3 yıla yakın zamandır Hazine, KİT'lerde iç denetimi başlattı. İç denetçilerin özlük haklarıyla ilgili bir tanımlama yapılması ise unutuldu. Her ne kadar özlük haklarıyla ilgili bir tanımlama olmadan da maaş verilebilecekse de iç denetimin henüz KİT'lerce (aslında KİT'ler içindeki belli kesimlerce) hazmedilememiş olması nedeniyle bu işe pek çok yönetici soğuk baktı.
Problemin yasayla çözümü en sağlam yol iken Teftiş Kurullarının DPB, Hazine ve Maliye'deki lobi faaliyetleri sonucunda iç denetçilerin özlük haklarıyla ilgili olarak bir arpa boyu yol ilerlenemedi. Milletvekilleri ise her şeye oy gözüyle baktığından bir kaç yüz kişinin problemini çözecek tek maddelik bir yasa siyasilerin ilgisini çekmedi. Bürokratlar tembel ve koltuklarının devamını sağlama gayretinde olduklarından bu işe el atmadılar.
İç denetçiler bu nedenle görevlerini görevlendirme usulüyle yapmaktalar veya Hazine'nin (aslında Yatırım Finansman Kararnamesi'nin) talimatına rağmen KİT'lerden bazıları iç denetim birimlerini hiç kurmadı bile.
İç denetimin Cumhurbaşkanlığı sisteminde gerçek yerini bulması beklenirken müfettişler kararname yazım ekibinin aklına girmeyi de başararak burada da şimdiye kadar bir olumlu gelişme olmasına engel oldular. Yeni dönemde pozisyonlarını sağlamlaştırdılar. Hatta Başbakanlık uzman yardımcıları dahi soruşturma yetkisine sahip oldular ve müfettiş harcırahına hak kazandılar. Mevzuat açısından ne yazık ki bal tutan parmağını yaladı.
Memurlar.net dahi iç denetçilerle ilgili olarak problemi çözmeyi amaçlayan bir haber yapıp bu işi kovalamadı.
Pes edecek miyiz? Hayır.
3 yıla yakın zamandır Hazine, KİT'lerde iç denetimi başlattı. İç denetçilerin özlük haklarıyla ilgili bir tanımlama yapılması ise unutuldu. Her ne kadar özlük haklarıyla ilgili bir tanımlama olmadan da maaş verilebilecekse de iç denetimin henüz KİT'lerce (aslında KİT'ler içindeki belli kesimlerce) hazmedilememiş olması nedeniyle bu işe pek çok yönetici soğuk baktı.
Problemin yasayla çözümü en sağlam yol iken Teftiş Kurullarının DPB, Hazine ve Maliye'deki lobi faaliyetleri sonucunda iç denetçilerin özlük haklarıyla ilgili olarak bir arpa boyu yol ilerlenemedi. Milletvekilleri ise her şeye oy gözüyle baktığından bir kaç yüz kişinin problemini çözecek tek maddelik bir yasa siyasilerin ilgisini çekmedi. Bürokratlar tembel ve koltuklarının devamını sağlama gayretinde olduklarından bu işe el atmadılar.
İç denetçiler bu nedenle görevlerini görevlendirme usulüyle yapmaktalar veya Hazine'nin (aslında Yatırım Finansman Kararnamesi'nin) talimatına rağmen KİT'lerden bazıları iç denetim birimlerini hiç kurmadı bile.
İç denetimin Cumhurbaşkanlığı sisteminde gerçek yerini bulması beklenirken müfettişler kararname yazım ekibinin aklına girmeyi de başararak burada da şimdiye kadar bir olumlu gelişme olmasına engel oldular. Yeni dönemde pozisyonlarını sağlamlaştırdılar. Hatta Başbakanlık uzman yardımcıları dahi soruşturma yetkisine sahip oldular ve müfettiş harcırahına hak kazandılar. Mevzuat açısından ne yazık ki bal tutan parmağını yaladı.
Memurlar.net dahi iç denetçilerle ilgili olarak problemi çözmeyi amaçlayan bir haber yapıp bu işi kovalamadı.
Pes edecek miyiz? Hayır.