Editörler : oto-danisman-expert
27 Eylül 2013 13:02   


Kesinlike goodyear marka lastik almayın!!!

2012 de sıfır #megane araç aldım. Fabrika çıkışı lastikler goodyear . Lastikler 10. 000 km den sonra dişler çatlamaya , lastik yüzeyleri küçük küçük parçalanmaya ve dişlerin kopması meydana geldi. 4 farklı lastikçide gösterdim. lastiğin problemli oldugu söylenince , bayi aracılıyla firma ile görüşüp lastik fabrikaya gönderildi. Gelen komik raporda arac virajlara uygun girmemiş , uygun yollarda sürmemişim vb...ki araç sadece şehir içi sehir dışı tamamen asfalt ve otobanda sürülmüştür. km düşüklüğündende görülceği üzere. . ki arastırdıgım zaman godyear lastikte boyle problemli lastiklerle cok karşılaşılaşılıyormuş. . garanti falan hikaye. o kadar para verip magdur olmayın.

27 Eylül 2013 13:29

nakka_37
Müsteşar Yardımcısı

en kötü lastiğin bile en az 25 bin sorunsuz gitmesi lazım. ama bence aracın fabrikadan üzerinde gelen lastiklerde gerçekten sıkıntı var. bende astra var geçen yaz aldım. 25 binde şuan ve lastiklerin performası bayağı azaldı üzerindeki lastikler continental ve yolun çoğu uzun yolda yapıldı.

27 Eylül 2013 15:55

buraközeleğitim
Müsteşar Yardımcısı

Firmalar arası yapılan anlaşmalarda da sanırım firmalar birbirine kitliyorlar. Rezalet bu durum gerçekten. Good yeardan hakkınızı isteyin bence biraz daha diretin

27 Eylül 2013 16:08

fullsoldier
Şube Müdürü

O zaman klavuzuna sadece asfalt yold kullanılabilir yazmaları lazım... Komik uygun yolda sürülmemiş.

27 Eylül 2013 17:13

el.san.z.e.ö.
Müsteşar

Arkadaşlar bu konunun marka ile ilgisi olmadığı kanaatindeyim, otomobil firmaları sıfır km sattıkları araçlara o sene anlaşmalı oldukları markadan 2. yada 3. kalite, belkide hatalı üretim lastikleri alıp takarak maliyetleri düşürme peşindeler. Bugün Csegmenti en çok tutulan ve kendini premiuma sokmak isteyen markalı araçlarda bile arka kapının malzemesine sert plastik kullanılıyorsa, yani kuruşun hesabı yapılıyorsa araç üretiminde çok önemli bir gider kalemi olan lastiklerde de böyle bir strateji uygulamaları çok normal geliyor düşününce...

benim geçen sene aldığım aracımın michelin marka lastiklerinde de yanaklarda çatlamalar oluştu ve ben bunun için michelin bayisine gittim ve dedim ki ben arabamı yeni aldım ve lastiğimi sürekli basıncına dikkat ederek kullandım, ama yinede lastiklerimde çatlama oldu, bayii lastiğin tarihine baktı ve dedi ki lastiklerin garantisi 1 yıldır isterseniz firmaya bildirelim ama 1 yıldan sonra birşey elde edemezsiniz.. benim aracım 2012 model lastiklerimin tarihi ise 2011 yılının aralık ayı gibi birşey tam hatırlamıyorum, eğer bu durum tüm sıfır araçlarda yaygınlaşmışsa yukarıda dediğim olayı doğrular nitelikte bir strateji söz konusu olabilir...

can sıkıcı olan ise bu durumda karşında gerçek muhattap kim bunu bulamamak, buna karar verememek. zaten amaçta bu bir yerde, tüketicinin başını döndürüp hak aramaktan vazgeçirmek..

şimdi suçlu lastikçi mi, sana bu arabayı hatalı lastikle satan bayii mi, yoksa bu aracı hatalı lastikle fabrikadan çıkartan otomobil üreticisi mi? öncelikle satışı yapan oto bayiine gidip başlarına ekşimek daha mantıklı gibi görünüyor. çünkü aracı ve dolaylı olarak lastikleri size doğrudan satan bayii'dir.

28 Eylül 2013 12:42

uglykidjoe
Müsteşar

Elsan Hocam yazmış zaten ama...

Corolla'mda fabrika lastiği olarak Yokohama A460 serisi lastik vardı. 35 000'e gelince değiştirdim. Her tarafları çatlamıştı. En ufak frrende ABS devreye giriyordu. Hatta o yıllarda Corolla'da fren sorunu olduğunu iddia edenler vardı bu yüzden.

Üstelik bu seri lastiğin teki piyasada aşırı fahiş fiyata satılıyordu.

Halbuki aynı markanın C-Drive'ı , aynı ebatta daha üst sınıf bir lastik olmasına, kullancılardan çok iyi yorumlar almasına rağmen daha ucuzdu...:) E tabi kazara bir lastik yarılırsa, piyasada bulmak zor. Doğruca servise...

10 000 km'de çatlama, bırakın Goodyear'ı, Nexen gibi markalarda bile olmamalı.

28 Eylül 2013 19:58

GıdaMuh
Aday Memur

eski arabamda falken diye bir lastik almıştım 40000 km yol yaptım..hiçbirsey olmamıstı...

goodyear da olumlu cevap gelmeyeceğini biliyordum .cünkü bu lastiklerde boyle bir sorun varsa ki bayi de calısan eleman bile bunu sessiz ce bana soyledi :) garanti kapsamında bir işlem yapılsa bunun sonunu alamayacaklarını düşünüyolar tabiki..ha kaç kişi bunun üstüne gitmiştir bilmiyorum...

29 Eylül 2013 23:08

ibizammm
Müsteşar Yardımcısı

Arkadaşlar bu konunun marka ile ilgisi olmadığı kanaatindeyim, otomobil firmaları sıfır km sattıkları araçlara o sene anlaşmalı oldukları markadan 2. yada 3. kalite, belkide hatalı üretim lastikleri alıp takarak maliyetleri düşürme peşindeler. Bugün Csegmenti en çok tutulan ve kendini premiuma sokmak isteyen markalı araçlarda bile arka kapının malzemesine sert plastik kullanılıyorsa, yani kuruşun hesabı yapılıyorsa araç üretiminde çok önemli bir gider kalemi olan lastiklerde de böyle bir strateji uygulamaları çok normal geliyor düşününce...

benim geçen sene aldığım aracımın michelin marka lastiklerinde de yanaklarda çatlamalar oluştu ve ben bunun için michelin bayisine gittim ve dedim ki ben arabamı yeni aldım ve lastiğimi sürekli basıncına dikkat ederek kullandım, ama yinede lastiklerimde çatlama oldu, bayii lastiğin tarihine baktı ve dedi ki lastiklerin garantisi 1 yıldır isterseniz firmaya bildirelim ama 1 yıldan sonra birşey elde edemezsiniz.. benim aracım 2012 model lastiklerimin tarihi ise 2011 yılının aralık ayı gibi birşey tam hatırlamıyorum, eğer bu durum tüm sıfır araçlarda yaygınlaşmışsa yukarıda dediğim olayı doğrular nitelikte bir strateji söz konusu olabilir...

can sıkıcı olan ise bu durumda karşında gerçek muhattap kim bunu bulamamak, buna karar verememek. zaten amaçta bu bir yerde, tüketicinin başını döndürüp hak aramaktan vazgeçirmek..

şimdi suçlu lastikçi mi, sana bu arabayı hatalı lastikle satan bayii mi, yoksa bu aracı hatalı lastikle fabrikadan çıkartan otomobil üreticisi mi? öncelikle satışı yapan oto bayiine gidip başlarına ekşimek daha mantıklı gibi görünüyor. çünkü aracı ve dolaylı olarak lastikleri size doğrudan satan bayii'dir.


el.san.z.e.ö., 6 yıl önce - Alıntıya git

daha once buna benzer bır konu acmıstım 2000 yılları basındakı araclar daha oturaklı ve malzeme kalıtesı kendını hıssetttırıyor dıye

son 4-5 yıldır rekabet ve ucuza maletmek ıcın motor tekn gelısmesıne ragmen kaporta tenekeden,plastıkler sert plstık,suspansıyonlar resmen rezalet, hortumlar bıle esnek maddeden degıl.

lastık vb de de yapmaları normal

200model clıo rxt ıle 2009 model clıo hb ıkısıne de bınenler aradakı farkı anlar.

hakeza fıesta yenı kasayla eskı kasa

toyota bıle eskı kalıtede degıl

04 Ekim 2013 08:30

mcftr
Aday Memur

Üretim hatası olabilir ama Good year kötüdür demek yanlış. Sonuçta yıların markası. 3 yıldır UG7 kullanıyorum. Karda tutuşu çok iyi.

23 Ekim 2014 13:12

Canbilik
Kapalı

Good Year iyi lastiktir. Özellikle kış lastiklerinde ultragrip 8 ve 9 serisi çok iyidir. Sizin lastikler belki çok eski üretim veya hatalı üretimdir. Yoksa genel olarak Good Year markası en iyi 3 lastik üreticisinden biridir. Güvenle alabilirsiniz.

18 Haziran 2019 11:58

EXPENTY&hasretgulum
Aday Memur

merhaba arkadaşlar bu konuya cvp vermeden kendimi alı koyamadım benim aracım 2014 model 71 bin km de sıfır aldım aracı hala üzerindeki lastikler goodyear hiç değişim yapmadan hala kullanmakdayım ön lastiklerde parçalanmalar başladı arkadalar hala aynı durmaktadır şehir içi dag taş uzun yol kullanıldı araç bu yıl önleri değiştirmek adına 2 lastik almayı düşünüyorum ve kesinlikle aynı modeli ve aynı markayı ya bana torpil yaptı bu goodyear yada bence bu kadar şikayeti haketmiyor.

saygılar

lastik modelim goodyear duragrip

Toplam 10 mesaj
 
ANKET
Sizce, Kurban Bayramı tatili 9 güne çıkarılmalı mı?