Editörler : Kubil ay
«91011121314151617181920»
02 Mart 2015 13:32

hakan karagöz 01
Kapalı

sen mi anlamıyorsun beni yoksa ben mi anlatamıyorum. sözlerimden bunlarımı anladın ben seni uyarıyorum sense hala evrimi kurtarma derdindesin. zaten islamın kendine has tekamül anlayışı vardır nedir senin bu evrimi savunma merakın.. islam alimlari daha 9 yy. da cabir bin hayyan, Nazzam, hatta mevlana gibi daha bir çok insan bu tekamülden bahsetmiştir.. islamın kendine has bir tekamül anlayışı zaten vardı. ve bunları araştırp öğrenmeni isterim bu bizde100 yıllarca önce varken biz niye daha 100 küsür yıl önce uydurulmuş bir teorinin peşinden gidelim... sen daha evrimin ne olduğunu anlyamamışsın bir müslüman evrimi nasıl savunur bir müslüman nasıl olurda böyle bir şeyi basite alır. ben sana açıklıyorum evrimde canlının genetik materyalinin rasgele mutasyonlarla oluşan varyasyonların temel alındığını sense bana ne var bunda diyorsun sen ne deiğinin farkındamısın bilmiyorum.. herhangi bir şeyde RASGELE liği savunmak tek kelimeyle Allahı inkardır. evrimde rasgeleliği savunur.

evrimi kabul ederim ama rastgeliliği savunmam demeye getiriyorsun. bu çocuk oyunumu. senin çıkarımın için evrimi feda mı edelim diyorsun ben sana kaynak veriyorum benim çıkarımım olan ne çok merak ediyorum. bizim dinimiz kuranda belirtmiş alimlerimizde bu tekamülden bahsetmişken hemde 100 lerce yıl önce ben niye onların uyduruk iddalarına sahip çıkayım. bu işin ucu nereye gidiyor göremiyorsun evrim teorisi üzerinden verilen bir kavga varsen bu kavgayaı göremiyorsun bende seni bu yüzden uyarmıştım ama nafile.

adamların savundukları aslında evrim falan değil onlar evrim teorisi üzerinden aslına ateist maddeci felsefelerine bir dayanak ve bir zemin arıyorlar. aslında onlar yaşamın kökenini falan aramıyorlar onların asıl amacı bir gün dünyaya çıkıp bakın aslında tanri diye bir şey yok herşey kendiliğinden oluştu biz bunu sipatladık demeyi amaçlıyorlar. çünkü bu işin temelinde tesadüflük var ilahi bir bilinç yok. sen ve senin gibiler de bunu savunuyor. sırf bu kavram yüzünden evrimi fedamı edlim diyorsun. bırak feda etmeyi savşmalıyız hatta var gücümüzle savaşmalıyız çünkü bu anlayış onların tanrıyı by pass etme operasyonudur. üstelik bu yüzden ateistler gözünde ne kadar komik duruma düştüğünüzün farkında bile değilsinz bakın daha düne kadar bize karşı çıkyorlardı baktılar olmuyor. şimdi evrimi savunuyorlar diyorlar. çünkü bu sizin çelişkiniz önünüze sadece iki secenek koyuyorsunuz bir yerde bilimsel verilerle desteklenmeye çalışılmış evrim teorisi var ama öbür tarafta sünni dayatmacı yaratılış teorisi var bu ikisinden birini seçmeye mecbur görüyorsunuz kendinizi. hayır bizim kavgamız bu değil bak asla gelişmeye değişmeye bilmem neye karşı değilim canlılar mutlaka değişmiştir hatta canlılar değil maddenin bile bir tekamülü vardır. bu sünnetullahta olan bir şeydi. Allah dileseydi gökleri ve yeri bir kerede yaratırdı ama 6 günde yaratıyor. demek bi aşama koyuyor bi süreç koyuyor biz sünnetullaha karşı değiliz ama bizim evrimlede işimiz olmaz bizim inancımızdaki bilinçli bir tekamüldür bunun adıda evrim değildir.

ben çok güzel sözler yazdım diye seninle paylaşmadım yazdıklarımı. şu forumda seni araştıran ön yargısız samimi biri olarak gördüğüm için uyarmaya çalıştım ki yanıldığımı farkettim link vermemde ki sebebte başka yere yönlendirmek değil. konuyu belki daha iyi anlarısın umuduyla yazılmış yazıları göstermek ama sen istediğini anlamakta serbestsin ben evrimi savuna biri olarak seni uyardım üstüme düşeni yaptım gerisisenin bileceğin bir şey.


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

Evrim teorisini çürütmeye o kadar odaklanmışsın ki sevdiğin insanları bile bu yüzden kırıyorsun.Caner Taslaman'ı seviyorum diyorsun.O kötü bir söz mü söylemiş?

Evrim teorisini çürütme çabasına ne gerek var?Bunu söylüyorum sen yanlış anlıyorsun.

Ateistlerin oyununa geliyorsunuz.

Ateistlere evrim teorisini kanıtlarsanız neyi kanıtlamış olacaksınız diye bir soru sorunca Adem'in yaratılışı ile ilgili ayetleri karalayanlar oluyor.Bu ayetlerle dalga geçiyorlar.

Karşımızdaki insanlar düzgün insanlar olsa oturup tartışırız.Düzgün bir insan da evrim teorisini kanıtlayıp Allah'ın yokluğunu kantılamaya çalışmaz.

Bilmiyorum der.

Biz bilim adamı mıyız?Bilimsel araştırmalar mı yapıyoruz?Gözlem ve deneyler mi yapıyoruz.

Başkalarından öğrendiğimiz bilgileri konuşarak bilim yapmış olmayız.

02 Mart 2015 14:58

OĞUZ KAĞAN 06
Yasaklı

başlığı görünce önce bir heycanlandım uzun

zamandır forumda tartışacak bir konu arıyorumdum. arada boş zamanım oluyor

bilgi alış verişi yapmak güzel oluyor ama yorumlara bakınca hevesim kırıldı. bu

konudan alayan yokmuş yourmlar kesinlikle bilgiden uzak. herkes ezberlediği bir

şeyi tuturmuş gidiyor kimi daha kendisinin bile teorisindeki çıkmazları kabul

ettiği millerin deneylerini her şeyden bir haber referans veriyor kimi

yaratılışçılarda kuranda her şey bir anda yaratıldı diye kurandaki onca aksi

ayete rağmen idaada bulunuyor.. ama bence en tehlikesi senin caner hocadan

yaptığın alıntı olmuş caner hocayı çok severim ama hocanın kaçrdığı

birnokta var benim asıl korktuğum hususda bu.. nedeni daha önce bu forum açıkladım istersen şurdaki topikten bakabilirsin

özkan47 nikli kişi benim.. yorumlarıma bakarsan açıklamışım sebebini...

http://forum.memurlar.net/konu/1721837/4.sayfa


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

bir anda yaratıldl demiyorum aynı anda yaratıldı diyorum arada çok fark var

O, öyle bir Allah'dır ki, hanginizin daha güzel amel işleyeceğini imtihan etmek için gökleri ve yeri altı günde yarattı. Arşı da su üstündeydi. Onlara "öldükten sonra tekrar dirileceksiniz" dersen, o kâfirler de kesinlikle sana: " Bu apaçık bir sihirden başka birşey değildir." diyecekler.

bu ayete 6 günde yarattığını yazıyor ancak bugünkü zaman kavranına göre mi bilmiyorum

02 Mart 2015 15:07

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

Evrim teorisini çürütmeye o kadar odaklanmışsın ki sevdiğin insanları bile bu yüzden kırıyorsun.Caner Taslaman'ı seviyorum diyorsun.O kötü bir söz mü söylemiş?

Evrim teorisini çürütme çabasına ne gerek var?Bunu söylüyorum sen yanlış anlıyorsun.

Ateistlerin oyununa geliyorsunuz.

Ateistlere evrim teorisini kanıtlarsanız neyi kanıtlamış olacaksınız diye bir soru sorunca Adem'in yaratılışı ile ilgili ayetleri karalayanlar oluyor.Bu ayetlerle dalga geçiyorlar.

Karşımızdaki insanlar düzgün insanlar olsa oturup tartışırız.Düzgün bir insan da evrim teorisini kanıtlayıp Allah'ın yokluğunu kantılamaya çalışmaz.

Bilmiyorum der.

Biz bilim adamı mıyız?Bilimsel araştırmalar mı yapıyoruz?Gözlem ve deneyler mi yapıyoruz.

Başkalarından öğrendiğimiz bilgileri konuşarak bilim yapmış olmayız.


hakan karagöz 01, 6 yıl önce - Alıntıya git

bak kardeş senle aramızda ciddi anlamda iletişim

bozukluğu var galiba ben kendimi ifade edemiyorum. bu sefer daha

detaylı anlatmaya çalışacağım

yanlız

şunu belirteyim benim atesitlerle hiç bir derdim yok onlara bir şey anlatama

derdinde değilim benim derdim müslüman kardeşlerimle ama nacizane uyardığım

müslüman bir kardeşimdende bana "güzel şeyler yazmışsın onu mu göstermeye

çalışıyorsun" gibi bir tepki alınca şaşırdım açıkçası biraz uslubum

sertleşti. eğer kırdıysam özür dilerim.

