Editörler :
05 Eylül 2018 10:16   


Mühendislik tamamlama tercihler başladı

Herkese hayırlı olsun arkadaşlar

05 Eylül 2018 20:42

king01
Aday Memur

Hayirli olsun.puanlar duser mi aceb.

05 Eylül 2018 20:45

king01
Aday Memur

Puanlar yukselcek.gibi

06 Eylül 2018 17:39

tabibülhayvanat
Aday Memur

arkadaşlar kendimi bildim bileli içimde hep bi çiftlik kurup hayvancılık yapma isteği vardı ama mühendis olmayı da çok istiyordum malum süreç çok eskidi ve uzadı ama katsayı belası yüzünden mühendislik hayali baya ertelenmek zorunda kaldı şimdi karsta öğretmenim atandığım yıl ön lisans lab. ve vet sağlık bölümü yazdım açıktan ve bitirdim bu sene de dgs ye girdim okul geçen yıl 262 puan ile kapattı ve ben bu sene 281.6 puan aldım büyük bir ihtimal gelecek aynı zamanda mühendislik de içimde bi uhde olarak kaldı Erzurum Atatürk inşaat müh. (İÖ) geçen yıl 62 puanla kapattı ales müh.tam. benim de 72 puanım var yazsam muhtemelen o da kesin gelecek gibi ama bir türlü karar veremiyorum araştırdım tabi ama terazinin kefesi iki bölüm için de aynı ne tavsiye edersiniz pragmatis olun maddi ekonomik yönden hangi meslek daha yapılasıdır diğerinden

09 Eylül 2018 01:06

iyimser
Memur

Vay be... Sonunda olan oldu... İtü gibi okulları düşünenlere ingilizce hazırlık şartı getirdiler... Sanırım 4 yıl adam gibi okumadan mühendis olamazsın diyorlar... Süre kısmına bakarsanız 4 yıl yazıyor.... İlave hazırlıkla beraber 5 yıl... Ayrıca İtü Yıldız vs İstanbul düşünen arkadaşlara tavsiyem şu... Ben kazanırsam itüyü ve okumak istiyorsam işi bırakmalıyım diyecek mecbur... Çünkü hazırlık bir defa % 90 devam zorunluluğu istiyor... Ben baya araştırdım... Maçkada zil çalıyor derse giriyorsun ve çıkıyorsun falan filan... Yani İngilizce hazırlık okumak şart... Geriye kalan 4 yılda da normal öğrencisiniz... Bir arkadaş forumların bir yerinde demiş ki... Ben bir güne sığdırabilir miyim dersleri... Yani şehir dışından gelecekmiş ve itü gibi bir okula bir gün ayıracakmış haftada sonra dönecekmiş... Ben o öğretmen arkadaşa şunu söyleyebilirim... Hocam sen yılda bir de gelsen olur... İtünün hocaları mis... Derse girmeden geçirirler... Sen yeter ki müsait olduğun günü söyle o güne toplarlar dersleri... :)

Gelelim bana... Bu ay sonu itibarıyle işsizim... Ben de tercih olarak itü yıldız falan yazdım. İstanbulda Leventte oturuyorum... Eğer kazanırsam da herhangi bir işe girmeyeceğim ve adam gibi baştan okuyup bitireceğim okulu... Benim niyetim tamamen bu yönde... İtü ve yıldız benim için ideal yakınlıkta. İstanbul Cerrahpaşa tarafı 3. tercihim. Yani adam gibi işi gücü bırakıp okumayı düşünen varsa ne ala... Ama yüksek puanla ciddiyetsiz arkadaşların benim gibilerin yolunu kesmek adına tercihler yapıp okuma konusunda devamsızlık konusunda torpil bekleyenler ve sonunda itü gibi bir okulu okumanın baya bir fafur istediğini anlayarak bırakıp gidenlere çok fena küfrederim ona göre...

