Varlığın nereden gelip nereye gittiği ve son bir gâyenin bulunup bulunmadığı; insanın mâhiyetinin, mâ'nasının ne olduğu ve akıbe­tinin ne olacağı gibi ana meseleler ebedî meselelerdir. En sonunda, bir Mutlak Varlık, bir Allah meselesine bağlanan bu ebedî mesele­ler de Din ile Felsefe arasında ortak meselelerdir. Şu kadar ki Din, iymana; Felsefe, ispata dayanır. Ancak, iyman, ispatı; ispat da iymanı gerektirdiğinden, gerçek Din ile gerçek Felsefe birbirinden ayrılamaz. Dinsiz insan olmaz amma felsefesiz de insan olunmaz.
Başka bir deyişle, Din, Allah'a mahsustur; yalnız kesin buyruk­lara ve yasaklara dayanan ve dünyayı âhirete bağlayan İlâhî bîr hayat düzenidir. Felsefe, insana mahsusdur; yalnız hür düşünceye dayanan ve âhireti dünyaya bağlayan İnsanî bir hayat görüşüdür. İnsanî ve İlâhî hayatı birlemek ve birlikte yaşamak; işte, hakikat bundan ibarettir (Cavit Sunar).
Varlığın nereden gelip nereye gittiği ve son bir gâyenin bulunup bulunmadığı; insanın mâhiyetinin, mâ'nasının ne olduğu ve akıbe­tinin ne olacağı gibi ana meseleler ebedî meselelerdir. En sonunda, bir Mutlak Varlık, bir Allah meselesine bağlanan bu ebedî mesele­ler de Din ile Felsefe arasında ortak meselelerdir. Şu kadar ki Din, iymana; Felsefe, ispata dayanır. Ancak, iyman, ispatı; ispat da iymanı gerektirdiğinden, gerçek Din ile gerçek Felsefe birbirinden ayrılamaz. Dinsiz insan olmaz amma felsefesiz de insan olunmaz.
Başka bir deyişle, Din, Allah'a mahsustur; yalnız kesin buyruk­lara ve yasaklara dayanan ve dünyayı âhirete bağlayan İlâhî bîr hayat düzenidir. Felsefe, insana mahsusdur; yalnız hür düşünceye dayanan ve âhireti dünyaya bağlayan İnsanî bir hayat görüşüdür. İnsanî ve İlâhî hayatı birlemek ve birlikte yaşamak; işte, hakikat bundan ibarettir (Cavit Sunar).
shin3 , 10 yıl önce
Neden felsefe?