Bilim; gözlemlenebilir verilerle kainatın işleyişini anlama çabası...
anahtar terimler: gözlem, veri, kainat, işleyiş, anlamak, çaba...
Din: Akıl sahibi inananları dünya ve ahiret saadetine ulaştıran İlahi kanunlar mecmuası...
Din'in 2 boyutu vardır; Bunlar da şeriat-ı garra ve şeriat-ı tekviniye olarak ayrılan hükümleri kapsar.
Şeriat-ı Garra: İslam dinidir. İtikat, amel ve ahlak olmak üzere 3 bölümde incelenir.
Şeriat-ı Tekviniye: Allah'ın irade sıfatından gelen ve kainat için koymuş olduğu yaratılış kanunlarıdır. Bilimlerin konusu da bu kanunların işleyişini çözmektir.
Bu durumda Bilimin, dini yalanlamak ya da tasdik etmek gibi bir misyonu yoktur.
---
Bilim, evet, objektif olmalı. eldeki verilele çalışmalı. metafiziğe karışmamalı. mesela "sadaka belaları defeder" önermesiyle ilgilenmemeli. "su yüz derecede kaynar" gibi teorilerle ilgilenmeli.
Biyoloji alanında da eldeki verilerle çalışmalı. Yaratılışla ilgilenmemeli. Türlerin gelişimi, canlılığın dönüşüm mekanizmalarıyla ilgilenmeli.
AMMA; tutup da bunları yaratılış diye bir şeyin karşısına konumlandırmamalı.
Konumlandırınca zaten bilim olmuş olmaz. Çünkü ister istemez metafiziğe kaçar, bu da kendiyle çelişmesi demektir.
-----------
Konu "evrim vardır-yoktur" konusu değil. Evrim varsa bile bu yaratılış ile çelişen bir şey olmaz.
Biyologlar biyoloji yapmaktan sıkılıp "yaratılış vardır-yoktur" muhabbetine girdikçe dindarları kendilerinden de, bilimden de uzaklaştırıyorlar.
size ne arkadaş yaratılıştan? siz biliminizi yapsanıza..
Bilim; gözlemlenebilir verilerle kainatın işleyişini anlama çabası...
anahtar terimler: gözlem, veri, kainat, işleyiş, anlamak, çaba...
Din: Akıl sahibi inananları dünya ve ahiret saadetine ulaştıran İlahi kanunlar mecmuası...
Din'in 2 boyutu vardır; Bunlar da şeriat-ı garra ve şeriat-ı tekviniye olarak ayrılan hükümleri kapsar.
Şeriat-ı Garra: İslam dinidir. İtikat, amel ve ahlak olmak üzere 3 bölümde incelenir.
Şeriat-ı Tekviniye: Allah'ın irade sıfatından gelen ve kainat için koymuş olduğu yaratılış kanunlarıdır. Bilimlerin konusu da bu kanunların işleyişini çözmektir.
Bu durumda Bilimin, dini yalanlamak ya da tasdik etmek gibi bir misyonu yoktur.
---
Bilim, evet, objektif olmalı. eldeki verilele çalışmalı. metafiziğe karışmamalı. mesela "sadaka belaları defeder" önermesiyle ilgilenmemeli. "su yüz derecede kaynar" gibi teorilerle ilgilenmeli.
Biyoloji alanında da eldeki verilerle çalışmalı. Yaratılışla ilgilenmemeli. Türlerin gelişimi, canlılığın dönüşüm mekanizmalarıyla ilgilenmeli.
AMMA; tutup da bunları yaratılış diye bir şeyin karşısına konumlandırmamalı.
Konumlandırınca zaten bilim olmuş olmaz. Çünkü ister istemez metafiziğe kaçar, bu da kendiyle çelişmesi demektir.
-----------
Konu "evrim vardır-yoktur" konusu değil. Evrim varsa bile bu yaratılış ile çelişen bir şey olmaz.
Biyologlar biyoloji yapmaktan sıkılıp "yaratılış vardır-yoktur" muhabbetine girdikçe dindarları kendilerinden de, bilimden de uzaklaştırıyorlar.
size ne arkadaş yaratılıştan? siz biliminizi yapsanıza..