Bu durumda, Anayasa Mahkemesi kararında da belirtildiği üzere yeterli güvenceleri sağlayacak yeni bir yasal düzenleme yapılması durumunda, bu yasal düzenlemeye göre davacının durumunun davalı idarece makul bir süre içinde yeniden değerlendirmeye tabi tutulabileceği ve bu değerlendirmenin sonucunda davacının uyuşmazlığa konu kamu görevine atanıp atanamayacağına ilişkin yeniden bir işlem tesis edilmesi gerektiği kuşkusuzdur. Ayrıca yeni yasal düzenleme uyarınca yapılacak değerlendirmenin sonucunda davacı açısından yine olumsuz bir sonucun ortaya çıkması halinde, bunun yargısal denetiminin mümkün olması nedeniyle, davacının durumunun yeniden değerlendirilmesi davacıyı güvencesiz bırakmadığı gibi, Anayasa Mahkemesinin aktarılan gerekçesi karşısında bu durum bir hak ihlali de doğurmamaktadır.Açıklanan nedenlerle; dava konu işlemin iptaline, davacının adli yardım istemi kabul edildiğinden dava açılırken alınamayan ve aşağıda dökümü gösterilen yargılama giderinin 6,40-TLvekalet harcı hariç 205,00-TL'lik kısmının davalı idare üzerinde bırakılmasına, ancak davalı idare harçtan muaf olduğundan harcın tahsili için müzekkere yazılmamasına, davalı idare harçtan muaf olmakla birlikte posta giderinden muaf olmadığından, resmi posta giderinden harcanan 116,20-TL posta giderinin davalı idareden tahsili için müzekkere yazılmasına, davacı tarafından dosyaya yatırılan 6,40-TL yargılama gideri ile A.A.Ü.T. uyarınca belirlenen 1.362,00-TL vekalet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, kararın tebliğinden itibaren (30) gün içerisinde Ankara Bölge İdare Mahkemesine istinaf yolu açık olmak üzere, 30/12/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
ARKADAŞLAR ANKARA 9.İDARE MAHKEMSİN VERDİĞİ KARAR 25.02.2020 DE UYAP A DÜŞMÜŞ SON İKİ PARAGRAFI
ŞİMDİ NE OLCAK TAHMİNEN
KURUM ÇAĞIRIMI YOKSA BİZMİ ARAYACAĞIZ
BİRDE GERİYE DÖNÜK MAAŞ VE HAKLAR ALINIYORM
Bu durumda, Anayasa Mahkemesi kararında da belirtildiği üzere yeterli güvenceleri sağlayacak yeni bir yasal düzenleme yapılması durumunda, bu yasal düzenlemeye göre davacının durumunun davalı idarece makul bir süre içinde yeniden değerlendirmeye tabi tutulabileceği ve bu değerlendirmenin sonucunda davacının uyuşmazlığa konu kamu görevine atanıp atanamayacağına ilişkin yeniden bir işlem tesis edilmesi gerektiği kuşkusuzdur. Ayrıca yeni yasal düzenleme uyarınca yapılacak değerlendirmenin sonucunda davacı açısından yine olumsuz bir sonucun ortaya çıkması halinde, bunun yargısal denetiminin mümkün olması nedeniyle, davacının durumunun yeniden değerlendirilmesi davacıyı güvencesiz bırakmadığı gibi, Anayasa Mahkemesinin aktarılan gerekçesi karşısında bu durum bir hak ihlali de doğurmamaktadır.Açıklanan nedenlerle; dava konu işlemin iptaline, davacının adli yardım istemi kabul edildiğinden dava açılırken alınamayan ve aşağıda dökümü gösterilen yargılama giderinin 6,40-TLvekalet harcı hariç 205,00-TL'lik kısmının davalı idare üzerinde bırakılmasına, ancak davalı idare harçtan muaf olduğundan harcın tahsili için müzekkere yazılmamasına, davalı idare harçtan muaf olmakla birlikte posta giderinden muaf olmadığından, resmi posta giderinden harcanan 116,20-TL posta giderinin davalı idareden tahsili için müzekkere yazılmasına, davacı tarafından dosyaya yatırılan 6,40-TL yargılama gideri ile A.A.Ü.T. uyarınca belirlenen 1.362,00-TL vekalet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, kararın tebliğinden itibaren (30) gün içerisinde Ankara Bölge İdare Mahkemesine istinaf yolu açık olmak üzere, 30/12/2019 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
ARKADAŞLAR ANKARA 9.İDARE MAHKEMSİN VERDİĞİ KARAR 25.02.2020 DE UYAP A DÜŞMÜŞ SON İKİ PARAGRAFI
ŞİMDİ NE OLCAK TAHMİNEN
KURUM ÇAĞIRIMI YOKSA BİZMİ ARAYACAĞIZ
BİRDE GERİYE DÖNÜK MAAŞ VE HAKLAR ALINIYORM