Editörler :
04 Şubat 2019 22:49   


Uyuyarak zayıflamak mümkün mü?

Hayatımızın önemli bir bölümünü kaplayan uyku ve uykuya bağlı metabolizma düzeni konusunda çok farklı araştırmalar yapılmış olsa da uykunun veya kaliteli uykunun kiloya etkisi henüz yeni yeni ifade edilmeye başlanıldı. Evet uyuyarak zayıflama veya doğru uyuma ile kilo almamayı başarabiliriz. Nasıl mı?

Kaliteli bir uyku size canlılık katarken, güne enerjiyle başlayıp verimliliğinizi arttırarak, sosyal ve sağlıklı olmanıza katkıda bulunmak için yeterlidir. Yapılan çalışmalar uykusuz kalanların, metabolizmalarının daha yavaş çalıştığını ve uyumadıkları için geç saatlerde enerji içeriği yüksek yağlı besin tüketimlerinin arttığını böylece kilo kazanımlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca akşam yemeğinden sonra çikolata, kahve çay tüketimlerinizin yoğun olması kafein alımınızı artırarak uykusuz kalmanıza neden olabilir.

Yine yağlı besin alımlarının fazla olması, yoğun alkol tüketimi de uyku veriminizi düşürmektedir. Bu nedenle beslenme uykuyu, uykuda beslenme düzeninizi etkileyebiliyor. Bu nedenle en geç yatmadan 2 saat önce triptofan içeriği yüksek süt veya yoğurt ile meyve ara öğünü tüketerek daha dengeli bir uyku için zemin hazırlayabilirsiniz. daha fazla bilgi için izleyebileceğiniz bir video:

https://youtu.be/lLPQtSeKwZw

22 Şubat 2019 19:44

ekonomik.çöküş
Daire Başkanı

Evet az uyuyanların daha çok yemek yeme isteği duydukları bilimsel olarak kanıtlanmış diye okumuştum.Ancak sadece düzenli ve yeterli uyumak zayıflatmaz bunun yanında günde 2 litre sıvı tüketmeye, olabildiğince yürümeye,spor yapmaya,yine olabildiğince lifli,tok tutan besinlerden tüketmeye özen göstermek gerekir.Örneğin elma,yer fıstığı ve yer fıstığı ezmesi,ayçekirdeği içi,ayva,yumurta,barbunya, mercimek, fasulye, nohut gibi gıdalar hem çok faydalı hem çok tok tutan besinler.

Toplam 1 mesaj
 
ANKET
3 HDP'li belediyeye kayyum atandı. Bu kararı;