şimdi

sana meramımı daha açık bir uslupla anlatmaya çalışayım aslında bunu verdiğim

linkte uzun uzun yazmıştım. tekrar yazma zahmetine girmek istemediğim için link

paylaşmıştım.

öncelikle

benim evrim teorisine karşı çıkmamın sebebi klasik yaratılışçı tepksiyle her

şeyi Allah birkerede yarattı o yüzden evrim diye bir şey yoktur olduğundan

değil. ben evrime şu yüzden karşı çıkıyorum. evrim dediğimiz şey özünde şudur.

bir canlı populasyonunda bir takım etkenler sonucu ki bunlar sıcaklık kimyasal

maddeler güneş ışınları olabilir RASGELE mutasyonlar meydana geliyor ve canlı

bu mutasyonlardan kendisine yarar sağlayan bir başka ifadeyle yaşama şansını

artıran özelliklerle yoluna devam ediyor bu şekilde canlıdaki süreç içerisindeki

değişikliklere evrim deniliyor. şimdi bilimle uğraşan biri olarak benim derdim

canlıların değişmediğini iddaa etmek değil. ben klasik bir yaratılışçı gibi

evrenin durağan olduğunu değişmediği her şeyin bir kerede yaratıldığını

savunmuyorum. kuranında islamın da böyle bir iddası yok. ama evrim teorisi

sadece canlıların değişmesini savunmuyorki aynı zamanda bu değişimin rasgele

mutasyonlarla gerçekleştiğini savunuyor. yani evrimi savunan biri sadece

canlıların değiştiğini savunmakla kalmıyor aynı zamanda bütün yaşamaın ve

çeşitliliğin kendiliğinden oluştuğunda savunuyor(tabi abiyogenez farklı bir

konu ama birbiriyle bağlantılı) şimdi söylermisiniz bana bu caner taslaman

beyfendi acaba evrim islamla çelişmez derken bu rageliliği islamın neresine

koyuyor.veya evrim islamla çelişmez diyen beyfendiler Talak 3 teki "Allah

her şeye bir ölçü koymuştur" ayetini nasıl anlıyorlar.

o

yüzden caner hocada diğerleride bence ne söylediklerinin farkında değiller.

ben

evrimi kabul ederim ama rastgeleliği kabul etmem diyorsanız o zaman buna niye

evrim diyorsunuz benim tepkim bu kavrama.

Rastgelelik yani Tesadüflük Allahın varlığına

tersdir. Einstain ın

söylediği

gibi "Tanrı(Allah) zar atmaz". Bu yüzden bir müslüman öyle

yada

böyle evrim teorisini kabul ederse Allah muhafaza dinden çıkabilir.. bu

konuda

bilinçli olmak gerekir. Ama şunu söylemek farklı bir şeydir :Canlılar

zamanla

değişmişitir(gelişmiştir) denebilir buna evrim demek zorunda değiliz

çünkü

bu değişim bilinçli bir şekilde gerçekleşen bir olaydır. Evrim bilinçli

bir

değişimi kabul etmez. Bir süreç, bir

tekamul Allahın

sünnetinde var. Bakın rabbimiz Yunus süresinde gökleri ve yeri

6

günde veya evrede yarattım diyor. Neden bir kerede yaratmıyorda 6 günde veya

evrede

yaratıyor haşa gücümü yetmiyor. Çünkü sünnetullah ta bir tekamül var bir

süreç

var. evrenin yaşı yaklaşık 14 milyarken insanların varlığı birkaç milyonu

geçmiyor.

Bunlar hepsi herşeyin bir sürece bağlı olduğunu gösteriyor. Arapçaya

hakim

olanlar bilir; "-kun fe yekun- "ol dedi oldu" anlamına geldiği gibi bir

anlamıda

"-ol dedi olmaya başladı, oluşma sürecine girdi" demektir. Evet islamın

kendine

has bir tekamül anlayışı vardır. Kuranı kerimde de bu tekamül anlayışı

farklı

anlatımlarla dile getirlmiştir. Zaten bu konudaki ayetler ziyadesiyle bu

forumlarda paylaşılmıştır tekrar paylaşmak istemiyoru sende bu ayetleri

biliyorsundur.

Müslümanlar

bir değişimi, bir gelişmeyi, veya bir olgunlaşmayı

yüzyıllardır

islamın kendi anlayışı içinde savunmuşlardır bunu kabul

etmişlerdir.

Kısacası islamın zaten kendi anlayışı içinde ilk zamanlardan beri

olan

bir tekamül anlayışı vardır bunu bilmediğimiz içinsanki evrimi yeni

keşfediyormuşuz gibi davranılıyor.

... Özellikle son

yıllarda Evrimsel

sürecin

bir Yaratıcıyı reddetme anlamına geldiği yönünde yoğun bir propaganda

ile

karşı karşıyayız. Belirli bazı odakların çıkartmış olduğu yayınlar, inançlı

insanları

Evrim ile Yaratıcı arasında bir seçim yapmaya zorlamakta ve Evrimin

bilimsel

bir teori olduğunu kabul edenleri Kutsal metinleri reddetmekle

etiketlemektedir.

Halbuki,

İslam Medeniyetinde, Abbasilere kadar olan dönemde, Allahın yoktan

var

ettiğinin değil, Ahmed bin Muhammad Ali Miskeveyh (11. yy), İbnul-Heysem,

Nasiraddin

Tusi (13. yy), Al Biruni (10. yy), Al Cahiz (8. yy) ve Al Nazzam,

İhvanuSSaffa,

ibni Nefis (13. yy), İbn Tufeyl (12. yy), Cabir bin Hayyan (9.

yy)

Muhammed Zekerriyya el-Kazvini, İbn Haldun, Kınalızade Ali Efendi gibi

müslüman

bilim insanlarının eserlerinde moda tabiriyle evrim düşüncesinin ki

aslı

tekamüldür izlerini görüyoruz. Bu dönemin sonuna kadar yaratılış inancı

evrim

düşüncesi(tekamül) ile tamamen paralel gitmesine ve doğal

karşılanmasına

rağmen bundan sonraki dönemlerde bu inanıştan ayrılmalar baş

gösteriyor.

Dini açıdan Abbasilere kadar olan dönemde yaratılış ile

evrim(tekamül)

paralel düşünce sistemleri olarak giderken, ortaçağda bilimin

Katolik

Kilisesi ile ters düşmesi (Evrenin merkezine insanı koyması, İsanın

Allahın

oğlu olması (haşa) hasebiyle insanların da maymun benzeri varlıklardan

gelemeyeceği

düşüncesi)sonrasında İslam dünyasının da bundan nasiplenmiş

olması,

evrimci düşünce sisteminin de popülerliğini yitirmeye başlamasına neden

olmuştur.

Fakat gene de İslam medeniyetinde İbn-i Sinanın eserlerinde ve 12.

yüzyılda

İbn-i Tufeylde hayatın bazı madde ve gazların kimyasal bileşimi ile

oluştuğunu

belirtmesi, evrim düşücesinin gene de varlığını devam ettirdiğinin

bir

göstergesidir.

Miskeveyh,

El-Fevzül-Asgar eserinde evrimleşmeyi(doğrusu tekamülü),

Darwinden

tam 850 yıl önce incelemiş ve şöyle yazmıştır: yüksek alemden inen

nefs

(ruh) çeşitli dünya varlıklarında kendini göstere göstere tekamül etmiş,

nihayet

insanlık mertebesine gelmiştir.

Bununla

birlikte dînî açıdan yorumlara bakacak olursak Osmanlı

bilgini

Erzurumlu İbrahim Hakkı?nın (18. yy) Marifetname sinde geçen Bu

şerefli

vücudun yükseliş başlangıcı madenler olmuştur ki, onların başlangıcı

kaygan

çamurdur. Sonra ondan taşlar mertebesine yükselmiştir. Ta iş ve surette

insana

benzeyen nesnas (büyük bir maymun türü) ve maymun mertebesini bulmuştur.

O

mertebeden dahi yükselip insan suretine gelmiştir? (Cilt I, s.71) satırları

da

son dönemlerde bile hayatın kökenlerinin evrim(tekamül) temelli olarak

açıklanabileceğini

net bir şekilde gösteriyor.

Mevlana(aslı

celalettini Rumi) nın eserlerinden de bu konuya işaret edebileceğini

düşündüğümüz

alıntılar yapalım.

Fihi

Mafih (Ne Varsa İçindedir) adlı eserinden:

Mesela

önce toprak ve cemaddın (cansızdın), seni bitki alemine

getirdi;

bitki aleminden alaka (kan) ve mudğa (et) alemine sefer ettin. İşte

keramet

budur Bunu inkar etme ve sana bundan haber verirlerse kabul et.

