Bursalı Zeliha Gazze’nin Sembolü Oldu
Sosyal medya anlık gelişen olaylara, geleneksel yazılı ve görsel medyaya oranla daha hızlı tepki verilen bir kanal. Bu “hız”ın bir nedeni akıllı telefon sahibi herkesin potansiyel muhabir olmasıysa diğer nedeni “haber” ve/veya “bilgi”nin herhangi bir “doğrulama”dan geçirilmeden paylaşılması; paylaşımın paylaşılmasının paylaşımının çığ gibi büyümesi! Acele işe çoğu zaman şeytan karışıyor. Bunun son örneklerinden biri de Atlas fotoğrafçısı Fatih Özenbaş’ın yedi yıl önce Türkiye’de çektiği fotoğrafın, sanki Gazze’de çekilmiş gibi yayılması oldu.
Kucağındaki oyuncak bebeğin gözlerini kapatan küçük kız çocuğu birdenbire Gazze’nin sembolüne dönüştü. Küçük kızın, kir pas içindeki bebeğinin yüzünü kapatması Gazze’deki zulmü görmesini önleme hareketi olarak okunmaya müsaitti. Ama gerçek hiç de böyle değil. Özenbaş, fotoğrafın öyküsünü şöyle anlatıyor: “Bu fotoğrafı 7 Ekim 2007’de Bursa’nın bir dağ köyü olan Danaçalı’da yakalamıştım. Zeliha evinden çıkmış, bebeği ile bana doğru geliyordu. Yanında da annesi vardı. Ben çocuğu güzel bir şekilde fotoğraflarken aniden bebeğinin gözlerini kapattı. Sebebini ise o an annesi söyledi; sonra da gözleri açınca gördüm. Bebeğin gözleri çarpık çurpuk olmuştu. Başkasına o gözleri göstermek istememiş Zeliha...” Bu olayda altı çizilmesi gereken diğer bir ayrıntı ise fotoğrafı Gazze ile ilk ilişkilendiren kişinin, fotoğrafçının imzasını silerek paylaşması. Bu da sosyal medyanın kötü niyetli yönlendirmelere açık yönünü gösteriyor! Öte yandan Fatih Özenbaş’ın “Anadolu Çocukları” adlı projesi kapsamında çektiği fotoğraf, Zeliha’yla aynı köyde yaşayan çocuklar için düzenlenen yardım kampanyasına da vesile olmuştu.
http://www.kesfetmekicinbak.com/bursali-zeliha-gazzenin-sembolu-oldu/3918n.aspx
Bursalı Zeliha Gazze’nin Sembolü Oldu
Sosyal medya anlık gelişen olaylara, geleneksel yazılı ve görsel medyaya oranla daha hızlı tepki verilen bir kanal. Bu “hız”ın bir nedeni akıllı telefon sahibi herkesin potansiyel muhabir olmasıysa diğer nedeni “haber” ve/veya “bilgi”nin herhangi bir “doğrulama”dan geçirilmeden paylaşılması; paylaşımın paylaşılmasının paylaşımının çığ gibi büyümesi! Acele işe çoğu zaman şeytan karışıyor. Bunun son örneklerinden biri de Atlas fotoğrafçısı Fatih Özenbaş’ın yedi yıl önce Türkiye’de çektiği fotoğrafın, sanki Gazze’de çekilmiş gibi yayılması oldu.
Kucağındaki oyuncak bebeğin gözlerini kapatan küçük kız çocuğu birdenbire Gazze’nin sembolüne dönüştü. Küçük kızın, kir pas içindeki bebeğinin yüzünü kapatması Gazze’deki zulmü görmesini önleme hareketi olarak okunmaya müsaitti. Ama gerçek hiç de böyle değil. Özenbaş, fotoğrafın öyküsünü şöyle anlatıyor: “Bu fotoğrafı 7 Ekim 2007’de Bursa’nın bir dağ köyü olan Danaçalı’da yakalamıştım. Zeliha evinden çıkmış, bebeği ile bana doğru geliyordu. Yanında da annesi vardı. Ben çocuğu güzel bir şekilde fotoğraflarken aniden bebeğinin gözlerini kapattı. Sebebini ise o an annesi söyledi; sonra da gözleri açınca gördüm. Bebeğin gözleri çarpık çurpuk olmuştu. Başkasına o gözleri göstermek istememiş Zeliha...” Bu olayda altı çizilmesi gereken diğer bir ayrıntı ise fotoğrafı Gazze ile ilk ilişkilendiren kişinin, fotoğrafçının imzasını silerek paylaşması. Bu da sosyal medyanın kötü niyetli yönlendirmelere açık yönünü gösteriyor! Öte yandan Fatih Özenbaş’ın “Anadolu Çocukları” adlı projesi kapsamında çektiği fotoğraf, Zeliha’yla aynı köyde yaşayan çocuklar için düzenlenen yardım kampanyasına da vesile olmuştu.
http://www.kesfetmekicinbak.com/bursali-zeliha-gazzenin-sembolu-oldu/3918n.aspx