tarikatler ilhamı vahiyten öte görürler.
keramet ve keşfi seyri sülükü adeta peygamberlikten daha öte görürler
ibni arabi gazali ile sezgiyi ilmin kaynağı olarak görüp ilhamı vahiy ötesine taşımaları ile adeta çığırdan çıkılmıştır
said nursi iyi bir islam alimidir.ancak bazı şeylere getirdiği yorumlar ne yazık ki islamla bağdaşmaz.
misal cifir ve ebced ile belli tarihler çıkarıp bunları yorumlaması gaybı bilmeye girer ki bu tür şifreler ile gaybı bilmek mümkün değildir.kendisi de daha sonra bu hatalarını kabul etmiş cifir ebced türü şeylerden vazgeçmiştir.
ancak tarikat ortamında yetiştiği için her ne kadar devir tarikat devri değil dese de ister istemez tarikatın tesirinde kalmış fikriyatı belli yerlerde tarikat mantığı ile şekillenmiştir.
özellikle ilhamı vahiy ile aynı kategoriye koymasından dolayı risalei nurların Kur'anın inzal olduğu yerden iniyor gibi geliyor gibi demesi islam ile açıklanacak bir şey değildir.
evet said nursi eserleri ile mücadelesi ile büyük hizmetler etmiştir. ancak şu an yaşasa idi yazdıklarını katiyen tashih edecekti.
imdi vahiy sözlük manasında gizli bir kelam konuşma ani ve hızlı bir surette kelam etme işaretle remiz ile bilginin gelmesidir.bazen kalbe ilka şeklinde ve şeri olarak melek ile cebrail ile Allahtan resule emirlerin gelmesidir inmesidir
umumiyetle ilham vahiyin altındadır ve kalbe gizli kapaklı buğulu bulutlu manaların gelmesi de kast edimektedir.ancak peygamberlere gelen sarihdir açıktır nettir.
Kur'anı kerimde vahiy ilham manasında da kullanılır
buna göre vahiy ve ilham şu şekilde sınıflandırılabilir:
1.içgüdüsel olarak gelen ilham manasında vahiy: arıya yapılan bu şekildedir.
hakikaten arının altıgen gibi en mükemmel en az malzeme ile en kısa sürede yapılıp en fazla miktarda bal tutabilen veya arı larvalarının ta yumuradan yetişkin hale gelmesine kadar içinde tutması
ile tam mucizevidir harikadır.
esasen üçgen kare ve altıgen dışında aralarında açıklık boşluk olmadan petek örülebilir
ancak en mucizevi olan altıgendir.bu matematiksel ve ilmi olarak ispat edilmiştir.
arının yolunu kovanını bulmasıda ayrı bir mucizedir. yaptığı bal ise kıyas kabul etmez en tatlı en aromatik en şifa verici gıdadır.
2.fıtri ilham: hz musa nın annesine yapılan vahiy böyledir.aksi halde heyecanlanıp her şey ortaya çıakrdı korkudan ölebilirdi.
3.vesvese manasında: şeytanın kendi yandaşlarına olan fısıltılarıda bu kelime ile anılır.şeytanın kötü olanı süsleme güzel gösterme ve insanın içine aklına gösterme söyletme durumudur
ancak bu içten olan şeydir. oysa kafir taife haşa hz peygamber içinde iftira atıp efendim işte muhammede cinler bir şey söyledi şeytan üfledi filan. oysa şeytanın verdiği vesvese içten akla kalbe üfle gösterme şeklindedir.resullere gelen vahiy ise dıştan zahirden peygambere gelendir.dağlar kadar fark var.
4.remz ve işaret olarak hızlı şekilde gelen ilham:hz zekeriyaya ya gelen bu babdandır.
5.melek cebrail as vasıtası ile kesin net şekilde resullere Allahın şeriatı hükümlerini yasak ve farzlarını getirme şeklinde olan asıl vahiy manası budur.
ancak miraçta direk Allah vasıtasız kelamı ile hz resul ile konuşmuştur
tur dağında hz musa ile olan da bir nevi böyledir.ancak nerde yer yüzü nerde 7 gök semalar ötesi.