Divan

adlı eserinden:

İlkin,

maden idin, sonra bitki, Bilahare hayvan oldun: Bu

gözlerinden

nasıl gizli kalacaktır Bundan sonra, bilgi, akıl ve imanla

donatılmış

insan oldun.

Ünlü

Mesnevisinde de birkaç yerde benzer sözler yer alıyor:

Ben

de cansız varlıktan oldum, biten, boy atıp gelişen nebat

(bitki)

oldum; artık ölüp azalmaktan, noksana düşmekten ne diye korkacakmışım

Hiçbir

şeyden haberi olmayan cansızlardan, gelişip boy atan

bitkiye,

bitkiden yaşayış, dertlere uğrayış varlığına. Sonra güzelim

akıl-fikir,

ayırt ediş varlığına geldin; ondan sonra da beş duyguyla altı yönün

dışına

varacaksın.

İnsanoğlu

önce cematlarda (cansızlarda) zuhur etti, sonra

cematlardan

nebatlara geçti. Yıllarca o fidanlardan bir fidan gibi yaşadı, çok

farklı

olan cemat halinden habersiz. Nebati halden hayvani hale geçince, nebat

halinden

hiç bir şey hatırlamadı, nebatlar alemine duyduğu meyilden başka.

Bilhassa

ilkbahar ve çiçekler açtığı zamanda. Yine biliyorsunuz ki Ulu Yaratıcı

insanoğlunu

hayvan durumundan insan haline çıkardı. Böylece insan iklimden

iklime

geçti, şimdiki gibi akıl irfan ve kudret sahibi oluncaya kadar. Evvelki

akıllarından

hiç bir hatırası yoktur, şu anki akıl durumu da değişecektir.

Görüldüğü

gibi bu konuda yani sözde evrim özde tekamül konusunda

müktesabatımızda

ciltler dolusu bilgi varken ne yazıkki bizim bu kendini son

derece

bilimsel ve akılcı sanan halbu ki bilimsellikten ve akılcılıktan zerre

nasibi

almamış turan dursunların sitelerinden kopyala yapıştır yapan aynı

konuları

temcit pilavı gibi ısıstıp ısıtıp önümüze serenlerin İddaları tek

kelimeyle

CEHALETTİR. Şimdi bizim yüzlerce yıl önce kabul ettiğimiz,

söylediğimiz

hatta bu konuda müstakil eserler bıraktığımız. bir konuyu. aslında

islamda

evrimi savunuyormuş deyip sanki müslümanların yeni fark ettiğini ima

etmek

Kuran a da müslümanlara da islama da iftira değilmidir söylermisin bana. Hatta

bunu ben kendime de

hakaret

sayarım. Bundan henüz 100-200 yıl önce ortaya atılmış bütün evrendeki düzenin

tesadüfi

olarak kurulduğunu ve genişlediğini idda eden komik bir teoriye

islamda

temel arayanlar hem cahildir hem gafildir. Benim dinim senin 100-200

yıl

önce bulduğunu sandığın şeyin aslını 1400 yıldır söylüyor.

Evet

canlılar değişmiştir gelişmiştirde. Canlılarda bir dönüşüm

vardır

bunun detaylarını bilemeyiz bunu bulmak nasıl olduğunu anlamk bilimin

işi.

Ama sanıldığının aksine islam bu tekamülü red etmez. belkide gerçekten bir

tür

başka bir türe dönüşmüştür bu konuda bir takım bilimsel eksiklikler var eksiklikten

öte çıkmazlar var bilimin bu çıkmazları çözmesi lazım ama bilimin işi

islamda

buna açıkça karşı olan bir ayet yoktur böyle bir şey olabilirde

olmayabilirde

bunu en iyi Allah bilir fakat bizim emin olduğumuz tek bir şey var hiç bir şey

tesadüfi değildir. bu yüzden burdan darwine ekmek çıkmaz çünkü canlıyı

dönüştüren de

geliştirende

Allahtır. Bütün canlılar bilinçli bir şekilde değişir ve gelişir.

o

yüzden aslında yürütülen kavga aslında tanrıyı by pass etme kavgasıdır. bu

oyuna gelmeyelim.

şimdi soruyorum sana evrimi inkar etmek

bilmediğinin peşine mi düşmektir?

02 Mart 2015 15:47

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

bir anda yaratıldl demiyorum aynı anda yaratıldı diyorum arada çok fark var

O, öyle bir Allah'dır ki, hanginizin daha güzel amel işleyeceğini imtihan etmek için gökleri ve yeri altı günde yarattı. Arşı da su üstündeydi. Onlara "öldükten sonra tekrar dirileceksiniz" dersen, o kâfirler de kesinlikle sana: " Bu apaçık bir sihirden başka birşey değildir." diyecekler.

bu ayete 6 günde yarattığını yazıyor ancak bugünkü zaman kavranına göre mi bilmiyorum


OĞUZ KAĞAN 06, 6 yıl önce - Alıntıya git

bir önceki yazımı okursnız orda islam alimlerinden örnekler vermişim ne islamda nede kuranda canlıların aynı anda yaratıldığı diye bir şey yok. kuranda bir çok anlatım semboliktir özellikle yaratılışla ilgili olanlar ama emin olduğumuz bir şey var oda hem canlılarda hemde evrende bir tekamülün olduğu. Allah gökleri ve yeri 6 günde veya evrede yarattığını söyülüyor neden aynı anda yaratmıyor haşa gücümü yetmiyor. yaratıcı bir sürece bağlamış evreni ve yaşamı

02 Mart 2015 16:46

hakan karagöz 01
Kapalı

bak kardeş senle aramızda ciddi anlamda iletişim

bozukluğu var galiba ben kendimi ifade edemiyorum. bu sefer daha

detaylı anlatmaya çalışacağım

yanlız

şunu belirteyim benim atesitlerle hiç bir derdim yok onlara bir şey anlatama

derdinde değilim benim derdim müslüman kardeşlerimle ama nacizane uyardığım

müslüman bir kardeşimdende bana "güzel şeyler yazmışsın onu mu göstermeye

çalışıyorsun" gibi bir tepki alınca şaşırdım açıkçası biraz uslubum

sertleşti. eğer kırdıysam özür dilerim.

şimdi

sana meramımı daha açık bir uslupla anlatmaya çalışayım aslında bunu verdiğim

linkte uzun uzun yazmıştım. tekrar yazma zahmetine girmek istemediğim için link

paylaşmıştım.

öncelikle

benim evrim teorisine karşı çıkmamın sebebi klasik yaratılışçı tepksiyle her

şeyi Allah birkerede yarattı o yüzden evrim diye bir şey yoktur olduğundan

değil. ben evrime şu yüzden karşı çıkıyorum. evrim dediğimiz şey özünde şudur.

bir canlı populasyonunda bir takım etkenler sonucu ki bunlar sıcaklık kimyasal

maddeler güneş ışınları olabilir RASGELE mutasyonlar meydana geliyor ve canlı

bu mutasyonlardan kendisine yarar sağlayan bir başka ifadeyle yaşama şansını

artıran özelliklerle yoluna devam ediyor bu şekilde canlıdaki süreç içerisindeki

değişikliklere evrim deniliyor. şimdi bilimle uğraşan biri olarak benim derdim

canlıların değişmediğini iddaa etmek değil. ben klasik bir yaratılışçı gibi

evrenin durağan olduğunu değişmediği her şeyin bir kerede yaratıldığını

savunmuyorum. kuranında islamın da böyle bir iddası yok. ama evrim teorisi

sadece canlıların değişmesini savunmuyorki aynı zamanda bu değişimin rasgele

mutasyonlarla gerçekleştiğini savunuyor. yani evrimi savunan biri sadece

canlıların değiştiğini savunmakla kalmıyor aynı zamanda bütün yaşamaın ve

çeşitliliğin kendiliğinden oluştuğunda savunuyor(tabi abiyogenez farklı bir

konu ama birbiriyle bağlantılı) şimdi söylermisiniz bana bu caner taslaman

beyfendi acaba evrim islamla çelişmez derken bu rageliliği islamın neresine

koyuyor.veya evrim islamla çelişmez diyen beyfendiler Talak 3 teki "Allah

her şeye bir ölçü koymuştur" ayetini nasıl anlıyorlar.

o

yüzden caner hocada diğerleride bence ne söylediklerinin farkında değiller.

ben

evrimi kabul ederim ama rastgeleliği kabul etmem diyorsanız o zaman buna niye

evrim diyorsunuz benim tepkim bu kavrama.

Rastgelelik yani Tesadüflük Allahın varlığına

tersdir. Einstain ın

söylediği

gibi "Tanrı(Allah) zar atmaz". Bu yüzden bir müslüman öyle

yada

böyle evrim teorisini kabul ederse Allah muhafaza dinden çıkabilir.. bu

konuda

bilinçli olmak gerekir. Ama şunu söylemek farklı bir şeydir :Canlılar

zamanla

değişmişitir(gelişmiştir) denebilir buna evrim demek zorunda değiliz

çünkü

bu değişim bilinçli bir şekilde gerçekleşen bir olaydır. Evrim bilinçli

bir

değişimi kabul etmez. Bir süreç, bir

tekamul Allahın

sünnetinde var. Bakın rabbimiz Yunus süresinde gökleri ve yeri

6

günde veya evrede yarattım diyor. Neden bir kerede yaratmıyorda 6 günde veya

evrede

yaratıyor haşa gücümü yetmiyor. Çünkü sünnetullah ta bir tekamül var bir

süreç

var. evrenin yaşı yaklaşık 14 milyarken insanların varlığı birkaç milyonu

geçmiyor.

