Bakan SELÇUK:
DERS SAATLERİ AZALACAK
(Ders saatleri) Bizim 30 saatle neyi ne kadar yaptığımız temel sorun değil. İçeride ne yaptığımız işin nitelik kısmı çok önemli. Ders saatlerinin çeşidi ya da ders saatinin azalması gibi olasılıklar var. Milli Eğitim Bakanlığı'nın daha önce yaptığı çalışmalar var. Bunların üzerine bir şey inşa ediyoruz. Biz veriye bakarız. Bunun optimal seviyesi nedir? Öğrenci ve öğretmen açısından sıkıntıya sokmayacak denge gerekiyor. Vizyon dokümanın küçük, orta ölçekli pilotlamalar yapıp sonra uygulamaya koymak. Amaç tam bir çocuk yetiştirmek. Duygu gelişimi ortaya çıkmıyor. Hareket gelişimi ortaya çıkmıyor. Bizim karnemizdeki dersler ya da kazanımla çocuğun beyninin hangi kısmına hitap ediyor diye baktığımızda bilişsele hitap ettiğini görüyoruz. Sabah yapılacak derslerde de görgü ve deneyim merkezli bakış açısı var.
https://www.memurlar.net/haber/785067/bakan-selcuk-ilkokula-baslamada-69-ay-taban-olabilir.html
Bu icraat uygulanırsa çok olumludur destekliyorum. Nedeni ?
Özellikle ilköğretim seviye grubu için ders sürelerinin, bakanlığın geçmiş uygulama önerisinde yer verildiği şekilde, acilen kısaltılması bir zaruret boyutuna ulaşmıştır denebilir. Sayın İsmet YILMAZ'ın tek olumlu düşüncesi ile öne çıkan ders sürelerinin 20-25 dk olarak kısaltmak istemesi hususunda eğitim platformunda oluşan izlenim, talep ve destek son derece olumlu idi.
Çünkü bilindiği üzere Ab ülkelerinden Finlandiya'nın eğitim modelinde ilköğretimlerde ders süresini tayin etmek komple öğretmene bırakılmıştır. Diğer yandan günümüzde öğrenim süresi ve bilgi transfer süreleri oldukça hızlanmış, bunun yanında yalnızca öğretmenle sınırlı bırakılmamıştır.
Elbette teknolojik imkan ve elde edilen (bilgisayar, tablet, projeksiyon gibi akıllı teknoloji ürünleri vs.) diğer yeterliliklerin de öenmli bir payı bulunmaktadır. Eskiden olduğu gibi bilgiyi işlemek bir saat yerine 15 dk.lara kadar kısalmıştır. Öğrencilerin okulu sevmelerini ve daha önemlisi okula motivasyonlarını artıracak ilgili düzenleme ve dönüşüm ile Sayın Bakanımız ve bakanlık gerçekten büyük bir takdirle karşılanacaktır.
Özetine vareste ile vaat edilen söz konusu kısalma için öneriler 30 dk.ya çekilmesi yolundadır.
Videonun kesinlikle izlenilmesine tarafım. Orada gerek öğrenciler gerekse veliler dahil herkesten alınan dönütler olumludur. ayrıca çok önemli bir cümle kurulmuş ve diyor ki: İnsan beyni günlük 45 dk lık bir veriyi işleyebilecek kapasiteye sahip olup, haricinden kendini kapatır (!) 2. husus ta:
"Araştırmalar dikkat süresinin ortalama 20 dk ile sınırlı olduğunu belirtiyorlar" denilmiştir.
Düzeltme: " Araştırmalar dikkat süresinin ortalama 20 dk. ile sınırlı olduğunu gösteriyor. "
Bakan SELÇUK:
DERS SAATLERİ AZALACAK
(Ders saatleri) Bizim 30 saatle neyi ne kadar yaptığımız temel sorun değil. İçeride ne yaptığımız işin nitelik kısmı çok önemli. Ders saatlerinin çeşidi ya da ders saatinin azalması gibi olasılıklar var. Milli Eğitim Bakanlığı'nın daha önce yaptığı çalışmalar var. Bunların üzerine bir şey inşa ediyoruz. Biz veriye bakarız. Bunun optimal seviyesi nedir? Öğrenci ve öğretmen açısından sıkıntıya sokmayacak denge gerekiyor. Vizyon dokümanın küçük, orta ölçekli pilotlamalar yapıp sonra uygulamaya koymak. Amaç tam bir çocuk yetiştirmek. Duygu gelişimi ortaya çıkmıyor. Hareket gelişimi ortaya çıkmıyor. Bizim karnemizdeki dersler ya da kazanımla çocuğun beyninin hangi kısmına hitap ediyor diye baktığımızda bilişsele hitap ettiğini görüyoruz. Sabah yapılacak derslerde de görgü ve deneyim merkezli bakış açısı var.
https://www.memurlar.net/haber/785067/bakan-selcuk-ilkokula-baslamada-69-ay-taban-olabilir.html
Bu icraat uygulanırsa çok olumludur destekliyorum. Nedeni ?
Özellikle ilköğretim seviye grubu için ders sürelerinin, bakanlığın geçmiş uygulama önerisinde yer verildiği şekilde, acilen kısaltılması bir zaruret boyutuna ulaşmıştır denebilir. Sayın İsmet YILMAZ'ın tek olumlu düşüncesi ile öne çıkan ders sürelerinin 20-25 dk olarak kısaltmak istemesi hususunda eğitim platformunda oluşan izlenim, talep ve destek son derece olumlu idi.
Çünkü bilindiği üzere Ab ülkelerinden Finlandiya'nın eğitim modelinde ilköğretimlerde ders süresini tayin etmek komple öğretmene bırakılmıştır. Diğer yandan günümüzde öğrenim süresi ve bilgi transfer süreleri oldukça hızlanmış, bunun yanında yalnızca öğretmenle sınırlı bırakılmamıştır.
Elbette teknolojik imkan ve elde edilen (bilgisayar, tablet, projeksiyon gibi akıllı teknoloji ürünleri vs.) diğer yeterliliklerin de öenmli bir payı bulunmaktadır. Eskiden olduğu gibi bilgiyi işlemek bir saat yerine 15 dk.lara kadar kısalmıştır. Öğrencilerin okulu sevmelerini ve daha önemlisi okula motivasyonlarını artıracak ilgili düzenleme ve dönüşüm ile Sayın Bakanımız ve bakanlık gerçekten büyük bir takdirle karşılanacaktır.
Özetine vareste ile vaat edilen söz konusu kısalma için öneriler 30 dk.ya çekilmesi yolundadır.
Videonun kesinlikle izlenilmesine tarafım. Orada gerek öğrenciler gerekse veliler dahil herkesten alınan dönütler olumludur. ayrıca çok önemli bir cümle kurulmuş ve diyor ki: İnsan beyni günlük 45 dk lık bir veriyi işleyebilecek kapasiteye sahip olup, haricinden kendini kapatır (!) 2. husus ta:
"Araştırmalar dikkat süresinin ortalama 20 dk ile sınırlı olduğunu belirtiyorlar" denilmiştir.
Düzeltme: " Araştırmalar dikkat süresinin ortalama 20 dk. ile sınırlı olduğunu gösteriyor. "