http://resim.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm
Tam otomatik şanzumanların geçmişi çok eskidir. Bunlar tork konvertörlüdür. En konforlusu bunlar. Fakat yakıt , performans ve maliyet sıkıntısı vardır.
http://www.bilgiustam.com/tork-konverteri-nedir-nasil-calisir/
Honda Civic, Ceed dizel güncel örnekler.
Yarı otomatikler ise daha sonra ortaya çıktılar. Asçlında manuel. Sizin yerinize debriyaja basıp vites değiştiriyor. Yakıt konusunda başarılılar. Özellikle 1-2. viteslerde sarsıntı, bazı markalarda ısınma gibi sorunları var.Daha ucuz.
Easytronic, Multimode, MCP vs....
Çift kavrama (double clutch) : Bunlar en yenisi. İki debriyaj var. Örnek olarak biri 1-3-5, diğeri 2-4-6'ya bakıyor. Her zaman hazır...Yani yakıt az, en hızlı pilottan daha hızlı vites değiştirir. Az yakar, hızlıdır.
Dezavantaj: Meşhur DSG arızaları. İlk alım pahalı, tamir pahalı.
DSG, EDC, Powershift. Aşırı örnek olarak Ferrari 458 ve Veyron...:)
CVT var son olarak: Bunda dişli yok.Aslında vites sayısı da yok gerçekte. Bir tür kasnak sistemi...Etrafta en çok scooterlarda var. Benim için muamma. Sadece gaza basınca devir sabit ,vites yükseliyor.
Palio speedgear, Audi Multitronic, Yeni Corolla 1.6 multidrive, Nissaan Micra,
http://resim.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm
Tam otomatik şanzumanların geçmişi çok eskidir. Bunlar tork konvertörlüdür. En konforlusu bunlar. Fakat yakıt , performans ve maliyet sıkıntısı vardır.
http://www.bilgiustam.com/tork-konverteri-nedir-nasil-calisir/
Honda Civic, Ceed dizel güncel örnekler.
Yarı otomatikler ise daha sonra ortaya çıktılar. Asçlında manuel. Sizin yerinize debriyaja basıp vites değiştiriyor. Yakıt konusunda başarılılar. Özellikle 1-2. viteslerde sarsıntı, bazı markalarda ısınma gibi sorunları var.Daha ucuz.
Easytronic, Multimode, MCP vs....
Çift kavrama (double clutch) : Bunlar en yenisi. İki debriyaj var. Örnek olarak biri 1-3-5, diğeri 2-4-6'ya bakıyor. Her zaman hazır...Yani yakıt az, en hızlı pilottan daha hızlı vites değiştirir. Az yakar, hızlıdır.
Dezavantaj: Meşhur DSG arızaları. İlk alım pahalı, tamir pahalı.
DSG, EDC, Powershift. Aşırı örnek olarak Ferrari 458 ve Veyron...:)
CVT var son olarak: Bunda dişli yok.Aslında vites sayısı da yok gerçekte. Bir tür kasnak sistemi...Etrafta en çok scooterlarda var. Benim için muamma. Sadece gaza basınca devir sabit ,vites yükseliyor.
Palio speedgear, Audi Multitronic, Yeni Corolla 1.6 multidrive, Nissaan Micra,