Değerli
meslektaşlarım, atamaların önündeki en büyük engel ücretli öğretmenlik
modelidir. Aşağıdaki metni kopyalayarak lütfen bimer', cimer'e gönderiniz. Eğer
yeterli sayıya ulaşabilirsek kayıtsız kalamazlar. Çorbada sizin de tuzunuz
olsun. Saygılarımla
.
"MEB'E ULAŞTIRILMAK ÜZERE,
1. Eğitim sistemimizin en büyük sorunu, kalite ve nitelik yetersizliğidir. Ortaöğretim ve
yükseköğretim kurumlarında verilen eğitim, ?taklitçi ve ezberci? bir sisteme
dayanmaktadır. Yıllarca uygulanan çoktan seçmeli test ağırlıklı değerlendirme,
öğrencilerin yaratıcılığını engellemektedir. Dersane sektörünün kayıt dışı
büyümesi ve sömürü aracı haline gelmesi bu uygulamaların somut bir sonucudur.
Yeniden kurmacı, ilerlemeci bir yaklaşım temel alınarak ve ezberci anlayış terk
edilerek bu durum ortadan kaldırılabilir. Halihazırda uygulanan eğitim bireyden
ve vatandaştan ziyade adeta bir ?papağan? yetiştirmektedir.
2. Ücretli öğretmenlik (taşeron öğretmenlik) kaldırılmalı. Kapitalist tüccar mantığıyla
sadece ülkemizde uygulanan bu rezil, câhilane istihdam modeli; öğretmenlik
mesleğinin itibarını, onurunu ayaklar altına almaktadır. Bu uygulamadan
özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bulunan öğrenci velileri
şikâyetçidir. Öyleki bölgede derslere önlisans mezunları, öğretmen olmayanlar girebilmektedir.
Yöre insanı okullarda genellikle ücretli sözde öğretmenlerle muhatap
olduklarından çocuklarının eğitimleri hususunda kaygılanmaktadır. Geçim kavgası
içinde olan insanların eğitim hizmetleri alabilecekleri tek yer devlet
okullarıdır. Okullarda verilen eğitimin kalitesi azaldığı zaman, meydan terör
örgütlerine kalmaktadır. Bunun sonucunda bölge insanının devlete olan güvenleri
ve saygıları azalmaktadır."
Değerli
meslektaşlarım, atamaların önündeki en büyük engel ücretli öğretmenlik
modelidir. Aşağıdaki metni kopyalayarak lütfen bimer', cimer'e gönderiniz. Eğer
yeterli sayıya ulaşabilirsek kayıtsız kalamazlar. Çorbada sizin de tuzunuz
olsun. Saygılarımla
.
"MEB'E ULAŞTIRILMAK ÜZERE,
1. Eğitim sistemimizin en büyük sorunu, kalite ve nitelik yetersizliğidir. Ortaöğretim ve
yükseköğretim kurumlarında verilen eğitim, ?taklitçi ve ezberci? bir sisteme
dayanmaktadır. Yıllarca uygulanan çoktan seçmeli test ağırlıklı değerlendirme,
öğrencilerin yaratıcılığını engellemektedir. Dersane sektörünün kayıt dışı
büyümesi ve sömürü aracı haline gelmesi bu uygulamaların somut bir sonucudur.
Yeniden kurmacı, ilerlemeci bir yaklaşım temel alınarak ve ezberci anlayış terk
edilerek bu durum ortadan kaldırılabilir. Halihazırda uygulanan eğitim bireyden
ve vatandaştan ziyade adeta bir ?papağan? yetiştirmektedir.
2. Ücretli öğretmenlik (taşeron öğretmenlik) kaldırılmalı. Kapitalist tüccar mantığıyla
sadece ülkemizde uygulanan bu rezil, câhilane istihdam modeli; öğretmenlik
mesleğinin itibarını, onurunu ayaklar altına almaktadır. Bu uygulamadan
özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde bulunan öğrenci velileri
şikâyetçidir. Öyleki bölgede derslere önlisans mezunları, öğretmen olmayanlar girebilmektedir.
Yöre insanı okullarda genellikle ücretli sözde öğretmenlerle muhatap
olduklarından çocuklarının eğitimleri hususunda kaygılanmaktadır. Geçim kavgası
içinde olan insanların eğitim hizmetleri alabilecekleri tek yer devlet
okullarıdır. Okullarda verilen eğitimin kalitesi azaldığı zaman, meydan terör
örgütlerine kalmaktadır. Bunun sonucunda bölge insanının devlete olan güvenleri
ve saygıları azalmaktadır."