İllaki yazılmıştır fakat bu konuda birkaç hususu dile getirmek istiyorum:
1- Risk Faktörü: Kamudaki Mühendislerin aldığı riski neredeyse hiçbir memur almıyor. Hakediş ödemelerinde hata yapmanız halinde eğer devlet müteahhite ulaşamazsa doğrudan size rücu ediyor. Yıllarca maaşınızdan kesilerek aradaki farkı siz ödüyorsunuz. Teknik sorumluluk olarak da kontrollüğünü yaptığınız bir inşaatta 15 yıl sorumluluğunuz var. 15 yıl içerisinde teknik bir hatadan kaynaklı karşılaşılan her türlü problemde maddi ve hapis yaptırımı var.
Doktor hastanın midesinde makas unutuyor. Bu eyleminden dolayı -ameliyat öncesinde imzalatılan evraklar sayesinde- sorumsuz olduğu gibi maaşları mühendisin çok üstünde.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2- Eşit İşe Eşit Ücret: 666 sayılı KHK ile kamu çalışanları arasında gelir adaletsizliği giderilmeye çalışılmıştır. Ancak Mühendis kadrosuna sahip teknik personel ile kamu kurum ve kuruluşlarına "uzman" unvanı ile alınan teknik personel pek çok kurumda aynı işi yapmalarına rağmen aldıkları maaşlar arasında yaklaşık 1500tl civarında bir fark var. Bu durum motivasyon kayıplarına neden olduğu gibi 666 sayılı KHK çerçevesinde getirilen hükümler ile eşit işe eşit ücret verilmesinin tesis edilemediği aşikardır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------3- Emekli Maaşı: Teknik personelin maaş ödemelerinin bir kısmı merkezi yönetim bütçesinden yatmaktayken 666 sayılı KHK ile düzenlenen ek ödemeler -Maliye Bakanlığı hariç- döner sermaye bütçelerinden yapılmaktadır. Bu nedenle alınan bu ek ödemeler emekliliğe esas maaş içerisinde sayılmamaktadır. Dolayısı ile merkezi bütçeden ek ödeme alan bir kurumdan (Maliye Bakanlığından) emekliye ayrılmış bir mühendis ile döner sermayeden ek ödeme alan bir kurumdan emekliye ayrılmış bir mühendis arasında yaklaşık 1000 tl civarında bir fark oluşmaktadır. Bu bağlamda yine 666 sayılı KHK'nın amacına hizmet etmediği sonucuna ulaşabiliriz.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MHP'nin seçim bildirgesinde yer alan bu doğru adım için organize olup sesimizi duyurmamız gerekiyor arkadaşlar. Milletvekillerinden randevu alabilecek veya başka bir şekilde iletişim kurabilecek olan arkadaşlara yardımcı olmak amacıyla birlik olmalıyız. Önceliğimiz konunun sosyal platformlarda ve medyada yer almasıdır.
İllaki yazılmıştır fakat bu konuda birkaç hususu dile getirmek istiyorum:
1- Risk Faktörü: Kamudaki Mühendislerin aldığı riski neredeyse hiçbir memur almıyor. Hakediş ödemelerinde hata yapmanız halinde eğer devlet müteahhite ulaşamazsa doğrudan size rücu ediyor. Yıllarca maaşınızdan kesilerek aradaki farkı siz ödüyorsunuz. Teknik sorumluluk olarak da kontrollüğünü yaptığınız bir inşaatta 15 yıl sorumluluğunuz var. 15 yıl içerisinde teknik bir hatadan kaynaklı karşılaşılan her türlü problemde maddi ve hapis yaptırımı var.
Doktor hastanın midesinde makas unutuyor. Bu eyleminden dolayı -ameliyat öncesinde imzalatılan evraklar sayesinde- sorumsuz olduğu gibi maaşları mühendisin çok üstünde.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2- Eşit İşe Eşit Ücret: 666 sayılı KHK ile kamu çalışanları arasında gelir adaletsizliği giderilmeye çalışılmıştır. Ancak Mühendis kadrosuna sahip teknik personel ile kamu kurum ve kuruluşlarına "uzman" unvanı ile alınan teknik personel pek çok kurumda aynı işi yapmalarına rağmen aldıkları maaşlar arasında yaklaşık 1500tl civarında bir fark var. Bu durum motivasyon kayıplarına neden olduğu gibi 666 sayılı KHK çerçevesinde getirilen hükümler ile eşit işe eşit ücret verilmesinin tesis edilemediği aşikardır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------3- Emekli Maaşı: Teknik personelin maaş ödemelerinin bir kısmı merkezi yönetim bütçesinden yatmaktayken 666 sayılı KHK ile düzenlenen ek ödemeler -Maliye Bakanlığı hariç- döner sermaye bütçelerinden yapılmaktadır. Bu nedenle alınan bu ek ödemeler emekliliğe esas maaş içerisinde sayılmamaktadır. Dolayısı ile merkezi bütçeden ek ödeme alan bir kurumdan (Maliye Bakanlığından) emekliye ayrılmış bir mühendis ile döner sermayeden ek ödeme alan bir kurumdan emekliye ayrılmış bir mühendis arasında yaklaşık 1000 tl civarında bir fark oluşmaktadır. Bu bağlamda yine 666 sayılı KHK'nın amacına hizmet etmediği sonucuna ulaşabiliriz.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MHP'nin seçim bildirgesinde yer alan bu doğru adım için organize olup sesimizi duyurmamız gerekiyor arkadaşlar. Milletvekillerinden randevu alabilecek veya başka bir şekilde iletişim kurabilecek olan arkadaşlara yardımcı olmak amacıyla birlik olmalıyız. Önceliğimiz konunun sosyal platformlarda ve medyada yer almasıdır.