09 Eylül 2018 13:59

tufan40dök
Aday Memur

Bütün Teknik Öğretmen arkadaşlarıma hayırlı olsun. 2013 yılında Mühendislik Tamamlama Sınavı ilk kez uygulandığında Eskişehir Osmangazi Ünv. Metalürji ve Malzeme Müh. bölümüne 72,5 tavan puanı ile yerleştim. Bölüme o yıl 13 kişilik kontenjan açıldı. 4 arkadaş derslere devam ettik. 2015 Ocakta ilk ben mezun oldum. Diğer 3 arkadaşım da mezun oldu. Mühendislik Tamamlama olayı gerçekten fedakarlık isteyen bir iş. Biz ilk olmanın sancılarını çok çektik. Hocalar zıtlaştı, bölüm öğrencileri kabullenmedi. Güz Döneminde 8 ders aldık. 5 tanesini geçtim, 3 tanesinden kaldım. Bahar döneminde 7 dersin 7 sinide geçtim. 2014-2015 Güz Döneminde kalan 3 dersi vererek 3,32 not ort. mezun oldum. Bu arada bölüm birincisi 3,41 not ort. vardı. Bölüm ikincisi olarak mezun oldum. Ben hem 2013 hem de 2014 girişli arkadaşlara önderlik ettim. Onlarda mezun oldu. Bunları neden mi yazıyorum? Teknik Öğretmenleri boş gören zihniyetlere bir cevap olsun. Kendine güvenen, emek harcayan, çalışan bütün Teknik Öğretmen arkadaşım buralarda başarılı oldu. İnşallah şu yazdıklarımdan kendine bir şey çıkaran arkadaşım olur. Hayat sizin hayatınız, karar sizin... Korkmayın, mücadele edin,emek verin ve çalışın. Şimdiden tüm Teknik Öğretmen arkadaşlarıma başarılar dilerim. Her şeyin Hayırlısı...

11 Eylül 2018 13:42

jeklarit
Şube Müdürü

Bütün Teknik Öğretmen arkadaşlarıma hayırlı olsun. 2013 yılında Mühendislik Tamamlama Sınavı ilk kez uygulandığında Eskişehir Osmangazi Ünv. Metalürji ve Malzeme Müh. bölümüne 72,5 tavan puanı ile yerleştim. Bölüme o yıl 13 kişilik kontenjan açıldı. 4 arkadaş derslere devam ettik. 2015 Ocakta ilk ben mezun oldum. Diğer 3 arkadaşım da mezun oldu. Mühendislik Tamamlama olayı gerçekten fedakarlık isteyen bir iş. Biz ilk olmanın sancılarını çok çektik. Hocalar zıtlaştı, bölüm öğrencileri kabullenmedi. Güz Döneminde 8 ders aldık. 5 tanesini geçtim, 3 tanesinden kaldım. Bahar döneminde 7 dersin 7 sinide geçtim. 2014-2015 Güz Döneminde kalan 3 dersi vererek 3,32 not ort. mezun oldum. Bu arada bölüm birincisi 3,41 not ort. vardı. Bölüm ikincisi olarak mezun oldum. Ben hem 2013 hem de 2014 girişli arkadaşlara önderlik ettim. Onlarda mezun oldu. Bunları neden mi yazıyorum? Teknik Öğretmenleri boş gören zihniyetlere bir cevap olsun. Kendine güvenen, emek harcayan, çalışan bütün Teknik Öğretmen arkadaşım buralarda başarılı oldu. İnşallah şu yazdıklarımdan kendine bir şey çıkaran arkadaşım olur. Hayat sizin hayatınız, karar sizin... Korkmayın, mücadele edin,emek verin ve çalışın. Şimdiden tüm Teknik Öğretmen arkadaşlarıma başarılar dilerim. Her şeyin Hayırlısı...


tufan40dök, 1 yıl önce - Alıntıya git

tebrik ederim hocam, başarılarının devamını dilerim.