..
yine söylemeliyiz ki şeytanın vesveseleri veya insan aklına kalbine gelen rahmani ilhamlar veya şeytani vesveseler ilham şeklinde olup insanın dahilinde içinde meydana gelir
vahiy ise dıştan Allahtan melek vasıtası ile semadan resule iner. kati kesin hükümlerdir
vahiy Allah ile resulu arasında hafi gizli bir iletişim şeklidir.
esasen biz seslerin çok yüksek veya alçak olanını duyamayız
ancak bazı hayvanlar çok düşük sesleride duyar.
veya bir sesi hızlandırdığımız yada yavaşlattığımız zaman anlaşılmaz hale gelir. oya kulağımıza
yavaş ise normal hıza hızlı ise yine normal hıza indiren bir aparat takılsa o ses normal hale gelir
dıştan duyan hiç kimse bir şey anlamaz ancak biz normal anlarız
veya çok yüksek sesi normale düşüren,veya çok alçak sesi normale yükselten bir aparat kulağa takılsa hiç kimsenin duyamadığı sesi biz duyabiliriz.
bu ilmen çok açıktır.
bu gün belli ışınlar ile görünmeyen şeyleri görebiliriz.ışığın yanlızca görünen kısmında görebiliriz.
oysa paraların üzerindeki gizli yazıların mor ışıkta görünmesi gibi belli ilmi şeyler ile görünmeyenler görünüz x ışınları ile görüntülerme gibi.
demek ki normal şekilde duyulmayan ve görülmeyenler belli metotlat ile duyulur görülür hale gelir.
hala bazı cahillerin bu ilmi şeylere rağmen peygamber nasıl cebraili duydu gördü de başka kimse görmedi gibi hamakat izhar eden şeyler söylenebilinmektedir.
bu vahiy konusu çok geniştir.
sonra belki daha yazarız.
......
not: Resullerden başka kimselere melek vasıtası ile kitap dua v.s gelmemiştir.
hz musaya yardımcı olan hz haruna ayrı kitap inmemiştir. hz musa tura levhaları almak için giderken hz harunun yanında altın buzağı yapılmış tapılmıştır. hz musa gelip olaya el koymuştur.
hz meryeme gelen vahy de ilham şeklindedir.ancak beşer şeklinde göründü demesinde başka izah vardır.yoksa resule inen vahiy nevinden bir kelam geçmemiştir.ilham olarak gelmiştir.
tarikatler ilhamı vahiyten öte görürler.
keramet ve keşfi seyri sülükü adeta peygamberlikten daha öte görürler
ibni arabi gazali ile sezgiyi ilmin kaynağı olarak görüp ilhamı vahiy ötesine taşımaları ile adeta çığırdan çıkılmıştır
said nursi iyi bir islam alimidir.ancak bazı şeylere getirdiği yorumlar ne yazık ki islamla bağdaşmaz.
misal cifir ve ebced ile belli tarihler çıkarıp bunları yorumlaması gaybı bilmeye girer ki bu tür şifreler ile gaybı bilmek mümkün değildir.kendisi de daha sonra bu hatalarını kabul etmiş cifir ebced türü şeylerden vazgeçmiştir.
ancak tarikat ortamında yetiştiği için her ne kadar devir tarikat devri değil dese de ister istemez tarikatın tesirinde kalmış fikriyatı belli yerlerde tarikat mantığı ile şekillenmiştir.
özellikle ilhamı vahiy ile aynı kategoriye koymasından dolayı risalei nurların Kur'anın inzal olduğu yerden iniyor gibi geliyor gibi demesi islam ile açıklanacak bir şey değildir.
evet said nursi eserleri ile mücadelesi ile büyük hizmetler etmiştir. ancak şu an yaşasa idi yazdıklarını katiyen tashih edecekti.
imdi vahiy sözlük manasında gizli bir kelam konuşma ani ve hızlı bir surette kelam etme işaretle remiz ile bilginin gelmesidir.bazen kalbe ilka şeklinde ve şeri olarak melek ile cebrail ile Allahtan resule emirlerin gelmesidir inmesidir
umumiyetle ilham vahiyin altındadır ve kalbe gizli kapaklı buğulu bulutlu manaların gelmesi de kast edimektedir.ancak peygamberlere gelen sarihdir açıktır nettir.
