Kardeşim yanlış düşünüyorsun. Mesela en zeki öğrencilerimiz - sınavda fule yakın çekenler- hep tıp fakültesine giriyor. Yani senin mantığınla öğrenciler başarılı. Sonuç ne? 35 yıldır en zekiler tıpa gitti. Ne oldu. Hangi ilacı üretebildik? Hangi hastalığa çare bulabildik? Kaç tane nobel tıp ödülü alabildik? Öğrenciyi suçlamak kadar ucuz bir şey olamaz.
1) Üniversitedeki hocalar kaliteli mi?
Tabii ki HAYIR. Hepsini öğrencilerinin girdiği sınava soksan yüzde doksanı öğrencilerinden daha az puan alır. Kaldı ki torpilin hakim olduğu bir ortamda hangi üniversite hocasının bulunduğu mevkiye LAYIK olduğu söylenebilir?
2) Üniversitedeki ortam bilim yapmaya uygun mu?
Bunu en iyi üniversitedekiler bilir. Yabancı üniversitedekiler en ileri teknolojideki laboratuar ekipmanlarıyla çalışırlarken, bizim üniversitelerin hali içler acısı.
3) Üniversiteler arası rekabet var mı?
Sizce? Rekabet olmadan gelişim olmaz. Üniversitelerin rekabete neden ihtiyaçları olsun ki? İyi üniversite olarak nitelendirilen ODTÜ deki akademisyenler ile (kafadan atıyorum) Ağrıdaki üniversitedeki akademisyen farklı maaş mı alıyor. Neden yarışsınlar?
REKABET sıfır LİYAKAT sıfır GELİŞİM sıfır BAŞARI sıfır KALİTE sıfır amaaaaaa
EGO tavan SAYGISIZLIK tavan AHKAM KESMEK tavan BECERİKSİZLİĞİ BAŞKASINA YÜKLEMEK tavan ÖĞRENCİYİ EZMEK tavan.
Biz artık öğretmenler olarak bize yöneltilen parmakları doğru adrese yönlendirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Öğrencilerimizin beceriksiz öğretmenlerimizin başarısız olduğunu KABUL ETMİYORUM. BİZ öğrencilerimizi gayet güzel yetiştiriyoruz ve üniversitelere emanet ediyoruz. Ancak bizim yetiştirdiğimiz başarılı öğrencileri köreltiyorlar. Heveslerini kırıyorlar. Kendi beceriksizliklerini örtmek için öğrencilerimizde kusur buluyorlar. Ben bir öğretmen olarak maddi durumum elverirse çocuğumu onlara emanet etmeyeceğim.
Kardeşim yanlış düşünüyorsun. Mesela en zeki öğrencilerimiz - sınavda fule yakın çekenler- hep tıp fakültesine giriyor. Yani senin mantığınla öğrenciler başarılı. Sonuç ne? 35 yıldır en zekiler tıpa gitti. Ne oldu. Hangi ilacı üretebildik? Hangi hastalığa çare bulabildik? Kaç tane nobel tıp ödülü alabildik? Öğrenciyi suçlamak kadar ucuz bir şey olamaz.
1) Üniversitedeki hocalar kaliteli mi?
Tabii ki HAYIR. Hepsini öğrencilerinin girdiği sınava soksan yüzde doksanı öğrencilerinden daha az puan alır. Kaldı ki torpilin hakim olduğu bir ortamda hangi üniversite hocasının bulunduğu mevkiye LAYIK olduğu söylenebilir?
2) Üniversitedeki ortam bilim yapmaya uygun mu?
Bunu en iyi üniversitedekiler bilir. Yabancı üniversitedekiler en ileri teknolojideki laboratuar ekipmanlarıyla çalışırlarken, bizim üniversitelerin hali içler acısı.
3) Üniversiteler arası rekabet var mı?
Sizce? Rekabet olmadan gelişim olmaz. Üniversitelerin rekabete neden ihtiyaçları olsun ki? İyi üniversite olarak nitelendirilen ODTÜ deki akademisyenler ile (kafadan atıyorum) Ağrıdaki üniversitedeki akademisyen farklı maaş mı alıyor. Neden yarışsınlar?
REKABET sıfır LİYAKAT sıfır GELİŞİM sıfır BAŞARI sıfır KALİTE sıfır amaaaaaa
EGO tavan SAYGISIZLIK tavan AHKAM KESMEK tavan BECERİKSİZLİĞİ BAŞKASINA YÜKLEMEK tavan ÖĞRENCİYİ EZMEK tavan.
Biz artık öğretmenler olarak bize yöneltilen parmakları doğru adrese yönlendirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Öğrencilerimizin beceriksiz öğretmenlerimizin başarısız olduğunu KABUL ETMİYORUM. BİZ öğrencilerimizi gayet güzel yetiştiriyoruz ve üniversitelere emanet ediyoruz. Ancak bizim yetiştirdiğimiz başarılı öğrencileri köreltiyorlar. Heveslerini kırıyorlar. Kendi beceriksizliklerini örtmek için öğrencilerimizde kusur buluyorlar. Ben bir öğretmen olarak maddi durumum elverirse çocuğumu onlara emanet etmeyeceğim.
osimosi , 5 yıl önce
Üniversiteler üniversite enflasyonu yüzünden bu halde, herkes lisans mezunu olmak zorundaymış gibi her köşe başına üniversite açarsanız kalite tabi yerlerde gezer, sayı arttıkça üniversiteye yerleşme puanları düştü ve üniversitelere kalitesiz öğrenciler yerleşti hocalar da bu okullardaki öğrenciler içinden seçildiğinden liyakat falan kalmadı, ilkokul, ortaokul, lise, üniversite, enstitü vs. fark etmez okulu okul yapan öğrencisi ve çevresidir.