11 Eylül 2018 20:37

Redre
Aday Memur

Vay be... Sonunda olan oldu... İtü gibi okulları düşünenlere ingilizce hazırlık şartı getirdiler... Sanırım 4 yıl adam gibi okumadan mühendis olamazsın diyorlar... Süre kısmına bakarsanız 4 yıl yazıyor.... İlave hazırlıkla beraber 5 yıl... Ayrıca İtü Yıldız vs İstanbul düşünen arkadaşlara tavsiyem şu... Ben kazanırsam itüyü ve okumak istiyorsam işi bırakmalıyım diyecek mecbur... Çünkü hazırlık bir defa % 90 devam zorunluluğu istiyor... Ben baya araştırdım... Maçkada zil çalıyor derse giriyorsun ve çıkıyorsun falan filan... Yani İngilizce hazırlık okumak şart... Geriye kalan 4 yılda da normal öğrencisiniz... Bir arkadaş forumların bir yerinde demiş ki... Ben bir güne sığdırabilir miyim dersleri... Yani şehir dışından gelecekmiş ve itü gibi bir okula bir gün ayıracakmış haftada sonra dönecekmiş... Ben o öğretmen arkadaşa şunu söyleyebilirim... Hocam sen yılda bir de gelsen olur... İtünün hocaları mis... Derse girmeden geçirirler... Sen yeter ki müsait olduğun günü söyle o güne toplarlar dersleri... :)

Gelelim bana... Bu ay sonu itibarıyle işsizim... Ben de tercih olarak itü yıldız falan yazdım. İstanbulda Leventte oturuyorum... Eğer kazanırsam da herhangi bir işe girmeyeceğim ve adam gibi baştan okuyup bitireceğim okulu... Benim niyetim tamamen bu yönde... İtü ve yıldız benim için ideal yakınlıkta. İstanbul Cerrahpaşa tarafı 3. tercihim. Yani adam gibi işi gücü bırakıp okumayı düşünen varsa ne ala... Ama yüksek puanla ciddiyetsiz arkadaşların benim gibilerin yolunu kesmek adına tercihler yapıp okuma konusunda devamsızlık konusunda torpil bekleyenler ve sonunda itü gibi bir okulu okumanın baya bir fafur istediğini anlayarak bırakıp gidenlere çok fena küfrederim ona göre...


iyimser, 1 yıl önce - Alıntıya git

süre kısmı nerede 4 yıl yazıyor hocam? ben kılavuzda öğrenim süresi ile ilgili bir şey bulamadım?

11 Eylül 2018 22:07

iyimser
Memur

süre kısmı nerede 4 yıl yazıyor hocam? ben kılavuzda öğrenim süresi ile ilgili bir şey bulamadım?


Redre, 1 yıl önce - Alıntıya git

Redre hocam... Bu sefer kılavuzda süre hanesi eklenmiş... Yani 4 yıl süreniz var... Bu şu anlama geliyor... Örneğin İtü hazırlıkla beraber 5 yıl sürer... Hele ki makineci iseniz okumanız kolay olmayacak.4 yıllık süreçte sizin hangi derslerden muaf olacağınıza hocaların oluşturacağı bir komisyon karar verecek... Tutar da derlerse bütün dersleri baştan alacak diye... O zaman 4 yıl bütün dersler alınır... Tamam tamam... Hepsini alacak demezler... Türk dili tarih vs... Bazı kolay dersler... Ya da uzmanı olduğumuz konulardaki basit derslerden muaf olabiliriz belki...Ama zorluyorlar diye net bir bilgim var... 4 yılı eklemelerindeki amaç ise madem üniversitemizin mühendisi olacak hakkıyla okursa olur demek için herhalde...

11 Eylül 2018 22:25

iyimser
Memur

Redre hocam... Bu sefer kılavuzda süre hanesi eklenmiş... Yani 4 yıl süreniz var... Bu şu anlama geliyor... Örneğin İtü hazırlıkla beraber 5 yıl sürer... Hele ki makineci iseniz okumanız kolay olmayacak.4 yıllık süreçte sizin hangi derslerden muaf olacağınıza hocaların oluşturacağı bir komisyon karar verecek... Tutar da derlerse bütün dersleri baştan alacak diye... O zaman 4 yıl bütün dersler alınır... Tamam tamam... Hepsini alacak demezler... Türk dili tarih vs... Bazı kolay dersler... Ya da uzmanı olduğumuz konulardaki basit derslerden muaf olabiliriz belki...Ama zorluyorlar diye net bir bilgim var... 4 yılı eklemelerindeki amaç ise madem üniversitemizin mühendisi olacak hakkıyla okursa olur demek için herhalde...


iyimser, 1 yıl önce - Alıntıya git

Redre hocam... Bu ikinci cevap yazım size... Ben tercih yaparken baktım... İlk baktığım tabloda 4 yıllık yazıyordu... Özellikle dikkatimi çekmişti... o adresin kısayolunu silip tabloyu değiştirmişler... Yani ilk tablo başkaydı...