Bunlar hepsi herşeyin bir sürece bağlı olduğunu gösteriyor. Arapçaya

hakim

olanlar bilir; "-kun fe yekun- "ol dedi oldu" anlamına geldiği gibi bir

anlamıda

"-ol dedi olmaya başladı, oluşma sürecine girdi" demektir. Evet islamın

kendine

has bir tekamül anlayışı vardır. Kuranı kerimde de bu tekamül anlayışı

farklı

anlatımlarla dile getirlmiştir. Zaten bu konudaki ayetler ziyadesiyle bu

forumlarda paylaşılmıştır tekrar paylaşmak istemiyoru sende bu ayetleri

biliyorsundur.

Müslümanlar

bir değişimi, bir gelişmeyi, veya bir olgunlaşmayı

yüzyıllardır

islamın kendi anlayışı içinde savunmuşlardır bunu kabul

etmişlerdir.

Kısacası islamın zaten kendi anlayışı içinde ilk zamanlardan beri

olan

bir tekamül anlayışı vardır bunu bilmediğimiz içinsanki evrimi yeni

keşfediyormuşuz gibi davranılıyor.

... Özellikle son

yıllarda Evrimsel

sürecin

bir Yaratıcıyı reddetme anlamına geldiği yönünde yoğun bir propaganda

ile

karşı karşıyayız. Belirli bazı odakların çıkartmış olduğu yayınlar, inançlı

insanları

Evrim ile Yaratıcı arasında bir seçim yapmaya zorlamakta ve Evrimin

bilimsel

bir teori olduğunu kabul edenleri Kutsal metinleri reddetmekle

etiketlemektedir.

Halbuki,

İslam Medeniyetinde, Abbasilere kadar olan dönemde, Allahın yoktan

var

ettiğinin değil, Ahmed bin Muhammad Ali Miskeveyh (11. yy), İbnul-Heysem,

Nasiraddin

Tusi (13. yy), Al Biruni (10. yy), Al Cahiz (8. yy) ve Al Nazzam,

İhvanuSSaffa,

ibni Nefis (13. yy), İbn Tufeyl (12. yy), Cabir bin Hayyan (9.

yy)

Muhammed Zekerriyya el-Kazvini, İbn Haldun, Kınalızade Ali Efendi gibi

müslüman

bilim insanlarının eserlerinde moda tabiriyle evrim düşüncesinin ki

aslı

tekamüldür izlerini görüyoruz. Bu dönemin sonuna kadar yaratılış inancı

evrim

düşüncesi(tekamül) ile tamamen paralel gitmesine ve doğal

karşılanmasına

rağmen bundan sonraki dönemlerde bu inanıştan ayrılmalar baş

gösteriyor.

Dini açıdan Abbasilere kadar olan dönemde yaratılış ile

evrim(tekamül)

paralel düşünce sistemleri olarak giderken, ortaçağda bilimin

Katolik

Kilisesi ile ters düşmesi (Evrenin merkezine insanı koyması, İsanın

Allahın

oğlu olması (haşa) hasebiyle insanların da maymun benzeri varlıklardan

gelemeyeceği

düşüncesi)sonrasında İslam dünyasının da bundan nasiplenmiş

olması,

evrimci düşünce sisteminin de popülerliğini yitirmeye başlamasına neden

olmuştur.

Fakat gene de İslam medeniyetinde İbn-i Sinanın eserlerinde ve 12.

yüzyılda

İbn-i Tufeylde hayatın bazı madde ve gazların kimyasal bileşimi ile

oluştuğunu

belirtmesi, evrim düşücesinin gene de varlığını devam ettirdiğinin

bir

göstergesidir.

Miskeveyh,

El-Fevzül-Asgar eserinde evrimleşmeyi(doğrusu tekamülü),

Darwinden

tam 850 yıl önce incelemiş ve şöyle yazmıştır: yüksek alemden inen

nefs

(ruh) çeşitli dünya varlıklarında kendini göstere göstere tekamül etmiş,

nihayet

insanlık mertebesine gelmiştir.

Bununla

birlikte dînî açıdan yorumlara bakacak olursak Osmanlı

bilgini

Erzurumlu İbrahim Hakkı?nın (18. yy) Marifetname sinde geçen Bu

şerefli

vücudun yükseliş başlangıcı madenler olmuştur ki, onların başlangıcı

kaygan

çamurdur. Sonra ondan taşlar mertebesine yükselmiştir. Ta iş ve surette

insana

benzeyen nesnas (büyük bir maymun türü) ve maymun mertebesini bulmuştur.

O

mertebeden dahi yükselip insan suretine gelmiştir? (Cilt I, s.71) satırları

da

son dönemlerde bile hayatın kökenlerinin evrim(tekamül) temelli olarak

açıklanabileceğini

net bir şekilde gösteriyor.

Mevlana(aslı

celalettini Rumi) nın eserlerinden de bu konuya işaret edebileceğini

düşündüğümüz

alıntılar yapalım.

Fihi

Mafih (Ne Varsa İçindedir) adlı eserinden:

Mesela

önce toprak ve cemaddın (cansızdın), seni bitki alemine

getirdi;

bitki aleminden alaka (kan) ve mudğa (et) alemine sefer ettin. İşte

keramet

budur Bunu inkar etme ve sana bundan haber verirlerse kabul et.

Divan

adlı eserinden:

İlkin,

maden idin, sonra bitki, Bilahare hayvan oldun: Bu

gözlerinden

nasıl gizli kalacaktır Bundan sonra, bilgi, akıl ve imanla

donatılmış

insan oldun.

Ünlü

Mesnevisinde de birkaç yerde benzer sözler yer alıyor:

Ben

de cansız varlıktan oldum, biten, boy atıp gelişen nebat

(bitki)

oldum; artık ölüp azalmaktan, noksana düşmekten ne diye korkacakmışım

Hiçbir

şeyden haberi olmayan cansızlardan, gelişip boy atan

bitkiye,

bitkiden yaşayış, dertlere uğrayış varlığına. Sonra güzelim

akıl-fikir,

ayırt ediş varlığına geldin; ondan sonra da beş duyguyla altı yönün

dışına

varacaksın.

İnsanoğlu

önce cematlarda (cansızlarda) zuhur etti, sonra

cematlardan

nebatlara geçti. Yıllarca o fidanlardan bir fidan gibi yaşadı, çok

farklı

olan cemat halinden habersiz. Nebati halden hayvani hale geçince, nebat

halinden

hiç bir şey hatırlamadı, nebatlar alemine duyduğu meyilden başka.

Bilhassa

ilkbahar ve çiçekler açtığı zamanda. Yine biliyorsunuz ki Ulu Yaratıcı

insanoğlunu

hayvan durumundan insan haline çıkardı. Böylece insan iklimden

iklime

geçti, şimdiki gibi akıl irfan ve kudret sahibi oluncaya kadar. Evvelki

akıllarından

hiç bir hatırası yoktur, şu anki akıl durumu da değişecektir.

Görüldüğü

gibi bu konuda yani sözde evrim özde tekamül konusunda

müktesabatımızda

ciltler dolusu bilgi varken ne yazıkki bizim bu kendini son

derece

bilimsel ve akılcı sanan halbu ki bilimsellikten ve akılcılıktan zerre

nasibi

almamış turan dursunların sitelerinden kopyala yapıştır yapan aynı

konuları

temcit pilavı gibi ısıstıp ısıtıp önümüze serenlerin İddaları tek

kelimeyle

CEHALETTİR. Şimdi bizim yüzlerce yıl önce kabul ettiğimiz,

söylediğimiz

hatta bu konuda müstakil eserler bıraktığımız. bir konuyu. aslında

islamda

evrimi savunuyormuş deyip sanki müslümanların yeni fark ettiğini ima

etmek

Kuran a da müslümanlara da islama da iftira değilmidir söylermisin bana. Hatta

bunu ben kendime de

hakaret

sayarım. Bundan henüz 100-200 yıl önce ortaya atılmış bütün evrendeki düzenin

tesadüfi

olarak kurulduğunu ve genişlediğini idda eden komik bir teoriye

islamda

temel arayanlar hem cahildir hem gafildir. Benim dinim senin 100-200

yıl

önce bulduğunu sandığın şeyin aslını 1400 yıldır söylüyor.

Evet

canlılar değişmiştir gelişmiştirde. Canlılarda bir dönüşüm

vardır

bunun detaylarını bilemeyiz bunu bulmak nasıl olduğunu anlamk bilimin

işi.

