Editörler : Kubil ay
26 Haziran 2016 15:12   


Kapalı
kuran gerçekten açıklayıcı mı...

arkadaşlar kuranı mealen okuyup inceledim. fakat aklıma bazı sorular takıldı. sonsuzluğa inmiş bir kitapta neden bazı ayetler tekrar ediliyor ve önemli meseleler açıklığa kavuşturulmamış. mesela rahman suresindeki tekrarlayan ayetler ve bazı yerdeki sürekli azap göreceğimizle ilgili ayetler çok fazla. öte taraftan dinin direği denen namaz ayetlerine bakıyorum hiçbir açıklama yok rekat sayısı yok nasıl kılınacağı yok. namaz vakitleri bile tam belli değil. ben 3 vakit geçtiğini tespit edebildim. oruç ta aynı zekatta bütün önemli konular eksik. günümüzde bu konular hakkında millet hemfikir olamıyor kavgalar çıkıyor. bu konular açıkça anlatılsa belki birkaç sayfa tutar. kuran açıklayıcı olduğuna dair ayetlerde var ama okuyunca din alimleri bile bazı konularda işin içinden çıkamıyor. diğer yandan dediğim gibi tekrarlayan ayetler uzun uzun yaşanmış olaylar anlatılıyor. kim neyin helal neyin haram olduğunu kuran dışından ordan burdan öğrenmeye çalışıyor. bu konuda araştırması yada fikri olan arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum. birde allahın işine karışma sana mı soracaktı ne yazacağını gibi basit yorumlar yapmayın. ben allahın verdiği beyinle sorguluyorum düşünüyorum. eğer bir doğru varsa onu kendim bulmak isterim. saygılar...

26 Haziran 2016 18:08

bir kürt romanı
Daire Başkanı

kuranı yere göye koyamayanlar !

el Allahın yer yüzündeki kulları bu size yol göstermek için gelmiş bir kitaptır

ama sizler bunu okumamak için ; elinizden geleni yapıyorsunuz !

kuran arap dilinde inmiştir , ama lakin arapça dilinde değil de kuran kurancadır !

kendi içinde kendini açıklar ! arap kültürünün ( her kürtür gibi dil ve mana anlam erezyonuyla arapça bile bazı açılardan körel miştir ! ve bazı ayetleri artık güncel arapça ile belli bir anlama çekilememekte ve bunlar anlaşılmaz ayet misali benzer tanımlamalarla ( işlerine gelmediği için ) okunsa da anlaşılmaz bir hale getirilmiş gibi dir !

kuran indiği zaman ki insanların anlaya bileceği bir dildeyken şimdi ise tam tamına anlaşılamaz oluşu sadece temel bilinen lerin kesin oluşu şeklinde kalmış ! ( neredeyse diğer hak dinlerden farklı olamayan kısımları dogma kalabilmiş gibi okuna bilinmektedir !

bu bir yorumdur ama eksik ama yanlış ama hatalıdır !

kuran anlayan anlayana

kuran meali sitelerinde 40 farklı kuran meali ; bir önceki meali beyenmeyenlerin yorumlarını içerir !

ve en önemlisi şu ki

AHZÂB Suresi 72. âyeti için Hidayeti Gizleyenler Raporu (RAPOR- 10)

http://forum.kuranmeali.org/tr/10/1/ahzab-suresi-72-ayeti-icin-hidayeti-gizleyenler-raporu-rapor-10-f3-e9.aspx

26 Haziran 2016 18:23

Nik0La TesLa
Kapalı

kuranı yere göye koyamayanlar !

el Allahın yer yüzündeki kulları bu size yol göstermek için gelmiş bir kitaptır

ama sizler bunu okumamak için ; elinizden geleni yapıyorsunuz !

kuran arap dilinde inmiştir , ama lakin arapça dilinde değil de kuran kurancadır !

kendi içinde kendini açıklar ! arap kültürünün ( her kürtür gibi dil ve mana anlam erezyonuyla arapça bile bazı açılardan körel miştir ! ve bazı ayetleri artık güncel arapça ile belli bir anlama çekilememekte ve bunlar anlaşılmaz ayet misali benzer tanımlamalarla ( işlerine gelmediği için ) okunsa da anlaşılmaz bir hale getirilmiş gibi dir !

