Editörler : E.Kayı Han

ebabilfil
Şef
28 Kasım 2016 20:58

sevhen alimin cahil hakkındaki demişiz

"cahilin alim hakkındaki şehadeti ...reddedilir" olacaktı.


ebabilfil
Şef
03 Aralık 2016 13:42

Fetö nun robotlarına bakıyorum

dini bilgilerine bakıyorum

tam felaket

adamlar daha ayet ile hadisi ayırt etmekten aciz

bir hadis söylüyor,ona ayet diyor

usluba bakıyorsun az Kur'an uslubunu bilen hemen şakk diye onun hadis olduğunubilir.

ama bu ahmak adamlar kaç yaşına gelmişler güya ünv bitirmişler ama arkadaş adamlar bomboş

kara kuru kütük.

yahu insan ömrü boyunca nasıl bir hadisi ayet sanır

az daha konuşuyorsun hz peygamber ve islam hakkında bir dünya uyduruk israiliyyatan gelen hristiyanlıktan gelen saçma sapan hurafe dolu masalları hakikat sanıyorlar

araştırıyorsun böyle şeyler islam kaynaklarında yok

yahu bu adamlar ne sahih sünnetle ne Kur'anla zerre irtibatlı değiller.

şekilleri sadece islami ruhları kalbleri akılları karanlık hurafe içinde

bu adamları tabii ki afyonlarsın uyuşturursun

canlı bombada olur anne babasını kıtır kıtır keserde

feto gibi ilkokul mezununu büyük allame evliya bilirde

her felaket te yapar zevk almadan zina açılma soru çalma alkol herş eyi mübah görür.

aklı başında olan ve dahi uyuşmamış kardeşlerimiz var ise bu yapı içinde

Allah rızası için kendi selametleri için ne olur dönün çıkın bu yapıdan

Allahın kitabı peygamberimizin sünneti yaşamı ortada.

....

bu yapı kendisine de yazık etti ülkeyede yazık etti masum tabanada yazık etti

tevbe edip dönün.

haçlı siyonist kuklası olmaktan vazgeçin

hatta dan dönmek gerekir

hatayı sürdürme daha büyük bir hatadır.

15 temmuzda bir dünya vatan evladı şehit oldu

aileleri evlatları yetim kaldı acı ve keder içinde kaldı

üzerinden tank geçen kurşun geçen gazi olan kardeşlerimiz oldu

düşman dahi bunu yapamaz dı

nasıl bir körlük ve kalb kararması anlamadım

.


ebabilfil
Şef
04 Aralık 2016 13:39

mecid mecidi iyi bir yönetmendir.çektiği filimler dünyaca tanınmıştır.

son çektiği hz peygamberin filmi.

bu filmde hz peygamberin çocukluğu veriliyor ve yandan sureti biraz gözüküyor.

bir çok tartışma yapıldı.

hristiyanlar ve yahudiler peygamberlerini maddileştirdilerheykelini yaptılar cisimleştirdiler.

umum heykeller resimler putlar bir nevi fani ve ölümlü insanların çürüyen bedenlerine ölümlerine engel olunmaktan aciz kalındığı için bir nevi o büyük kudretli kimseleri sanki ölümsüzleştirmek sanki

gücü ve etkisini devam ettirmek içindir.bu bir nevi materyalist pozitivist putperest mantıktır

yani her şeyi madde de surette cisimde arayanların fikriyatıdır.

esasen umum peygamberlerin geldiği dönemde ne sesi ne görüntüyü kaydedecek aletlerin olmamasının hikmeti de bundandır.zira yüzeysel nazarlar kolayca maddeye surete sese takılıp manayı esası özü unutabilirler veya anlamaktan uzaklaşabilirler.

resim heykel ses yani göz ve kulak gördüğü duyduğu şeyi anlamak için çerçeve çizer sınırlandırır ve bir kalıba koyar yani bir nevi maddeleştirir.

manayı anlamak için maddi şeylerden yardım istenir.

oysa kelime manayı anlatan sesten ve görüntüden arınmış en salt en düz en geniş şekilde

manayı göstren tek vasıtadır.

kelime bir nevi manevidir.zira harflerden meydana gelir.harfler heceleri onlar kelimeyi ,kelimede

manayı tutar.

ancak "elma" kelimesine bakıldığında hiç kimse harfleri görmez. kalıp olarak görür.harfler kelimede erir şefaflaşır ve kelime cam olur şeffaflaşır ve altındaki manayı gösterir.

cam çok enteresan bir maddedir.

adeta madde ile mana arasına sıkışmış ne tam maddi ne tam manevidir.

zira görünmez. görünmesi için ışığı yansıtması gerekir ama o ışığı geçirir.geçirdiği için görünmez

altındaki ışığı yansıtan kesif madde görünür.

suda havada böyle latiftir.