Ama sanıldığının aksine islam bu tekamülü red etmez. belkide gerçekten bir

tür

başka bir türe dönüşmüştür bu konuda bir takım bilimsel eksiklikler var eksiklikten

öte çıkmazlar var bilimin bu çıkmazları çözmesi lazım ama bilimin işi

islamda

buna açıkça karşı olan bir ayet yoktur böyle bir şey olabilirde

olmayabilirde

bunu en iyi Allah bilir fakat bizim emin olduğumuz tek bir şey var hiç bir şey

tesadüfi değildir. bu yüzden burdan darwine ekmek çıkmaz çünkü canlıyı

dönüştüren de

geliştirende

Allahtır. Bütün canlılar bilinçli bir şekilde değişir ve gelişir.

o

yüzden aslında yürütülen kavga aslında tanrıyı by pass etme kavgasıdır. bu

oyuna gelmeyelim.

şimdi soruyorum sana evrimi inkar etmek

bilmediğinin peşine mi düşmektir?


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

Yazını yarısına kadar okudum bıraktım.

Sen şu sözden ne anlıyorsun bana anlat lütfen.

Evrim teorisi beni ilgilendirmiyor.Evrim teorisini çürütmeye çaba harcamak gereksiz.

Banane senin evrim hakkındaki düşüncelerinden.

Tamam sen büyük alim olmuşsun.Çok önemli sözler yazıyorsun.Ama ben anlamıyorum.Anlamak da istemiyorum.

Selametle.

02 Mart 2015 16:53

OĞUZ KAĞAN 06
Yasaklı

bak kardeş senle aramızda ciddi anlamda iletişim

bozukluğu var galiba ben kendimi ifade edemiyorum. bu sefer daha

detaylı anlatmaya çalışacağım

yanlız

şunu belirteyim benim atesitlerle hiç bir derdim yok onlara bir şey anlatama

derdinde değilim benim derdim müslüman kardeşlerimle ama nacizane uyardığım

müslüman bir kardeşimdende bana "güzel şeyler yazmışsın onu mu göstermeye

çalışıyorsun" gibi bir tepki alınca şaşırdım açıkçası biraz uslubum

sertleşti. eğer kırdıysam özür dilerim.

şimdi

sana meramımı daha açık bir uslupla anlatmaya çalışayım aslında bunu verdiğim

linkte uzun uzun yazmıştım. tekrar yazma zahmetine girmek istemediğim için link

paylaşmıştım.

öncelikle

benim evrim teorisine karşı çıkmamın sebebi klasik yaratılışçı tepksiyle her

şeyi Allah birkerede yarattı o yüzden evrim diye bir şey yoktur olduğundan

değil. ben evrime şu yüzden karşı çıkıyorum. evrim dediğimiz şey özünde şudur.

bir canlı populasyonunda bir takım etkenler sonucu ki bunlar sıcaklık kimyasal

maddeler güneş ışınları olabilir RASGELE mutasyonlar meydana geliyor ve canlı

bu mutasyonlardan kendisine yarar sağlayan bir başka ifadeyle yaşama şansını

artıran özelliklerle yoluna devam ediyor bu şekilde canlıdaki süreç içerisindeki

değişikliklere evrim deniliyor. şimdi bilimle uğraşan biri olarak benim derdim

canlıların değişmediğini iddaa etmek değil. ben klasik bir yaratılışçı gibi

evrenin durağan olduğunu değişmediği her şeyin bir kerede yaratıldığını

savunmuyorum. kuranında islamın da böyle bir iddası yok. ama evrim teorisi

sadece canlıların değişmesini savunmuyorki aynı zamanda bu değişimin rasgele

mutasyonlarla gerçekleştiğini savunuyor. yani evrimi savunan biri sadece

canlıların değiştiğini savunmakla kalmıyor aynı zamanda bütün yaşamaın ve

çeşitliliğin kendiliğinden oluştuğunda savunuyor(tabi abiyogenez farklı bir

konu ama birbiriyle bağlantılı) şimdi söylermisiniz bana bu caner taslaman

beyfendi acaba evrim islamla çelişmez derken bu rageliliği islamın neresine

koyuyor.veya evrim islamla çelişmez diyen beyfendiler Talak 3 teki "Allah

her şeye bir ölçü koymuştur" ayetini nasıl anlıyorlar.

o

yüzden caner hocada diğerleride bence ne söylediklerinin farkında değiller.

ben

evrimi kabul ederim ama rastgeleliği kabul etmem diyorsanız o zaman buna niye

evrim diyorsunuz benim tepkim bu kavrama.

Rastgelelik yani Tesadüflük Allahın varlığına

tersdir. Einstain ın

söylediği

gibi "Tanrı(Allah) zar atmaz". Bu yüzden bir müslüman öyle

yada

böyle evrim teorisini kabul ederse Allah muhafaza dinden çıkabilir.. bu

konuda

bilinçli olmak gerekir. Ama şunu söylemek farklı bir şeydir :Canlılar

zamanla

değişmişitir(gelişmiştir) denebilir buna evrim demek zorunda değiliz

çünkü

bu değişim bilinçli bir şekilde gerçekleşen bir olaydır. Evrim bilinçli

bir

değişimi kabul etmez. Bir süreç, bir

tekamul Allahın

sünnetinde var. Bakın rabbimiz Yunus süresinde gökleri ve yeri

6

günde veya evrede yarattım diyor. Neden bir kerede yaratmıyorda 6 günde veya

evrede

yaratıyor haşa gücümü yetmiyor. Çünkü sünnetullah ta bir tekamül var bir

süreç

var. evrenin yaşı yaklaşık 14 milyarken insanların varlığı birkaç milyonu

geçmiyor.

Bunlar hepsi herşeyin bir sürece bağlı olduğunu gösteriyor. Arapçaya

hakim

olanlar bilir; "-kun fe yekun- "ol dedi oldu" anlamına geldiği gibi bir

anlamıda

"-ol dedi olmaya başladı, oluşma sürecine girdi" demektir. Evet islamın

kendine

has bir tekamül anlayışı vardır. Kuranı kerimde de bu tekamül anlayışı

farklı

anlatımlarla dile getirlmiştir. Zaten bu konudaki ayetler ziyadesiyle bu

forumlarda paylaşılmıştır tekrar paylaşmak istemiyoru sende bu ayetleri

biliyorsundur.

Müslümanlar

bir değişimi, bir gelişmeyi, veya bir olgunlaşmayı

yüzyıllardır

islamın kendi anlayışı içinde savunmuşlardır bunu kabul

etmişlerdir.

Kısacası islamın zaten kendi anlayışı içinde ilk zamanlardan beri

olan

bir tekamül anlayışı vardır bunu bilmediğimiz içinsanki evrimi yeni

keşfediyormuşuz gibi davranılıyor.

... Özellikle son

yıllarda Evrimsel

sürecin

bir Yaratıcıyı reddetme anlamına geldiği yönünde yoğun bir propaganda

ile

karşı karşıyayız. Belirli bazı odakların çıkartmış olduğu yayınlar, inançlı

insanları

Evrim ile Yaratıcı arasında bir seçim yapmaya zorlamakta ve Evrimin

bilimsel

bir teori olduğunu kabul edenleri Kutsal metinleri reddetmekle

etiketlemektedir.

Halbuki,

İslam Medeniyetinde, Abbasilere kadar olan dönemde, Allahın yoktan

var

ettiğinin değil, Ahmed bin Muhammad Ali Miskeveyh (11. yy), İbnul-Heysem,

Nasiraddin

Tusi (13. yy), Al Biruni (10. yy), Al Cahiz (8. yy) ve Al Nazzam,

İhvanuSSaffa,

ibni Nefis (13. yy), İbn Tufeyl (12. yy), Cabir bin Hayyan (9.

yy)

Muhammed Zekerriyya el-Kazvini, İbn Haldun, Kınalızade Ali Efendi gibi

müslüman

bilim insanlarının eserlerinde moda tabiriyle evrim düşüncesinin ki

aslı

tekamüldür izlerini görüyoruz. Bu dönemin sonuna kadar yaratılış inancı

evrim

düşüncesi(tekamül) ile tamamen paralel gitmesine ve doğal

karşılanmasına

rağmen bundan sonraki dönemlerde bu inanıştan ayrılmalar baş

gösteriyor.

Dini açıdan Abbasilere kadar olan dönemde yaratılış ile

evrim(tekamül)

paralel düşünce sistemleri olarak giderken, ortaçağda bilimin

Katolik

Kilisesi ile ters düşmesi (Evrenin merkezine insanı koyması, İsanın

Allahın

oğlu olması (haşa) hasebiyle insanların da maymun benzeri varlıklardan

gelemeyeceği

düşüncesi)sonrasında İslam dünyasının da bundan nasiplenmiş

olması,

evrimci düşünce sisteminin de popülerliğini yitirmeye başlamasına neden

olmuştur.

Fakat gene de İslam medeniyetinde İbn-i Sinanın eserlerinde ve 12.

yüzyılda

İbn-i Tufeylde hayatın bazı madde ve gazların kimyasal bileşimi ile

oluştuğunu

belirtmesi, evrim düşücesinin gene de varlığını devam ettirdiğinin

bir

göstergesidir.

Miskeveyh,

El-Fevzül-Asgar eserinde evrimleşmeyi(doğrusu tekamülü),

Darwinden

tam 850 yıl önce incelemiş ve şöyle yazmıştır: yüksek alemden inen

nefs

(ruh) çeşitli dünya varlıklarında kendini göstere göstere tekamül etmiş,

nihayet

insanlık mertebesine gelmiştir.

Bununla

birlikte dînî açıdan yorumlara bakacak olursak Osmanlı

bilgini

Erzurumlu İbrahim Hakkı?nın (18. yy) Marifetname sinde geçen Bu

şerefli

vücudun yükseliş başlangıcı madenler olmuştur ki, onların başlangıcı

kaygan

çamurdur. Sonra ondan taşlar mertebesine yükselmiştir. Ta iş ve surette

insana

benzeyen nesnas (büyük bir maymun türü) ve maymun mertebesini bulmuştur.

O

mertebeden dahi yükselip insan suretine gelmiştir? (Cilt I, s.71) satırları

da

son dönemlerde bile hayatın kökenlerinin evrim(tekamül) temelli olarak

açıklanabileceğini

net bir şekilde gösteriyor.

Mevlana(aslı

celalettini Rumi) nın eserlerinden de bu konuya işaret edebileceğini

düşündüğümüz

alıntılar yapalım.

Fihi

Mafih (Ne Varsa İçindedir) adlı eserinden:

Mesela

önce toprak ve cemaddın (cansızdın), seni bitki alemine

getirdi;

bitki aleminden alaka (kan) ve mudğa (et) alemine sefer ettin. İşte

keramet

budur Bunu inkar etme ve sana bundan haber verirlerse kabul et.

Divan

adlı eserinden:

İlkin,

maden idin, sonra bitki, Bilahare hayvan oldun: Bu

gözlerinden

nasıl gizli kalacaktır Bundan sonra, bilgi, akıl ve imanla

donatılmış

insan oldun.

Ünlü

Mesnevisinde de birkaç yerde benzer sözler yer alıyor:

Ben

de cansız varlıktan oldum, biten, boy atıp gelişen nebat

(bitki)

oldum; artık ölüp azalmaktan, noksana düşmekten ne diye korkacakmışım

Hiçbir

şeyden haberi olmayan cansızlardan, gelişip boy atan

bitkiye,

bitkiden yaşayış, dertlere uğrayış varlığına. Sonra güzelim

akıl-fikir,

ayırt ediş varlığına geldin; ondan sonra da beş duyguyla altı yönün

dışına

varacaksın.

İnsanoğlu

önce cematlarda (cansızlarda) zuhur etti, sonra

cematlardan

nebatlara geçti. Yıllarca o fidanlardan bir fidan gibi yaşadı, çok

farklı

olan cemat halinden habersiz. Nebati halden hayvani hale geçince, nebat

halinden

hiç bir şey hatırlamadı, nebatlar alemine duyduğu meyilden başka.

Bilhassa

ilkbahar ve çiçekler açtığı zamanda. Yine biliyorsunuz ki Ulu Yaratıcı

insanoğlunu

hayvan durumundan insan haline çıkardı. Böylece insan iklimden

iklime

geçti, şimdiki gibi akıl irfan ve kudret sahibi oluncaya kadar. Evvelki

akıllarından

hiç bir hatırası yoktur, şu anki akıl durumu da değişecektir.

Görüldüğü

gibi bu konuda yani sözde evrim özde tekamül konusunda

müktesabatımızda

ciltler dolusu bilgi varken ne yazıkki bizim bu kendini son

derece

bilimsel ve akılcı sanan halbu ki bilimsellikten ve akılcılıktan zerre

nasibi

almamış turan dursunların sitelerinden kopyala yapıştır yapan aynı

konuları

temcit pilavı gibi ısıstıp ısıtıp önümüze serenlerin İddaları tek

kelimeyle

CEHALETTİR. Şimdi bizim yüzlerce yıl önce kabul ettiğimiz,

söylediğimiz

hatta bu konuda müstakil eserler bıraktığımız. bir konuyu. aslında

islamda

evrimi savunuyormuş deyip sanki müslümanların yeni fark ettiğini ima

etmek

Kuran a da müslümanlara da islama da iftira değilmidir söylermisin bana. Hatta

bunu ben kendime de

hakaret

sayarım. Bundan henüz 100-200 yıl önce ortaya atılmış bütün evrendeki düzenin

tesadüfi

olarak kurulduğunu ve genişlediğini idda eden komik bir teoriye

islamda

temel arayanlar hem cahildir hem gafildir. Benim dinim senin 100-200

yıl

önce bulduğunu sandığın şeyin aslını 1400 yıldır söylüyor.

Evet

canlılar değişmiştir gelişmiştirde. Canlılarda bir dönüşüm

vardır

bunun detaylarını bilemeyiz bunu bulmak nasıl olduğunu anlamk bilimin

işi.

Ama sanıldığının aksine islam bu tekamülü red etmez. belkide gerçekten bir

tür

başka bir türe dönüşmüştür bu konuda bir takım bilimsel eksiklikler var eksiklikten

öte çıkmazlar var bilimin bu çıkmazları çözmesi lazım ama bilimin işi

islamda

buna açıkça karşı olan bir ayet yoktur böyle bir şey olabilirde

olmayabilirde

bunu en iyi Allah bilir fakat bizim emin olduğumuz tek bir şey var hiç bir şey

tesadüfi değildir. bu yüzden burdan darwine ekmek çıkmaz çünkü canlıyı

dönüştüren de

geliştirende

Allahtır. Bütün canlılar bilinçli bir şekilde değişir ve gelişir.

o

yüzden aslında yürütülen kavga aslında tanrıyı by pass etme kavgasıdır. bu

oyuna gelmeyelim.

şimdi soruyorum sana evrimi inkar etmek

bilmediğinin peşine mi düşmektir?


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

bu kadar yazmaya üşenmedin mi ben okumaya üşendim

02 Mart 2015 17:02

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

bu kadar yazmaya üşenmedin mi ben okumaya üşendim


OĞUZ KAĞAN 06, 6 yıl önce - Alıntıya git

valla üşendim ama ne yapayım. link veriyorsun niye verdin diyorlar tartışmaya girmiyorsun niye girmiyorsun diyorlar. mecbur bende müslüman kardeşlerim için üşenmedim bir kısmını eski yazılarımdan kopyaladım. coğunu yazdım.

aslında çoğu zaman tartışmalara bu yüzden girmeye çekiniyorum bir şeyleri bütün yönleriyle yazmadan olmuyor. o yüzden bende bilgilenme amaçlı ciddi yazılarda tartışmayı seçiyorum. genelde yazılarım çok uzun oluyor ve buda benim çok zamanımı alıyor. ama doğru bildiklerimi paylaşmayı kendime borç biliyorum tabi paylaşıma açık arkadaşlarla.

02 Mart 2015 17:05

OĞUZ KAĞAN 06
Yasaklı

valla üşendim ama ne yapayım. link veriyorsun niye verdin diyorlar tartışmaya girmiyorsun niye girmiyorsun diyorlar. mecbur bende müslüman kardeşlerim için üşenmedim bir kısmını eski yazılarımdan kopyaladım. coğunu yazdım.

aslında çoğu zaman tartışmalara bu yüzden girmeye çekiniyorum bir şeyleri bütün yönleriyle yazmadan olmuyor. o yüzden bende bilgilenme amaçlı ciddi yazılarda tartışmayı seçiyorum. genelde yazılarım çok uzun oluyor ve buda benim çok zamanımı alıyor. ama doğru bildiklerimi paylaşmayı kendime borç biliyorum tabi paylaşıma açık arkadaşlarla.


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

ok

02 Mart 2015 17:05

hakan karagöz 01
Kapalı

valla üşendim ama ne yapayım. link veriyorsun niye verdin diyorlar tartışmaya girmiyorsun niye girmiyorsun diyorlar. mecbur bende müslüman kardeşlerim için üşenmedim bir kısmını eski yazılarımdan kopyaladım. coğunu yazdım.

aslında çoğu zaman tartışmalara bu yüzden girmeye çekiniyorum bir şeyleri bütün yönleriyle yazmadan olmuyor. o yüzden bende bilgilenme amaçlı ciddi yazılarda tartışmayı seçiyorum. genelde yazılarım çok uzun oluyor ve buda benim çok zamanımı alıyor. ama doğru bildiklerimi paylaşmayı kendime borç biliyorum tabi paylaşıma açık arkadaşlarla.


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

Sen büyük alim olmuşsun.Bir kitap yaz bence,bir de reklam yap çok okunursun.

Bir söz söyledim.Bu sözümü anlayamadın.Karşımda kitap yazdın.Bir de bu söyledikelerini anlamamı istiyorsun.

02 Mart 2015 17:07

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

Yazını yarısına kadar okudum bıraktım.

Sen şu sözden ne anlıyorsun bana anlat lütfen.

Evrim teorisi beni ilgilendirmiyor.Evrim teorisini çürütmeye çaba harcamak gereksiz.

Banane senin evrim hakkındaki düşüncelerinden.

Tamam sen büyük alim olmuşsun.Çok önemli sözler yazıyorsun.Ama ben anlamıyorum.Anlamak da istemiyorum.

Selametle.


hakan karagöz 01, 6 yıl önce - Alıntıya git

hala sen büyük alim olmuşsun diyorsun bana ya arkadaş sen nasıl okuyorsun bu yazıları ben anlamıyorum ki valla Allah seni ıslah etsin diyorum. yukarıda yazdıklarımdan hangisi benim düşüncem hangisi benim evrim görüşüm eğer gerçekten okuduğunu anlayan birisisen ki bundan artık ciddi şüpelerim oluştu lütfen bana deki yazındaki şu kısım senin görüşlerin ve sana katılmıyorum de.

valla tek kelimeyle Allah seni islah etsin diyorum sende selametle kal.

02 Mart 2015 17:10

hakan karagöz 01
Kapalı

hala sen büyük alim olmuşsun diyorsun bana ya arkadaş sen nasıl okuyorsun bu yazıları ben anlamıyorum ki valla Allah seni ıslah etsin diyorum. yukarıda yazdıklarımdan hangisi benim düşüncem hangisi benim evrim görüşüm eğer gerçekten okuduğunu anlayan birisisen ki bundan artık ciddi şüpelerim oluştu lütfen bana deki yazındaki şu kısım senin görüşlerin ve sana katılmıyorum de.

valla tek kelimeyle Allah seni islah etsin diyorum sende selametle kal.


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

Selametle.Senle anlaşamayacağız.Benim bir cümlecik yazımı anlayamıyorsun kendi yazdığın kitabı anlamamı istiyorsun.Kendi ifadelerin bile değilmiş.Kimden öğrendiysen artık.Ben merak etsem giderim o kitapları okurum.Merak etmiyorum.

02 Mart 2015 17:31

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

Selametle.Senle anlaşamayacağız.Benim bir cümlecik yazımı anlayamıyorsun kendi yazdığın kitabı anlamamı istiyorsun.Kendi ifadelerin bile değilmiş.Kimden öğrendiysen artık.Ben merak etsem giderim o kitapları okurum.Merak etmiyorum.


hakan karagöz 01, 6 yıl önce - Alıntıya git

ben senin neyini anlamamışım. sen caner hocanın bir sözünden alıntı yapmışsın öğrendiğim bir şey var diyorsun evrim islamla çelişmezmiş diyorsun bunu defalarca söyldeim diyorsun. evrimi kabul etmesende evrimle islam çelişmez diyorsun bunu yazan sen değilmisin bende bunu eleştirdim nasıl evrimle islam çelişmez sen nasıl anlamışsın islamı.

ayrıca şu sözünü de anlamadım senin yazın bile değilmiş Allah bilir kimin diyorsun. ben delileriyle nesnel bir yazı yazdım diyorum bunlarda subjektiflik yok diyorum sen burdan nasıl bir sonuç çıkardın anlamıyorum ben madde madde söylüyorum evrim tesadüfliği savunan bir teoridir. islamda tesadüflik olmaz islamla evrim çelişmez demek tam anlamıyla cehalettir ya islamı bilmemktir yada evrimi. kimsenin değişime gelişime bilmem neye karşı olduğu yok diyorum.

şimdi bu yukarda saydıklarımın hangisi yanlış hangisi subjektif hangisibenim kendi görüşüm işte bu yüzdende diyorum ki illa bir şey savunulacaksa bu evrim olmamalı islamın kendi anlayışı içindeki sünnetullahta olan tekamul anlayışı savunulmalı. bunu anlamak çokmu zor. ayrıca evrimin tesadüflüğüni bile bile evrimi savunmak

02 Mart 2015 17:35

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

çok tehlikeli bu yüzden uyarmıştım ama sanırım nafile yere uğraşıyorum

02 Mart 2015 17:41

hakan karagöz 01
Kapalı

ben senin neyini anlamamışım. sen caner hocanın bir sözünden alıntı yapmışsın öğrendiğim bir şey var diyorsun evrim islamla çelişmezmiş diyorsun bunu defalarca söyldeim diyorsun. evrimi kabul etmesende evrimle islam çelişmez diyorsun bunu yazan sen değilmisin bende bunu eleştirdim nasıl evrimle islam çelişmez sen nasıl anlamışsın islamı.

ayrıca şu sözünü de anlamadım senin yazın bile değilmiş Allah bilir kimin diyorsun. ben delileriyle nesnel bir yazı yazdım diyorum bunlarda subjektiflik yok diyorum sen burdan nasıl bir sonuç çıkardın anlamıyorum ben madde madde söylüyorum evrim tesadüfliği savunan bir teoridir. islamda tesadüflik olmaz islamla evrim çelişmez demek tam anlamıyla cehalettir ya islamı bilmemktir yada evrimi. kimsenin değişime gelişime bilmem neye karşı olduğu yok diyorum.

şimdi bu yukarda saydıklarımın hangisi yanlış hangisi subjektif hangisibenim kendi görüşüm işte bu yüzdende diyorum ki illa bir şey savunulacaksa bu evrim olmamalı islamın kendi anlayışı içindeki sünnetullahta olan tekamul anlayışı savunulmalı. bunu anlamak çokmu zor. ayrıca evrimin tesadüflüğüni bile bile evrimi savunmak


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

Evrimi kanıtlayınca Allah'ın yokluğu kanıtlanmaz diyorum.Evrim teorisini çürütmeye ne gerek var diyorum?Bunu tekrarladığımı söylüyorum.

Anlamamışsın işte.

Benim burada yazdıklarım kendi ifadelerim.

Evrim islamla çelişmiyor diyen ben değilim.Caner Taslaman.İstersen git onunla tartış.

Sen kendi ifadelerini yazmıyorsan ne konuşuyorsun?Ben istesem giderim o kitapları okurum.Aktarma yapmaya ne gerek var?

Sen çok bilgilisin.Senin yazdıklarını ben anlayamıyorum.Bari bu bilgini iyi kullan.Bir işe yarasın.herkes seni anlayabilsin.

02 Mart 2015 18:53

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

Evrimi kanıtlayınca Allah'ın yokluğu kanıtlanmaz diyorum.Evrim teorisini çürütmeye ne gerek var diyorum?Bunu tekrarladığımı söylüyorum.

Anlamamışsın işte.

Benim burada yazdıklarım kendi ifadelerim.

Evrim islamla çelişmiyor diyen ben değilim.Caner Taslaman.İstersen git onunla tartış.

Sen kendi ifadelerini yazmıyorsan ne konuşuyorsun?Ben istesem giderim o kitapları okurum.Aktarma yapmaya ne gerek var?

Sen çok bilgilisin.Senin yazdıklarını ben anlayamıyorum.Bari bu bilgini iyi kullan.Bir işe yarasın.herkes seni anlayabilsin.


hakan karagöz 01, 6 yıl önce - Alıntıya git

evrime kanıtlamak Allahın yokluğunu kanıtlamaz diyorsun işte burda evrime bakış açısyla alakalı aramızda bir fark var. ben bu farkın çok önemli bir husus olduğunu düşünüyorum. bilim adamları eğer bir gün evrimi kanıtladık diye ortaya çıkarlarsa ortya koyacakları şey bak canlılar değişiyormuş biz bunu ispatladık olmayacaktır. zaten onların bundan bir şüpheleri yok çünkü onlara göre evrime(aslında tekamüle) dair birtakım çıkmazlarla birlikte kayda değer bulgular da vardır. ama bir gün bunu kanıtladıklarına dair bir şeyle çıkarlarsa o zaman ortaya koyacakları şey şu olacaktır. bakın evrim ve en temelinde yaşam aslında tek bir canlıdan kendi kendine oluştu tanrıya ne gerek var diyeceklerdir. işte asıl evrim araştırmalrının bu yönü çok tehlikelidir. özelliklede konun başlangıcı olan ilk hücrenin olşma süreci yani abiyogenezle ilgili çok ciddi araştırmalar yapılıyor milyarlarca dolar harcanıyor sırf canlıların değiştirğini kanıtlamak için değildir herhalde. o yüzden hani diyorsun ya evrim ispatlanırsa bu tanrının olmadığını göstermez. bende olaya senin baktığın yerden bakmıyorum bende diyorum ki bu teori özünde tesadifiği içerdiği için eğer onlar bu iddaalarını ispat ettiklerini öne sürerek ortaya çıkarlarsa ortaya koyacakları şey tanrının varlığına gerek kalmadığı olacaktır.işte olayın bu kısmına dikkat çekmeye çalışıyorum en doğrusu evrime itibar etmemek. ben bunu savunuyorum.

neyse sanırım bu konuda pek anlaşamayacağız evrime farklı açılardan bakıyoruz o yüzden ben kendimce üstüme düşeni yaptım yanlış gördüğüm bir konuda uyarıda bulundum. rabbim kimimiz yanlışsa onu düzelmesini nasip etsin