11 Eylül 2018 22:43

iyimser
Memur

Bk. 4. İsteyen öğrencilere kontenjan dahilinde (bazı üniversiteler için kontenjana bağlı olmaksızın) bir yıl süreli yabancı dil

hazırlık programı uygulanır. Hazırlık programı süresi, öğretim süresi sütununda gösterilen yıllara dahil değildir.

Bk. 15. Bir yıl süreli zorunlu İngilizce Hazırlık Programı uygulanır. Hazırlık sınıfı, öğretim süresi sütununda gösterilen yıllara

dahil değildir. İngilizce yeterlik sınavını başaranlar doğrudan birinci sınıfa alınırlar. Öğrencilere, "Yükseköğretim Kurumlarında

Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır......

Arkadaşlar dikkatinizi çekmek istediğim bir durum var... Redre hocam sorunca ben kontrol edip farkına vardım...

Yukarıdaki maddelerde öğretim yılı sütunu şeklinde bir ifade var... Bu tercih kılavuzundaki sütun... Yani ben tercih yaparken süreyi gösteren sütun vardı... 4 yazıyordu haliyle... Ama tercih kılavuzu değiştirilmiş... Umarım kontenjanları azaltmadılar... Bence yeterince az zaten...

12 Eylül 2018 00:01

Redre
Aday Memur

Hocam ben de genel tabloda "öğrenim süresi sütunu" ibaresini gördüm ama tablo 1'de o sütun yok. Şaşırdım ben de. Muhtemelen hata ettiler ve değiştirdiler. Hazırlık konusunda haklısınız bu sene eklenmiş.Ancak 4 seneye yayacaklarını ve derslerin aşırı değişeceğini sanmıyorum. Tercih edeceğiniz okulu arayıp öğrenmenizde fayda var.

12 Eylül 2018 18:50

iyimser
Memur

Hocam ben de genel tabloda "öğrenim süresi sütunu" ibaresini gördüm ama tablo 1'de o sütun yok. Şaşırdım ben de. Muhtemelen hata ettiler ve değiştirdiler. Hazırlık konusunda haklısınız bu sene eklenmiş.Ancak 4 seneye yayacaklarını ve derslerin aşırı değişeceğini sanmıyorum. Tercih edeceğiniz okulu arayıp öğrenmenizde fayda var.


Redre, 1 yıl önce - Alıntıya git

Sağ olun Redre Hocam... İnşallah hakkımızda hayırlı olur... Ama yine az kadro verdiler... Bu kadar uzatmalarının bir anlamı yok... Müracaat edenleri al gitsin... Bir çok hocamız yine açıkta kalacak... Dileyen herkese dilediği sürede dilediği okulda okumasına olanak sağlamamakta inat ettiler... Hazırlık zorunluluğu üzerine de tuz biber oldu... Ben kazanırsam işi güzü bırakıp bir sene hazırlığı okuyacağım... kalan kısmı da freelancer olarak çalışıp halledeceğim... Umarım bu işi ciddiye alan arkadaşlarımızın tercih yapıp kazanmaları... Bir çoğu bırakıp gidiyor... Bu hazırlıktaki zorunluluğu görüp de tercih edecek hocalarımızın ona göre hayatlarını şekillendirmesi lazım... Yoksa boşuna tercih yapıp da bu işe ciddiyetle eğilecek arkadaşlarımızın haklarını sabote etmesinler... Başka arkadaşlarımızın haklarına saygı duymaları en doğal beklentimizdir. Saygılar...