ışık ise kendine bu latif maddeleri seçer.

o yüzden bazen camı görmeyiz çarparız.görüntüde varlığı ile yokluğu birdir.

beden bir nevi camdır.asıl olan ise candır ruhtur.ruh ise nurdur ışıktır..can o camdan geçer geçerken nurlandırır ancak asıl olan camdan geçip öte tarafa geçmektir.

ruh nuru, beden camına girip kalmak için değil ondan geçip karşıya geçmektir.

şimdi bu camı boyayıp parlatıp ışığın geçişini engellemek hoş değildir.

hz peygamberi göstermek zihinlerde o gösterilen kişiye indirger.

oysa o değildir.

bazen radyocular seslerinden merak edilir.görüntüsü nasıldır denir. kişi tv ye çıkar. sesten radyoda zihinlerde oluşturulan imge daha başkadır. zira o imge görüntüden değil sesten manadan konuşulanlardan yani asıl olanlardan dokunmuş daha manevi daha ruhi.

oya tvye çıktığında bu cisimsel görüntü o radyodaki zihinsel görüntüyü bozar belki sihri bozulur

o kişiyi ya şişman ya çirkin ya zayıf diye akılda tutar ve her radyoda duyduğunda artık tv deki görüntü gelir.

adeta radyocuların tv ye çıkması bir nevi intihar olur.

peygamberler görüntüleri ile sesleri ile etkilemek için gelmemiş

belki ilahi mesajı en duru en saf şekilde iletmek için gelmiş

evet sahabeler hz peygamberi gördüler duydular ancak gördüğü duyduğu halde inanmayanda var.

görmediği duymadığı halde iman edende çok.

ilahi mesajların hep kitapla kelamla gelmesi rastlantı değildir.

ve dahi şekilden resimden sesten görüntüden hali olmasıda manayı en sade en hakikatli vermek içindir.

hz yusuf çok güzeldi. ancak onun bu beşeri fiziği yüzünden uğramadık iftira gadr kalmadı.zindana düştü.demek ki fiziksel güzellik belada olabiliyor.

sinema ise görseldir.ister istemez her şeyi maddeleştirir.manayı madde kalıbında vermek durumunda.ancak teknoloji gelişti teknikler çoğaldı.göstermeden yapmak mümkün. hatta sesede ihtiyaç yok.kelimelerle konuşmayı gösterebilirsin kamera görüşü ile yürümeyi gezmeyi verebilirsin.

eskiden sessiz filimler vardı. çokta etkili şekilde yapıldı.

senin daha 1-2 nesil önce ki dedelerinin fotoğrafı yok. olsada siyah beyaz seçilmez belirsiz bir surat. ama ta 1400 sene önceki hz peygamberin renkli canlı biri ile gösteriyorsun

olmaz bu.

bir ara resimli Kur'an bile yaptıklarına göre:)

romanlar nedense filme uyarladığında kimse filmi beğenmez

zira romanın kişiye verdiği hayali bir kurgu var. yani bir nevi okuyan kişi senaryoyu yazar hayalinde filmi oynatır zaten.kitap sınır çizmez kalıp koymaz okuyanın hayal ve zihnini elinden almaz serbest bırakır.

islam medeniyeti işitseldir batı medeniyeti görseldir.

radyo bir nevi daha gelenekseldir.

tv ve sinema batı formlarına göre şekillenmiştir.

aslında romanda batı formudur

doğunun formları hikayedir destandır ağıttır.

Kur'an kıssa anlatır.resme sese görsele ihtiyaç yok öyle tasvir eder ki görür duyar gibi olursunuz.

hz yusufun kuyuya atılışını gömleğine sürülen yalancı kanı ve kardeşlerin aralarındaki planlarını

hz yusufun rüyasını anlatışını.

düşün: islam rüya ile hakikatleri anlatıyor yahu.tabii peygamberlerin rüyaları.

rüya seyredilmez anlatılır.sözle kelamla kelime ile lafızla.

hikaye masal gibi değildir.yaşanmış yada yaşanma imkanı olan şeydir. yani hayattan hakikaten kopuk değildir.masal roman efsane ise hayalidir abartıdır sineme roman yani batı tarzı böyledir.

