soru:ÖZET: 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak
görev yapan ve bu statüden istifa edenlerin geçerliliği devam eden bir KPSS
sonucunu kullanarak ÖSYM Başkanlığınca B
Grubunda yer alan kamu kurum ve kuruluşlarına ait kadro ve pozisyonlara yerleştirilen
adayların 657 sayılı Kanunun 97 nci maddesi hükmüne tabi olmaksızın,
yerleştirildikleri kadro ve pozisyonlara atanabilmelerinin mümkün bulunduğuna
ilişkin 03/08/2007-14145
Bilindiği üzere, 30/01/1986 tarih ve 19004 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
İlk Defa Devlet Kamu Hizmeti ve
Görevlerine Devlet Memuru Olarak Atanacaklar İçin Mecburi Yeterlik ve Yarışma
Sınavları Genel Yönetmeliği? nde 11/10/1999 tarih ve 99/13781 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile değişiklik yapılarak, kamu kurum ve kuruluşlarının
kadrolu ve sözleşmeli statüde personel ihtiyaçlarının karşılanmasında merkezi
yerleştirme sistemine geçilmişti. Merkezi memurluk sınavlarına girenlerin işe
yerleştirilmeleri; kamu kurum ve kuruluşlarının personel talepleri çerçevesinde
adayların merkezi sınav başarı puanı, kurum ve unvan tercihleri alınarak
bilgisayar ortamında yapılmakta olup, 03/05/2002 tarih ve 24744 sayılı Resmi
Gazete?de yayımlanan ?Kamu Görevlerine
İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik? ile
de Kamu Personel Seçme Sınavı?nı yapma ve yerleştirme işlemleri Öğrenci Seçme
ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığına verilmiştir.
Merkezi yerleştirme yapılmak üzere, merkezi yerleştirme kılavuzlarıyla
ilan edilen kadrolar ve bu kadrolara ait nitelikler, ilgili kamu kurum ve
kuruluşlarının mevcut kadroları ve ihtiyaçları dikkate alınarak kamu kurum ve
kuruluşlarınca belirlenmektedir. Başkanlığımızın bu husustaki görevi; ilan
edilmek üzere Başkanlığımıza intikal ettirilen kadrolar ve bu kadrolar için
aranan nitelikleri, meri mevzuat ve nitelik kod kılavuzunda yer alan hususlara
uygunluk yönünden incelemekten ibarettir.
İlan edilen kadrolara başvuracak adayların KPSS?ye katılmaları ve
yüksek puan almış olmaları kamu kurum ve kuruluşlarında görev almada tek başına
bir hak teşkil etmemektedir. İlan edilen kadrolara başvuracak adayların
yerleştirme yapılacak kadrolar için aranılan genel şartların yanında kurumların
özel kanun veya diğer mevzuatında belirtilen ve tercih kılavuzunda yer alan
şartlara da sahip olmaları gerekmektedir.
Merkezi yerleştirme işlemi neticesinde yerleştirmesi yapılan
adaylardan, süresi içinde gerekli belgelerle atanmak üzere ilgili kamu kurum ve
kuruluşlarına başvuranların, burada teşekkül ettirilen Sınav Değerlendirme
Komisyonlarınca yerleştirildikleri kadrolar için aranılan nitelikleri taşıyıp
taşımadıkları kontrol edilerek, nitelikleri taşıyanların atamaları ilgili kamu
kurum ve kuruluşlarınca gerçekleştirilmektedir.
Diğer taraftan, mezkur
Yönetmeliğin Ek-2 nci maddesinde ? Yapılan yerleştirme sonucu B grubuna ait
herhangi bir kadroya yerleştirilip ataması yapılanlar, daha sonraki personel
alımları için, yerleştirmelerine esas alınan puanla başvuruda bulunamazlar.?
hükmü yer almakta olup, bu hüküm çerçevesinde de ÖSYM Başkanlığınca Haziran
2007?de ilan edilen ?KPSS 2007/5 Tercih
Kılavuzu? nun ?Temel Bilgiler, Temel
İlke ve Kurallar? başlıklı 1.3 üncü maddesinde; 2004-KPSS veya 2006-KPSS sonuçlarına göre kamu kurum veya kuruluşlarının
kadrolarına veya sözleşmeli pozisyonlarına yerleştirilen ve atanan adayların,
2004-KPSS veya 2006-KPSS sonuçlarını kullanarak bu Kılavuzda yer alan kadro ve
sözleşmeli pozisyonlardan tercih yapma hakları bulunmadığı açıklamasına yer
verilmiştir.