12 Eylül 2018 19:14

iyimser
Memur

http://www.ydy.itu.edu.tr/programdan-muaf-olma/

13 Eylül 2018 09:12

ordaolmayan
Aday Memur

Slm arkadaşlar,

İtü Elk. müh. okuyorum geçen sene kayıt oldum, öncelikli olarak şunu bilmeniz lazım ilk dönem ders alamayacaksınız ancak bahar dönemine kayıt olabilirsiniz. Yani yarım dönem uçtu. Ayrıca ingilizcesine güvenen itü nün dil sınavına girsin çok zor değil ben 80 küsür almıştım. Fakat benle aynı dönem kayıt olan başka kimse geçemediği için tek kaldım. İmza atacak kimsenin olmamasıda devamlılık gerektiren dersler de büuyük sıkıntı

16 Eylül 2018 21:35

mts2018
Aday Memur

Merhabalar

2018 ales sayısal 60 aldım, karabük üniv makina mühendisliğni ilk tercih olarak yazdım bölüm gecen sene 68 ile kapatmıs ama bu sene ingilizce hazırlık gelmiş.

sorum şu ; sizce bölüme yerleşme ihtimalim olabilir mi? ingiltere?de yaşıyorum, hazrlığı gececeğimi düşünüyorum.Bölüme ing hazrlık gelmesinden dolayı puan düşermi ve 60 ile girebilir miyim? belki çoğu kişi hazırlıkdan dolayı yazmıyacaktır diye düşünüyorum.

Değerli yorumlarınızı rica ederim

Saygılarımla

17 Eylül 2018 19:28

iyimser
Memur

Merhabalar

2018 ales sayısal 60 aldım, karabük üniv makina mühendisliğni ilk tercih olarak yazdım bölüm gecen sene 68 ile kapatmıs ama bu sene ingilizce hazırlık gelmiş.

sorum şu ; sizce bölüme yerleşme ihtimalim olabilir mi? ingiltere?de yaşıyorum, hazrlığı gececeğimi düşünüyorum.Bölüme ing hazrlık gelmesinden dolayı puan düşermi ve 60 ile girebilir miyim? belki çoğu kişi hazırlıkdan dolayı yazmıyacaktır diye düşünüyorum.

Değerli yorumlarınızı rica ederim

Saygılarımla


mts2018, 1 yıl önce - Alıntıya git

Hocam, sadece bir defa kazanma hakkı verseler dediğiniz doğru... O zaman kimse yazmaz ve rahatça kazanırsınız... Ama adamlar yazıyor hocam.. Yani oyuncak oldu... Ciddiyetsizlik, laubalilik diz boyu... Adamın 80 puanı var... Gidip tekrar tekrar tercih yapabiliyor... Başkalarının hakkını gasp etmekten zevk alıyor... Maalesef bence %20-30 gibi bir şans var... İnşallah yanılırım...

17 Eylül 2018 20:27

mts2018
Aday Memur

Merhabalar

Yorum için teşekkür ederim,ingilizce?den dolayı bölüme tercih oranının azalacağını düşünüyorum, o bölümü tercih edenler içinde az da olsa şansım olduğunu tahmin ediyorum.Bir şekilde bölüm için belirli sayıda kontenjan var ve dolması gerekiyor.Bile bile riske girmeme durumundan ve puan kaybı olmaması adına zannetserm şansım var gibi.

Tam olarak ne zaman açıklanır sonuçlar ?

Saygılarımla

17 Eylül 2018 21:49

iyimser
Memur

Merhabalar

Yorum için teşekkür ederim,ingilizce?den dolayı bölüme tercih oranının azalacağını düşünüyorum, o bölümü tercih edenler içinde az da olsa şansım olduğunu tahmin ediyorum.Bir şekilde bölüm için belirli sayıda kontenjan var ve dolması gerekiyor.Bile bile riske girmeme durumundan ve puan kaybı olmaması adına zannetserm şansım var gibi.

Tam olarak ne zaman açıklanır sonuçlar ?

Saygılarımla


mts2018, 1 yıl önce - Alıntıya git

Hocam inşallah kazanırsınız... Samimi ve hedefiniz açık... İnşallah kolay şekilde de bitirirsiniz.. Keşke hep sizin gibiler kazansa ve okusa...

26 Ağustos 2019 08:47

celil4343
Memur

tesisat öğretmeniyim makine mühendisliği programına bu yıl nasipse başvurucam... bitirince belgemi veriyolar diplomamı

Toplam 19 mesaj
 
ANKET
Üniversiteye girişte, bazı bölümler için 'başarı sırası' çıtası getirilmesini;