Emniyet Genel Müdürlüğü emrinde Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışındaki hizmet sınıflarına dahil kadrolarda görev yapan Devlet memurlarının sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Meclis Araştırması açılması için önerge verildi.
Milletvekili Alim IŞIK ve Milletvekili arkadaşları tarafından verilen ve Emniyet teşkilatının EHS kapsamı dışındaki personelin yaşadıkları sorunların araştırılmasının ve alınması gereken önlemlerin belirlenmesinin istendiği Meclis Araştırması önergesinin gerekçesinde özetle şu ifadeler yer aldı:
Emniyet Teşkilatında çalışan Emniyet Hizmetleri Sınıfı (EHS) dışında kalan yaklaşık 16 bin sivil personelin, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun sınıf, kariyer ve liyakat ilkelerinin uygulanmaması nedeniyle diğer kamu çalışanları ile kıyaslandığında mali ve sosyal yönden ciddi olumsuzluklar içinde çalıştıkları görülmektedir.
EHS personeli dışındaki sivil personelin, yıllarca aynı birimlerde çalışmaları, mevzuat ve uygulama tecrübeleri nedeniyle ?uzman personel? olarak değerlendirilmeleri yönündeki haklı talepleri şimdiye kadar dikkate alınmamıştır.
Emniyet teşkilatında çalışan sivil personel, gerek eğitim gerekse kıdem bakımından uygun şartlara sahip olmalarına karşın, meslekte yükselme sınavı açılmadığı için kariyer beklentilerinin önü kapatılmış, bu nedenle de birçok personel temizlik işleri, garsonluk vb. gibi işlerde çalıştırılarak beklenen iş verimi sağlanamamıştır.
Devletin yüksek maliyetle mesleğe kazandırdığı çok sayıdaki polisi, sivil personelin yapması gereken büro hizmetlerinde çalıştırması, maliyet ve fayda planlamasındaki çelişkiyi açıkça ortaya koymaktadır. Büro hizmetlerinde çalıştırılan polislerin meslek alanlarında değerlendirilmesi ile sahada aktif çalışan Polis Memurlarının iş yükü azaltılacak, uygulamada had safhaya ulaşmış mesleki rahatsızlıklar ortadan kaldırılacak, emniyet teşkilatı içinde her geçen gün bozulan iş barışı da sağlanarak daha verimli ve kaliteli hizmet üretimi gerçekleştirilebilecektir.
Yardımcı Hizmetler Sınıfı personelinin sınıflandırma ilkesine aykırı olarak nitelikleri göz ardı edilmiş, unvan ve mesleki açıdan görev tanımı da yapılmamıştır. Bu eksiklik, Teknisyen Yardımcısı unvanındaki personelin çaycı, garson, temizlikçi vb. gibi görevlerde çalıştırılmasına yol açmaktadır.
Tüm personele Kamu Görevlisi Silah Taşıma Ruhsatı verilmekle birlikte, emekli olduklarında Emniyet Hizmetleri sınıfı personelinin silah ruhsatı Emekli Kamu Görevlisi Silah Taşıma Ruhsatına çevrilirken, diğer hizmet sınıfında görevli personel ise mevcut silahlarının ruhsatını harç ödeyerek Bulundurma Ruhsatına dönüştürebilmektedirler.
Emniyet Teşkilatında istihdam edilen yaklaşık 16 bin sivil personelin mevcut bir çalışma yönetmeliği de bulunmaması ciddi hak mahrumiyetlerine yol açmaktadır.
657 sayılı Kanunda açıkça belirtilmesine rağmen, Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde özellikle vardiyalı çalışılan polis evleri, polis okulları, eğitim ve sosyal tesisler ile hizmetin 24 saat kesintisiz sürmesi gereken birimlerde çalışan Teknisyen ve Teknisyen yardımcıları sürekli olarak haftalık 40 saatten fazla çalıştırılmakta ve karşılığında izin ve ücret ödenmemektedir.
Emniyet Teşkilatı içinde başarılı Emniyet Hizmetleri Sınıfı personeline verilen ?taltif ile ödüllendirme? bürolarda aynı görevi yapan başarılı sivil memurlara ise verilmemektedir.
