bu durum:
neml 88:"Sen dağları görürsün de, onları yerinde durur sanırsın. Oysa onlar bulutların yürümesi gibi yürümektedirler. (Bu,) her şeyi sapasağlam yapan Allah'ın sanatıdır. Şüphesiz ki O, yaptıklarınızdan tamamıyla haberdardır."
bu ayette dağları camid sanırsın. yani cansız hareketsiz ölü sanırsın.nasıl ölü hareket etmez ancak tabutta canlı kişiler götürdükçe oda hareket eder ve hareketi kendinde değil ancak altında olanalrın hareketi ile o mevta da yürür.aynı manzarayı adeta gösterir.
ancak burda seyir şeklinde yürüme konulmamış murru denilmiş.bu murru müruru zaman zaman aşımı zamanın geçip gitmesi manasında hukukta bir terimdir. misal bir mal belli süre bekler mururu zamana uğrarsa yani o sürede sahibi çıkmasa misal 5 sene sonra zaman geçip gittiği için hazineye kaydedilir.
ancak kıyamet anında dağların yürümesi insanın yürümesi gibi anlatılmış yani dağ yerinden kopar birbirleri ile çarpışır un ufak olur serab olur yerin seviyesi bir olur yerle bir olur. burda ki yürüme seyyar insan yürümesi kelimesi ile anlatılmışki harikadır.
demek dağlar şu an sabit gibi durur ancak murur eder geçip gider dünya ile döner kıyamette de seyir eder.yürür.yerden bağımsız olur.
zaman nasıl ki hareketlidir ve geçip gider bir bulut gibi. zira bulut geçip gider.geçip gitmesi harekete bağlıdır. o yüzden zamanı akan nehire hareketli suya benzetiler.zira bir nehirde her anda farklı su akar. eski su geçip gider.zaman nedir dünyanın dönüşü ile oluşur dünya dursa zaman yok olur.24 saat dünyanın kendi etrafında dönemesi süresidir.
nasıl akreb yelkovan döner ise zaman var durusa manasını yitirir aynıdır.
o kadar harika anlatımı var ki ayetin.
diyor ki bir bulutun gökte geçip gitmesi gibi dağlar dahi geçip gider.
bulut bir an burdadır bir an sonra başka yerdedir neden hareketinden dolayı everest dağı dünya döndüğü için bir an gece kısmındadır bir an gündüz kısmındadır.yani o dağ dünya ile yürür mesafe kaydeder ama dünyaya baş gibi yapışık olduğu için onla beraber döner.
dağlar canlı gibi anlatılmış.davut ve süleyman peygamber de kuşlar ile beraber dağlar secde eder zikir eder.adeta kuşların zikirleri ve peygamberlerin zikirleri onda yankılanıp çoğalıp beraber zikre katılır.
bu verilen saçma sapan linkte arabi sözcükelr tamamen çarpıtılmış:)
yok medd uzatma imişte basid bilmem ne imişte. bende kaç tane arapçadan arapçaya kaç sahifelik sözlükler var manaları bellidir.yani bir sözcük Kur'an gelmeden önce hangi manada idi Kur'an da hangi manada kullanıldı bu gün hangi manadadır değişmişmi veya aynımdıır bellidir.
kendinizi fazla zorlamayın gidin düzgün şeylere vakit ayırın kendinizi geliştirin:)
med uzatma yayma demek. ancak asla düzlük demek değildir.misal arapçada med harfleri var uzatmaya yarar.aslı aynı kalır özü aynı kalır zamana yayılır uzatılır.a ile aaaaaaaa demek gibi.
yerin özü aynıdır.yayılmıştır.misal dağ iel ova farkı nedir.ova dağa göre yayılmış düzlenmiş dağ adeta ovanın toparlanmış hali.
halı gibi sermek ila düz olmasını gerektirmez .bir evin içide halı ile döşenir bir dağda çimen ile döşenir bir topta yüzeyi kaplanır döşenir.döşeme düzlük değildir.
ancak dağlarda yayılmıştır. yani yayma ila düz demek değildir.çoban koyunlarını dağdada yayar ova dada. yaymada sıl olan geniş alana dağılmasıdır.ne ise çok söz var zamanım yok:)
ayetlerde dünyanın yuvarlaklığı kesindir.dönmesi kesindir.isteyen arapça bilen açık üzerinde düşünür.