kuran indiği zaman ki insanların anlaya bileceği bir dildeyken şimdi ise tam tamına anlaşılamaz oluşu sadece temel bilinen lerin kesin oluşu şeklinde kalmış ! ( neredeyse diğer hak dinlerden farklı olamayan kısımları dogma kalabilmiş gibi okuna bilinmektedir !

bu bir yorumdur ama eksik ama yanlış ama hatalıdır !

kuran anlayan anlayana

kuran meali sitelerinde 40 farklı kuran meali ; bir önceki meali beyenmeyenlerin yorumlarını içerir !

ve en önemlisi şu ki

AHZÂB Suresi 72. âyeti için Hidayeti Gizleyenler Raporu (RAPOR- 10)

http://forum.kuranmeali.org/tr/10/1/ahzab-suresi-72-ayeti-icin-hidayeti-gizleyenler-raporu-rapor-10-f3-e9.aspx


bir kürt romanı, 5 yıl önce - Alıntıya git

kuran indiği zaman anlaşılabiliyor iken şimdi anlaşılamıyor demişsin güzel. evet bazı ayetlerde bu sorun var. fakat bu böyle ise bizim anlayamadığımız bir kitaptan sorumlu olmamız ne kadar doğru diye soru geliyor aklıma. başka din ve kitap gelmeyeceğine göre ileriki tarihlerde insanlar nasıl aydınlanacak. birde şu konuda fikrinizi almak istiyorum yaşam devam ederse diyelim 3000 li yıllarda hala müslümanlık olur mu bu gidişle

26 Haziran 2016 18:48

cvlstudnt.1
Müsteşar Yardımcısı

aklımızdaki şeyi kitab'a söyletmeye çalıştığımız sürece Kur'an karmakarışık, ne dediği anlaşılamayan bir metin olmaktan öteye gidemeyecektir.

önemli olan aklımızdaki şeyi kitab'a her ne pahasına olursa olsun tasdik ettirmek değildir. asıl önemli olan şey kitab'ın söylediği şey ile zihnimizi yapılandırmamız gerektiğinin farkına varabilmektir.

mesela namaz örneğini vermişsin. evet, namazı ritüelistik olarak düşününce Kur'anda rijit bir anlatım çıkarmak çok zor. uzunca bir dönem ben de bunun sarsıntısını yaşadım.

maalesef muvahhit kardeşlerimizin Kur'anı anlama metodolojisi konusunda biraz sıkıntıları var.

bizler Kur'an okumadan önce zihnimizi sıfırlayacağız. sıfırlamak zorundayız. çünkü, farkında olmasak da sünnilik dininin binlerce truva atı halen zihnimizde cirit atıyor. onlardan kurtulmanın en etkili yolu zihnimize format atarak yalnızca Kur'ana teslim olmaktır.

salâtîn iqâmesi yani bugün namaz denen şey de ritüel var mı? yok mu?

çoğumuz ritüelsiz bir namaz düşünemeyiz değil mi?

işte bu algı çarpıtmaları sebebiyle kendisine yüzlerce kez detaylı apaçık diyen bir kitab'ı okumamıza rağmen bu konuda onu detaylı olarak anlayamayız.. çünkü namaz ayetleri diye bilinen ayetleri her okuduğumuzda "Kur'an, ne anlatıyor" diye düşünmekten ziyade "Kur'anın bu cümlelerini zihnimde peşin kabul olarak yer alan namaz ritüeli ile nasıl bağdaştırabilirim" diye düşündüğümüz için işin içinden çıkamıyoruz.

26 Haziran 2016 18:55

Nik0La TesLa
Kapalı

aklımızdaki şeyi kitab'a söyletmeye çalıştığımız sürece Kur'an karmakarışık, ne dediği anlaşılamayan bir metin olmaktan öteye gidemeyecektir.

önemli olan aklımızdaki şeyi kitab'a her ne pahasına olursa olsun tasdik ettirmek değildir. asıl önemli olan şey kitab'ın söylediği şey ile zihnimizi yapılandırmamız gerektiğinin farkına varabilmektir.

mesela namaz örneğini vermişsin. evet, namazı ritüelistik olarak düşününce Kur'anda rijit bir anlatım çıkarmak çok zor. uzunca bir dönem ben de bunun sarsıntısını yaşadım.

maalesef muvahhit kardeşlerimizin Kur'anı anlama metodolojisi konusunda biraz sıkıntıları var.

bizler Kur'an okumadan önce zihnimizi sıfırlayacağız. sıfırlamak zorundayız. çünkü, farkında olmasak da sünnilik dininin binlerce truva atı halen zihnimizde cirit atıyor. onlardan kurtulmanın en etkili yolu zihnimize format atarak yalnızca Kur'ana teslim olmaktır.

salâtîn iqâmesi yani bugün namaz denen şey de ritüel var mı? yok mu?

çoğumuz ritüelsiz bir namaz düşünemeyiz değil mi?

işte bu algı çarpıtmaları sebebiyle kendisine yüzlerce kez detaylı apaçık diyen bir kitab'ı okumamıza rağmen bu konuda onu detaylı olarak anlayamayız.. çünkü namaz ayetleri diye bilinen ayetleri her okuduğumuzda "Kur'an, ne anlatıyor" diye düşünmekten ziyade "Kur'anın bu cümlelerini zihnimde peşin kabul olarak yer alan namaz ritüeli ile nasıl bağdaştırabilirim" diye düşündüğümüz için işin içinden çıkamıyoruz.


cvlstudnt.1, 5 yıl önce - Alıntıya git

seni çok iyi anladım. öncelikle beynimize format atmamız çok zor bunca yıldır biriken tabulardan her insan arınamaz. dediğin gibi namaz olarak istenen belkide başka birşey. fakat bunu bu ülkede konuşamazsın bile bence

27 Haziran 2016 22:20

bir kürt romanı
Daire Başkanı

aklımızdaki şeyi kitab'a söyletmeye çalıştığımız sürece Kur'an karmakarışık, ne dediği anlaşılamayan bir metin olmaktan öteye gidemeyecektir.

önemli olan aklımızdaki şeyi kitab'a her ne pahasına olursa olsun tasdik ettirmek değildir. asıl önemli olan şey kitab'ın söylediği şey ile zihnimizi yapılandırmamız gerektiğinin farkına varabilmektir.

mesela namaz örneğini vermişsin. evet, namazı ritüelistik olarak düşününce Kur'anda rijit bir anlatım çıkarmak çok zor. uzunca bir dönem ben de bunun sarsıntısını yaşadım.

maalesef muvahhit kardeşlerimizin Kur'anı anlama metodolojisi konusunda biraz sıkıntıları var.

bizler Kur'an okumadan önce zihnimizi sıfırlayacağız. sıfırlamak zorundayız. çünkü, farkında olmasak da sünnilik dininin binlerce truva atı halen zihnimizde cirit atıyor. onlardan kurtulmanın en etkili yolu zihnimize format atarak yalnızca Kur'ana teslim olmaktır.

salâtîn iqâmesi yani bugün namaz denen şey de ritüel var mı? yok mu?

çoğumuz ritüelsiz bir namaz düşünemeyiz değil mi?

işte bu algı çarpıtmaları sebebiyle kendisine yüzlerce kez detaylı apaçık diyen bir kitab'ı okumamıza rağmen bu konuda onu detaylı olarak anlayamayız.. çünkü namaz ayetleri diye bilinen ayetleri her okuduğumuzda "Kur'an, ne anlatıyor" diye düşünmekten ziyade "Kur'anın bu cümlelerini zihnimde peşin kabul olarak yer alan namaz ritüeli ile nasıl bağdaştırabilirim" diye düşündüğümüz için işin içinden çıkamıyoruz.


cvlstudnt.1, 5 yıl önce - Alıntıya git

gerçek islam ; kuranda Namazın tarifi ; Cübbeli Ahmet hoca & Hakkı Yılmaz ! :)

https://www.youtube.com/watch?v=eviSR9pDyTE

https://www.youtube.com/watch?v=vUktgYCOVDc

https://www.youtube.com/watch?v=m0PGS1e4C5U

27 Haziran 2016 22:21

bir kürt romanı
Daire Başkanı
28 Haziran 2016 11:05

erkamdeniz
Kapalı
birinin ne dedigini anlaman senin onu ne kadar tanidigina baglidir. ALLAH kelami olan Kurani Kerim i de hakkiyla anlamaya yaklasman ancak ve ancak ALLAH i tanimanla mümkün olacaktir. ALLAH i tanimaya baslamadan önce de varligindan emin olmak gerekir. öncelikle ALLAH in varligindan ne kadar eminim sorusuyla baslayip ispatla devam etmelisiniz...
Toplam 7 mesaj