Ek iş isteğine karşıyım. Okulumda ek iş yapan öğretmenler var. İş konsantrasyonları çok düşük. Ek ders istemiyorlar. Mümkünse zorunlu ders saati dışında ders almıyorlar. Var olan sınıflarlaxve öğrencilerle ilgilenmiyorlar. Ek işleri ile ilgili sürekli koridorda ya da sınıfta telefonla görüşüyorlar. Sık sık izin ya da rapor alıyorlar. Onlar için öğretmenlik, ek iş gibi olmuş. Sabah 07.20'de başlayan dersi saat 09.30 da en geç bitirme ve asıl işlerine yetişme gayretindeler. Yaptıkları sınavlarla ilgili sürekli şikayetler var. İşledikleri konulara ait sorular hazırlamayıp internetten hazır soru indirip sınav yapıyorlar. İşlenmemiş konular, doğu cevabı net olmayan sorular vs. En kötü yanlarından biri de okulu sahiplenmiyorlar. Bu işte başarının anahtarlarından biri de fedakarlıktır, okula sahip çıkmak, öğrenci ve okul sorunlarına duyarlı olmaktır. Ne yazık ki ek iş yapan arkadaşların mesleki yeterliliklerinin ve duyarlılıklarının azaldığını, verimin düştüğünü, kalitenin yok olduğunu gözlemliyorum. Bunun yerine öğretmenlerin gelirlerinin iyileştirilmesi ve okulda daha fazla zaman geçirmesinin önü açılmalıdır. Zümrelerin ortak çalışma grupları oluşturması, öğrencilerin iyi birer insan olarak yetişmelerinde daha fazla emek ve zaman harcaması için gerekli koşullar yaratılmalıdır.
Ek iş isteğine karşıyım. Okulumda ek iş yapan öğretmenler var. İş konsantrasyonları çok düşük. Ek ders istemiyorlar. Mümkünse zorunlu ders saati dışında ders almıyorlar. Var olan sınıflarlaxve öğrencilerle ilgilenmiyorlar. Ek işleri ile ilgili sürekli koridorda ya da sınıfta telefonla görüşüyorlar. Sık sık izin ya da rapor alıyorlar. Onlar için öğretmenlik, ek iş gibi olmuş. Sabah 07.20'de başlayan dersi saat 09.30 da en geç bitirme ve asıl işlerine yetişme gayretindeler. Yaptıkları sınavlarla ilgili sürekli şikayetler var. İşledikleri konulara ait sorular hazırlamayıp internetten hazır soru indirip sınav yapıyorlar. İşlenmemiş konular, doğu cevabı net olmayan sorular vs. En kötü yanlarından biri de okulu sahiplenmiyorlar. Bu işte başarının anahtarlarından biri de fedakarlıktır, okula sahip çıkmak, öğrenci ve okul sorunlarına duyarlı olmaktır. Ne yazık ki ek iş yapan arkadaşların mesleki yeterliliklerinin ve duyarlılıklarının azaldığını, verimin düştüğünü, kalitenin yok olduğunu gözlemliyorum. Bunun yerine öğretmenlerin gelirlerinin iyileştirilmesi ve okulda daha fazla zaman geçirmesinin önü açılmalıdır. Zümrelerin ortak çalışma grupları oluşturması, öğrencilerin iyi birer insan olarak yetişmelerinde daha fazla emek ve zaman harcaması için gerekli koşullar yaratılmalıdır.