Editörler : oto-danisman-expert
28 Şubat 2018 20:24

Ne olacak bu araç fiyatları

Mümkün olduğunca siyasete girmeden özelinde sıfır otomobillerin fahiş fiyatlarını konuşalım. Nereye kadar gidecek. Ayrıca her ikinci el aracını satan sıfır araç mı alıyor da bu ikinci el arabalar da fırladı gitti. 80 milyonluk ülkede bir tane bilinen site domine etti tüm piyasayı. Benim gibi otomobil sever kişilerin görüş ve düşüncelerini bekliyorum


ashil13
Genel Müdür
28 Şubat 2018 20:36

Sıfır kilometre araçlardaki ötv artışını da düşünmek lazım.


m mır
Kapalı
28 Şubat 2018 20:52

Siyasete girmeden olmaz ama sansürlenmiş olarak şöyle açıklayayım.Fiyatı artan arabaların fiyatları değil.Değer kaybeden cebindeki para.Arabanın belli bir maliyeti ve kar payı var üreticilere.Ödediğin paranın hepsi üreticiye,satana gitmiyor.Nereye gidiyor acaba ? Bu fiyatlar hiçbir zaman düşmeyecek.Donanımlar azalacak,fiyatlar yükselecek.Bundan sonra cebinde parası olmayan kolayca araba alıp satamayacak.Eskiden olduğu gibi gelirin neyi gerektiriyorsa o şekilde yaşayacaksın.O km almak zorlaştıkça 2.el piyasası da yükselecek.Nihayetinde resesyon !


kafkas_52
Şef
28 Şubat 2018 22:35

M mır güzel izah etmişsin. Tespitine katılmamak mümkün değil. Uçuk fiyatlarda iki ana sebep görüyorum ilki rayından çıkmış vergilendirme ikincisi paranın satın alma gücündeki düşüş.

Farklı bir pencereden baktığım zaman ortaya şöyle bir durum çıkıyor. Evet sıfır araçlar inanılmaz arttı fakat satışlar inanılmaz düşmüyor markalar bu rakamlarla bile dolu dizgin satıyor. Diğer tarafta istanbul gibi bir metropolde gördüğüm kadarıyla 20 ve üstü yaş grubu araçlarda da bir hayli artış var. Ortada birbirini dengeleyen ve bu durumu normalleştiren kurumsal şirketlerin filo kiralama yönteminin etkisi olduğunu düşünüyorum. Bir tarafta eskiye dönüş ancak sesi duyulmayan çoğunluk diğer tarafta hatırı sayılır bir miktarda ve sesi gür çıkan sıfır otomobil kullanıcıları durumu idare ediyor. En azından trakte aktif kullanılan araçların yaş standardı belirlenip bu araçları yenilemek isteyen vatandaşlara gerçekçi teşvikler verilebilir. Hem standartları düşür hem de fiyatları yükselt burda devlet son kullanıcı olan vatandaşına sahip çıkmalı bence.


m mır
Kapalı
28 Şubat 2018 22:58

Dediğin gibi alanların çoğu filo satışı, alabilen de baz donanımlıyı anca alıyor.Almanyada yeni ehliyetini alan sürmeyi öğrenmek için polo alıyor.Vuruyor çarpıyor dokunmuyor.Bizde 100 bine alabilirsen ne ala.Aldığında B segmenti bir araç.Şu zamanda 0 km araç almak bence hiç mantıklı değil.60 tl lik aracı 125 tl civarına alıyorsun.O da vergisi,pulu,muayenesi daha yok.Durduğu yerde masraf.100 tl yi %15 den faize yatır daha iyi.Ki paran erimesin.Aldığın arabayı eryesi gün ilana koysan 6-7 tl kaybettirir.Ha çok sürmek istiyorsun uzun sönem kiralayabilirsin.Uzun yol mu ? Bin uçağa git.Hem zamandan kazanırsın hem parandan.Ama bizim millet gösteriş yapmak için.Ayakkabısını yenilemez Golfün fullünü alır.Ona da binmez, kenarda bekletir,borcunu öder.Evden çıkamaz Ama olsun.Kapının önünde arabası var olsun.Ama artık bitti.Değirmenin suyu.Biz ne kadar konuşsak boş.Mütahhitler her sene mercedesini yenileyecek.Porschesini yenileyecek.M emurlar n et üyeleri de bunları sorgulayacak.Emin ol,kimsenin umurunda da değil.


kafkas_52
Şef
01 Mart 2018 11:14

İşin en kötü tarafı resmi yetkililer ve sektör temsilcilerinin umurunda değil bu durum.

İkinci el araçlar piyasada gerçek değerinde satılsa dolaşımda daha fazla el değiştirse belki sıfır satışlarıda daha geriye düşürür. Bakıyorum 2 yaşında aracı sıfır fiyata ilana koyan bir sürü insan var bekliyorlar bir sazan alır mı diye. Bayi el değmemiş aracı aynı fiyata veriyor adam 20 bin km yapmış bayiyle aynı fiyat. Bu da ayrıca ilginç bir durum.


m mır
Kapalı
01 Mart 2018 11:54

Niye umurlarında olsun.Senden benden kazanmıyor ki adam.Filodan kazanıyor.Hiçbir binici almasa yine satışını yapıp parasını kazanacak.Senin dediğin gibi olmuyor o işler.2. El satışının artması 0 km fiyatını değiştirmez.İçeride ne olaylar dönüyor.Herkes halinden memnun.Öyle bir dertleri yok.Filo senden ucuza alır.O arabayı işletir.Sonra satar.Yani bedavaya alır.Parasını kazanır.Sana satar yine kazanır.Reel piyasanın işleyişi çok farklı...Kimsenin sırtı yere gelmez.Bundan sonra böyle.Daha bunlar iyi günler...


kafkas_52
Şef
01 Mart 2018 21:55

Dün başlık açtık bu gün ikinci el otoda indirim haberi geçti ajanlardan. Galericilere yönelik vergi sistemini değişyiriyorlar. Biraz okudum ama indirim filan olmaz. Ben bu galericilerin de kime nasıl araç sattığını da hiç anlamıyorum. Kendim dahil kimseden duymadım ki galerici esnafından araba aldım diye. İstanbulda dönerci kadar ikinci el galerici var. Kim alıyor buralardan arabaları?


adrenalin88
Şube Müdürü
01 Mart 2018 23:09

galericilerin kdv üzerinden vergisi hikaye ben yeni araç aldım neden galerici daha az vergi verecek diye aracımın şu anki değerinin altında satayım ? mantıklı değil dimi

ikinci el ve sıfır araçlar doğru orantılı yükselir. Bizde ötv kalkmadığı sürece araç fiyatları azalmaz ayrıca şunu es geçmememiz lazım son iki yılda araç fiyatları artmadı. TL nin dolar ve euro karşında değeri düştü. Bizim paramızın alım gücü düşünce otomatikman bu fiyatlara yansıdı

birinci neden ötv ikinci neden paranın değeri.

Toplam 8 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi