Sınavlara dayalı bir sistem olduğu sürece öğrencinin 7/24 ders,kurs,deneme ile haşır neşir olmasını yadırgayamayız. Öğrencinin haftanın her anında derslerle boğuşması ve nefes alacak, kendi ile ilgilenecek vakit bulamamasının nedeni dyklar değil, sistemdir. Yani dykların olmadığı zamanlarda da öğrenci hafta içi okul akşamına etütler, hafta sonu dershane felan derken aşırı yıpranmaktadır.
Dykların bir katkısı olmadığı konuşuluyor. Neye göre kime göre? Sınav sonuçlarına istatistiklere bakarsak dyklar masum kalır eğitimin rafa kaldırılması gerekir. İstatistiklere ve sonuçlara baktığımızda ana maaş alınan haftalık derslerin de başarıya mükemmel bir katkısı olduğu söylenemez.
Diğer bir yanlışımız ise doğuştan gözü mavi olan birinin durumu kabulu gibi doğuştan öğretmen doğmuşuz gibi kendimizi kabul etmemizdir. Öğretmenlik bir meslektir. Mesleğin adı fedakarlık değildir. Fedakarlık seçilen bu mesleğin getirisidir. Fedakarlık yapan olur yapmayan olur ancak herkes hayatını daha iyi şartlara getirmek için ya da kimseye muhtaç olmamak adına para kazanmak zorundadır ve bu nedenle de öğretmenlik yapmaktadır. Hepimiz dünyadaki çocukların ilmine, karakterine dokunalım derken aa bunu yapınca parada mı veriyorlar diye şaşırıp bu işe girmedik. O yüzden öğretmen kursu para olarak görüyor demek bana göre yanlıştır. Elbette öğretmen kursu para olarak görür, öğrenci de kursu kendini geliştirme yeri olarak görür. İkisi bir araya geldiğinde de kursun gerçek hedefi başlar.
Okullarımızda kursların işleyişi ile ilgili müdür ya da müdür yardımcıları görevlidir. Noktası virgülüne kılavuza göre davranılmamalı ancak önemli olan konularda gereğini yapmalıdırlar. Önemli olan noktada kursun şartlara uygun devamlılığıdır. Bir öğretmen matematik için açılan kursta top oynatıyorsa çözüm içeride hakkıyla matematik anlatan öğretmeni de etkileyecek bir hamle değildir. Yani kursları kökten kapatalım anlayışı değildir. Kim kursu amaçları dışında kullanıyorsa onun kursu kapatılır. Alkollü araba kullananlar var diye tüm insanların ehliyetine el koyamazsınız.
O yüzden kurslar maddi olanağı olan olmayan tüm öğrencilere hitap etmektedir. Hakkını verdikten sonra sınavda soru çıkıyor mu çıkmıyor mu diye bakmadan tüm derslerden kurslar açılmalıdır. Bunun takibini de görevli olanlar yapmalıdır.
Tasarruf tedbirlerine gelince eğitimin tasarrufu olmaz.
Sınavlara dayalı bir sistem olduğu sürece öğrencinin 7/24 ders,kurs,deneme ile haşır neşir olmasını yadırgayamayız. Öğrencinin haftanın her anında derslerle boğuşması ve nefes alacak, kendi ile ilgilenecek vakit bulamamasının nedeni dyklar değil, sistemdir. Yani dykların olmadığı zamanlarda da öğrenci hafta içi okul akşamına etütler, hafta sonu dershane felan derken aşırı yıpranmaktadır.
Dykların bir katkısı olmadığı konuşuluyor. Neye göre kime göre? Sınav sonuçlarına istatistiklere bakarsak dyklar masum kalır eğitimin rafa kaldırılması gerekir. İstatistiklere ve sonuçlara baktığımızda ana maaş alınan haftalık derslerin de başarıya mükemmel bir katkısı olduğu söylenemez.
Diğer bir yanlışımız ise doğuştan gözü mavi olan birinin durumu kabulu gibi doğuştan öğretmen doğmuşuz gibi kendimizi kabul etmemizdir. Öğretmenlik bir meslektir. Mesleğin adı fedakarlık değildir. Fedakarlık seçilen bu mesleğin getirisidir. Fedakarlık yapan olur yapmayan olur ancak herkes hayatını daha iyi şartlara getirmek için ya da kimseye muhtaç olmamak adına para kazanmak zorundadır ve bu nedenle de öğretmenlik yapmaktadır. Hepimiz dünyadaki çocukların ilmine, karakterine dokunalım derken aa bunu yapınca parada mı veriyorlar diye şaşırıp bu işe girmedik. O yüzden öğretmen kursu para olarak görüyor demek bana göre yanlıştır. Elbette öğretmen kursu para olarak görür, öğrenci de kursu kendini geliştirme yeri olarak görür. İkisi bir araya geldiğinde de kursun gerçek hedefi başlar.
Okullarımızda kursların işleyişi ile ilgili müdür ya da müdür yardımcıları görevlidir. Noktası virgülüne kılavuza göre davranılmamalı ancak önemli olan konularda gereğini yapmalıdırlar. Önemli olan noktada kursun şartlara uygun devamlılığıdır. Bir öğretmen matematik için açılan kursta top oynatıyorsa çözüm içeride hakkıyla matematik anlatan öğretmeni de etkileyecek bir hamle değildir. Yani kursları kökten kapatalım anlayışı değildir. Kim kursu amaçları dışında kullanıyorsa onun kursu kapatılır. Alkollü araba kullananlar var diye tüm insanların ehliyetine el koyamazsınız.
O yüzden kurslar maddi olanağı olan olmayan tüm öğrencilere hitap etmektedir. Hakkını verdikten sonra sınavda soru çıkıyor mu çıkmıyor mu diye bakmadan tüm derslerden kurslar açılmalıdır. Bunun takibini de görevli olanlar yapmalıdır.
Tasarruf tedbirlerine gelince eğitimin tasarrufu olmaz.