iran gibi bir kültür ki mevlanaya hafıza sadiye firdevsiye sahip

yani adeta kelimeleri ilmek ilmek dokumuşlar en ince fikirleri en narin hayalleri kelimelere yontmuşlar .gidip batının betonlaşmış efkarına bulanmanın manası yoktur.


ebabilfil
Şef
04 Aralık 2016 14:53

7:143:"Musa, tayin ettiğimiz vakitte gelip Rabbi onunla konuşunca, Musa: "Rabbim! Bana Kendini göster, Sana bakayım" dedi. Allah: "Sen Beni göremezsin ama dağa bak, eğer o yerinde kalırsa sen de Beni göreceksin" buyurdu. Rabbi dağa tecelli edince onu yerlebir etti ve Musa da baygın düştü; ayılınca: "Yarabbi, münezzehsin, Sana tevbe ettim, ben inananların ilkiyim" dedi."

.........

radyoda dinlediği kişiyi beğenen onu görmekte ister.

hz musa Allah c.c. ile konuşunca(kelam) O'nu görmekte ister.göster bakayım ifadesi de ilginçtir.

görme raye rüya ile bakmak nazar ile verilir.nazar idrak olmadan salt maddi ve anlamsız görmedir.

bir üç boyutlu resime bakılır nazar edilir hiç bir şey görülmez kalabalık karartılar görülür.

ancak dikkatli bakılırsa bir arslan resmi görülür yani idrak edilir anlamlandırılır.

sanki hz musa anlamadan bakayım der gibidir.

ancak bunun içinde Allahın zatının görünmesi gerekir ki bu mümkün değildir.

fazla gerilimde ampul telinin erimesi gibi Allah c.c. dağa teceli ettiğinde dağ parçalanır

hz musa bayılır.manevi şeyi maddi kalıpa sokmak mümkün değildir.

bu ayette Allah hz musa ile kelam ediyor. mahiyetini tam bilemiyoruz.ancak görünme olmamaktadır.

islamın görsel değil işitsel olması aslında burdanda anlaşılabilir.

kafirler hz musaya:

2:55:"Hani siz, ?Ey Mûsâ! Biz Allah?ı açıktan açığa görmedikçe sana asla inanmayız? demiştiniz. Bunun üzerine siz bakıp dururken sizi yıldırım çarpmıştı."

demişlerdir.yahudiler o yüzden maddecidirler.

ayetlerde apaçık ayetlerimizi görselerde inanmazlar denir.

taki azabı görünceye kadar.

kafirler maddecidir.sihribazların iplerine inanırlar.ki yalandan göz boyamadır

hz musanın asasının hakikatine inanmazlar.gerçi sihirbazlar iman etmişler. çünkü kendi sihirlerinin iç yüzünü bildikleri için hz musanın asasının sihir değil hakikat olduğunu görüyorlar idrak ediyorlar.

kıyamet ve diriliş için sura üflenmesi işitseldir.

37:102:"Vakta ki yanında koşmak çağına erdi, ey yavrum! dedi ben menamda görüyorum ki ben seni boğazlıyorum, artık bak ne görüyorsun! ey babacığım dedi: ne emrolunuyorsan yap! beni inşaallah sabirînden bulacaksın"

hz ibrahimin rüyasında gördüğünü oğluna: sende bak ne görüyorun demesi harikadır.

nasıl ki bir kişi bir pencerden baksa uzakta bir şey görse

sonra yanındaki diğerine seslenip: sende gel bak benim gördüğümümü görüyorsun demesi gibidir.

hz ismailinde bu rüyayı aynı anda görme ihtimalide vardır.ki bu kadar sakin ve sadıktır Allahu alem.

ilk kez kurban bayramı hacca denk geldi diyenler bilmiyorlar ki

hz ibrahim oğlu ismaili kurban etme emrine tam sadakatle riayet edip ilahi sınavı kazandığı için kıyamete kadar onun inşa ettiği kabe de hacc yapılır ve kurban kesilir.yani iki ibadet adeta ondan başlamşıtır.

demek ki Kur'an kelamullahtır.hz peygambere inmiştir.Onu anlamak için resime surete sese ihtiyaç yoktur.

hz peygamberi de anlamak için resme şekle gerek yoktur kitab ve sünneti tam anladın mı zaten görmüş gibi olursun.

kafirlere de amanda hz peygamberi sevsinler anlasınlar diye onu göstermenin anlamı yoktur.

islamı adam gibi yaşasın müslümanlar ahlak edep merhamet yardımlaşma samimiyet doğruluk sıdk gibi şeyler ile yaşantısını devam ettirsinler zaten en büyük örneği göstermiş olurlar.

Toplam 44 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi