ANKARA İDARE MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
Sunulmak Üzere
VAN NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİNE
(YÜRÜTMENİN DURDURULMASI TALEBİDİR)
DAVACI : .........
DAVALI : Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı
Ziyabey cad.No:6 Balgat/ANKARA
DAVA KONUSU : Davalı idarenin, .../.../ 200. tarih ve ..... sayılı muvafakat verilmemesine ilişkin işleminin öncelikle yürütülmesinin durdurulmasına karar verilmesi, bilahare iptali ve muvafakat verilmesi istemleridir.
TEBLİĞ TARİHİ : ?..
AÇIKLAMALAR : ?. ? tarihinde lise mezunu olarak .......... İl Müdürlüğünde göreve başladım. ? tarihinde ..... Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği Bölümünü başarı ile bitirdim. .... yılında yapılan KPSS sınavına girerek sınıf öğretmenliği için yeterli puanı aldım. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı ?. Tarih ve sayılı yönetmeliği uyarınca öğretmenliğe naklen geçiş başvurusu yapabilmem için öncelikle çalışmakta olduğum kurumumdan muvafakat almam gerekmektedir. Bu amaçla halen çalışmakta olduğum Kuruma ?. Tarih ve sayı ile yaptığım muvafakat istem talebim, kurumsal yarar ve diğer öğretmen adaylara da aynı şekilde muvafakat verilmediği gerekçeleriyle reddedilmiştir. Ancak idarenin muvafakat vermeme işleminde kamu yararı, hizmet gerekleri olmadığı ve 657 sayılı Kanun ve Anayasanın 10 uncu maddesi hükümlerine aykırı davranıldığını düşünmekteyim. Şöyle ki:
1- Anayasanın Kişi Haklarını düzenleyen İkinci Bölümünde yer alan 18. madde gereğince; ?Hiç Kimse Zorla Çalıştırılamaz. Angarya Yasaktır.? hükmü yer almaktadır. Ayrıca anayasanın 48. maddesinde; ?Herkesin Dilediği Alanda Çalışma Hürriyetine Sahip Olduğu? hükme bağlanmıştır.
2- Devlet Memurları Kanunu?nun 74. maddesinin birinci fıkrası gereğince ?Memurların bu kanuna tabi kurumlar arasında kurumların muvafakati ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibarıyla girebilecekleri sınıftan bir kadroya nakilleri mümkündür?? hükmü yer almaktadır.
3- Mezkur madde ile kurumlar arası nakillerin idarenin muvafakat vermesine bağlı olduğu sarihtir. Ancak benimle aynı durumda olan ?. isimli personellere daha önce Kurumca muvafakat verilmiştir. (adı geçen personellerin muvafakat yazıları idareden temin edilebilir) Aynı kurumda aynı görevde bulunan kişilerden bazılarına muvafakat verilip bazılarına verilmemesi, Anayasa ve Yasalarda yer alan Eşitlik ilkesiyle de bağdaşmamaktadır. İdare muvafakat verme husussundaki takdir yetkisini hizmet gerekleri ve kamu yararını gözeterek kullanmak zorundadır. İdare memurları arasında ayrımcılık yapamaz. 657 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin 2 nci fıkrası "Amir, maiyetindeki memurlara hakkaniyet ve eşitlik içinde davranır. Amirlik yetkisini kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslar içinde kullanır." hükmü gereğince hareket etmesi gereklidir.
4- Ayrıca her ne kadar davalı ..........Başkanlığı kadro sıkıntısı nedeniyle muvafakat istemimi reddetmişse de, kamu hizmetlerinin bütünlüğü ve devamlılığı ilkesi gereğince kamu görevlilerinin özel koşullarına göre verimliliklerinin en yüksek olduğu ve hizmetlerden en yüksek oranda yararlanılacak bir birimde ve gördükleri eğitime uygun bir biçimde istihdam edilmelerinin ve kamu hizmetinin, konusunda eğitim görmüş, uzman personelce yürütülmesinin kamu yararı ve hizmet gereklerine uygun olacağı açık olduğundan ve eğitimime uygun bir yerde çalışmam durumunda daha fazla aylık alma imkanı sayesinde maddi ve manevi varlığımın gelişmesine olumlu katkı sağlayarak kamu hizmetinden beklenen fayda artacaktır. Ayrıca Anayasanın 49. maddesinde, çalışmanın herkesin hakkı ve ödevi olduğunun, Devletin çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek, çalışanları korumak ve çalışmayı desteklemek, elverişli ekonomik ortam yaratmak için gerekli tedbirleri alacağının; 13. maddesinde; temel hak ve hürriyetlerin kamu düzeninin ve kamu yararının korunması amacıyla Anayasanın sözüne ve ruhuna uygun olarak Kanunla sınırlanabileceğinin kurala bağlandığı; 657 sayılı Yasanın 74. maddesinde ise kurumlararası naklen atanmaya ilişkin ilkelerin belirlendiği; diğer taraftan 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 43. maddesinde öğretmenliğin bir ihtisas mesleği olduğunun belirtildiği; ülkemizde çok sayıda okulun kapalı olduğu, bu nedenle Milli Eğitim Bakanlığınca öğretmen ihtiyacının giderilmesi amacıyla öğretmen yetiştiren okulların dışında diğer yüksek öğretim kurumlarını bitirenlerin öğretmenliğe kabul edildiği düşünüldüğünde şahsım ve benim durumunda olanların herhangi bir sebeple göreve başlatılmaması halinde güdülen amacın gerçekleştirilemeyeceği açıktır.
