Teşekkürler arkadaşlar. Dedikleriniz doğruymuş. Edevletten Emeklilik Gözetim Merkezine yazdım, bordromu ve kesinti iade makbuzunu mesaja ekledim. 2.5 ay sonra dönüş yaptılar. Bankayı aramışlar bes hesabını tekrardan açmışlar. Şu an bese tekrardan yatıyor , besten caymadım. Yatması belirsizlikten daha iyi.
Mesajınız:
Merhaba. 4/b ssözleşmeli memurum. otomatik katılım bese dahil edildim ve cayma hakkımı kullandım. 09/06/2017 tarihinde bes sonlandı. Fakat bu zamana kadar 1 sene 3 aydır maaşımdan bes kesintisi yapılıp ziraat banka hesabıma iade edildi. ağustosun iadesi yapılmadı. Maaş bordrosundan yapılagelen kesintinin iptal edilmesini arz ediyorum.
Kurumumuzun Yanıtı:
Sayın -----------
Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) aracılığı ile maaş hesaplaması yapılan kamu çalışanlarının cayma talepleri çalışanlar tarafından emeklilik şirketlerine iletilmekte, emeklilik şirketleri ilgili talepleri çalışanlardan aldıktan sonra cayma talebi ve talep edilen işlemin geçerli olduğu tarihe ilişkin verileri Kurumumuza iletmekte ve Kurumumuza iletilen talepler toplanarak KBS sistemine yansıtılması için Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğüne iletmektedir. Cayma talepleri KBS sistemine işlendikten sonra, hesaplanan maaşlardan otomatik katılım kesintisi yapılmamaktadır.
Kurumumuza ilettiğiniz 14 Eylül 2018 tarihli şikayetinize istinaden emeklilik şirketinizle kurduğumuz temas neticesinde, şirketinize ulaşan cayma talebinize istinaden cayma işleminizin 8 Haziran 2017 tarihinde tamamlandığı ve sertifikanızın sonlanmasından sonra işvereniniz tarafından ücretinizden kesilip emeklilik şirketinize iletilen katkı payı tutarlarının şirketiniz tarafından hesabınıza iade edildiği, bu nedenle emeklilik şirketi tarafından yeni bir otomatik katılım sertifikası oluşturulduğu ve katkı payı tutarlarının ilgili sertifikaya yansıtılacağı bilgileri edinilmiştir. Kurumumuz tarafından cayma işleminin Ağustos 2017 döneminde Muhasebat Genel Müdürlüğü ile paylaşıldığı görülmüş olmakla birlikte, cayma işlemi sonrası hala Muhasebat Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen tahsilat verilerinde ücretinizden tahsilat yapıldığı anlaşılmıştır.
Cayma talebinizin KBS sistemine işlenmesiyle ilgili işveren yetkiliniz aracılığıyla Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğüyle iletişime geçmeniz gerektiğini bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla,
EMEKLİLİK GÖZETİM MERKEZİ
Teşekkürler arkadaşlar. Dedikleriniz doğruymuş. Edevletten Emeklilik Gözetim Merkezine yazdım, bordromu ve kesinti iade makbuzunu mesaja ekledim. 2.5 ay sonra dönüş yaptılar. Bankayı aramışlar bes hesabını tekrardan açmışlar. Şu an bese tekrardan yatıyor , besten caymadım. Yatması belirsizlikten daha iyi.
Mesajınız:
Merhaba. 4/b ssözleşmeli memurum. otomatik katılım bese dahil edildim ve cayma hakkımı kullandım. 09/06/2017 tarihinde bes sonlandı. Fakat bu zamana kadar 1 sene 3 aydır maaşımdan bes kesintisi yapılıp ziraat banka hesabıma iade edildi. ağustosun iadesi yapılmadı. Maaş bordrosundan yapılagelen kesintinin iptal edilmesini arz ediyorum.
Kurumumuzun Yanıtı:
Sayın -----------
Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) aracılığı ile maaş hesaplaması yapılan kamu çalışanlarının cayma talepleri çalışanlar tarafından emeklilik şirketlerine iletilmekte, emeklilik şirketleri ilgili talepleri çalışanlardan aldıktan sonra cayma talebi ve talep edilen işlemin geçerli olduğu tarihe ilişkin verileri Kurumumuza iletmekte ve Kurumumuza iletilen talepler toplanarak KBS sistemine yansıtılması için Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğüne iletmektedir. Cayma talepleri KBS sistemine işlendikten sonra, hesaplanan maaşlardan otomatik katılım kesintisi yapılmamaktadır.
Kurumumuza ilettiğiniz 14 Eylül 2018 tarihli şikayetinize istinaden emeklilik şirketinizle kurduğumuz temas neticesinde, şirketinize ulaşan cayma talebinize istinaden cayma işleminizin 8 Haziran 2017 tarihinde tamamlandığı ve sertifikanızın sonlanmasından sonra işvereniniz tarafından ücretinizden kesilip emeklilik şirketinize iletilen katkı payı tutarlarının şirketiniz tarafından hesabınıza iade edildiği, bu nedenle emeklilik şirketi tarafından yeni bir otomatik katılım sertifikası oluşturulduğu ve katkı payı tutarlarının ilgili sertifikaya yansıtılacağı bilgileri edinilmiştir. Kurumumuz tarafından cayma işleminin Ağustos 2017 döneminde Muhasebat Genel Müdürlüğü ile paylaşıldığı görülmüş olmakla birlikte, cayma işlemi sonrası hala Muhasebat Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen tahsilat verilerinde ücretinizden tahsilat yapıldığı anlaşılmıştır.
Cayma talebinizin KBS sistemine işlenmesiyle ilgili işveren yetkiliniz aracılığıyla Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğüyle iletişime geçmeniz gerektiğini bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla,
EMEKLİLİK GÖZETİM MERKEZİ