Üniversite giriş sınavları sadece test usulü olmamalı. Mülakat da olmalı.
Orta okul?da öğrencinin hangi mesleğe yatkın , hangi mesleğe yetenekli olduğu Anne Baba ve Öğretmenler tarafından tespit edilmeli.
Doktor olacaksa ortaokul?da kadavralarla öğrenciler deney yapmalı, kan görmekten etkileniyor mu deneyi yapılmalı. Fazla duygusal adam doktor olamaz. Bu gibi kişilik testleri yapılmalı. Bütün bunları geçen Zeki öğrenciler Doktor olabilmeli.
ve lisede de Sağlık Liseleri olmalı. Doktorlar buralardan yetişmeli.
Aynısı Mühendisler için de geçerli.
Aynısı Avukatlar için de geçerli.
Aynısı öğretmenler için de geçerli. Çocuğun hangi mesleğe yatkın olduğu ortaokul?da keşfedilmeli. Lisede de mesleki liseler olmalı.
Mühendislik liseleri, Hukuk liseleri, Öğretmen liseleri gibi.
Anne Baba ve öğretmenlere çok iş düşüyor çocuğun yetişmesinde .
Birlikte toplantılar yapılıp çocuğun hangi mesleği seçeceğine ortaokul?da karar verilmeli.
Ortaokul?da bilgisayardan anlayanlar, programcılığa yeteneği olanlar, bilgisayara format atabilen yetenekli çocuklar yazılı ve sözlü mülakatlarla mühendislik fakültelerine, hukuk fakültelerine ya da öğretmen liselerine yönlendirilmelidir. Ağzı iyi laf yapıyorsa, ezber yeteneği iyiyse, kendini iyi pazarlayabiliyorsa ortaokuldan sonra hukuk?a yönlendirilebilir. Çocuk sevgisi varsa, ders anlatmaya yeteneği varsa, çocuklardan sıkılmıyorsa öğretmen olmalıdır.
Dediğim gibi Sağlık liseleri, öğretmen liseleri, hukuk liseleri, mühendislik liseleri çok önemli.
Buna ek olarak; Matematiğe fazla kafası basmayanlar ise mesleki liselere yönlendirilmeli.
Bunlar da meslek öğrenmelidir liselerde ve buralardan Tekniker, Teknisyen, Sağlık memuru, adliye katipleri buralardan yetişmelidir.
Üniversite giriş sınavları sadece test usulü olmamalı. Mülakat da olmalı.
Orta okul?da öğrencinin hangi mesleğe yatkın , hangi mesleğe yetenekli olduğu Anne Baba ve Öğretmenler tarafından tespit edilmeli.
Doktor olacaksa ortaokul?da kadavralarla öğrenciler deney yapmalı, kan görmekten etkileniyor mu deneyi yapılmalı. Fazla duygusal adam doktor olamaz. Bu gibi kişilik testleri yapılmalı. Bütün bunları geçen Zeki öğrenciler Doktor olabilmeli.
ve lisede de Sağlık Liseleri olmalı. Doktorlar buralardan yetişmeli.
Aynısı Mühendisler için de geçerli.
Aynısı Avukatlar için de geçerli.
Aynısı öğretmenler için de geçerli. Çocuğun hangi mesleğe yatkın olduğu ortaokul?da keşfedilmeli. Lisede de mesleki liseler olmalı.
Mühendislik liseleri, Hukuk liseleri, Öğretmen liseleri gibi.
Anne Baba ve öğretmenlere çok iş düşüyor çocuğun yetişmesinde .
Birlikte toplantılar yapılıp çocuğun hangi mesleği seçeceğine ortaokul?da karar verilmeli.
Ortaokul?da bilgisayardan anlayanlar, programcılığa yeteneği olanlar, bilgisayara format atabilen yetenekli çocuklar yazılı ve sözlü mülakatlarla mühendislik fakültelerine, hukuk fakültelerine ya da öğretmen liselerine yönlendirilmelidir. Ağzı iyi laf yapıyorsa, ezber yeteneği iyiyse, kendini iyi pazarlayabiliyorsa ortaokuldan sonra hukuk?a yönlendirilebilir. Çocuk sevgisi varsa, ders anlatmaya yeteneği varsa, çocuklardan sıkılmıyorsa öğretmen olmalıdır.
Dediğim gibi Sağlık liseleri, öğretmen liseleri, hukuk liseleri, mühendislik liseleri çok önemli.
Buna ek olarak; Matematiğe fazla kafası basmayanlar ise mesleki liselere yönlendirilmeli.
Bunlar da meslek öğrenmelidir liselerde ve buralardan Tekniker, Teknisyen, Sağlık memuru, adliye katipleri buralardan yetişmelidir.