Zira halen görev yapmakta olduğum unvanlı bir kadro olmayan memurluk kadrosuna kısa sürede bir başkasının yetiştirilebileceği vasıf gerektirmeyen bir görevdir. Oysa nakil başvurumun kabul edilmesi halinde öğretmenlik mesleği gibi kutsal bir meslekte kamuya daha çok faydalı olabileceğimi düşünmekteyim.
Bu nedenle yakında açılacak öğretmenlik başvurularına yetişebilmesi için, muvafakat verilmeme işleminin YÜRÜTÜLMESİNİN DURDURULMASINA bilahare İPTALİNE karar verilmesini talep ederim.
HUKUKİ NEDENLER : T.C. Anayasası, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu
DELİLLER : Muvafakatin reddi yazısı, diğer deliller
SONUÇ VE TALEP : Yukarda arz ve izah ettiğim nedenlerle ve re?sen mahkemece tespit edilecek sair iptal nedenleri ile maddi ve manevi tazminata ilişkin haklarım saklı kalmak üzere SGK Başkanlığı?nın .../.../200. tarih ve ..... sayılı muvafakat vermeme işleminin İPTALİNE ve yakında açılacak öğretmenlik başvurularına yetişebilmesi için, YÜRÜTMENİN DURDURULMASINA, MUVAFAKAT VERİLMESİNE karar verilmesine ve yargılama giderlerinin davalı taraflara yükletilmesine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. ? / ? / 2009
Davacı
......................................
EKLER:
1- Yazı tebliğ fot. (1 ad.)
2- KPSS sınav sonucu
3- Emsal mahkeme Kararları
ANKARA İDARE MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
Sunulmak Üzere
VAN NÖBETÇİ İDARE MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİNE
(YÜRÜTMENİN DURDURULMASI TALEBİDİR)
DAVACI : .........
DAVALI : Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı
Ziyabey cad.No:6 Balgat/ANKARA
DAVA KONUSU : Davalı idarenin, .../.../ 200. tarih ve ..... sayılı muvafakat verilmemesine ilişkin işleminin öncelikle yürütülmesinin durdurulmasına karar verilmesi, bilahare iptali ve muvafakat verilmesi istemleridir.
TEBLİĞ TARİHİ : ?..
AÇIKLAMALAR : ?. ? tarihinde lise mezunu olarak .......... İl Müdürlüğünde göreve başladım. ? tarihinde ..... Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği Bölümünü başarı ile bitirdim. .... yılında yapılan KPSS sınavına girerek sınıf öğretmenliği için yeterli puanı aldım. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı ?. Tarih ve sayılı yönetmeliği uyarınca öğretmenliğe naklen geçiş başvurusu yapabilmem için öncelikle çalışmakta olduğum kurumumdan muvafakat almam gerekmektedir. Bu amaçla halen çalışmakta olduğum Kuruma ?. Tarih ve sayı ile yaptığım muvafakat istem talebim, kurumsal yarar ve diğer öğretmen adaylara da aynı şekilde muvafakat verilmediği gerekçeleriyle reddedilmiştir. Ancak idarenin muvafakat vermeme işleminde kamu yararı, hizmet gerekleri olmadığı ve 657 sayılı Kanun ve Anayasanın 10 uncu maddesi hükümlerine aykırı davranıldığını düşünmekteyim. Şöyle ki:
1- Anayasanın Kişi Haklarını düzenleyen İkinci Bölümünde yer alan 18. madde gereğince; ?Hiç Kimse Zorla Çalıştırılamaz. Angarya Yasaktır.? hükmü yer almaktadır. Ayrıca anayasanın 48. maddesinde; ?Herkesin Dilediği Alanda Çalışma Hürriyetine Sahip Olduğu? hükme bağlanmıştır.
2- Devlet Memurları Kanunu?nun 74. maddesinin birinci fıkrası gereğince ?Memurların bu kanuna tabi kurumlar arasında kurumların muvafakati ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibarıyla girebilecekleri sınıftan bir kadroya nakilleri mümkündür?? hükmü yer almaktadır.
3- Mezkur madde ile kurumlar arası nakillerin idarenin muvafakat vermesine bağlı olduğu sarihtir. Ancak benimle aynı durumda olan ?. isimli personellere daha önce Kurumca muvafakat verilmiştir. (adı geçen personellerin muvafakat yazıları idareden temin edilebilir) Aynı kurumda aynı görevde bulunan kişilerden bazılarına muvafakat verilip bazılarına verilmemesi, Anayasa ve Yasalarda yer alan Eşitlik ilkesiyle de bağdaşmamaktadır. İdare muvafakat verme husussundaki takdir yetkisini hizmet gerekleri ve kamu yararını gözeterek kullanmak zorundadır. İdare memurları arasında ayrımcılık yapamaz. 657 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin 2 nci fıkrası "Amir, maiyetindeki memurlara hakkaniyet ve eşitlik içinde davranır. Amirlik yetkisini kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslar içinde kullanır." hükmü gereğince hareket etmesi gereklidir.
4- Ayrıca her ne kadar davalı ..........Başkanlığı kadro sıkıntısı nedeniyle muvafakat istemimi reddetmişse de, kamu hizmetlerinin bütünlüğü ve devamlılığı ilkesi gereğince kamu görevlilerinin özel koşullarına göre verimliliklerinin en yüksek olduğu ve hizmetlerden en yüksek oranda yararlanılacak bir birimde ve gördükleri eğitime uygun bir biçimde istihdam edilmelerinin ve kamu hizmetinin, konusunda eğitim görmüş, uzman personelce yürütülmesinin kamu yararı ve hizmet gereklerine uygun olacağı açık olduğundan ve eğitimime uygun bir yerde çalışmam durumunda daha fazla aylık alma imkanı sayesinde maddi ve manevi varlığımın gelişmesine olumlu katkı sağlayarak kamu hizmetinden beklenen fayda artacaktır. Ayrıca Anayasanın 49. maddesinde, çalışmanın herkesin hakkı ve ödevi olduğunun, Devletin çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek, çalışanları korumak ve çalışmayı desteklemek, elverişli ekonomik ortam yaratmak için gerekli tedbirleri alacağının; 13. maddesinde; temel hak ve hürriyetlerin kamu düzeninin ve kamu yararının korunması amacıyla Anayasanın sözüne ve ruhuna uygun olarak Kanunla sınırlanabileceğinin kurala bağlandığı; 657 sayılı Yasanın 74. maddesinde ise kurumlararası naklen atanmaya ilişkin ilkelerin belirlendiği; diğer taraftan 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 43. maddesinde öğretmenliğin bir ihtisas mesleği olduğunun belirtildiği; ülkemizde çok sayıda okulun kapalı olduğu, bu nedenle Milli Eğitim Bakanlığınca öğretmen ihtiyacının giderilmesi amacıyla öğretmen yetiştiren okulların dışında diğer yüksek öğretim kurumlarını bitirenlerin öğretmenliğe kabul edildiği düşünüldüğünde şahsım ve benim durumunda olanların herhangi bir sebeple göreve başlatılmaması halinde güdülen amacın gerçekleştirilemeyeceği açıktır.
Zira halen görev yapmakta olduğum unvanlı bir kadro olmayan memurluk kadrosuna kısa sürede bir başkasının yetiştirilebileceği vasıf gerektirmeyen bir görevdir. Oysa nakil başvurumun kabul edilmesi halinde öğretmenlik mesleği gibi kutsal bir meslekte kamuya daha çok faydalı olabileceğimi düşünmekteyim.
Bu nedenle yakında açılacak öğretmenlik başvurularına yetişebilmesi için, muvafakat verilmeme işleminin YÜRÜTÜLMESİNİN DURDURULMASINA bilahare İPTALİNE karar verilmesini talep ederim.
HUKUKİ NEDENLER : T.C. Anayasası, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu
DELİLLER : Muvafakatin reddi yazısı, diğer deliller
SONUÇ VE TALEP : Yukarda arz ve izah ettiğim nedenlerle ve re?sen mahkemece tespit edilecek sair iptal nedenleri ile maddi ve manevi tazminata ilişkin haklarım saklı kalmak üzere SGK Başkanlığı?nın .../.../200. tarih ve ..... sayılı muvafakat vermeme işleminin İPTALİNE ve yakında açılacak öğretmenlik başvurularına yetişebilmesi için, YÜRÜTMENİN DURDURULMASINA, MUVAFAKAT VERİLMESİNE karar verilmesine ve yargılama giderlerinin davalı taraflara yükletilmesine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. ? / ? / 2009
Davacı
......................................
EKLER:
1- Yazı tebliğ fot. (1 ad.)
2- KPSS sınav sonucu
3- Emsal mahkeme Kararları