Editörler : E.Kayı Han
14 Eylül 2018 18:30

Otomatik katılım BES'in 1 senedir iptal edilememesi

4/b personelim. 2017 de otomatik bes'e dahil ettiler. İlk aydan caymama rağmen bordroda hala kesinti yapıyorlar. Bankayı arıyorum sorun mutemette, mutemetle görüşüyorum sorun bankada onlar halletsin diyor.

Sistemi bileniniz var mı? Sorun kimde? Bu kesintiyi iptal etmek için yapmadığım kalmadı.


Mühendisadayi
Kapalı
14 Eylül 2018 19:13

Bankayı aradım sadece iptal ettirmek istiyorum dedim onlar mail adresime bir form yolladı bende o formu söyledikleri numaraya faksla yolladım 1 ay sonra otomatik çıktı kesilen paraları da geri verdiler.


mucahit217
Aday Memur
14 Eylül 2018 19:25

Evet senin ki temiz çıkmış. Ben de caydım iptal oldu, bankada sözleşme hesabı kalmadı. Fakat her ay bordroda kesintiye devam ediyorlar. Kesintiyi sonradan iade ediyorlar. Kesinti geri geliyorsa ne farkeder diyebilirsiniz ama 1 sene 3 ay boyunca 3 kez iade yapmadılar. Arada kaçınca da insanın canı sıkılıyor.


Mühendisadayi
Kapalı
14 Eylül 2018 19:45

Şubenize bizzat gittiniz mi ?


Mühendisadayi
Kapalı
14 Eylül 2018 19:52

Şöyle bişey diyebilirim mesela sendika üyeliğinden çıkmak isteyen biri vardı sendikaya aylarca söylemesine rağmen çıkarmadılar üstelik ücret kesmeye devam ettiler. Kurumun il müdürlüğüne dilekçe gönderdi il müdürlüğü çıkardı hemen buna benzer şekilde sizde kurumun il müdürlüğü falan varsa o şekilde dilekçe verebilseniz bir dönüşü olur mu acaba?


mucahit217
Aday Memur
14 Eylül 2018 21:47

Banka şubesi işlem yapmıyor sadece ziraatemeklilik telefon numarasını verip derdinizi bu numaraya anlatın diyorlar. Bu numarada sizin bes hesabınız zaten yok, mutemede söyleyin diyor. İlçe müftülüğünde çalışıyorum, bir çok kez söylediğim halde buradan olmaz bankanın halletmesi lazım diyorlar. Dediğiniz gibi il müftülüğüne dilekçe veriyim. Belki orada hallederler. Teşekkürler.

06 Aralık 2018 11:48

Benim de aynı sorunum var. Defalarca kez başvuru yaptım "Size döneceğiz" diyorlar ses seda yok! 6 aydır uğraşıyorum. Resmen paramın üstüne yattılar, insanın parasını gasp etmek değil de nedir bu! Bu bankayı nereye şikayet etmek gerekiyor, bir yaptırımı yok mu bu işin?


mucahit217
Aday Memur
13 Aralık 2018 13:45

Edevletten Emeklilik Gözetim Merkezine yazdım, 2.5 ay sonra dönüş yaptılar. Bankayı aramışlar bes hesabını tekrardan açmışlar. Şu an bese tekrardan yatıyor , besten caymadım. Yatması belirsizlikten daha iyi.

Mesajınız:

Merhaba. 4/b ssözleşmeli memurum. otomatik katılım bese dahil edildim ve cayma hakkımı kullandım. 09/06/2017 tarihinde bes sonlandı. Fakat bu zamana kadar 1 sene 3 aydır maaşımdan bes kesintisi yapılıp ziraat banka hesabıma iade edildi. ağustosun iadesi yapılmadı. Maaş bordrosundan yapılagelen kesintinin iptal edilmesini arz ediyorum.

Kurumumuzun Yanıtı:

Sayın BOLAT,

Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) aracılığı ile maaş hesaplaması yapılan kamu çalışanlarının cayma talepleri çalışanlar tarafından emeklilik şirketlerine iletilmekte, emeklilik şirketleri ilgili talepleri çalışanlardan aldıktan sonra cayma talebi ve talep edilen işlemin geçerli olduğu tarihe ilişkin verileri Kurumumuza iletmekte ve Kurumumuza iletilen talepler toplanarak KBS sistemine yansıtılması için Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğüne iletmektedir. Cayma talepleri KBS sistemine işlendikten sonra, hesaplanan maaşlardan otomatik katılım kesintisi yapılmamaktadır.

Kurumumuza ilettiğiniz 14 Eylül 2018 tarihli şikayetinize istinaden emeklilik şirketinizle kurduğumuz temas neticesinde, şirketinize ulaşan cayma talebinize istinaden cayma işleminizin 8 Haziran 2017 tarihinde tamamlandığı ve sertifikanızın sonlanmasından sonra işvereniniz tarafından ücretinizden kesilip emeklilik şirketinize iletilen katkı payı tutarlarının şirketiniz tarafından hesabınıza iade edildiği, bu nedenle emeklilik şirketi tarafından yeni bir otomatik katılım sertifikası oluşturulduğu ve katkı payı tutarlarının ilgili sertifikaya yansıtılacağı bilgileri edinilmiştir. Kurumumuz tarafından cayma işleminin Ağustos 2017 döneminde Muhasebat Genel Müdürlüğü ile paylaşıldığı görülmüş olmakla birlikte, cayma işlemi sonrası hala Muhasebat Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen tahsilat verilerinde ücretinizden tahsilat yapıldığı anlaşılmıştır.

Cayma talebinizin KBS sistemine işlenmesiyle ilgili işveren yetkiliniz aracılığıyla Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğüyle iletişime geçmeniz gerektiğini bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

EMEKLİLİK GÖZETİM MERKEZİ


mucahit217
Aday Memur
13 Aralık 2018 13:52

Eğer yazacaksanız Bordronuzu ve yapılan iadenin makbuzunu mesajınıza ekleyin.

Toplam 8 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi