başlığı açan şunu ifade etmeye çalışmış:
bugün evren varsa bunun arkasında bir güç olmalı, o güç de evrendeki her şeyden bağımsızdır.
yani arkadaş tanrı kavramına her şeyin sebebi olan başka bir tür olarak ayrı bir parantez açmış. i
kastettiği sadece buysa,
senin sorun geçersiz çünkü tanrının nasıl oluştuğu sorusunu sorman için, sorgulamadaki özneler "bu evrendeki her şey" ile " tanrı" aynı türden olmalı. bu insan nasıl kendi kendine oldu ile tanrı nasıl kendi kendi oldu farklı bir şey, sorgu denklemine dahil edemezsin.
yok başlık sahibi dindarsa ve sen bunu biliyorsan haklısın, o buradan yürüyemez,
işte burada senin sorun geçerli olur. çünkü tanrı denen varlığı hem "bağımsız" olarak tanımlayıp hem de din göndermeli, bir şekilde bizimle iletişime geçmeli diye düşünüyorsa bu kişi, bağımsız değişkenini kendi eliyle insana bağımlı hale getirmiş olur.
tanrı nasıl oluştu sorusunun cevabını da bir insan açıklayamayacağı için buradan arkadaşın yaptığı gibi bir çıkarım yapabiliriz:
insan aklıyla varılan nokta, evreni yaratan bir güç varsa tanrıyı yaratan da bir güç olmalı. fakat bu sorgulama kendi tekrarlar ve bizi çelişkiye düşürür.
bu bağlamda, insan aklı tanrı kavramını açıklamada yetersizdir. dolayısıyla bu şekilde bir neden sonuç ilişkisi tanrının var olduğunu kesin olarak göstermez diğer bir deyişle tanrı vardır demek için olağanüstü bir beyne ihtiyacımız vardır.
başlığı açan şunu ifade etmeye çalışmış:
bugün evren varsa bunun arkasında bir güç olmalı, o güç de evrendeki her şeyden bağımsızdır.
yani arkadaş tanrı kavramına her şeyin sebebi olan başka bir tür olarak ayrı bir parantez açmış. i
kastettiği sadece buysa,
senin sorun geçersiz çünkü tanrının nasıl oluştuğu sorusunu sorman için, sorgulamadaki özneler "bu evrendeki her şey" ile " tanrı" aynı türden olmalı. bu insan nasıl kendi kendine oldu ile tanrı nasıl kendi kendi oldu farklı bir şey, sorgu denklemine dahil edemezsin.
yok başlık sahibi dindarsa ve sen bunu biliyorsan haklısın, o buradan yürüyemez,
işte burada senin sorun geçerli olur. çünkü tanrı denen varlığı hem "bağımsız" olarak tanımlayıp hem de din göndermeli, bir şekilde bizimle iletişime geçmeli diye düşünüyorsa bu kişi, bağımsız değişkenini kendi eliyle insana bağımlı hale getirmiş olur.
tanrı nasıl oluştu sorusunun cevabını da bir insan açıklayamayacağı için buradan arkadaşın yaptığı gibi bir çıkarım yapabiliriz:
insan aklıyla varılan nokta, evreni yaratan bir güç varsa tanrıyı yaratan da bir güç olmalı. fakat bu sorgulama kendi tekrarlar ve bizi çelişkiye düşürür.
bu bağlamda, insan aklı tanrı kavramını açıklamada yetersizdir. dolayısıyla bu şekilde bir neden sonuç ilişkisi tanrının var olduğunu kesin olarak göstermez diğer bir deyişle tanrı vardır demek için olağanüstü bir beyne ihtiyacımız vardır.
sır5454 , 7 yıl önce
Başlık sahibi
Sana bir kaç soru sorayım o zaman
-Özetle bişeyler kendiliğinden var olmaz diyorsun,o bişeyleri yapan birşey var diyorsun,peki o zaman o birşeyleri yapan birşey kendiliğinden mi oluştu?
-Birşeylerin oluşmasını sağlayan birşeyin yoktan var ettiğini nerden biliyorsun?
Önce ikinci sorumu cevapla sonra birinci sorumu