02 Mart 2015 19:24

hakan karagöz 01
Kapalı

evrime kanıtlamak Allahın yokluğunu kanıtlamaz diyorsun işte burda evrime bakış açısyla alakalı aramızda bir fark var. ben bu farkın çok önemli bir husus olduğunu düşünüyorum. bilim adamları eğer bir gün evrimi kanıtladık diye ortaya çıkarlarsa ortya koyacakları şey bak canlılar değişiyormuş biz bunu ispatladık olmayacaktır. zaten onların bundan bir şüpheleri yok çünkü onlara göre evrime(aslında tekamüle) dair birtakım çıkmazlarla birlikte kayda değer bulgular da vardır. ama bir gün bunu kanıtladıklarına dair bir şeyle çıkarlarsa o zaman ortaya koyacakları şey şu olacaktır. bakın evrim ve en temelinde yaşam aslında tek bir canlıdan kendi kendine oluştu tanrıya ne gerek var diyeceklerdir. işte asıl evrim araştırmalrının bu yönü çok tehlikelidir. özelliklede konun başlangıcı olan ilk hücrenin olşma süreci yani abiyogenezle ilgili çok ciddi araştırmalar yapılıyor milyarlarca dolar harcanıyor sırf canlıların değiştirğini kanıtlamak için değildir herhalde. o yüzden hani diyorsun ya evrim ispatlanırsa bu tanrının olmadığını göstermez. bende olaya senin baktığın yerden bakmıyorum bende diyorum ki bu teori özünde tesadifiği içerdiği için eğer onlar bu iddaalarını ispat ettiklerini öne sürerek ortaya çıkarlarsa ortaya koyacakları şey tanrının varlığına gerek kalmadığı olacaktır.işte olayın bu kısmına dikkat çekmeye çalışıyorum en doğrusu evrime itibar etmemek. ben bunu savunuyorum.

neyse sanırım bu konuda pek anlaşamayacağız evrime farklı açılardan bakıyoruz o yüzden ben kendimce üstüme düşeni yaptım yanlış gördüğüm bir konuda uyarıda bulundum. rabbim kimimiz yanlışsa onu düzelmesini nasip etsin


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

Senin yazdıklarından çok bilgili olduğunu anlıyorum.O yüzden diğer insanları küçümsüyorsun diye düşünüyorum.Ben de seni bu konuda uyarıyorum.İnşallah bunu düzeltirsin.

Ben de evrimi savunmam.Evrim konusuna hiç girmemeye çalışırım.Kesin bilmediğim bir konuda konuşmamaya çalışırım.Enerjimi buna harcamam.Bu konuda kendimi düzeltirim inşallah.

02 Mart 2015 19:57

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

Senin yazdıklarından çok bilgili olduğunu anlıyorum.O yüzden diğer insanları küçümsüyorsun diye düşünüyorum.Ben de seni bu konuda uyarıyorum.İnşallah bunu düzeltirsin.

Ben de evrimi savunmam.Evrim konusuna hiç girmemeye çalışırım.Kesin bilmediğim bir konuda konuşmamaya çalışırım.Enerjimi buna harcamam.Bu konuda kendimi düzeltirim inşallah.


hakan karagöz 01, 6 yıl önce - Alıntıya git

ben kesinikle çok bilgili bir insan değilim branşım gereği bilimsel konularda birazda merakımdan dolayı ilgiliyim tabi dini konularda kafamdaki sorulara en azından bir kısmına cevap vercek kadar kendimi geliştirmeye çalışan biriyim. her insanın ilgi alanı ve mesleği konusuda bilgisi diğer insanlarınkinden fazla olabilir bu çok normal bu o insanın bilgili olduğunu göstermez bunları tevazu olsun diye yazmıyorum gerçekten kendimi belli konular dışında bilgili görmediğim için yazıyorum mesala hukuk konusunda ben her zaman hukukçulara özenirim halbuki hukuk çok muazzam bir alan bende ise vatandaşlık bilgisi dışında bir hukuk bilgisi yok. burda hukukla ilgili bir tartışma olsa bizde sana göre yanlış bir tartışma yürütsek sende doğru bildiğin şeyde insanları uyarmaya çalışabilirsin. bu çok normal kendini o insanlardan üstün gördüğün için değil o insanlara doğru bildiğini aktarmak için geliştiridiğin bir refleksitr bu. sen hukukçu olduğun için hukuk alanında her söylediğin tabiki mutlak doğru olamaz ama en azından burda hukuk adına konuşanlara söyleyecek bir kaç sözü kendinde görürsün. o yüzden herkesin bilgisi kendi alanıyla ilgili. ben asla kendimi kimselerde üstün görmüyorum hata ben dini konularda olsun veya bilimsel konularda olsun öğrendiklerimin küçümsenmeyecek bir kısmını ataislerden veya agnotisklerden öğrendim daha doğrus onların sorduğu sorular sayesinde öğrendim. onları küçümsemiyorum ama sami olan olmayının arasınada fark koyuyorum.. benim derdim asla burda kendi görüşlerimi burdaki insanlara dayatmak değil ben kendimce gerçekten samimi olarak paylaşımda bulunan insanlarla bilgi paylaşımında bulunmaya gayret gösteriyorum benim gerçekten kimseden kendimi üstün gördüğüm falan yok.

02 Mart 2015 19:58

ibn abdülaziz
Müsteşar Yardımcısı

Senin yazdıklarından çok bilgili olduğunu anlıyorum.O yüzden diğer insanları küçümsüyorsun diye düşünüyorum.Ben de seni bu konuda uyarıyorum.İnşallah bunu düzeltirsin.

Ben de evrimi savunmam.Evrim konusuna hiç girmemeye çalışırım.Kesin bilmediğim bir konuda konuşmamaya çalışırım.Enerjimi buna harcamam.Bu konuda kendimi düzeltirim inşallah.


hakan karagöz 01, 6 yıl önce - Alıntıya git

bu arada uyarını dikkate alacağım eğer öyle anlaşılıyorsam ki kesinlikle öyle biri değilim sanırım uslubumla alakalı bir sıkıntım var buna daha dikkat edeceğim

02 Mart 2015 20:02

hakan karagöz 01
Kapalı

ben kesinikle çok bilgili bir insan değilim branşım gereği bilimsel konularda birazda merakımdan dolayı ilgiliyim tabi dini konularda kafamdaki sorulara en azından bir kısmına cevap vercek kadar kendimi geliştirmeye çalışan biriyim. her insanın ilgi alanı ve mesleği konusuda bilgisi diğer insanlarınkinden fazla olabilir bu çok normal bu o insanın bilgili olduğunu göstermez bunları tevazu olsun diye yazmıyorum gerçekten kendimi belli konular dışında bilgili görmediğim için yazıyorum mesala hukuk konusunda ben her zaman hukukçulara özenirim halbuki hukuk çok muazzam bir alan bende ise vatandaşlık bilgisi dışında bir hukuk bilgisi yok. burda hukukla ilgili bir tartışma olsa bizde sana göre yanlış bir tartışma yürütsek sende doğru bildiğin şeyde insanları uyarmaya çalışabilirsin. bu çok normal kendini o insanlardan üstün gördüğün için değil o insanlara doğru bildiğini aktarmak için geliştiridiğin bir refleksitr bu. sen hukukçu olduğun için hukuk alanında her söylediğin tabiki mutlak doğru olamaz ama en azından burda hukuk adına konuşanlara söyleyecek bir kaç sözü kendinde görürsün. o yüzden herkesin bilgisi kendi alanıyla ilgili. ben asla kendimi kimselerde üstün görmüyorum hata ben dini konularda olsun veya bilimsel konularda olsun öğrendiklerimin küçümsenmeyecek bir kısmını ataislerden veya agnotisklerden öğrendim daha doğrus onların sorduğu sorular sayesinde öğrendim. onları küçümsemiyorum ama sami olan olmayının arasınada fark koyuyorum.. benim derdim asla burda kendi görüşlerimi burdaki insanlara dayatmak değil ben kendimce gerçekten samimi olarak paylaşımda bulunan insanlarla bilgi paylaşımında bulunmaya gayret gösteriyorum benim gerçekten kimseden kendimi üstün gördüğüm falan yok.


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

Hatanı da kabul etmiyorsun.Benden hatamı kabul etmemi istiyorsun.

Tamam evrim konusunda sana bir söz demeyeceğim.Sen en doğrusunu biliyor olabilirsin.Söylediklerinde hiç yanlış yok diye düşünebilirsin.Doğru bildiklerini savunabilirsin.Ne de olsa en doğrusunu sen biliyorsun.

02 Mart 2015 20:04

hakan karagöz 01
Kapalı

bu arada uyarını dikkate alacağım eğer öyle anlaşılıyorsam ki kesinlikle öyle biri değilim sanırım uslubumla alakalı bir sıkıntım var buna daha dikkat edeceğim


ibn abdülaziz, 6 yıl önce - Alıntıya git

Tamam,anlaştık.

Ben seni tanımıyorum.Söylediğin sözlerden çıkarım yapıyorum.

Toplam 448 mesaj
«91011121314151617181920»