18/03/2002 tarih ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında
Genel Yönetmelik çerçevesinde gerçekleştirilen merkezi yerleştirmenin kapsamı;
kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Kanun?un 4/A maddesi çerçevesinde
Devlet memuru olarak istihdam edilecek kadrolar ile 399 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname kapsamında istihdam edilecek kişilere ait pozisyonlara yapılacak
yerleştirmeleri kapsamaktadır. Kamu kurum ve kuruluşlarında yer alan mezkur
Kanun?un 4/B maddesi çerçevesindeki istihdamlar, adı geçen Yönetmelik ve
merkezi yerleştirme kapsamında değildir. Bu meyanda, Sağlık Bakanlığı ile Tarım
ve Köyişleri Bakanlığının 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi çerçevesinde istihdam
edecekleri pozisyonlara KPSS sonuçlarına göre ÖSYM Başkanlığınca yapılan
yerleştirmeler de, adı geçen Bakanlıkların ÖSYM Başkanlığıyla görüşmeleri
neticesinde ve mezkur Yönetmelik hükümlerine tabi olmaksızın gerçekleştirilmiş
işlemlerdir.
Bu
itibarla, yukarıdaki hüküm ve açıklamalar çerçevesinde, adayların aynı sınav
sonucunu kullanarak mezkur Yönetmelik çerçevesinde gerçekleştirilen merkezi
yerleştirme sisteminden birden fazla yararlanması engellendiğinden, 657 sayılı
Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak görev yapmakta iken
geçerliliği devam eden bir KPSS sonucunu kullanarak ÖSYM Başkanlığınca B Grubunda yer alan kamu kurum ve
kuruluşlarına ait kadro ve pozisyonlara yerleştirilen adayların görevlerinden
istifa etmeleri halinde 657 sayılı Kanunun 97 nci maddesi hükmüne tabi
olmaksızın, yerleştirildikleri kadro ve pozisyonlara atanabilmelerinin mümkün
bulunduğu değerlendirilmektedir.
soru:ÖZET: 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak
görev yapan ve bu statüden istifa edenlerin geçerliliği devam eden bir KPSS
sonucunu kullanarak ÖSYM Başkanlığınca B
Grubunda yer alan kamu kurum ve kuruluşlarına ait kadro ve pozisyonlara yerleştirilen
adayların 657 sayılı Kanunun 97 nci maddesi hükmüne tabi olmaksızın,
yerleştirildikleri kadro ve pozisyonlara atanabilmelerinin mümkün bulunduğuna
ilişkin 03/08/2007-14145
Bilindiği üzere, 30/01/1986 tarih ve 19004 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
İlk Defa Devlet Kamu Hizmeti ve
Görevlerine Devlet Memuru Olarak Atanacaklar İçin Mecburi Yeterlik ve Yarışma
Sınavları Genel Yönetmeliği? nde 11/10/1999 tarih ve 99/13781 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile değişiklik yapılarak, kamu kurum ve kuruluşlarının
kadrolu ve sözleşmeli statüde personel ihtiyaçlarının karşılanmasında merkezi
yerleştirme sistemine geçilmişti. Merkezi memurluk sınavlarına girenlerin işe
yerleştirilmeleri; kamu kurum ve kuruluşlarının personel talepleri çerçevesinde
adayların merkezi sınav başarı puanı, kurum ve unvan tercihleri alınarak
bilgisayar ortamında yapılmakta olup, 03/05/2002 tarih ve 24744 sayılı Resmi
Gazete?de yayımlanan ?Kamu Görevlerine
İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik? ile
de Kamu Personel Seçme Sınavı?nı yapma ve yerleştirme işlemleri Öğrenci Seçme
ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığına verilmiştir.
Merkezi yerleştirme yapılmak üzere, merkezi yerleştirme kılavuzlarıyla
ilan edilen kadrolar ve bu kadrolara ait nitelikler, ilgili kamu kurum ve
kuruluşlarının mevcut kadroları ve ihtiyaçları dikkate alınarak kamu kurum ve
kuruluşlarınca belirlenmektedir. Başkanlığımızın bu husustaki görevi; ilan
edilmek üzere Başkanlığımıza intikal ettirilen kadrolar ve bu kadrolar için
aranan nitelikleri, meri mevzuat ve nitelik kod kılavuzunda yer alan hususlara
uygunluk yönünden incelemekten ibarettir.