Emniyet Genel Müdürlüğü emrinde Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışındaki hizmet sınıflarına dahil kadrolarda görev yapan Devlet memurlarının sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Meclis Araştırması açılması için önerge verildi.
Milletvekili Alim IŞIK ve Milletvekili arkadaşları tarafından verilen ve Emniyet teşkilatının EHS kapsamı dışındaki personelin yaşadıkları sorunların araştırılmasının ve alınması gereken önlemlerin belirlenmesinin istendiği Meclis Araştırması önergesinin gerekçesinde özetle şu ifadeler yer aldı:
Emniyet Teşkilatında çalışan Emniyet Hizmetleri Sınıfı (EHS) dışında kalan yaklaşık 16 bin sivil personelin, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun sınıf, kariyer ve liyakat ilkelerinin uygulanmaması nedeniyle diğer kamu çalışanları ile kıyaslandığında mali ve sosyal yönden ciddi olumsuzluklar içinde çalıştıkları görülmektedir.
EHS personeli dışındaki sivil personelin, yıllarca aynı birimlerde çalışmaları, mevzuat ve uygulama tecrübeleri nedeniyle ?uzman personel? olarak değerlendirilmeleri yönündeki haklı talepleri şimdiye kadar dikkate alınmamıştır.
Emniyet teşkilatında çalışan sivil personel, gerek eğitim gerekse kıdem bakımından uygun şartlara sahip olmalarına karşın, meslekte yükselme sınavı açılmadığı için kariyer beklentilerinin önü kapatılmış, bu nedenle de birçok personel temizlik işleri, garsonluk vb. gibi işlerde çalıştırılarak beklenen iş verimi sağlanamamıştır.
Devletin yüksek maliyetle mesleğe kazandırdığı çok sayıdaki polisi, sivil personelin yapması gereken büro hizmetlerinde çalıştırması, maliyet ve fayda planlamasındaki çelişkiyi açıkça ortaya koymaktadır. Büro hizmetlerinde çalıştırılan polislerin meslek alanlarında değerlendirilmesi ile sahada aktif çalışan Polis Memurlarının iş yükü azaltılacak, uygulamada had safhaya ulaşmış mesleki rahatsızlıklar ortadan kaldırılacak, emniyet teşkilatı içinde her geçen gün bozulan iş barışı da sağlanarak daha verimli ve kaliteli hizmet üretimi gerçekleştirilebilecektir.
Yardımcı Hizmetler Sınıfı personelinin sınıflandırma ilkesine aykırı olarak nitelikleri göz ardı edilmiş, unvan ve mesleki açıdan görev tanımı da yapılmamıştır. Bu eksiklik, Teknisyen Yardımcısı unvanındaki personelin çaycı, garson, temizlikçi vb. gibi görevlerde çalıştırılmasına yol açmaktadır.
Tüm personele Kamu Görevlisi Silah Taşıma Ruhsatı verilmekle birlikte, emekli olduklarında Emniyet Hizmetleri sınıfı personelinin silah ruhsatı Emekli Kamu Görevlisi Silah Taşıma Ruhsatına çevrilirken, diğer hizmet sınıfında görevli personel ise mevcut silahlarının ruhsatını harç ödeyerek Bulundurma Ruhsatına dönüştürebilmektedirler.
Emniyet Teşkilatında istihdam edilen yaklaşık 16 bin sivil personelin mevcut bir çalışma yönetmeliği de bulunmaması ciddi hak mahrumiyetlerine yol açmaktadır.
657 sayılı Kanunda açıkça belirtilmesine rağmen, Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde özellikle vardiyalı çalışılan polis evleri, polis okulları, eğitim ve sosyal tesisler ile hizmetin 24 saat kesintisiz sürmesi gereken birimlerde çalışan Teknisyen ve Teknisyen yardımcıları sürekli olarak haftalık 40 saatten fazla çalıştırılmakta ve karşılığında izin ve ücret ödenmemektedir.
Emniyet Teşkilatı içinde başarılı Emniyet Hizmetleri Sınıfı personeline verilen ?taltif ile ödüllendirme? bürolarda aynı görevi yapan başarılı sivil memurlara ise verilmemektedir.