DYK - Destekleme ve Yetiştirme Kursunda yaşanan tepki ve kaoslar hususunda Sn. Bakanlığımıza Çözüm Önerisi:
1- Kesinlikle normal ek ders ücreti müktesap ettirilmelidir . Ders saati 40 dk.dır ancak okul dersi, İyep veya egzersizlerde ders veren öğretmen, kursta sırf test dağıtan öğretmenden daha mı değersiz bir iş yapmaktadır sorusunun cevabı netleştirilmelidir. Bu yapılan öncül bakanlık bürokratlarının açıktan açıktan bir assimilasyonudur, Düpedüz Nifaktır... acilen normal ücretine çevrilmelidir.
2- Öğrenci alacağı dersi seçmeli elbette ancak, asla öğretmen seçmemelidir. Bu şu demektir ? Öğrencilere öğretmen seçtirme adı altında, sistem sorunları nedeninden - EBA sorunları dolayısıyla elden tutuşturulan dilekçeler demektir (!) İdare ve bilumum yandaş öğretmenlerin kendi adlarını girdirmeleri demektir. Bu gözler tüm bunlara şahit oldu demektir. Kursların görev dağıtım mekanizması il ve ilçe idarelerinden komple alınarak AÖF sınav dağıtım tabanındaki puantaj usulü sisteme benzer şekilde öğretmenlere eşite yakın bir adil uygulama ile dağıtımına geçilmeli, tepkilerin bir başka ayağı olan ekseriyet bir kısım idarelerin kendine kurs yazma olayları, kurslara ağız sulandırma konuları tamamen devre dışı bırakılmalıdır .
3- Mutlak surette Hafta sonuna alınmalı ve öğrencilerin okul motivasyonunu bozan, adeta okuldan soğutan, yılgınlıklarına ve yorgunlarına temel malzeme ve neden olan bu sıkıntı aşılmalıdır.
4- Öğretmenler açısından performans amaçlı kullanılabilmelidir. Şöyle ki: Bir öğretmenin verdiği kurslar eğer LGS başarımı açısından % 70 ve üzeri bir taban oluşturabiliyor ise, o takdirde ilgili öğretmenin bir dahaki sefere vereceği kurslar % 50 ilave ücret ve değerinde yansıtılabilmelidir.
5- Hafta sonu olsa dahi en erken saat 10: 00 ile başlatılması öğrencilerin "Dinlenme ve İstirahat" haklarına saygının ve o anlayışın temel gereğidir. 9 Buçuk dahi erkendir mübalağa edilemez.
6- Yalnızca 7-8 ler ve 11-12. Sınıflar için sınav odaklı çalışma içinde devam etiriilmesi arzu edilir.
(Derste yetiştirilemeyen müfredatı yetiştirmek maksadının önü alınmalıdır)
(Kurs esnasında yarım saat fotokopi çektirmelerin önü alınmalıdır )
(Kursa katılmadığı halde derste öğrenci göstermelerin önü-sonu alınmalıdır)
7 - Geldik en önemli madde başlığına KURS GÖREVLENDİRMESİNE: (2. maddeye ilave olarak)
Kursların denetim takip ve başarı ölçeklendirmesi MEB inn veri tabanına bağlanabilir. Çok yi olur
Tabi bunun ilk şartı, ilkin yaşanan "Öğrenci Şifresi ile Kulis Yaptırma" zırvalığı bitirilerek adil ve eşit bir zeminde, hakkaniyetli şekilde bir dağıtım öncelenmelidir. Bu da sınav görev dağıtımı sisteminde olduğu gibi uyarlanabilir ve aynı nitelikte uygulanabilirliği mümkün olabilir.
@ Sayın Editörlerimizden başlıca istirhamım şudur:
Lütfen konuda ana sayfa manşet haberi ele alınmasını sağlayarak, madde başlıklarını aynı habere iliştirmek suretiyle bir haber yapılmasını sağlayabilir, çok güzel bir aracılıkta bulunabilirler. Eğer bu mümkün olursa (Ki İnşallah) tasarruf tedbirleri gereğince devletimize katkı sunmak için dyk kurslarının varolan algıdan kurtarılabilmesi amacıyla kaldırılmasını istemek 2. ve son seçenektir düşüncesindeyim. Saygılarımla.