Kur'anı kerimde vahiy ilham manasında da kullanılır
buna göre vahiy ve ilham şu şekilde sınıflandırılabilir:
1.içgüdüsel olarak gelen ilham manasında vahiy: arıya yapılan bu şekildedir.
hakikaten arının altıgen gibi en mükemmel en az malzeme ile en kısa sürede yapılıp en fazla miktarda bal tutabilen veya arı larvalarının ta yumuradan yetişkin hale gelmesine kadar içinde tutması
ile tam mucizevidir harikadır.
esasen üçgen kare ve altıgen dışında aralarında açıklık boşluk olmadan petek örülebilir
ancak en mucizevi olan altıgendir.bu matematiksel ve ilmi olarak ispat edilmiştir.
arının yolunu kovanını bulmasıda ayrı bir mucizedir. yaptığı bal ise kıyas kabul etmez en tatlı en aromatik en şifa verici gıdadır.
2.fıtri ilham: hz musa nın annesine yapılan vahiy böyledir.aksi halde heyecanlanıp her şey ortaya çıakrdı korkudan ölebilirdi.
3.vesvese manasında: şeytanın kendi yandaşlarına olan fısıltılarıda bu kelime ile anılır.şeytanın kötü olanı süsleme güzel gösterme ve insanın içine aklına gösterme söyletme durumudur
ancak bu içten olan şeydir. oysa kafir taife haşa hz peygamber içinde iftira atıp efendim işte muhammede cinler bir şey söyledi şeytan üfledi filan. oysa şeytanın verdiği vesvese içten akla kalbe üfle gösterme şeklindedir.resullere gelen vahiy ise dıştan zahirden peygambere gelendir.dağlar kadar fark var.
4.remz ve işaret olarak hızlı şekilde gelen ilham:hz zekeriyaya ya gelen bu babdandır.
5.melek cebrail as vasıtası ile kesin net şekilde resullere Allahın şeriatı hükümlerini yasak ve farzlarını getirme şeklinde olan asıl vahiy manası budur.
ancak miraçta direk Allah vasıtasız kelamı ile hz resul ile konuşmuştur
tur dağında hz musa ile olan da bir nevi böyledir.ancak nerde yer yüzü nerde 7 gök semalar ötesi.
..
yine söylemeliyiz ki şeytanın vesveseleri veya insan aklına kalbine gelen rahmani ilhamlar veya şeytani vesveseler ilham şeklinde olup insanın dahilinde içinde meydana gelir
vahiy ise dıştan Allahtan melek vasıtası ile semadan resule iner. kati kesin hükümlerdir
vahiy Allah ile resulu arasında hafi gizli bir iletişim şeklidir.
esasen biz seslerin çok yüksek veya alçak olanını duyamayız
ancak bazı hayvanlar çok düşük sesleride duyar.
veya bir sesi hızlandırdığımız yada yavaşlattığımız zaman anlaşılmaz hale gelir. oya kulağımıza
yavaş ise normal hıza hızlı ise yine normal hıza indiren bir aparat takılsa o ses normal hale gelir
dıştan duyan hiç kimse bir şey anlamaz ancak biz normal anlarız
veya çok yüksek sesi normale düşüren,veya çok alçak sesi normale yükselten bir aparat kulağa takılsa hiç kimsenin duyamadığı sesi biz duyabiliriz.
bu ilmen çok açıktır.
bu gün belli ışınlar ile görünmeyen şeyleri görebiliriz.ışığın yanlızca görünen kısmında görebiliriz.
oysa paraların üzerindeki gizli yazıların mor ışıkta görünmesi gibi belli ilmi şeyler ile görünmeyenler görünüz x ışınları ile görüntülerme gibi.
demek ki normal şekilde duyulmayan ve görülmeyenler belli metotlat ile duyulur görülür hale gelir.
hala bazı cahillerin bu ilmi şeylere rağmen peygamber nasıl cebraili duydu gördü de başka kimse görmedi gibi hamakat izhar eden şeyler söylenebilinmektedir.
bu vahiy konusu çok geniştir.
sonra belki daha yazarız.
......
not: Resullerden başka kimselere melek vasıtası ile kitap dua v.s gelmemiştir.
hz musaya yardımcı olan hz haruna ayrı kitap inmemiştir. hz musa tura levhaları almak için giderken hz harunun yanında altın buzağı yapılmış tapılmıştır. hz musa gelip olaya el koymuştur.
hz meryeme gelen vahy de ilham şeklindedir.ancak beşer şeklinde göründü demesinde başka izah vardır.yoksa resule inen vahiy nevinden bir kelam geçmemiştir.ilham olarak gelmiştir.