İlan edilen kadrolara başvuracak adayların KPSS?ye katılmaları ve
yüksek puan almış olmaları kamu kurum ve kuruluşlarında görev almada tek başına
bir hak teşkil etmemektedir. İlan edilen kadrolara başvuracak adayların
yerleştirme yapılacak kadrolar için aranılan genel şartların yanında kurumların
özel kanun veya diğer mevzuatında belirtilen ve tercih kılavuzunda yer alan
şartlara da sahip olmaları gerekmektedir.
Merkezi yerleştirme işlemi neticesinde yerleştirmesi yapılan
adaylardan, süresi içinde gerekli belgelerle atanmak üzere ilgili kamu kurum ve
kuruluşlarına başvuranların, burada teşekkül ettirilen Sınav Değerlendirme
Komisyonlarınca yerleştirildikleri kadrolar için aranılan nitelikleri taşıyıp
taşımadıkları kontrol edilerek, nitelikleri taşıyanların atamaları ilgili kamu
kurum ve kuruluşlarınca gerçekleştirilmektedir.
Diğer taraftan, mezkur
Yönetmeliğin Ek-2 nci maddesinde ? Yapılan yerleştirme sonucu B grubuna ait
herhangi bir kadroya yerleştirilip ataması yapılanlar, daha sonraki personel
alımları için, yerleştirmelerine esas alınan puanla başvuruda bulunamazlar.?
hükmü yer almakta olup, bu hüküm çerçevesinde de ÖSYM Başkanlığınca Haziran
2007?de ilan edilen ?KPSS 2007/5 Tercih
Kılavuzu? nun ?Temel Bilgiler, Temel
İlke ve Kurallar? başlıklı 1.3 üncü maddesinde; 2004-KPSS veya 2006-KPSS sonuçlarına göre kamu kurum veya kuruluşlarının
kadrolarına veya sözleşmeli pozisyonlarına yerleştirilen ve atanan adayların,
2004-KPSS veya 2006-KPSS sonuçlarını kullanarak bu Kılavuzda yer alan kadro ve
sözleşmeli pozisyonlardan tercih yapma hakları bulunmadığı açıklamasına yer
verilmiştir.
18/03/2002 tarih ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe
konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında
Genel Yönetmelik çerçevesinde gerçekleştirilen merkezi yerleştirmenin kapsamı;
kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Kanun?un 4/A maddesi çerçevesinde
Devlet memuru olarak istihdam edilecek kadrolar ile 399 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname kapsamında istihdam edilecek kişilere ait pozisyonlara yapılacak
yerleştirmeleri kapsamaktadır. Kamu kurum ve kuruluşlarında yer alan mezkur
Kanun?un 4/B maddesi çerçevesindeki istihdamlar, adı geçen Yönetmelik ve
merkezi yerleştirme kapsamında değildir. Bu meyanda, Sağlık Bakanlığı ile Tarım
ve Köyişleri Bakanlığının 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi çerçevesinde istihdam
edecekleri pozisyonlara KPSS sonuçlarına göre ÖSYM Başkanlığınca yapılan
yerleştirmeler de, adı geçen Bakanlıkların ÖSYM Başkanlığıyla görüşmeleri
neticesinde ve mezkur Yönetmelik hükümlerine tabi olmaksızın gerçekleştirilmiş
işlemlerdir.
Bu
itibarla, yukarıdaki hüküm ve açıklamalar çerçevesinde, adayların aynı sınav
sonucunu kullanarak mezkur Yönetmelik çerçevesinde gerçekleştirilen merkezi
yerleştirme sisteminden birden fazla yararlanması engellendiğinden, 657 sayılı
Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli olarak görev yapmakta iken
geçerliliği devam eden bir KPSS sonucunu kullanarak ÖSYM Başkanlığınca B Grubunda yer alan kamu kurum ve
kuruluşlarına ait kadro ve pozisyonlara yerleştirilen adayların görevlerinden
istifa etmeleri halinde 657 sayılı Kanunun 97 nci maddesi hükmüne tabi
olmaksızın, yerleştirildikleri kadro ve pozisyonlara atanabilmelerinin mümkün
bulunduğu değerlendirilmektedir.