Kaynak Bknz: https://forum.memurlar.net/konu/2339473/
DYK - Destekleme ve Yetiştirme Kursunda yaşanan tepki ve kaoslar hususunda Sn. Bakanlığımıza Çözüm Önerisi:
1- Kesinlikle normal ek ders ücreti müktesap ettirilmelidir . Ders saati 40 dk.dır ancak okul dersi, İyep veya egzersizlerde ders veren öğretmen, kursta sırf test dağıtan öğretmenden daha mı değersiz bir iş yapmaktadır sorusunun cevabı netleştirilmelidir. Bu yapılan öncül bakanlık bürokratlarının açıktan açıktan bir assimilasyonudur, Düpedüz Nifaktır... acilen normal ücretine çevrilmelidir.
2- Öğrenci alacağı dersi seçmeli elbette ancak, asla öğretmen seçmemelidir. Bu şu demektir ? Öğrencilere öğretmen seçtirme adı altında, sistem sorunları nedeninden - EBA sorunları dolayısıyla elden tutuşturulan dilekçeler demektir (!) İdare ve bilumum yandaş öğretmenlerin kendi adlarını girdirmeleri demektir. Bu gözler tüm bunlara şahit oldu demektir. Kursların görev dağıtım mekanizması il ve ilçe idarelerinden komple alınarak AÖF sınav dağıtım tabanındaki puantaj usulü sisteme benzer şekilde öğretmenlere eşite yakın bir adil uygulama ile dağıtımına geçilmeli, tepkilerin bir başka ayağı olan ekseriyet bir kısım idarelerin kendine kurs yazma olayları, kurslara ağız sulandırma konuları tamamen devre dışı bırakılmalıdır .
3- Mutlak surette Hafta sonuna alınmalı ve öğrencilerin okul motivasyonunu bozan, adeta okuldan soğutan, yılgınlıklarına ve yorgunlarına temel malzeme ve neden olan bu sıkıntı aşılmalıdır.
4- Öğretmenler açısından performans amaçlı kullanılabilmelidir. Şöyle ki: Bir öğretmenin verdiği kurslar eğer LGS başarımı açısından % 70 ve üzeri bir taban oluşturabiliyor ise, o takdirde ilgili öğretmenin bir dahaki sefere vereceği kurslar % 50 ilave ücret ve değerinde yansıtılabilmelidir.
5- Hafta sonu olsa dahi en erken saat 10: 00 ile başlatılması öğrencilerin "Dinlenme ve İstirahat" haklarına saygının ve o anlayışın temel gereğidir. 9 Buçuk dahi erkendir mübalağa edilemez.
6- Yalnızca 7-8 ler ve 11-12. Sınıflar için sınav odaklı çalışma içinde devam etiriilmesi arzu edilir.
(Derste yetiştirilemeyen müfredatı yetiştirmek maksadının önü alınmalıdır)
(Kurs esnasında yarım saat fotokopi çektirmelerin önü alınmalıdır )
(Kursa katılmadığı halde derste öğrenci göstermelerin önü-sonu alınmalıdır)
7 - Geldik en önemli madde başlığına KURS GÖREVLENDİRMESİNE: (2. maddeye ilave olarak)
Kursların denetim takip ve başarı ölçeklendirmesi MEB inn veri tabanına bağlanabilir. Çok yi olur
Tabi bunun ilk şartı, ilkin yaşanan "Öğrenci Şifresi ile Kulis Yaptırma" zırvalığı bitirilerek adil ve eşit bir zeminde, hakkaniyetli şekilde bir dağıtım öncelenmelidir. Bu da sınav görev dağıtımı sisteminde olduğu gibi uyarlanabilir ve aynı nitelikte uygulanabilirliği mümkün olabilir.
@ Sayın Editörlerimizden başlıca istirhamım şudur:
Lütfen konuda ana sayfa manşet haberi ele alınmasını sağlayarak, madde başlıklarını aynı habere iliştirmek suretiyle bir haber yapılmasını sağlayabilir, çok güzel bir aracılıkta bulunabilirler. Eğer bu mümkün olursa (Ki İnşallah) tasarruf tedbirleri gereğince devletimize katkı sunmak için dyk kurslarının varolan algıdan kurtarılabilmesi amacıyla kaldırılmasını istemek 2. ve son seçenektir düşüncesindeyim. Saygılarımla.
Kaynak Bknz: https://forum.memurlar.net/konu/2339473/